Afgiftsportal.dk - kender I dem ?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 260 times
Been thanked: 666 times

Re: Afgiftsportal.dk - kender I dem ?

Indlæg af Tonny » 21. nov 2016, 08:58

thg skrev: Hvorfor skulle de ik måtte det? Der er fri konkurrence i Danmark, dvs. vil du sælge en liter mælk i en butik til 50 kr. ja så er du velkommen til det, så hvis en forhandler giver 150000,- i afgift på en bil og kan sælge afgiften for 160000,- så er det vel bare en fortjeneste ligesom alle mulige andre varer?
Du har formodentligt ret. De skriver følgende i deres forretningsbetingelser:
4.5 Ved endelig afgiftsopgørelse modtager kunden faktura eller anden
betalingsinstruks fra Afgiftsportal ApS. Betalingen består af registreringsafgift,
nummerplader og salær inklusiv moms.
4.6 Kunden er forpligtet til at betale det samlede beløb (registreringsafgift,
nummerplader og salær inklusiv moms), til Afgiftsportal
ApS, inden for betalingsmetodens betalingsfrister. Overskrides
betalingsfristen bortfalder den bindende forhåndsvurdering.
Efter betaling modtager kunden kvittering, certifikat på værdifastsættelse
samt instrukser for afhentning af nummerplader
Altså forstår jeg det som man betaler følgende:
Registreringsafgift - altså den faktiske.
Nr plader - til den faktiske pris.
Salær - altså deres fortjeneste.

Jeg ville som kunde blive irriteret over hvis de flytter rundt på tallene så det ikke er gennemskueligt. Jeg irriterer mig også hvis sådan noget som det der ikke er ført på 3 fakturalinier så man kan se hvad man betaler for hvad :)

Brugeravatar
ROEN
Medlem
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 12. feb 2010, 22:59
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 166 times
Been thanked: 156 times

Re: Afgiftsportal.dk - kender I dem ?

Indlæg af ROEN » 21. nov 2016, 10:08

thg skrev:Hvor henne kan man se den præcise afgift som efterflg. er afregnet med Skat?
Den "rigtige" må jo være den fra 29/10-16 på
motorregister.skat.dk
Vedhæftede filer
SKAT.jpg
SKAT.jpg (116.45 KiB) Vist 1622 gange
Bevar Roen - Støt Melis
ID.3 1st Max Pro Performance '20 + Golf GTI Performance DSG '18
Type1 1200 '73 + Type2 '79 + Golf III 2,0 aut. Cabriolet Classic Edition '97

Brugeravatar
ROEN
Medlem
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 12. feb 2010, 22:59
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 166 times
Been thanked: 156 times

Re: Afgiftsportal.dk - kender I dem ?

Indlæg af ROEN » 21. nov 2016, 10:10

Tonny skrev:Altså forstår jeg det som man betaler følgende:
Registreringsafgift - altså den faktiske.
Nr plader - til den faktiske pris.
Salær - altså deres fortjeneste.

Jeg ville som kunde blive irriteret over hvis de flytter rundt på tallene så det ikke er gennemskueligt. Jeg irriterer mig også hvis sådan noget som det der ikke er ført på 3 fakturalinier så man kan se hvad man betaler for hvad :)
Måske jeg skal bede dem om en kopi af deres indbetaling til SKAT ;)
Vedhæftede filer
Afgift.JPG
Afgift.JPG (35.58 KiB) Vist 1622 gange
Bevar Roen - Støt Melis
ID.3 1st Max Pro Performance '20 + Golf GTI Performance DSG '18
Type1 1200 '73 + Type2 '79 + Golf III 2,0 aut. Cabriolet Classic Edition '97

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 260 times
Been thanked: 666 times

Re: Afgiftsportal.dk - kender I dem ?

Indlæg af Tonny » 21. nov 2016, 17:33

ROEN skrev:
Tonny skrev:Altså forstår jeg det som man betaler følgende:
Registreringsafgift - altså den faktiske.
Nr plader - til den faktiske pris.
Salær - altså deres fortjeneste.

Jeg ville som kunde blive irriteret over hvis de flytter rundt på tallene så det ikke er gennemskueligt. Jeg irriterer mig også hvis sådan noget som det der ikke er ført på 3 fakturalinier så man kan se hvad man betaler for hvad :)
Måske jeg skal bede dem om en kopi af deres indbetaling til SKAT ;)
Det er jo ikke sikker min tolkning er korrekt, men jeg syntes da at for alle interesseredes skyld (min ihvertfald) at det kunne være sjovt hvis du spurgte dem om hvordan de fortolker deres forretningsbetingelser :)

Brugeravatar
HenrikH29
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 8 times
Been thanked: 49 times

Re: Afgiftsportal.dk - kender I dem ?

Indlæg af HenrikH29 » 21. nov 2016, 19:06

Ved at benytte services som afgiftsportal.dk og f.eks. quickimport.dk sikrer man sig, at man kommer til at betale præcis den afgift, de har fastsat. Afgiften som SKAT derefter fastsætter (den endelige afgift) kan afvige fra afgiftsportals. Det er "prisen" for at afgiftsportal påtager sig risikoen ved at give dig en for dem bindende afgiftsfastsættelse.

Så det er altså ikke SKATs endelige afgift du kommer til at betale (hvilket jo også fremgår af indlæggene længere oppe - der er jo en forskel). Forskellen kan du betragte som en slags forsikringspræmie, du betaler for at være sikker på den endelige afgift. Og det er vel fair nok - alternativt kan man jo selv afgiftsberigtige direkte ved SKAT. Det tager længere tid, der er usikkerhed om den endelige afgift - og bordet fanger (man har jo taget bilen hjem).

Det burde så være således, at det er "gyngerne og karussellen" hos afgiftsportal (og lignenede udbydere) - altså at nogen gange vinder de, og andre gange taber de på deres for dem bindende vurderinger. Om det så er tilfældet ved jeg ikke.

Deres forretningsbetingelser pkt. 4.5 siger ikke, at registreringsafgiften = den SKAT fastsætter, den siger bare noget om betalingstidspunktet. Registreringsafgiften, der henvises til i pkt. 4.5 er den oprindeligt beregnede (altså den som var bindende for afgiftsportal).

Så vær glad for at du har fået din bil og til en afgift du kan acceptere, og lad det ikke ødelægge din dag, at den endelige afgift var lidt lavere. :D

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 260 times
Been thanked: 666 times

Re: Afgiftsportal.dk - kender I dem ?

Indlæg af Tonny » 21. nov 2016, 19:16

HenrikH29 skrev:Ved at benytte services som afgiftsportal.dk og f.eks. quickimport.dk sikrer man sig, at man kommer til at betale præcis den afgift, de har fastsat. Afgiften som SKAT derefter fastsætter (den endelige afgift) kan afvige fra afgiftsportals. Det er "prisen" for at afgiftsportal påtager sig risikoen ved at give dig en for dem bindende afgiftsfastsættelse.
Skat fastsætter ikke noget i dette tilfælde. Det klarer afgiftsportal selv. SKAT blander sig kun hvis de ved stikprøve udtager denne bil og finder vurderingen fra selvanmelderen forkert. Det er ihvertfald sådan jeg har forstået konceptet ;)

Brugeravatar
HenrikH29
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 8 times
Been thanked: 49 times

Re: Afgiftsportal.dk - kender I dem ?

Indlæg af HenrikH29 » 21. nov 2016, 19:23

Tonny skrev:
HenrikH29 skrev:Ved at benytte services som afgiftsportal.dk og f.eks. quickimport.dk sikrer man sig, at man kommer til at betale præcis den afgift, de har fastsat. Afgiften som SKAT derefter fastsætter (den endelige afgift) kan afvige fra afgiftsportals. Det er "prisen" for at afgiftsportal påtager sig risikoen ved at give dig en for dem bindende afgiftsfastsættelse.
Skat fastsætter ikke noget i dette tilfælde. Det klarer afgiftsportal selv. SKAT blander sig kun hvis de ved stikprøve udtager denne bil og finder vurderingen fra selvanmelderen forkert. Det er ihvertfald sådan jeg har forstået konceptet ;)
Der lyder fornuftigt. Ellers er der jo heller ikke megen ide at at blive godkendt som selvanmelder :D

SKAT må så have taget ROENs bil ud til kontrol, eller afgiftsportal opererer med 2 forskellige beregninger :o Kunne være interessant, at få afklaret, da de ved sidstnævnte så fremstår utroværdige. Så det vil også være i deres interesse, at få det afklaret.

Brugeravatar
Daniel L
Helt nyt medlem
Indlæg: 96
Tilmeldt: 9. maj 2014, 16:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Amager
Has thanked: 7 times
Been thanked: 2 times

Re: Afgiftsportal.dk - kender I dem ?

Indlæg af Daniel L » 21. nov 2016, 20:02

Så lige at de giver gratis forhånds vurdering i resten af 2016
Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
VW Golf VI 1.4 TSI Highline - 2010
Audi S3 2,0 TFSI Quattro - 2007
VW Golf IV 2.3 VR5 Highline - 2003
VW Golf IV 1.9 TDI - 2001
VW Golf II 16v G60 GTI i grillen

Brugeravatar
Martin1986
Aktiv medlem
Indlæg: 2361
Tilmeldt: 4. feb 2011, 16:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 36 times
Been thanked: 105 times

Re: Afgiftsportal.dk - kender I dem ?

Indlæg af Martin1986 » 21. nov 2016, 20:28

Tror Michael Jensen skal have briller
Nuværende bil: BMW F11 530D

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5841
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Afgiftsportal.dk - kender I dem ?

Indlæg af AU-R8 » 21. nov 2016, 20:40

Som skrevet tidligere et andet sted.
Ved at de påtager sig ansvaret, må de jo sætte afgiften meget korrekt lidt til den høje side, kun lidt.
For hvis de betaler mer afgift ved tjek, hvor er risikoen så plaveret, intet er jo gratis.

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 260 times
Been thanked: 666 times

Re: Afgiftsportal.dk - kender I dem ?

Indlæg af Tonny » 21. nov 2016, 20:43

AU-R8 skrev: For hvis de betaler mer afgift ved tjek, hvor er risikoen så plaveret, intet er jo gratis.
Hvad bruges deres salær så til?

Brugeravatar
ROEN
Medlem
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 12. feb 2010, 22:59
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 166 times
Been thanked: 156 times

Re: Afgiftsportal.dk - kender I dem ?

Indlæg af ROEN » 21. nov 2016, 22:37

Spørgsmålet er gået afsted til dem her til aften, så må vi se hvad de svarer.
Om ikke andet finder jeg at afgiften jeg har betalt er ok, det er mest for "prins-ib" og af nysgerrighed ;)
Bevar Roen - Støt Melis
ID.3 1st Max Pro Performance '20 + Golf GTI Performance DSG '18
Type1 1200 '73 + Type2 '79 + Golf III 2,0 aut. Cabriolet Classic Edition '97

Excalibur
Nyt medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 8. nov 2011, 19:18
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 12 times

Re: Afgiftsportal.dk - kender I dem ?

Indlæg af Excalibur » 21. nov 2016, 23:38

Kevinff skrev:Altså jeg skal til fødselsdag hos svigermekanikken på fredag og der er flere ansat ved motor i skat så jeg kan se om de genkender firmaet?

Fik du noget info omkring Afgiftsportal??

Brugeravatar
ROEN
Medlem
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 12. feb 2010, 22:59
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 166 times
Been thanked: 156 times

Re: Afgiftsportal.dk - kender I dem ?

Indlæg af ROEN » 22. nov 2016, 09:17

Spørgsmål:
Hvorfor er der forskel mellem de 15.232 kr. jeg har betalt i afgift, og de 13.867 kr. som er registreret hos SKAT.

Svar fra Afgiftsportal.dk:
Umiddelbart skyldes det nogle fradrag i forbindelse til den beregnede afgiftspligtige værdi, som vi ikke regner med.
Disse fradrag kan svinge, alt efter hvor grundig synsvirksomheden er til at syne dit køretøj, derfor vælger vi ikke at tage disse fradrag med. Udelukkende for at vi ikke risikerer, at tabe penge på sagen.
Når vi så indtaster den endeligt i systemet og vi godkender vores månedsangivelse, retter den fradragene til alt efter hvad der er indtastet hos synsmanden. Derfor kan der i visse tilfælde opstå en lille difference. I dette tilfælde kr. 1.365,-.
Jeg håber dette gav dig svar på dit spørgsmål, ellers er du velkommen til at kontakte mig igen.


- ikke at jeg bliver meget klogere af det, ud over at de har "scoret" lidt ekstra honorar. Bilen var toldsynet da de skulle beregne afgift, og de havde fået link, så de burde kunne ramme præcist. Dog skal de nok satse på at SKAT ikke regner den efter. 8-)
Bevar Roen - Støt Melis
ID.3 1st Max Pro Performance '20 + Golf GTI Performance DSG '18
Type1 1200 '73 + Type2 '79 + Golf III 2,0 aut. Cabriolet Classic Edition '97

Turbotrim
Aktiv medlem
Indlæg: 1848
Tilmeldt: 7. okt 2008, 21:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Afgiftsportal.dk - kender I dem ?

Indlæg af Turbotrim » 22. nov 2016, 09:22

ROEN skrev:Spørgsmål:
Hvorfor er der forskel mellem de 15.232 kr. jeg har betalt i afgift, og de 13.867 kr. som er registreret hos SKAT.

Svar fra Afgiftsportal.dk:
Umiddelbart skyldes det nogle fradrag i forbindelse til den beregnede afgiftspligtige værdi, som vi ikke regner med.
Disse fradrag kan svinge, alt efter hvor grundig synsvirksomheden er til at syne dit køretøj, derfor vælger vi ikke at tage disse fradrag med. Udelukkende for at vi ikke risikerer, at tabe penge på sagen.
Når vi så indtaster den endeligt i systemet og vi godkender vores månedsangivelse, retter den fradragene til alt efter hvad der er indtastet hos synsmanden. Derfor kan der i visse tilfælde opstå en lille difference. I dette tilfælde kr. 1.365,-.
Jeg håber dette gav dig svar på dit spørgsmål, ellers er du velkommen til at kontakte mig igen.


- ikke at jeg bliver meget klogere af det, ud over at de har "scoret" lidt ekstra honorar. Bilen var toldsynet da de skulle beregne afgift, og de havde fået link, så de burde kunne ramme præcist. Dog skal de nok satse på at SKAT ikke regner den efter. 8-)
Det er ikke rigtig praksis det der ! De skal indbetale præcis det beløb til skat som du er blevet faktureret for. !!! tænk hvor mange penge de kan stoppe i lommen hvis de gør det med alle biler, hvad med biler til 4-500.000kr ? Og hvor mange tjekker lige bagefter hvad der er betalt til skat

MogensR
Nyt medlem
Indlæg: 339
Tilmeldt: 3. okt 2010, 16:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 0

Re: Afgiftsportal.dk - kender I dem ?

Indlæg af MogensR » 22. nov 2016, 09:47

Quickimport kan ihvertfald godt finde ud at at indbetale det rigtige beløb.

De indtaster den på SKAT, når bilen er synet med de oplyste fradrag (antal airbags, selealarmer osv. osv.) fra synshallen.
Jeg fik et screendump af indtastningen på SKAT med udregningen og slutbeløbet.

Når du har indbetalt, godkender de indtastningen.

Jeg har efterfølgende kontrolleret at det nøjagtige beløb, som jeg fik oplyst er indbetalt.


Man kan selvfølgelige sige at du kan være ligeglad, hvis det var dem som var billigst med afgiften, men det virker alligevel utroværdigt over for kunden at afgiftportal.dk indbetaler et lavere afgiftbeløb end faktureret.
Mogens R.

-------------
2012 BMW F11 520d
2010 Opel Astra 1.6T 180

Brugeravatar
ROEN
Medlem
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 12. feb 2010, 22:59
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 166 times
Been thanked: 156 times

Re: Afgiftsportal.dk - kender I dem ?

Indlæg af ROEN » 22. nov 2016, 19:31

Jeg har stillet "kontra-spørgsmål" gående på hvilke fradrag det konkret er.
- og en undren, da bilen allerede var toldsynet da de foretog beregningen, lige som de fik et link til den registrering der var foretaget hos SKAT af toldsynet.

Fulgt om at henvisning til deres forretningsbetingelser samt et hint til om ikke forskellen hører hjemme på min konto ;)
Bevar Roen - Støt Melis
ID.3 1st Max Pro Performance '20 + Golf GTI Performance DSG '18
Type1 1200 '73 + Type2 '79 + Golf III 2,0 aut. Cabriolet Classic Edition '97

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 260 times
Been thanked: 666 times

Re: Afgiftsportal.dk - kender I dem ?

Indlæg af Tonny » 22. nov 2016, 19:33

ROEN skrev:Jeg har stillet "kontra-spørgsmål" gående på hvilke fradrag det konkret er.
- og en undren, da bilen allerede var toldsynet da de foretog beregningen, lige som de fik et link til den registrering der var foretaget hos SKAT af toldsynet.

Fulgt om at henvisning til deres forretningsbetingelser samt et hint til om ikke forskellen hører hjemme på min konto ;)
Jeg syntes også det er rigtigt at gøre, men jeg tror det er en bevist forretningsplan. Der er jo ikke noget der er kommet som en overraskelse her.

Brugeravatar
ROEN
Medlem
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 12. feb 2010, 22:59
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 166 times
Been thanked: 156 times

Re: Afgiftsportal.dk - kender I dem ?

Indlæg af ROEN » 22. nov 2016, 21:02

Spørgsmål:
Jeg må sige, at jeg ikke kan forstå at I ikke har beregnet den endelige afgift i mit tilfælde.
Bilen var toldsynet da I foretog beregningen. Hvilke fradrag er der konkret tale om ?

Jeg hæfter mig ved, at jeres forretningsbetingelser siger, at min faktura består af registreringsafgift, plader og jeres honorar.
4.5 Ved endelig afgiftsopgørelse modtager kunden faktura eller anden betalingsinstruks fra Afgiftsportal ApS. Betalingen består af registreringsafgift, nummerplader og salær inklusiv moms.
Det er jo så ikke tilfældet på den faktura jeg har modtaget ?

I bund og grund hører de 1.365,- kr. vel til på min konto ?
-----------

Svar fra Afgiftsportal:
Tak for din mail.

Når vi beregner registreringsafgiften og dermed forhåndsvurderingen, anvender vi SKATs standard regnemaskine – ikke den som er tilkoblet den enkelte bil. Den bruger vi først ved endelig værdifastsættelse.
Dette er ren proceduremæssigt, da 99% af de køretøjer som bliver forhåndsvurderet ikke er toldsynet inden (Det er for tungt administrativt, at tjekke hver enkelt bil).

Når vi dernæst taster forhåndsvurderingen ind på bilens regnemaskine, vil der stort set altid være en difference. Somme tider går det den ene vej, og sommetider går det den anden vej. Det er helt og aldeles vores risiko, ligesom vi også tager ansvaret hvis SKAT vælger at regulerer den anmeldte registreringsafgift.

Hvis os, selvanmeldervirksomheder, ikke havde denne risikomargen, ville antallet af selvanmeldervirksomheder være uddød på et øjeblik og forbrugerne skulle leve med ekspeditionstider op til 3-4 uger ved SKAT.

Vi har den holdning, at hvis vores kunder accepterer forhåndsvurderingen, er de glade og vi er glade. Når vi så endelig fastsætter afgiften ved SKAT, kan vi reelt set fastsæt registreringsafgiften til 1 kr. og tjene bunkevis af penge – på lånt tid, indtil SKAT vil lukke en virksomhed som denne.

Jeg tror vi er den virksomhed på markedet, som har den smalleste risikomargen. Mange virksomheder lig vores, tjener styrtende med penge ved afgiftsfastsættelser.
Vi kan sagtens køre med præcise priser, men det vil kræve at vores kunder hæfter for registreringsafgiften.

Derudover har vi Danmarks laveste gebyr og pt. gratis forhåndsvurderinger, så jeg håber du kan accepterer at der er en lille difference, som i dette tilfælde falder til vores fordel.
Jeg vil dog gerne overføre de kr. 1.365,-, men så vil jeg ikke længere indestå for den registreringsafgiften på Golfen, som er et beløb jeg i bund og grund tror du kan være rigtig glad for J

Jeg håber meget på din forståelse, og hvis du ønsker yderligere vil jeg gerne tage en snak med dig over telefonen, evt. i morgen.
--------------------

... Det opfatter jeg lidt som om de snakker udenom, og er blevet fornærmede.... :lol:
Bevar Roen - Støt Melis
ID.3 1st Max Pro Performance '20 + Golf GTI Performance DSG '18
Type1 1200 '73 + Type2 '79 + Golf III 2,0 aut. Cabriolet Classic Edition '97

Brugeravatar
HenrikH29
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 8 times
Been thanked: 49 times

Re: Afgiftsportal.dk - kender I dem ?

Indlæg af HenrikH29 » 22. nov 2016, 23:23

ROEN skrev:Spørgsmål:
Jeg må sige, at jeg ikke kan forstå at I ikke har beregnet den endelige afgift i mit tilfælde.
Bilen var toldsynet da I foretog beregningen. Hvilke fradrag er der konkret tale om ?

Jeg hæfter mig ved, at jeres forretningsbetingelser siger, at min faktura består af registreringsafgift, plader og jeres honorar.
4.5 Ved endelig afgiftsopgørelse modtager kunden faktura eller anden betalingsinstruks fra Afgiftsportal ApS. Betalingen består af registreringsafgift, nummerplader og salær inklusiv moms.
Det er jo så ikke tilfældet på den faktura jeg har modtaget ?

I bund og grund hører de 1.365,- kr. vel til på min konto ?
-----------

Svar fra Afgiftsportal:
Tak for din mail.

Når vi beregner registreringsafgiften og dermed forhåndsvurderingen, anvender vi SKATs standard regnemaskine – ikke den som er tilkoblet den enkelte bil. Den bruger vi først ved endelig værdifastsættelse.
Dette er ren proceduremæssigt, da 99% af de køretøjer som bliver forhåndsvurderet ikke er toldsynet inden (Det er for tungt administrativt, at tjekke hver enkelt bil).

Når vi dernæst taster forhåndsvurderingen ind på bilens regnemaskine, vil der stort set altid være en difference. Somme tider går det den ene vej, og sommetider går det den anden vej. Det er helt og aldeles vores risiko, ligesom vi også tager ansvaret hvis SKAT vælger at regulerer den anmeldte registreringsafgift.

Hvis os, selvanmeldervirksomheder, ikke havde denne risikomargen, ville antallet af selvanmeldervirksomheder være uddød på et øjeblik og forbrugerne skulle leve med ekspeditionstider op til 3-4 uger ved SKAT.

Vi har den holdning, at hvis vores kunder accepterer forhåndsvurderingen, er de glade og vi er glade. Når vi så endelig fastsætter afgiften ved SKAT, kan vi reelt set fastsæt registreringsafgiften til 1 kr. og tjene bunkevis af penge – på lånt tid, indtil SKAT vil lukke en virksomhed som denne.

Jeg tror vi er den virksomhed på markedet, som har den smalleste risikomargen. Mange virksomheder lig vores, tjener styrtende med penge ved afgiftsfastsættelser.
Vi kan sagtens køre med præcise priser, men det vil kræve at vores kunder hæfter for registreringsafgiften.

Derudover har vi Danmarks laveste gebyr og pt. gratis forhåndsvurderinger, så jeg håber du kan accepterer at der er en lille difference, som i dette tilfælde falder til vores fordel.
Jeg vil dog gerne overføre de kr. 1.365,-, men så vil jeg ikke længere indestå for den registreringsafgiften på Golfen, som er et beløb jeg i bund og grund tror du kan være rigtig glad for J

Jeg håber meget på din forståelse, og hvis du ønsker yderligere vil jeg gerne tage en snak med dig over telefonen, evt. i morgen.
--------------------

... Det opfatter jeg lidt som om de snakker udenom, og er blevet fornærmede.... :lol:
Det er jeg ikke enig i. De skriver helt ærligt, at de tager en "præmie" for at du kender afgiften præcist.De indestår for evt. forskel mellem SKATs opgørelse og deres. Ja de kan så vælge altid at beregne deres vurdering lidt højere, hvorved risikoen er væk (og du betaler for meget), men der er jo præcist det samme med din bilforsikring, og så meget andet i øvrigt :D

Og det er jo også korrekt, at du har sparet de kr. 400 som andre tager for en forhåndsvurdering. Summa summarum så er de vist begrænset, hvad du har "mistet" i forholdt til, at du selv anmeldte bilen til SKAT. Jeg ved godt det ikke er beløbet, du anker mod, men mere princippet.

Problemet er, for mig at se, at afgiftsportalen (og andre) nok bare skulle præcisere i deres forretningsbetingelser, at der er sådan, det hænger samme - altså at de tager en "præmie" for at påtage sig risikoen for en afvigelse til SKAT. Så kan man jo selv vælge, om man vil anmelde selv via SKAT.dk eller bruge deres services. :D

Kunne være interessant at vide, hvad "præmien" er på en langt dyre bil - f.eks. en i 500.000 kr.s klassen. :o

Turbotrim
Aktiv medlem
Indlæg: 1848
Tilmeldt: 7. okt 2008, 21:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Afgiftsportal.dk - kender I dem ?

Indlæg af Turbotrim » 23. nov 2016, 09:36

Det må de slet ikke det der, deres honorar skal stå for sig selv, og ikke være en del af registreringsafgiften. I mine øjne er du berittiget til differencen, jeg havde ringet til skat. mere bare for at de er obs på deres arbejdsmetoder..

Brugeravatar
ROEN
Medlem
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 12. feb 2010, 22:59
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 166 times
Been thanked: 156 times

Re: Afgiftsportal.dk - kender I dem ?

Indlæg af ROEN » 23. nov 2016, 09:49

Her "sidste runde" - tror ikke jeg gider bruge mere energi på det, selv om jeg stadig ikke er enig i princippet bag deres metode. ;)

Spørgsmål:
Det var en lang mail, med meget lidt konkret i.
Det kan godt være at mail ikke er den rigtige måde at kommunikere på, da skriftlighed har det med at påvirke udtryksformen.

Jeg har selv, som privatperson, rodet lidt med afgiftssystemet, da dette er den 3. bil i husstanden som har været den mølle igennem.
Derfor min undren over de fradrag du nævner, men som du ikke har defineret nærmere endnu. Dem jeg lige kommer i tanke om er airbags, radio, selealarmer, toldsyn o.l.
- Er det dem I ikke har taget højde for ?

Hvordan I risikoafdækker jeres virksomhed kan jeg naturligvis ikke forholde mig til, men det kan da virke bekymrende, når det I kalder registreringsafgift på fakturaen ikke er det I indberetter til SKAT som registreringsafgift. Jeg er med på at det ikke er det store beløb i mit tilfælde, men hvor stor havde forskellen været hvis det var afgift på 200-300.000 kr.?
-----------------------

Svar fra Afgiftsportal.dk:
Jeg synes nu egentlig den var ret forklarende og konkret, og jeg synes da på ingen måde jeg snakker udenom.

Ja, fradragene kan være airbag, km/l, radio, selealarmer, ESP, partikelfilter, NCAB mm.

Vores forretning samt alle andre forretninger, sælger en vare til en kunde (Dig). Den vare vi sælger, køber vi ved en leverandør (SKAT). Hvad vi køber varen til, er handlen mellem dig (som forbruger) og os (som virksomhed) sagen uvedkommende, så længe du accepterer et tilbud.

Du går heller ikke ind i en tøjbutik og siger, at du vil købe et par bukser til deres indkøbspriser. Så lukker den tøjforretning også ret hurtigt.

Hvis man ikke ønsker at betale den lille risikomargen, som selvanmeldere tager for at kunne drive forretning, så skal man i stedet henvende sig til SKAT for en bindende vurdering.

God dag.
Bevar Roen - Støt Melis
ID.3 1st Max Pro Performance '20 + Golf GTI Performance DSG '18
Type1 1200 '73 + Type2 '79 + Golf III 2,0 aut. Cabriolet Classic Edition '97

MadsNielsen
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 24. maj 2015, 12:05
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 12 times
Been thanked: 5 times

Re: Afgiftsportal.dk - Kender I Dem ?

Indlæg af MadsNielsen » 23. nov 2016, 10:57

roen skrev:her "sidste runde" - tror ikke jeg gider bruge mere energi på det, selv om jeg stadig ikke er enig i princippet bag deres metode. ;)

spørgsmål:
det var en lang mail, med meget lidt konkret i.
Det kan godt være at mail ikke er den rigtige måde at kommunikere på, da skriftlighed har det med at påvirke udtryksformen.

Jeg har selv, som privatperson, rodet lidt med afgiftssystemet, da dette er den 3. Bil i husstanden som har været den mølle igennem.
Derfor min undren over de fradrag du nævner, men som du ikke har defineret nærmere endnu. Dem jeg lige kommer i tanke om er airbags, radio, selealarmer, toldsyn o.l.
- er det dem i ikke har taget højde for ?

Hvordan i risikoafdækker jeres virksomhed kan jeg naturligvis ikke forholde mig til, men det kan da virke bekymrende, når det i kalder registreringsafgift på fakturaen ikke er det i indberetter til skat som registreringsafgift. Jeg er med på at det ikke er det store beløb i mit tilfælde, men hvor stor havde forskellen været hvis det var afgift på 200-300.000 kr.?
-----------------------

svar fra afgiftsportal.dk:
jeg synes nu egentlig den var ret forklarende og konkret, og jeg synes da på ingen måde jeg snakker udenom.

Ja, fradragene kan være airbag, km/l, radio, selealarmer, esp, partikelfilter, ncab mm.

Vores forretning samt alle andre forretninger, sælger en vare til en kunde (dig). Den vare vi sælger, køber vi ved en leverandør (skat). Hvad vi køber varen til, er handlen mellem dig (som forbruger) og os (som virksomhed) sagen uvedkommende, så længe du accepterer et tilbud.

Du går heller ikke ind i en tøjbutik og siger, at du vil købe et par bukser til deres indkøbspriser. Så lukker den tøjforretning også ret hurtigt.

Hvis man ikke ønsker at betale den lille risikomargen, som selvanmeldere tager for at kunne drive forretning, så skal man i stedet henvende sig til skat for en bindende vurdering.

God dag.
arg den er for søgt den sammenligning med bukserne.

Enig i at de skal have en "risiko margen" , men den må vel ligge i deres salær. Og det med at de køber en vare, og sælger den til dig, den holder altså ikke. Du er blevet opkrævet en afgift til staten, som de har lagt ud for, og så faktureret dig for meget.

Jeg ved ikke hvad der er praksis i blandt virksomheder som denne, men det her er i hvert fald ikke helt efter bogen.

hpo
Medlem
Indlæg: 922
Tilmeldt: 7. okt 2014, 21:55
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Skovlunde
Has thanked: 23 times
Been thanked: 78 times

Re: Afgiftsportal.dk - kender I dem ?

Indlæg af hpo » 23. nov 2016, 15:52

Nå men det er jo meget nemt de blev så lige streget over ved en evt import ting :o
A3 3,2 vr6

styker
Aktiv medlem
Indlæg: 1567
Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 177 times

Re: Afgiftsportal.dk - kender I dem ?

Indlæg af styker » 23. nov 2016, 21:24

Så har de da et seriøst problem med deres fakturering i og med der ikke er opkrævet moms af den difference der er på afgiften.
Jeg er temmelig sikker på der skal betales moms af den indtægt når den ikke er registreringsafgift, og af den årsag er de vel også nødt til at opkræve den samme afgift som de indbetaler.

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 260 times
Been thanked: 666 times

Re: Afgiftsportal.dk - kender I dem ?

Indlæg af Tonny » 24. nov 2016, 09:15

styker skrev:Så har de da et seriøst problem med deres fakturering i og med der ikke er opkrævet moms af den difference der er på afgiften.
Jeg er temmelig sikker på der skal betales moms af den indtægt når den ikke er registreringsafgift, og af den årsag er de vel også nødt til at opkræve den samme afgift som de indbetaler.
Ja det tror jeg sgu du har en pointe i ;)

Brugeravatar
ROEN
Medlem
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 12. feb 2010, 22:59
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 166 times
Been thanked: 156 times

Re: Afgiftsportal.dk - kender I dem ?

Indlæg af ROEN » 24. nov 2016, 09:56

styker skrev:Så har de da et seriøst problem med deres fakturering i og med der ikke er opkrævet moms af den difference der er på afgiften.
Jeg er temmelig sikker på der skal betales moms af den indtægt når den ikke er registreringsafgift, og af den årsag er de vel også nødt til at opkræve den samme afgift som de indbetaler.
Godt set :twisted:
Bevar Roen - Støt Melis
ID.3 1st Max Pro Performance '20 + Golf GTI Performance DSG '18
Type1 1200 '73 + Type2 '79 + Golf III 2,0 aut. Cabriolet Classic Edition '97

Brugeravatar
ROEN
Medlem
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 12. feb 2010, 22:59
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 166 times
Been thanked: 156 times

Re: Afgiftsportal.dk - kender I dem ?

Indlæg af ROEN » 28. nov 2016, 09:44

..... :!: og ud af det blå dukker pludselig denne mail her til morgen:
--------------------------------
Hej
Vi har lige internt snakket om din sag vedr. Golf Cabriolet og er nået frem til den konklusion, at vi finder det moralsk mest korrekt kun at tjene på vores oplyste ekspeditionsgebyr.
Derfor sender jeg dig hermed en kreditnota på de kr. 1.425,-.
Vil du oplyse mig dit reg. nr. og kontonummer – så vil jeg sætte pengene over til dig med det samme.
Jeg beklager forvirringen og din tvivl. Vi skulle lige finde ud af hvilket ben vi ville stå på.
Håber på din forståelse.
Hav en rigtig god dag J
Med venlig hilsen
--------------------------------
Det lader til at de har tænkt lidt over sagerne 8-)
Bevar Roen - Støt Melis
ID.3 1st Max Pro Performance '20 + Golf GTI Performance DSG '18
Type1 1200 '73 + Type2 '79 + Golf III 2,0 aut. Cabriolet Classic Edition '97

Brugeravatar
Martin1986
Aktiv medlem
Indlæg: 2361
Tilmeldt: 4. feb 2011, 16:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 36 times
Been thanked: 105 times

Re: Afgiftsportal.dk - kender I dem ?

Indlæg af Martin1986 » 28. nov 2016, 09:45

ROEN skrev:..... :!: og ud af det blå dukker pludselig denne mail her til morgen:
--------------------------------
Hej
Vi har lige internt snakket om din sag vedr. Golf Cabriolet og er nået frem til den konklusion, at vi finder det moralsk mest korrekt kun at tjene på vores oplyste ekspeditionsgebyr.
Derfor sender jeg dig hermed en kreditnota på de kr. 1.425,-.
Vil du oplyse mig dit reg. nr. og kontonummer – så vil jeg sætte pengene over til dig med det samme.
Jeg beklager forvirringen og din tvivl. Vi skulle lige finde ud af hvilket ben vi ville stå på.
Håber på din forståelse.
Hav en rigtig god dag J
Med venlig hilsen
--------------------------------
Det lader til at de har tænkt lidt over sagerne 8-)
Eller læst med ;)
Nuværende bil: BMW F11 530D

Brugeravatar
ROEN
Medlem
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 12. feb 2010, 22:59
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 166 times
Been thanked: 156 times

Re: Afgiftsportal.dk - kender I dem ?

Indlæg af ROEN » 28. nov 2016, 09:50

Martin1986 skrev:Eller læst med ;)
:D - Så er det da godt at jeg også poster denne udvikling - ;)
Bevar Roen - Støt Melis
ID.3 1st Max Pro Performance '20 + Golf GTI Performance DSG '18
Type1 1200 '73 + Type2 '79 + Golf III 2,0 aut. Cabriolet Classic Edition '97

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"