Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
_Jensen
Medlem
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 87 times
Been thanked: 413 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af _Jensen » 16. okt 2017, 10:23

Dakota skrev:
hansen123 skrev:Det koster at køre premium. Velkommen til en verden med designer ting, hvor et par sko til 500,-kr. koster 2.500,-kr. fordi der er kommet et lille kendt brand på undersiden af den ene sko :lol: Og der er nu også en del forskel udover det man kan se med det blotte øje, blandt andet noget som lydisolering er bedre i Audien. Dog ikke et ligeså stort spring som fra Seat til Vw.
Jeg er med på A3 har nogle fordele ift. Golfen. Naturligvis. Men 20% dyrere i basistrim, samt 100-200% dyrere ekstraudstyr er ikke bare premium, men fjollet - uanset hvad man kalder det hos importøren ;)

Prisforskellen i Tyskland er jo ikke så signifikant, så det er efter min overbevisning en fejlvurdering, at man prissætter så højt. Markedet kan simpelthen ikke bære det, hvilket jo også kommer til udtryk på salgslisterne.
+1
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG

Brugeravatar
gudhjem
Medlem
Indlæg: 796
Tilmeldt: 1. jul 2010, 20:15
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 214 times
Been thanked: 34 times
Kontakt:

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af gudhjem » 16. okt 2017, 10:43

_Jensen skrev:Og slap nu af med alt det dér “Premium” halløj @hansen123, uanset hvad er det altså en A3 vi snakker omBilledeBillede
+1


Sent from my iPhone using Tapatalk

hansen123
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 0
Been thanked: 21 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af hansen123 » 16. okt 2017, 17:57

Dakota skrev:
hansen123 skrev:Det koster at køre premium. Velkommen til en verden med designer ting, hvor et par sko til 500,-kr. koster 2.500,-kr. fordi der er kommet et lille kendt brand på undersiden af den ene sko :lol: Og der er nu også en del forskel udover det man kan se med det blotte øje, blandt andet noget som lydisolering er bedre i Audien. Dog ikke et ligeså stort spring som fra Seat til Vw.
Jeg er med på A3 har nogle fordele ift. Golfen. Naturligvis. Men 20% dyrere i basistrim, samt 100-200% dyrere ekstraudstyr er ikke bare premium, men fjollet - uanset hvad man kalder det hos importøren ;)

Prisforskellen i Tyskland er jo ikke så signifikant, så det er efter min overbevisning en fejlvurdering, at man prissætter så højt. Markedet kan simpelthen ikke bære det, hvilket jo også kommer til udtryk på salgslisterne.
I tyskland koster en GTE 5.000€ mere end en GTI. Det er ikke tilfældet i Danmark, gud vide om der er en grund til dette :?

Ekstraudstyret følger prissætningen for resten af Audi linjen, det kan vel ikke komme som nogen overraskelse? (99% af det er prissat 100% identisk med resten af A3 linjen)

Men igen, at sammenligne æbler med pære.
_Jensen skrev:Og slap nu af med alt det dér “Premium” halløj @hansen123, uanset hvad er det altså en A3 vi snakker omBilledeBillede
Audi er ikke et premium mærke eller hvordan? Vil da nok kalde A3´eren et premium produkt, det er i min optik et noget mere lækkert sted at sidde end golfen (som ikke er et skidt udgangspunkt til at starte med)
Havde vi snakket A1....
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles

Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1834
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 41 times
Been thanked: 196 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af Jannik » 16. okt 2017, 18:16

Var i morges ude at prøvekøre en Golf GTE igen, og fik denne gang lejlighed til at gennemgå bilen lidt grundigere.
Den bil jeg prøvekørte er udstyret med DK Pakken, soltag, Discover Media og Active Info Display.

Oplevelsen af bilen var identisk med sidste prøvetur. Accellerationsevnen kom ikke som en overraskelse denne gang, med er stadig bestemt godkendt.
Jeg er imponeret over hvor umærkbart bilen skifter mellem el- og benzinmotoren under normal kørsel. Man hører og mærker sket ikke at benzinmotoren startes. Hvis ikke det digitale display skiftede til omdr-tælleren, så ville jeg slet ikke bemærke skiftet.

Bagagerummet er noget mindre end i min nuværende Altea. Man mangler kort sagt pladsen under pladen.
Vi skal ikke have flere børn, og har sjældent manglet plads i Altea'en, så jeg vælger at tro på, at vi kan nøjes med pladsen i GTE'en.
Skal man fragte en barnevogn rundt, er bagagerummet simpelthen for lille.

Jeg tog mig en snak med en sælger fra Clever for at høre nærmere omkring deres lade-ordning. Sælgeren sagde at der året ud var indgået en aftale med VW, omkring prisen på installationen, men at det var noget man skulle tage med den pågældende VW sælger ved køb af en ny bil. Han ville kontakte de to forhandlere jeg har haft kontakt med, for at høre hvorfor de ikke tilbød en installation i forbindelse med køb af en ny bil.

Den første VW forhandler jeg fik tilbud fra, er ikke villig til at tilbyde Clever installationen til andet end fuld pris.
Den anden forhandler jeg fik tilbud fra, kunne godt tilbyde Clever installationen gratis, men måtte så justere på den rabat han har givet af forskellige årsager.

Sidder altså tilbage med tre forskellige udmeldinger vedr. Clever installationen.

Et sidespørgsmål; hvilke assistentsystemer er de mest overflødige? En sælger sagde til mig, at lane assist kan være vanvittigt irriterende, specielt ved kørsel i byen. Derudover mente han at park assist er overflødigt, når nu bilen både har bakkamera og parkeringssensorer.
Hvad mener i om disse? Er det blot lir, der ikke gavner noget som helst?
Jeg har absolut ingen erfaringer med nogen af disse systemer.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: VW e-Golf - 04/2020
Kommende til fruen: BMW iX1 eDrive20 M-Sport m. Premium, Driving Assistant og Komfort-pakker.
Tidligere biler: Udelukkende VAG

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af Dakota » 16. okt 2017, 18:16

hansen123 skrev:I tyskland koster en GTE 5.000€ mere end en GTI. Det er ikke tilfældet i Danmark, gud vide om der er en grund til dette :?
Hvis du arbejder for Semler Gruppen, tænker jeg du nok kender grunden til at en GTE er billigere end en GTI i Danmark - hvem ved om det har noget med afgiftspolitikken at gøre?!

En A3 e-tron er derimod kun marginalt dyrere end en GTE, så det der med "premium brand" gælder måske kun i Danmark?

hansen123
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 0
Been thanked: 21 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af hansen123 » 16. okt 2017, 18:43

Dakota skrev:
hansen123 skrev:I tyskland koster en GTE 5.000€ mere end en GTI. Det er ikke tilfældet i Danmark, gud vide om der er en grund til dette :?
Hvis du arbejder for Semler Gruppen, tænker jeg du nok kender grunden til at en GTE er billigere end en GTI i Danmark - hvem ved om det har noget med afgiftspolitikken at gøre?!

En A3 e-tron er derimod kun marginalt dyrere end en GTE, så det der med "premium brand" gælder måske kun i Danmark?
Hvordan får du prisdifferencen fra en GTE til en GTI til at gå op med afgift? Javel du sparer lidt herhjemme på km/l, men ro på, du finder ikke de 110.000,-kr. her.
GTI og GTE faldt stortset det samme ved denne nedsættelse. Det er korrekt at GTI´en selvfølgelig bliver straffet for sin brændstof økonomi, men det har ikke den store betydning i dette regnestykke.

A3 2.0 TFSI koster cirka 35.000€, A3 E-tron 39.700€

Prisdifferencen er stortset konstant i udlandet og bekræfter jo bare at man også prissætter premium produkterne på denne måde...

At man ønsker at være aggressiv i prissætningen med GTE´en her i danmark er jo kun godt for forbrugeren.
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3403
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 576 times
Been thanked: 869 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af Korreborg » 16. okt 2017, 18:44

GTE I Tyskland 37.000€
E-Tron 43.000€
6000€*7,5=37.500 + afgift = ca 90.000kr
Og forskellen er kun Ca 60.000

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

hansen123
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 0
Been thanked: 21 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af hansen123 » 16. okt 2017, 18:54

Korreborg skrev:GTE I Tyskland 37.000€
E-Tron 43.000€
6000€*7,5=37.500 + afgift = ca 90.000kr
Og forskellen er kun Ca 60.000

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Præcis.

Men igen, der skal jo være noget at brokke sig over på et forum.

Audi har altid kostet i ekstraudstyr, at det stadig kan komme bag på folk eller folk skal himle op om det forstår jeg stadig ikke....

Er samme historie med alle de andre premium mærker...
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles

Aagaard89
Helt nyt medlem
Indlæg: 22
Tilmeldt: 26. feb 2013, 19:03
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af Aagaard89 » 16. okt 2017, 21:02

Efter at have smidt min BMW 4-serie rundt på taget i sidste uge(læs: totalskade) har jeg i dag bestilt en Golf GTE - umiddelbart står til produktion i uge 3 og levering i uge 7.

Jeg har været rundt hos fire forskellige forhandlere og må sige at jeg er overrasket over hvor kæmpe stor forskel, der er i den rabat man bliver tilbudt - jeg kan kun anbefale jer der overvejer at handle at gøre det samme.

Udstyrslisten blev som følger:
- DK pakke
- DK navigationspakke Discover Pro
- Førerassistentpakke inkl. dyn. Light assist og roadsign
- LED MID inkl. dyn. kurvelys ifm. dyn. light
- Active Info Display
- Nøglefri betjening
- Indium Grå Metallic
- Parkeringsassistent
- Vinterdæk på standard hjul
- Plus2dækning

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af Dakota » 16. okt 2017, 22:00

Korreborg skrev:GTE I Tyskland 37.000€
E-Tron 43.000€
6000€*7,5=37.500 + afgift = ca 90.000kr
Og forskellen er kun Ca 60.000
hansen123 skrev:Præcis. Men igen, der skal jo være noget at brokke sig over på et forum.
Øh?

VW Golf GTE: €36.900
Audi A3 Sportback e-tron: €37.900

Prisforskellen er altså 7.500 kr i Tyskland - og OTTE GANGE SÅ MEGET i Danmark. Det kan betale sig at kigge på det der internet, inden man udtaler sig på et forum, frem for at opfinde egne fakta.
Vedhæftede filer
gte-etron.png
gte-etron.png (223.22 KiB) Vist 1295 gange

hansen123
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 0
Been thanked: 21 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af hansen123 » 16. okt 2017, 22:10

Dakota skrev:
Korreborg skrev:GTE I Tyskland 37.000€
E-Tron 43.000€
6000€*7,5=37.500 + afgift = ca 90.000kr
Og forskellen er kun Ca 60.000
hansen123 skrev:Præcis. Men igen, der skal jo være noget at brokke sig over på et forum.
Øh?

VW Golf GTE: €36.900
Audi A3 Sportback e-tron: €37.900

Prisforskellen er altså 7.500 kr i Tyskland - og OTTE GANGE SÅ MEGET i Danmark. Det kan betale sig at kigge på det der internet, inden man udtaler sig på et forum, frem for at opfinde egne fakta.
Jamen så må du jo til tyskland og parallel importere en? Audi er bare dyrere, lev med det eller køb en GTE :lol:
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af Dakota » 16. okt 2017, 22:15

Jeg skal ikke have en A3 e-tron. Jeg pointerer såmænd bare at dine argumenter er ugyldige. Det ville klæde dig at indrømme du tog fejl og at dine påstande var forkerte i stedet for det pjat der.

hansen123
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 0
Been thanked: 21 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af hansen123 » 16. okt 2017, 22:32

Dakota skrev:Jeg skal ikke have en A3 e-tron. Jeg pointerer såmænd bare at dine argumenter er ugyldige. Det ville klæde dig at indrømme du tog fejl og at dine påstande var forkerte i stedet for det pjat der.
Jeg har da aldrig påstået at bilen ikke var dyrere end en GTE?

Jeg pointere lige akkurat at prisdifferencen imellem de forskellige modeller i A3´eren er beholdt herhjemme. Du snakker så om det skyldes den nedsatte registreringsafgift og grøn tankegang fra politikkernes side.

[/quote]Hvis du arbejder for Semler Gruppen, tænker jeg du nok kender grunden til at en GTE er billigere end en GTI i Danmark - hvem ved om det har noget med afgiftspolitikken at gøre?![/quote]

Pis og papir..... ja undskyld ord valget.

Udstyret er jo stadig langt dyrere i Audi´en i moderlandet kontra GTE, samme som herhjemme.

At GTE´en er prissat sindssygt aggressivt i forhold til udlandet er jo noget helt andet og kan ikke sammenlignes?

Som sagt, hvis dine pointe med at prisen på denne bil skulle skyldes registreringsafgift og grøn tankegang, så var prisdifferencen tilnærmelsesvis ens procentmæssig imellem en A3 2.0 TFSI -> E-tron som den ville være imellem en GTI -> GTE, men det er den ikke.

Det er lige akkurat dit argument som falder til jorden grundet overstående.

Du kommer aldrig til at se en Audi herhjemme (ej heller i resten af verden) hvor udstyr osv. er prissat som en VW, Skoda eller Seat. Premium koster :roll:

EDIT:
At korreborg tog fejl af priserne, kan ske for alle. Ligner han har sammenlignet en S3 med en GTE når jeg lige slår det op.
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles

Brugeravatar
qasq
Aktiv medlem
Indlæg: 1516
Tilmeldt: 18. mar 2011, 22:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 39 times
Been thanked: 10 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af qasq » 17. okt 2017, 06:17

Aagaard89 skrev:Efter at have smidt min BMW 4-serie rundt på taget i sidste uge(læs: totalskade) har jeg i dag bestilt en Golf GTE - umiddelbart står til produktion i uge 3 og levering i uge 7.

Jeg har været rundt hos fire forskellige forhandlere og må sige at jeg er overrasket over hvor kæmpe stor forskel, der er i den rabat man bliver tilbudt - jeg kan kun anbefale jer der overvejer at handle at gøre det samme.

Udstyrslisten blev som følger:
- DK pakke
- DK navigationspakke Discover Pro
- Førerassistentpakke inkl. dyn. Light assist og roadsign
- LED MID inkl. dyn. kurvelys ifm. dyn. light
- Active Info Display
- Nøglefri betjening
- Indium Grå Metallic
- Parkeringsassistent
- Vinterdæk på standard hjul
- Plus2dækning
Lækkert!

Nuværende: 2017 Touran
Tidligere: 2015 Golf GTE, 2015 VW UP!, 2005 VW Golf V GTI

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af fjeppe » 17. okt 2017, 06:58

Aagaard89 skrev:Efter at have smidt min BMW 4-serie rundt på taget i sidste uge(læs: totalskade) har jeg i dag bestilt en Golf GTE - umiddelbart står til produktion i uge 3 og levering i uge 7.

Jeg har været rundt hos fire forskellige forhandlere og må sige at jeg er overrasket over hvor kæmpe stor forskel, der er i den rabat man bliver tilbudt - jeg kan kun anbefale jer der overvejer at handle at gøre det samme.

Udstyrslisten blev som følger:
- DK pakke
- DK navigationspakke Discover Pro
- Førerassistentpakke inkl. dyn. Light assist og roadsign
- LED MID inkl. dyn. kurvelys ifm. dyn. light
- Active Info Display
- Nøglefri betjening
- Indium Grå Metallic
- Parkeringsassistent
- Vinterdæk på standard hjul
- Plus2dækning
1. Soltag! Specielt i denne bil, når du gerne vil have lidt mere range på el delen, så er soltaget guld værd.

2. Vi har brugt parkeringsassistent 4-5 gange på 1 år, og jeg kører daglige inde i København, men da det skal gå hurtigt, er det svært at forlige sig med, så denne del ville jeg sparer væk næste gang.

3. Hvis du kører mere end 50km om dagen uden opladnings mulighed i løbet af turen, så få dig et benzinkort med en god rabat på, for den kører næsten lige så langt på literen som min R32 gjorde.

Komfort mæssigt, kommer du til at elske bilen ;)

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af Dakota » 17. okt 2017, 09:14

hansen123 skrev:Jeg har da aldrig påstået at bilen ikke var dyrere end en GTE?
Du gav Korreborg ret i at en e-tron var €6.000 dyrere end en GTE, hvilket tydeligvis ikke er tilfældet - og hvilket var basis for hele din argumentationsrækkefølge om at Audi'ens markant højere pris i Danmark skyldtes "premium". Den er så modbevist, eftersom bilerne koster næsten præcis det samme i Tyskland.

Og så sammenligner du en A3 2,0 TFSi med en GTI, hvilket på ingen måde giver mening. Jeg ved ikke hvad du laver hos Semler Gruppen, men jeg har svært ved at forestille mig det har noget med biler at gøre... dagens råd: When in a hole, stop digging ;)

Og dermed slut fra min side.

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3403
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 576 times
Been thanked: 869 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af Korreborg » 17. okt 2017, 09:50

Jeg beklager min fejl. Gik på Audi.de på mobilen, og kiggede = 43.000€ ANER ikke hvor prisen kommer fra :lol:
Har kigget igen både fra mobil og PC og aner ikke hvor jeg fandt den pris :) Ved ikke om den kan have gemt en tidligere konfiguration jeg har haft lavet.
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af fjeppe » 17. okt 2017, 09:50

Jannik skrev: Bagagerummet er noget mindre end i min nuværende Altea. Man mangler kort sagt pladsen under pladen.
Vi skal ikke have flere børn, og har sjældent manglet plads i Altea'en, så jeg vælger at tro på, at vi kan nøjes med pladsen i GTE'en.
Skal man fragte en barnevogn rundt, er bagagerummet simpelthen for lille.
Du glemmer at du skal slæbe ladekabler med rundt, og selvom vi ingen børn har, har vi stadig udfordringer og må ofte bede folk bagi have ting liggende.

Hvis min kæreste skal kører med veninderne til håndbold og de ialt er 5 mennesker + deres sportstasker, så skal hattehylden ud og der skal læsses op til loftet.

Det skal nok blive et irritations moment, men heldigvis er der andre ting der opvejer for det ;)

Brugeravatar
_Jensen
Medlem
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 87 times
Been thanked: 413 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af _Jensen » 17. okt 2017, 09:54

Dakota skrev:
hansen123 skrev:Jeg har da aldrig påstået at bilen ikke var dyrere end en GTE?
Du gav Korreborg ret i at en e-tron var €6.000 dyrere end en GTE, hvilket tydeligvis ikke er tilfældet - og hvilket var basis for hele din argumentationsrækkefølge om at Audi'ens markant højere pris i Danmark skyldtes "premium". Den er så modbevist, eftersom bilerne koster næsten præcis det samme i Tyskland.

Og så sammenligner du en A3 2,0 TFSi med en GTI, hvilket på ingen måde giver mening. Jeg ved ikke hvad du laver hos Semler Gruppen, men jeg har svært ved at forestille mig det har noget med biler at gøre... dagens råd: When in a hole, stop digging ;)

Og dermed slut fra min side.
+1 / PREMIUM ;)
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af Dakota » 17. okt 2017, 09:56

Korreborg skrev:Jeg beklager min fejl. Gik på Audi.de på mobilen, og kiggede = 43.000€ ANER ikke hvor prisen kommer fra :lol:
Har kigget igen både fra mobil og PC og aner ikke hvor jeg fandt den pris :) Ved ikke om den kan have gemt en tidligere konfiguration jeg har haft lavet.
Det lyder ret sandsynligt, jeg har også gemt konfigurationer, der er kommet frem igen senere. Shit happens :P

Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1834
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 41 times
Been thanked: 196 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af Jannik » 17. okt 2017, 16:02

Så fik jeg samlet den nødvendige beslutningskraft, og fik i dag bestilt en Golf GTE. Efter lidt forhandling med den rare og kompetente sælger, nåede vi frem til en god pris, jeg i hvert fald er tilfreds med (og tak til brugeren Aagaard89 herinde fra).

Den er konfigureret således:

- Navigationspakke Discover Pro
- DK Pakke
- Førerassistentpakke m. dynamic light assist og road sign rec.
- Parkeringsassistent
- Active Info Display
- Tonede ruder bag
- LED forlygter m. dynamisk kurvelys
- Nøglefri betjening
- Metallak, Dark Iron Blue
- Clever installation
- 2 års plus dækning
- Forhandlermonteret fast anhængertræk

Første gang jeg nogensinde bestiller en helt ny bil til mig selv, så er meget spændt! (konen har fået ny bil 2 gange, nu må det være min tur :-))
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: VW e-Golf - 04/2020
Kommende til fruen: BMW iX1 eDrive20 M-Sport m. Premium, Driving Assistant og Komfort-pakker.
Tidligere biler: Udelukkende VAG

hansen123
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 0
Been thanked: 21 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af hansen123 » 17. okt 2017, 17:26

Dakota skrev:
hansen123 skrev:Jeg har da aldrig påstået at bilen ikke var dyrere end en GTE?
Du gav Korreborg ret i at en e-tron var €6.000 dyrere end en GTE, hvilket tydeligvis ikke er tilfældet - og hvilket var basis for hele din argumentationsrækkefølge om at Audi'ens markant højere pris i Danmark skyldtes "premium". Den er så modbevist, eftersom bilerne koster næsten præcis det samme i Tyskland.

Og så sammenligner du en A3 2,0 TFSi med en GTI, hvilket på ingen måde giver mening. Jeg ved ikke hvad du laver hos Semler Gruppen, men jeg har svært ved at forestille mig det har noget med biler at gøre... dagens råd: When in a hole, stop digging ;)

Og dermed slut fra min side.
Ja jeg gav da et thumbs up til Korreborg´s forkerte prisliste (jeg slog det ikke op og tjekkede efter, my bad) men det ændrer stadig ikke på at jeg stadig snakker om udstyr (som hele samtalen startede med) Audi´s udstyr er stadig prissat højere, både her i DK og DE.

At sammenligne en A3 2.0 TFSI med en GTI skyldes at begge biler egentligt har samme pris før reg afgift osv. (mere eller mindre ihvertfald) forskellen skal findes i at GTI bliver straffet for de lidt mindre km/L (cirka 14.250,-kr. af differencen ligger her, og differencen er cirka 400tkr vs 420tkr, peanuts.)
Men prisdifferencen ned til deres tilsvarende hybrider er med større difference (begge biler går samme på literen så har samme fordel af registreringsafgiften) Ergo er grundprisen sat ned her i DK for GTE, i forhold til udlandet for at få en attraktiv prissætning. Dit modsvar er at det skyldes registreringsafgift og grøn tankegang. Det passer ikke. Hvis dette skulle være tilfældet, ville begge hybrider have en procentmæssig sammenlignelig difference til deres benzin modparter.

Sammenligning er blot for at vise dette. At du så ikke er enig, ønsker jeg ikke at kommentere på.

Hvad jeg laver til dagligt behøver vi ikke komme ind på (men jeg kan da sige at det handler om biler) men jeg har da 100% styr på det (ligesom overstående regnestykke) men det har jeg nu egentligt ikke behov for at diskuttere med dig.

Mit ordsprog til dig; Man behøver ikke at købe et får, for at vide hvad man ikke bør stikke i det. Cirka ligeså meningsløst som det du skriver....

Over and out-
Senest rettet af hansen123 17. okt 2017, 17:27, rettet i alt 1 gang.
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 212 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af erlingvj » 17. okt 2017, 17:26

Dakota skrev:
hansen123 skrev:Landet? Den har da været der en god del tid? :?
Nu ved jeg ikke hvor du arbejder, men i følge Audi i Gladsaxe har den ikke været på lager i år, men kommer det nu efter afgiftsnedsættelsen.
hansen123 skrev:Premium produkter vil altid være dyrere, sådan er det. Der er jo grund til folk kigger/drømmer mere om en dyr Audi end en Vw.
Prestige koster (og det sælger ret godt uagtet om du ikke kan få de pakker eller ej :lol: )
Dude, I hate to burst your bubble, men når en e-Tron basismodel er 20% dyrere end en GTE og udstyret 2-3 gange dyrere, er det bare absurd. Det er den samme bil, Audien har måske bare en anelse bedre materialer i kabinen.
Jeg er enig i at en e-tron er forkert prissat men det et dumt at udtale sig så skråsikkert, når man ikke ved hvad man taler om. En A3 har ikke kun en bedre kabine men er også teknisk set et andet og bedre produkt.
Vi kan fx starte med motorhjælmen. Den er af stål på en Golf og aluminium på en A3. Hertil har en A3 active bonnet, hvilket en Golf ikke har.
Der er mange andre forskelle der ikke er "synlige" for den almindelige bilbruger.

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af Dakota » 17. okt 2017, 17:37

erlingvj skrev:Jeg er enig i at en e-tron er forkert prissat men det et dumt at udtale sig så skråsikkert, når man ikke ved hvad man taler om. En A3 har ikke kun en bedre kabine men er også teknisk set et andet og bedre produkt. Vi kan fx starte med motorhjælmen. Den er af stål på en Golf og aluminium på en A3. Hertil har en A3 active bonnet, hvilket en Golf ikke har. Der er mange andre forskelle der ikke er "synlige" for den almindelige bilbruger.
Jeg har ganske udmærket styr på forskellene på en A3 og en Golf. Og bedre materialer hist og pist, eller en motorhjelm i det ene materiale frem for det andet, retfærdiggør jo ikke den premium-pris, der er på produktet i Danmark, når samme prisforskel ikke er tilstede i Tyskland. De dyre ting på de to biler, er så vidt jeg kan se, 100% identiske. Dvs. de ting, der har krævet milliardinvesteringer (platform, drivline som gearkasse, motor, batteripakke etc.) er jo 1:1.

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af Dakota » 17. okt 2017, 17:44

hansen123 skrev:Ja jeg gav da et thumbs up til Korreborg´s forkerte prisliste (jeg slog det ikke op og tjekkede efter, my bad) men det ændrer stadig ikke på at jeg stadig snakker om udstyr (som hele samtalen startede med) Audi´s udstyr er stadig prissat højere, både her i DK og DE.
lolwat? Jeg bliver altså nødt til at kommentere på det der. Nu handler det pludselig kun om udstyr, efter du i flere indlæg har snakket om Audi som brand og prøvet at forklare os tåber, hvordan Audi er så meget mere et premiumbrand end VW er. Og hvordan det helt evident retfærdiggør en 20% højere pris på et produkt i Danmark, når tilsvarende prisforskel ikke er der på hjemmemarkedet. Men nu er det altså kun udstyret, vi taler om... aha.
hansen123 skrev:Ergo er grundprisen sat ned her i DK for GTE, i forhold til udlandet for at få en attraktiv prissætning. Dit modsvar er at det skyldes registreringsafgift og grøn tankegang. Det passer ikke. Hvis dette skulle være tilfældet, ville begge hybrider have en procentmæssig sammenlignelig difference til deres benzin modparter. Sammenligning er blot for at vise dette. At du så ikke er enig, ønsker jeg ikke at kommentere på.
Nej, jeg siger ikke at prisen udelukkende skyldes registreringsafgiften, men selvfølgelig har den noget med det at gøre - i begge tilfælde (e-tron og GTE)! Hvis VW sælger bilen billigere til Danmark, er der en mindre pris at opkræve afgift af og registreringsafgiften bliver følgelig også lavere. Men nu snakkede jeg altså om afgiftsforskellen på en GTE og en GTI, hvor miljøpolitikken absolut spiller en rolle. Du kender vel selv afgifterne på de to biler, ellers er jeg sikker på du kan slå det op.

Anyway, VW sælger næppe hver eneste GTE med tab, så når Audi vælger at fastholde en 20% højere pris, skyldes det man - for some reason - mener produktet kan bære denne pris. Og det er helt evident at det kan det ikke. Se bare på salgslisterne, som jeg har sagt før. Men det ville ikke være første gang man forbandt Audi Danmark med begrebet "arrogance" - og næppe heller sidste.

Aagaard89
Helt nyt medlem
Indlæg: 22
Tilmeldt: 26. feb 2013, 19:03
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af Aagaard89 » 17. okt 2017, 17:49

Jannik skrev:Så fik jeg samlet den nødvendige beslutningskraft, og fik i dag bestilt en Golf GTE. Efter lidt forhandling med den rare og kompetente sælger, nåede vi frem til en god pris, jeg i hvert fald er tilfreds med (og tak til brugeren Aagaard89 herinde fra).

Den er konfigureret således:

- Navigationspakke Discover Pro
- DK Pakke
- Førerassistentpakke m. dynamic light assist og road sign rec.
- Parkeringsassistent
- Active Info Display
- Tonede ruder bag
- LED forlygter m. dynamisk kurvelys
- Nøglefri betjening
- Metallak, Dark Iron Blue
- Clever installation
- 2 års plus dækning
- Forhandlermonteret fast anhængertræk

Første gang jeg nogensinde bestiller en helt ny bil til mig selv, så er meget spændt! (konen har fået ny bil 2 gange, nu må det være min tur :-))
Vi skal ha' en kop kaffe og sparke dæk hvis de kommer hjem samtidig! :lol:

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af Dakota » 17. okt 2017, 17:51

Jannik skrev:- Metallak, Dark Iron Blue
Den er møglækker i den farve - glæd dig! Og tillykke :)

hansen123
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 0
Been thanked: 21 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af hansen123 » 17. okt 2017, 18:11

Dakota skrev:
hansen123 skrev:Ja jeg gav da et thumbs up til Korreborg´s forkerte prisliste (jeg slog det ikke op og tjekkede efter, my bad) men det ændrer stadig ikke på at jeg stadig snakker om udstyr (som hele samtalen startede med) Audi´s udstyr er stadig prissat højere, både her i DK og DE.
lolwat? Jeg bliver altså nødt til at kommentere på det der. Nu handler det pludselig kun om udstyr, efter du i flere indlæg har snakket om Audi som brand og prøvet at forklare os tåber, hvordan Audi er så meget mere et premiumbrand end VW er. Og hvordan det helt evident retfærdiggør en 20% højere pris på et produkt i Danmark, når tilsvarende prisforskel ikke er der på hjemmemarkedet. Men nu er det altså kun udstyret, vi taler om... aha.
hansen123 skrev:Ergo er grundprisen sat ned her i DK for GTE, i forhold til udlandet for at få en attraktiv prissætning. Dit modsvar er at det skyldes registreringsafgift og grøn tankegang. Det passer ikke. Hvis dette skulle være tilfældet, ville begge hybrider have en procentmæssig sammenlignelig difference til deres benzin modparter. Sammenligning er blot for at vise dette. At du så ikke er enig, ønsker jeg ikke at kommentere på.
Nej, jeg siger ikke at prisen udelukkende skyldes registreringsafgiften, men selvfølgelig har den noget med det at gøre - i begge tilfælde (e-tron og GTE)! Hvis VW sælger bilen billigere til Danmark, er der en mindre pris at opkræve afgift af og registreringsafgiften bliver følgelig også lavere. Men nu snakkede jeg altså om afgiftsforskellen på en GTE og en GTI, hvor miljøpolitikken absolut spiller en rolle. Du kender vel selv afgifterne på de to biler, ellers er jeg sikker på du kan slå det op.

Anyway, VW sælger næppe hver eneste GTE med tab, så når Audi vælger at fastholde en 20% højere pris, skyldes det man - for some reason - mener produktet kan bære denne pris. Og det er helt evident at det kan det ikke. Se bare på salgslisterne, som jeg har sagt før. Men det ville ikke være første gang man forbandt Audi Danmark med begrebet "arrogance" - og næppe heller sidste.
Lige for at præcisere, jeg kalder ikke nogle for tåber, den ligger på dine skuldre.

Det er generelt kedeligt når man skal til at citere sig selv;
Dakota skrev:
Så er Audi A3 Sportback e-tron landet. Og da de for some fucked up reason ikke tilbyder mulighed for at samle ekstraudstyr i pakker, må man bare sige held og lykke med at sælge én eneste af slagsen!

http://www.audi.dk/dk/brand/da/models/a ... dstyr.html

Udpluk fra ekstraudstyrslisten:

Audi assistentpakke (parkeringshjælp, Lane Assist, Side Assist, ACC) - 38.007
Audi virtual cockpit - 6.707
Bang & Olufsen Sound System - 17.152
Komfortnøgle og tyverialarm - 18.215
LED-forlygter - 21.270
MMI Navigation plus m/MMI touch - 54.067 ( :lol: )
Sædevarme foran - 7.345
Tonede ruder bag - 8.657

Det er jo fundet for de penge!


Landet? Den har da været der en god del tid? :?

Premium produkter vil altid være dyrere, sådan er det.
Der er jo grund til folk kigger/drømmer mere om en dyr Audi end en Vw.
Prestige koster (og det sælger ret godt uagtet om du ikke kan få de pakker eller ej :lol: )
Vi snakker udstyr
Ekstraudstyret følger prissætningen for resten af Audi linjen, det kan vel ikke komme som nogen overraskelse? (99% af det er prissat 100% identisk med resten af A3 linjen)
Jeg snakker udstyr
Hvordan får du prisdifferencen fra en GTE til en GTI til at gå op med afgift? Javel du sparer lidt herhjemme på km/l, men ro på, du finder ikke de 110.000,-kr. her.
GTI og GTE faldt stortset det samme ved denne nedsættelse. Det er korrekt at GTI´en selvfølgelig bliver straffet for sin brændstof økonomi, men det har ikke den store betydning i dette regnestykke.

A3 2.0 TFSI koster cirka 35.000€, A3 E-tron 39.700€

Prisdifferencen er stortset konstant i udlandet og bekræfter jo bare at man også prissætter premium produkterne på denne måde...

At man ønsker at være aggressiv i prissætningen med GTE´en her i danmark er jo kun godt for forbrugeren.
Udstyr....
Præcis.

Men igen, der skal jo være noget at brokke sig over på et forum.

Audi har altid kostet i ekstraudstyr, at det stadig kan komme bag på folk eller folk skal himle op om det forstår jeg stadig ikke....

Er samme historie med alle de andre premium mærker...
Udstyr igen
Nej, jeg siger ikke at prisen udelukkende skyldes registreringsafgiften, men selvfølgelig har den noget med det at gøre - i begge tilfælde (e-tron og GTE)! Hvis VW sælger bilen billigere til Danmark, er der en mindre pris at opkræve afgift af og registreringsafgiften bliver følgelig også lavere. Men nu snakkede jeg altså om afgiftsforskellen på en GTE og en GTI, hvor miljøpolitikken absolut spiller en rolle. Du kender vel selv afgifterne på de to biler, ellers er jeg sikker på du kan slå det op.
Men jeg sammenlignede aldrig en GTE VS GTI. Jeg sammenlignede GTE/GTI VS A3/E-Tron. Der er noget forskel. E-tron og GTE kan dog ikke sammenlignes da registreringsafgiften bliver beregnet på 2 vidt forskellige måder.

Jeg må desværre ikke udtale mig om prissætninger/registreringsafgifter i forhold til vores produkter herinde, men jeg kan tage et eksempel for en tidligere arbejdsplads som er 112% det samme.

Ford (ret ens med VW når vi snakker firma/mærke opbygning når det gælder salg) levede af massesalg. Vi skulle kun tjene en smule på dem så var vi faktisk tilfredse, for volumen var så stor.
Så kom Bilia og opkøbte det hele. De var vant til Volvo (som på det tidspunkt satsede på samme strategi som Audi gør) de var vant til at tjene kassen på hver og en enkelt. De solgte dog ikke så meget, men de tjente stadig fint på det (og gør de også stadig i udlandet) men de tænkte at de kunne føre denne strategi fra Volvo over til Ford. Sælg en masse og tjen massere på hver enkelt. Men sådan fungere sådan et brand bare ikke.
Historien med Bilia kender vi nok alle. Salget blev udliciteret til en masse andre forhandlere som godt kunne leve med Fords oprindelige strategi og den nye kunde gruppe de fik fra andre forhandlere.

Der er en grund til at vi sælger VW til frie forhandlere, men du ser kun Semler skilte over Audi forhandlere. At de frie godt kan have demo vogne osv. stående styrer de selv.

Du behøver ikke at sælge 100 biler med en fortjeneste på 5.000,-kr. stykker, hvis du kan sælge 10 med 60.000,-kr. fortjeneste stykket.... Vi taber ikke på GTE (ellers havde folk heller ikke fået rabat) men nogle gange med disse biler kan man tænke at man nok ihvertfald ser dem til de første par services (og typisk også længere for mange tegner serviceaftaler/tryghedsaftaler på lige akkurat disse biler) så man henter penge her, samt får en loyal kunde. Du ser ikke helt det samme mønster hos Audi kunder. Det er lettere i det segment at finde noget andet tilsvarende (de direkte konkurrenter er BMW, Volvo og Mercedes)
Men der er ikke nogle konkurrenter til VW på samme måde. Enten går man lidt op eller ned i "klasse" Selvfølgelig bliver de presset af Ford, kinesere, japsere og hvad der ellers er, men det er stadig ikke det samme (omend de kommer tættere og tættere på)

Og jeg kan love dig for at der ligges en helt anden slags penge i lommen ved en Audi, end VW.....
Senest rettet af hansen123 17. okt 2017, 18:18, rettet i alt 1 gang.
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles

Brugeravatar
_Jensen
Medlem
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 87 times
Been thanked: 413 times

Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af _Jensen » 17. okt 2017, 18:17

Rigtig godt skrevet @Dakota

Jeg er helt sikkert en de tåber der ikke har forstand, på et så lækkert og eksklusivt Premium brand som Audi

Derfor må jeg “nøjes” med VW
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af Dakota » 17. okt 2017, 18:25

hansen123 skrev:Vi snakker udstyr
Vi bliver simpelthen ikke enige. Du kalder konsekvent Audi for et premiumbrand (og det er jeg fsv. enig i), men prissættelsen af et premiumbrand handler ikke kun om udstyr. Så ville en iPhone X koste 5.000 (som en LG) og udstyret det 5-dobbelte - og ikke som nu, hvor både produkt og udstyr er markant dyrere (tilsvarende Audi). Men lad det ligge.

Jeg er egentlig meget mere interesseret i det du siger her:
hansen123 skrev:Men jeg sammenlignede aldrig en GTE VS GTI. Jeg sammenlignede GTE/GTI VS A3/E-Tron. Der er noget forskel. E-tron og GTE kan dog ikke sammenlignes da registreringsafgiften bliver beregnet på 2 vidt forskellige måder.
Hvorfor bliver den dog det? De har samme sikkerhedsudstyr fsv. angår fradrag, kører lige langt på literen, har samme NCAP-rating (så vidt jeg ved) - så hvorfor skulle registreringsafgiften dog "beregnes på to vidt forskellige måder"? Det kunne jeg godt tænke mig at høre mere om.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"