Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
hansen123
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 0
Been thanked: 21 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af hansen123 » 17. okt 2017, 18:33

Dakota skrev:
hansen123 skrev:Vi snakker udstyr
Vi bliver simpelthen ikke enige. Du kalder konsekvent Audi for et premiumbrand (og det er jeg fsv. enig i), men prissættelsen af et premiumbrand handler ikke kun om udstyr. Så ville en iPhone X koste 5.000 (som en LG) og udstyret det 5-dobbelte - og ikke som nu, hvor både produkt og udstyr er markant dyrere (tilsvarende Audi). Men lad det ligge.

Jeg er egentlig meget mere interesseret i det du siger her:
hansen123 skrev:Men jeg sammenlignede aldrig en GTE VS GTI. Jeg sammenlignede GTE/GTI VS A3/E-Tron. Der er noget forskel. E-tron og GTE kan dog ikke sammenlignes da registreringsafgiften bliver beregnet på 2 vidt forskellige måder.
Hvorfor bliver den dog det? De har samme sikkerhedsudstyr fsv. angår fradrag, kører lige langt på literen, har samme NCAP-rating (så vidt jeg ved) - så hvorfor skulle registreringsafgiften dog "beregnes på to vidt forskellige måder"? Det kunne jeg godt tænke mig at høre mere om.
hold da helt op mine øjne er trætte... Jeg læste det som du skrev E-golf vs GTE.... Faldt først over det 10 gang jeg læste det igennem...

Og E-tron og GTE regnes på samme måde, jeg tog udgangspunkt i E-golf VS GTE, plugin vs ren el.

Men premium mærker i disse dage handler ekstremt meget om ekstraudstyr. Der skal være alt for flådeejeren til den private som vil have alle tilvalg. A6 går fra 600tkr til 1½ mill uden at skifte navn til S6. Samme spektre ser du ikke i core modeller. Ford har dog prøvet med Vignale, men det går vidst ikke helt som man har håbet af hvad jeg har hørt.
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af Dakota » 17. okt 2017, 18:46

hansen123 skrev:hold da helt op mine øjne er trætte... Jeg læste det som du skrev E-golf vs GTE.... Faldt først over det 10 gang jeg læste det igennem... Og E-tron og GTE regnes på samme måde, jeg tog udgangspunkt i E-golf VS GTE, plugin vs ren el.
Hehe fair nok, det har også været en lang diskussion.
hansen123 skrev:Men premium mærker i disse dage handler ekstremt meget om ekstraudstyr. Der skal være alt for flådeejeren til den private som vil have alle tilvalg. A6 går fra 600tkr til 1½ mill uden at skifte navn til S6. Samme spektre ser du ikke i core modeller. Ford har dog prøvet med Vignale, men det går vidst ikke helt som man har håbet af hvad jeg har hørt.
Jamen det tror jeg skam gerne. Min oprindelige pointe gik bare BÅDE på ekstraudstyrsprisen OG basisprisen. Og i og med sidstnævnte er omtrent identisk på hjemmemarkedet, synes jeg det er udtryk for en overvurdering af egen brandværdi at sælge samme bil 20% dyrere i DK. Men lad os lukke den her - og glæde os over VW er anderledes aggressive på markedet :)

Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1842
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 58 times
Been thanked: 206 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af Jannik » 17. okt 2017, 19:16

Aagaard89 skrev: Vi skal ha' en kop kaffe og sparke dæk hvis de kommer hjem samtidig! :lol:
Det skal vi da helt sikkert. :-) Er spændt på at høre mere fra forhandleren, så vi kan få en mere nøjagtig leveringsdato.
Dakota skrev:
Jannik skrev:- Metallak, Dark Iron Blue
Den er møglækker i den farve - glæd dig! Og tillykke :)
Tak for det :-)
Den GTE jeg har prøvekørt, har den farve og den passer godt til bilen. Fælgene pynter dog ikke.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG

megasun
Nyt medlem
Indlæg: 390
Tilmeldt: 21. dec 2014, 12:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af megasun » 17. okt 2017, 21:52

Fælgene er super grimme...
Jeg er i vildrede hvilke der skal på min deep Pearl..
Det skal ikke være en sort fælg ihvertfald...
Vw Austin eller brescia er mit bedste bud, skal dog helst ikke være større end 18’ mener brescia kun fåes i 19’.
Hvis det altså skal holdes originalt.

Den blå farve er ellers super flot.... havde nok valgt den hvis ikke det skulle være sort.

Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1842
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 58 times
Been thanked: 206 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af Jannik » 18. okt 2017, 09:51

Ja, fælgene er helt ekstremt grimme, og så sidder de langt inde i skærmkassen.
Da bilen leveres på sommerdæk, skal der findes en løsning på dette før bilen leveres.

Blot for info, så har VW netop opdateret Golf GTE prislisten.
Her har man langt om længe tilføjet mobilforberedelse Comfort, så man kan få induktiv ladning. Spørgsmålet er så, om man har lyst til at betale 7.395kr for den funktion.

Jeg overvejer at fjerne det forhandlermonterede faste træk til 10.245kr og tilføje denne mobilpakke i stedet.
Er der nogen der ved, om man selv kan montere træk på en GTE? Bilerne er på ingen måde forberedte til det på samme måde som en alm. Golf ifølge min sælger.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af fjeppe » 18. okt 2017, 11:45

Jeg er igang med og afsøge markedet for svingbart træk, men har ikke kunne finde noget til GTE'eren endnu desværre, og jeg nægter fast træk, så dropper jeg hellere bilen til fordel for en med et bagagerum, så vi ikke behøver at montere barnevognen bag på, men kan have den inden i bilen.

Så måske der snart kommer en GTE billigt til salg. ;)

Man kan iøvrigt sagtens eftermontere induktionsladning selv, QI har lavet nogen meget små lade plader som man kan tilslutte USB, fungere fint. Men omvendt, den forbinder jo ikke telefonen igennem induktion, så hvis man skal bruge APP connect, skal du alligevel igang med kabel, så der ville jeg nok sparer pengene først. Jeg tager iøvrigt sjældent telefonen op af lommen, og slet ikke når jeg skal kører, så jeg ville aldrig komme til at benytte mig af det.

Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1842
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 58 times
Been thanked: 206 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af Jannik » 18. okt 2017, 12:04

fjeppe skrev:Jeg er igang med og afsøge markedet for svingbart træk, men har ikke kunne finde noget til GTE'eren endnu desværre, og jeg nægter fast træk, så dropper jeg hellere bilen til fordel for en med et bagagerum, så vi ikke behøver at montere barnevognen bag på, men kan have den inden i bilen.

Så måske der snart kommer en GTE billigt til salg. ;)

Man kan iøvrigt sagtens eftermontere induktionsladning selv, QI har lavet nogen meget små lade plader som man kan tilslutte USB, fungere fint. Men omvendt, den forbinder jo ikke telefonen igennem induktion, så hvis man skal bruge APP connect, skal du alligevel igang med kabel, så der ville jeg nok sparer pengene først. Jeg tager iøvrigt sjældent telefonen op af lommen, og slet ikke når jeg skal kører, så jeg ville aldrig komme til at benytte mig af det.
Meget god pointe!
Jeg tænkte ikke over, at man alligevel skal have kablet sat i telefonen for at benytte Carplay. Det løser den induktive ladning ikke, så det vil jeg da så ikke bruge penge på.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af Dakota » 18. okt 2017, 13:13

Jannik skrev:
fjeppe skrev:Men omvendt, den forbinder jo ikke telefonen igennem induktion, så hvis man skal bruge APP connect, skal du alligevel igang med kabel, så der ville jeg nok sparer pengene først. Jeg tager iøvrigt sjældent telefonen op af lommen, og slet ikke når jeg skal kører, så jeg ville aldrig komme til at benytte mig af det.
Meget god pointe! Jeg tænkte ikke over, at man alligevel skal have kablet sat i telefonen for at benytte Carplay. Det løser den induktive ladning ikke, så det vil jeg da så ikke bruge penge på.
Det har I da egentlig ret i... men man kan vel stadig bruge Spotify osv. fra telefonen over bluetooth, ligesom i ældre systemer?

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af fjeppe » 18. okt 2017, 13:17

Dakota skrev:
Jannik skrev:
fjeppe skrev:Men omvendt, den forbinder jo ikke telefonen igennem induktion, så hvis man skal bruge APP connect, skal du alligevel igang med kabel, så der ville jeg nok sparer pengene først. Jeg tager iøvrigt sjældent telefonen op af lommen, og slet ikke når jeg skal kører, så jeg ville aldrig komme til at benytte mig af det.
Meget god pointe! Jeg tænkte ikke over, at man alligevel skal have kablet sat i telefonen for at benytte Carplay. Det løser den induktive ladning ikke, så det vil jeg da så ikke bruge penge på.
Det har I da egentlig ret i... men man kan vel stadig bruge Spotify osv. fra telefonen over bluetooth, ligesom i ældre systemer?
Personligt synes jeg at functionerne fungere bedre når kablet er tilsluttet, og jeg fornemmer også en bedre lydkvalitet, og så kan du også besvarer beskeder ved tale.

I forhold til pris, ville jeg prioritere anderledes, da det ikke tilfører noget nævneværdig komfort eller andet, hvor man tænker, at det kunne man ikke have haft levet uden, eller at det styrker gensalgs værdien.

Men er frontassist (adaptiv fartpilot) blevet standart? siden I ikke har smidt det på jeres liste over ekstra udstyr, det er et must.

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af Dakota » 18. okt 2017, 13:58

fjeppe skrev:Men er frontassist (adaptiv fartpilot) blevet standart? siden I ikke har smidt det på jeres liste over ekstra udstyr, det er et must.
Udvalgt standardudstyr
Adaptiv fartpilot m. Stop and Go funktion
Front assist med City Emergency Brake
PreCrash, Registrerer kritiske trafiksituationer, forbereder personer i bilen og selve bilen på en mulig ulykke

kims2
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 23. sep 2012, 17:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 38 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af kims2 » 18. okt 2017, 14:02

Ja, adaptiv fartpilot er standard. Originalt svingbart træk kan ihvertfald monteres ved vagstyle, men mon ikke cartrends også kan. Mener det koster ca 12.000 kr.


Sent from my iPhone using Tapatalk

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af fjeppe » 18. okt 2017, 14:10

12.000kr er også budgettet, så det er fint, har bestilt denne bagende (med udskæring til svingbart træk), synes GTE røven er den mest fesne, og forstår ikke hvorfor de ikke har gjort noget mere ud af den på facelift versionen.
Golf-2017-bag.jpg
Golf-2017-bag.jpg (214.73 KiB) Vist 2206 gange

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af Dakota » 18. okt 2017, 14:15

fjeppe skrev:12.000kr er også budgettet, så det er fint, har bestilt facelift bagenden fra R modellen, med udskæring til svingbart træk, synes GTE bagenden er noget af det kedeligeste der findes, det er som om at de bare ikke gad mere i designer afdelingen.
Altså R-Line bagkofanger? Hvad koster det?

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af fjeppe » 18. okt 2017, 14:19

Fandt en fra en allerede smadre model, hvor bagenden var fin, 1000kr.

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af erlingvj » 18. okt 2017, 14:33

Dakota skrev:
erlingvj skrev:Jeg er enig i at en e-tron er forkert prissat men det et dumt at udtale sig så skråsikkert, når man ikke ved hvad man taler om. En A3 har ikke kun en bedre kabine men er også teknisk set et andet og bedre produkt. Vi kan fx starte med motorhjælmen. Den er af stål på en Golf og aluminium på en A3. Hertil har en A3 active bonnet, hvilket en Golf ikke har. Der er mange andre forskelle der ikke er "synlige" for den almindelige bilbruger.
Jeg har ganske udmærket styr på forskellene på en A3 og en Golf. Og bedre materialer hist og pist, eller en motorhjelm i det ene materiale frem for det andet, retfærdiggør jo ikke den premium-pris, der er på produktet i Danmark, når samme prisforskel ikke er tilstede i Tyskland. De dyre ting på de to biler, er så vidt jeg kan se, 100% identiske. Dvs. de ting, der har krævet milliardinvesteringer (platform, drivline som gearkasse, motor, batteripakke etc.) er jo 1:1.
Du forsøger at bortforklare din oprindelige påstand om, at det kun var i kabinen er der "måske" var forskelle.
Golf har historisk set haft store rustproblemer med forskærmene (på G5 og også enkelte G6). Når du skriver "i det ene eller det andet materiale" er det som om, at du ikke anerkender at Audi bruger bedre materialer, fx til forskærmene. Forskærmene på en A3 er (som motorhjælmen) af aluminium og dermed et bedre materiale end det VW anvender. Ikke bare et andet materiale.
Køb dig adgang til Erwin og læs SPP´erne om A3 og Golf.

..og så er materialerne i kabinen i en A3 (både 8P og 8V) overbevisende bedre end i en Golf 7 mange steder. Min Golf 7 har skuffet mig og er et tilbageskridt i kabinen i forhold til en G6. Tag fx den knaldhårde plastic som VW anvender på bagdørenes øverste del - ØV.
Senest rettet af erlingvj 18. okt 2017, 14:46, rettet i alt 1 gang.

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af erlingvj » 18. okt 2017, 14:35

fjeppe skrev:12.000kr er også budgettet, så det er fint, har bestilt denne bagende (med udskæring til svingbart træk), synes GTE røven er den mest fesne, og forstår ikke hvorfor de ikke har gjort noget mere ud af den på facelift versionen.
Har det lige omvendt - skal aldrig eje en bil med FAKE udstødning- uanset mærke.

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af Dakota » 18. okt 2017, 14:47

erlingvj skrev:Du forsøger at bortforklare din oprindelige påstand om, at det kun var i kabinen er der "måske" var forskelle. Golf har historisk set haft store rustproblemer med forskærmene (på G5 og også enkelte G6). Når du skriver "i det ene eller det andet materiale" er det som om, at du ikke anerkender at Audi bruger bedre materialer, fx til forskærmene. Forskærmene på en A3 er (som motorhjælmen) af aluminium og dermed et bedre materiale end det VW anvender. Ikke bare et andet materiale. Køb dig adgang til Erwin og læs SPP´erne om A3 og Golf.
Det er der jo pedanteri, Erling. Jeg har ikke haft nogen "oprindelig" påstand. Selvfølgelig er der forskelle på bilerne, i karrosseri og interiør. Enhver der måtte mene noget andet, er jo blind.

Er der så i øvrigt enkelte kvalitetsforskelle i materialerne på A3 og Golf? Ja. Er 98% af bilen ellers identisk, alle de steder der koster noget? Ja. Retfærdiggør det en 20% højere pris i det ene land, frem for det andet? Absolut nej.

Jeg har allerede indgående skrevet om dette før, så jeg forstår altså ikke du totalt misser pointen, for det ligner ikke dig.

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af fjeppe » 18. okt 2017, 14:50

erlingvj skrev:
fjeppe skrev:12.000kr er også budgettet, så det er fint, har bestilt denne bagende (med udskæring til svingbart træk), synes GTE røven er den mest fesne, og forstår ikke hvorfor de ikke har gjort noget mere ud af den på facelift versionen.
Har det lige omvendt - skal aldrig eje en bil med FAKE udstødning- uanset mærke.

Så er det jo godt at VW har en løsning til os begge.

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af erlingvj » 18. okt 2017, 14:55

Dakota skrev:
erlingvj skrev:Du forsøger at bortforklare din oprindelige påstand om, at det kun var i kabinen er der "måske" var forskelle. Golf har historisk set haft store rustproblemer med forskærmene (på G5 og også enkelte G6). Når du skriver "i det ene eller det andet materiale" er det som om, at du ikke anerkender at Audi bruger bedre materialer, fx til forskærmene. Forskærmene på en A3 er (som motorhjælmen) af aluminium og dermed et bedre materiale end det VW anvender. Ikke bare et andet materiale. Køb dig adgang til Erwin og læs SPP´erne om A3 og Golf.
Det er der jo pedanteri, Erling. Jeg har ikke haft nogen "oprindelig" påstand. Selvfølgelig er der forskelle på bilerne, i karrosseri og interiør. Enhver der måtte mene noget andet, er jo blind.

Er der så i øvrigt enkelte kvalitetsforskelle i materialerne på A3 og Golf? Ja. Er 98% af bilen ellers identisk, alle de steder der koster noget? Ja. Retfærdiggør det en 20% højere pris i det ene land, frem for det andet? Absolut nej.

Jeg har allerede indgående skrevet om dette før, så jeg forstår altså ikke du totalt misser pointen, for det ligner ikke dig.
Du bliver ved med dine 20%. Jeg skrev fra starten, at e-tron var forkert prissat i DK. Og jeg gentager, at du bør sætte dig bedre ind tingene. Din 98%-påstand er grebet ud af luften.

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af Dakota » 18. okt 2017, 16:42

erlingvj skrev:Du bliver ved med dine 20%. Jeg skrev fra starten, at e-tron var forkert prissat i DK. Og jeg gentager, at du bør sætte dig bedre ind tingene. Din 98%-påstand er grebet ud af luften.
Okay, så lad os antage du har ret: Vi siger bilerne er totalt forskellige (når vi ser bort fra platform, motor, gearkasse, batteripakke, ophæng, aksler, bus-systemer og al anden elektronik, hvilket er hvad der koster penge at udvikle, som jeg skrev). På alle andre punkter er A3 en bedre bil end en Golf, med dyrere materialer. Hvordan kan det så være en e-tron og en GTE er næsten identisk prissat i Tyskland? Sælger Audi deres biler med enormt tab?

hansen123
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 0
Been thanked: 21 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af hansen123 » 18. okt 2017, 17:39

Dakota skrev:
erlingvj skrev:Du bliver ved med dine 20%. Jeg skrev fra starten, at e-tron var forkert prissat i DK. Og jeg gentager, at du bør sætte dig bedre ind tingene. Din 98%-påstand er grebet ud af luften.
Okay, så lad os antage du har ret: Vi siger bilerne er totalt forskellige (når vi ser bort fra platform, motor, gearkasse, batteripakke, ophæng, aksler, bus-systemer og al anden elektronik, hvilket er hvad der koster penge at udvikle, som jeg skrev). På alle andre punkter er A3 en bedre bil end en Golf, med dyrere materialer. Hvordan kan det så være en e-tron og en GTE er næsten identisk prissat i Tyskland? Sælger Audi deres biler med enormt tab?
Vi sælger GTE med langt mindre avance end i udlandet ;)

Vores afgiftsystem herhjemme gør jo at hver gang vi giver en krone i rabat får slutforbruger næsten 2,5 ud af det.

Agressiv prissætning for at presse sig ind på et marked hvor de her biler ellers vil ramme prisklasser som andre ren brændsel alternativer bare har overtaget. (Som den nye Mondeo da den ramte, landte midt i Passat segmentet i den dyre ende, den blev også hurtigt justeret :lol: )

Kan ikke udtale mig om hvad de faktiske priser er. I Bilia accepterede vi tab på knap 6.000,- kr. Pr. Ford Ka vi solgte :(

Samme historie som jeg skrev længere oppe :D
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles

Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1842
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 58 times
Been thanked: 206 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af Jannik » 20. okt 2017, 10:21

VW har nu smidt en brochure specifik for Golf GTE op på deres hjemmeside.
Heraf fremgår det at man også kan tilvælge klima/komfort forrude, men dette er ikke angivet i prislisten.

Jeg vil gætte på at dette koster omkring 3.000kr.

Nogen der har erfaring med dette udstyr? Umiddelbart lyder det interessant med hurtig afisning af frontruden, men dræner det 12v batteriet eller højspændingsbatterierne?
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af fjeppe » 20. okt 2017, 10:28

Jannik skrev:VW har nu smidt en brochure specifik for Golf GTE op på deres hjemmeside.
Heraf fremgår det at man også kan tilvælge klima/komfort forrude, men dette er ikke angivet i prislisten.

Jeg vil gætte på at dette koster omkring 3.000kr.

Nogen der har erfaring med dette udstyr? Umiddelbart lyder det interessant med hurtig afisning af frontruden, men dræner det 12v batteriet eller højspændingsbatterierne?
Jeg tænder bare for varmen forud for at jeg skal afsted via app'en, og så er alle ruder is fri når jeg kommer ned, og den tager naturligvis strømmen i dette tilfælde fra højspændingsbatterierne, men da den alligevel altid er tilsluttet en ladestation, har dette ikke betydning, og så kommer man samtidig ned til en varm bil. Så personligt ville jeg aldrig komme til at bruge det.

Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1842
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 58 times
Been thanked: 206 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af Jannik » 20. okt 2017, 11:10

fjeppe skrev:
Jannik skrev:VW har nu smidt en brochure specifik for Golf GTE op på deres hjemmeside.
Heraf fremgår det at man også kan tilvælge klima/komfort forrude, men dette er ikke angivet i prislisten.

Jeg vil gætte på at dette koster omkring 3.000kr.

Nogen der har erfaring med dette udstyr? Umiddelbart lyder det interessant med hurtig afisning af frontruden, men dræner det 12v batteriet eller højspændingsbatterierne?
Jeg tænder bare for varmen forud for at jeg skal afsted via app'en, og så er alle ruder is fri når jeg kommer ned, og den tager naturligvis strømmen i dette tilfælde fra højspændingsbatterierne, men da den alligevel altid er tilsluttet en ladestation, har dette ikke betydning, og så kommer man samtidig ned til en varm bil. Så personligt ville jeg aldrig komme til at bruge det.
Tak for indsparket.
Du har en god pointe, og jeg kan se at man kun kan få klima forrude tilvalget, hvis man også vælger én af mobilpakkerne. Så bliver det pludseligt lidt smådyrt.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af fjeppe » 20. okt 2017, 12:18

Jannik skrev:
fjeppe skrev:
Jannik skrev:VW har nu smidt en brochure specifik for Golf GTE op på deres hjemmeside.
Heraf fremgår det at man også kan tilvælge klima/komfort forrude, men dette er ikke angivet i prislisten.

Jeg vil gætte på at dette koster omkring 3.000kr.

Nogen der har erfaring med dette udstyr? Umiddelbart lyder det interessant med hurtig afisning af frontruden, men dræner det 12v batteriet eller højspændingsbatterierne?
Jeg tænder bare for varmen forud for at jeg skal afsted via app'en, og så er alle ruder is fri når jeg kommer ned, og den tager naturligvis strømmen i dette tilfælde fra højspændingsbatterierne, men da den alligevel altid er tilsluttet en ladestation, har dette ikke betydning, og så kommer man samtidig ned til en varm bil. Så personligt ville jeg aldrig komme til at bruge det.
Tak for indsparket.
Du har en god pointe, og jeg kan se at man kun kan få klima forrude tilvalget, hvis man også vælger én af mobilpakkerne. Så bliver det pludseligt lidt smådyrt.
I min App har den både opvarmning af kabine og rude, og den eneste forskel er at den fokusere på at blæse mere varme på forruden, men ud fra min erfaring fra sidste vinter, så er slut resultatet det samme efter 10 minutter, uanset hvilken knap du trykker på.

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af Dakota » 20. okt 2017, 14:48

Jannik skrev:VW har nu smidt en brochure specifik for Golf GTE op på deres hjemmeside. Heraf fremgår det at man også kan tilvælge klima/komfort forrude, men dette er ikke angivet i prislisten.
Hvor ser du den brochure henne? Ah, nevermind fandt den - åbenbart kun et "udkast": http://viewer.zmags.com/publication/643 ... 643249e2/1

Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1842
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 58 times
Been thanked: 206 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af Jannik » 23. okt 2017, 20:05

Er der nogen herinde, der har erfaring med det fabriksmonterede svingbare træk i deres Golf 7,5?
Det er højst sandsynligt ikke de 17.490kr værd, men jeg skal alligevel give 10.000kr for et forhandlermonteret fast træk og jeg bryder mig ikke om at de skal skille bilen ad og rode med ledningsnettet, da ingen GTE desværre er forberedt til træk fra fabrikken.

Får man mon ekstra funktionalitet med det fabriksmonterede træk?
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3406
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 876 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af Korreborg » 24. okt 2017, 15:24

Jannik skrev:Er der nogen herinde, der har erfaring med det fabriksmonterede svingbare træk i deres Golf 7,5?
Det er højst sandsynligt ikke de 17.490kr værd, men jeg skal alligevel give 10.000kr for et forhandlermonteret fast træk og jeg bryder mig ikke om at de skal skille bilen ad og rode med ledningsnettet, da ingen GTE desværre er forberedt til træk fra fabrikken.

Får man mon ekstra funktionalitet med det fabriksmonterede træk?
Mulighed 3, få eftermonteret svingbart træk. Hør Cartrends eller Vagstyle hvad de skal have for det :) Det er sikkert ikke noget VW selv vil lege med :)
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1842
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 58 times
Been thanked: 206 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af Jannik » 24. okt 2017, 19:03

Korreborg skrev:Mulighed 3, få eftermonteret svingbart træk. Hør Cartrends eller Vagstyle hvad de skal have for det :) Det er sikkert ikke noget VW selv vil lege med :)
Det er naturligvis også en mulighed, men så skal bilen stadigvæk skilles ad, og der skal rodes med ledningsnettet.
Det er absolut ladesiggøreligt, men ikke noget jeg bryder mig om ved en helt ny bil.

I forbindelse med en samtale med forhandleren idag, blev jeg informeret om at bilerne bestilt lige før min, havde chance for at rykke produktionsuge fra uge 7 '18 til uge 46 '17. Det var ikke bekræftet, men der er en god chance for dette, og det kan betyde at min GTE også rykkes frem.
Derfor skal beslutningen om anhængertrækket (og andet udstyr) tages senest imorgen for at nå med.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af GaSelle » 24. okt 2017, 19:33

Jeg ville få det retrofittet. Det kan sagtens gøres som OEM uden det kan ses.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"