Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Voigt1
Nyt medlem
Indlæg: 169
Tilmeldt: 22. nov 2017, 12:49
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 10 times
Been thanked: 26 times

Re: Facelift Golf 7.5 Med Nye Gte Priser

Indlæg af Voigt1 » 22. nov 2017, 19:06

i-s skrev:
allandelonche skrev:min er til produktion i uge 50, nærmere bestemt d.1 december, så min bliver leveret/indregistreret inden d.1/1-18... Så hvis forhandleren ellers ikke har alt for travlt og styr på værksteds booking, så burde den nok kunne blive klar inden årsskiftet..

Sendt fra min was-lx1 med tapatalk
faktisk så kan forhandleren indregistrere den lige så snart den forlader fabrikken. Så ligger prisen fast og han skal bare bruge stelnummer til indreg.
Jeg kender en der fik sin indreg. Næsten inden lakken var tør pga. Samme problematik.
Ulempen er du kan komme til at betale grøn afgift i 2-3 uger på en bil du ikke har. Men det kan være billigere.
korrekt - tilbage i 2007 blev der pludselig en masse polemik omkring gulpladebiler. Min stod stadig i japan, men så snart importøren kunne få papirerne frem, så blev den indregistreret. Der gik en måned før jeg havde bilen men undgik bøvlet med ændrede afgifter.
Nuværende bilpark: TESLA MODEL 3 Performance 2020, Toyota Yaris 2012 , Mercedes SLK 230 1997

christerholte
Helt nyt medlem
Indlæg: 31
Tilmeldt: 17. okt 2017, 18:31
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg V
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af christerholte » 23. nov 2017, 16:08

Jeg er i dialog hos min "stamforhandler" som ikke er el-forhandler men gerne vil formidle/assistere. Jeg kan fornemme at de gode handler der blev gjort i starten af oktober af flere herinde er svære at matche nu. Mindre rabatter og prisstigninger gør at prisen stiger totalt omkring 30.000,- for en godt udstyret udgave. Dertil hedder det levering til maj.

De glade GTE dage er vist forbi :?
Mvh. Christer Holte - Esbjerg
VW Golf GTE 7.5 - model 2019
VW Tiguan Highline 1.4TSI DSG - model 2018

Voigt1
Nyt medlem
Indlæg: 169
Tilmeldt: 22. nov 2017, 12:49
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 10 times
Been thanked: 26 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af Voigt1 » 23. nov 2017, 18:13

christerholte skrev:Jeg er i dialog hos min "stamforhandler" som ikke er el-forhandler men gerne vil formidle/assistere. Jeg kan fornemme at de gode handler der blev gjort i starten af oktober af flere herinde er svære at matche nu. Mindre rabatter og prisstigninger gør at prisen stiger totalt omkring 30.000,- for en godt udstyret udgave. Dertil hedder det levering til maj.

De glade GTE dage er vist forbi :?
Ja det er nok rigtigt - er superglad for at vi fik os taget sammen 13/10. Fik en rigtig god aftale synes vi selv.
Nuværende bilpark: TESLA MODEL 3 Performance 2020, Toyota Yaris 2012 , Mercedes SLK 230 1997

Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1834
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 41 times
Been thanked: 196 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af Jannik » 23. nov 2017, 18:47

Voigt1 skrev:
Ja det er nok rigtigt - er superglad for at vi fik os taget sammen 13/10. Fik en rigtig god aftale synes vi selv.
Samme her. Jeg skrev under lige før man besluttede sig for ikke at give den slags rabatter længere.
De henter dog lidt hjem igen pga. prisstigningen.

Nu angiver prislisten på VW's hjemmeside igen den øgede pris 321.395kr.

En tanke; kan man mon benytte forsinket levering som forhandlingspunkt for prisstigningen?
Sælgeren har været så modig at anføre leveringsdato på min slutseddel til 12.02.2018. Han har oplyst til Clever at levering vil finde sted 01.02.2018 (hvilket ikke er at betragte som bindende, men blot et estimat). Jeg er netop blevet oplyst om at bilen pt. står til produktion i uge 9. Det er da en væsentlig forsinkelse (mere end 30 dage)?
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: VW e-Golf - 04/2020
Kommende til fruen: BMW iX1 eDrive20 M-Sport m. Premium, Driving Assistant og Komfort-pakker.
Tidligere biler: Udelukkende VAG

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6574
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 548 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af i-s » 26. nov 2017, 18:59

Jannik skrev:
Voigt1 skrev:
Ja det er nok rigtigt - er superglad for at vi fik os taget sammen 13/10. Fik en rigtig god aftale synes vi selv.
Samme her. Jeg skrev under lige før man besluttede sig for ikke at give den slags rabatter længere.
De henter dog lidt hjem igen pga. prisstigningen.

Nu angiver prislisten på VW's hjemmeside igen den øgede pris 321.395kr.

En tanke; kan man mon benytte forsinket levering som forhandlingspunkt for prisstigningen?
Sælgeren har været så modig at anføre leveringsdato på min slutseddel til 12.02.2018. Han har oplyst til Clever at levering vil finde sted 01.02.2018 (hvilket ikke er at betragte som bindende, men blot et estimat). Jeg er netop blevet oplyst om at bilen pt. står til produktion i uge 9. Det er da en væsentlig forsinkelse (mere end 30 dage)?
Hvis det medfører væsentlig ulempe for dig, kan du kræve kompensering. F.eks hvis du har en bil nu, som indgår som bytte, så bliver det svært. For så har du ikke rigtig haft nogen væsentlig ulempe. Står du uden bil fra d. 1/2-18, så kan du blive kompenseret eller få stillet en bil til rådighed midlertidig af forhandleren.
Er leveringen udsigtsløs eller går langt ud over angivet tidspunkt, så kan du hæve handlen.
/Søren.

abjorn3
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 20. okt 2017, 03:45
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af abjorn3 » 30. nov 2017, 04:31

Jannik skrev:Skulle der sidde nogle derude, der seriøst overvejer at købe en Golf GTE, som gerne vil undgå prisstigningen efter nytår, kan jeg oplyse at VW Skanderborg i hvert fald i søndags havde tre biler på vej hjem, der ville lande før nytår og dermed til den lavere listepris, som ikke er solgt endnu.
Og nej, jeg har ikke noget som helst med den forhandler at gøre (har heller ikke bestilt min GTE der). Dette tjener blot som info til andre potentielle købere, der vil spare en skilling.

De tre Golf GTE, der er bestilt af VW Skanderborg er udstyret således:

1.
Farve: Hvid
Ekstra udstyr: DK Pakke, Active Info Display, App Connect

2.
Farve: Sort
Ekstra udstyr: DK Pakke, LED MID forlygter, App Connect

3.
Farve: White Silver
Ekstra udstyr: Panorama soltag, LED MID forlygter, DK Pakke, Active Info Display, App Connect

Hermed en den måske brugbare information givet videre.

Er der iøvrigt nogen eksisterende GTE ejere (Passat og Golf), der kan oplyse hvilket kabel man har trukket til Clevers ladeboks? Jeg antager man har trukket 5-leder, men er tværsnittet 1,5 eller 2,5?
Hej Jannick, tusind tak for information omkring VW Skanderborg, jeg endte med at købe White Silver modellen som jeg skal hente i uge 51.. :D

Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1834
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 41 times
Been thanked: 196 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af Jannik » 30. nov 2017, 06:22

abjorn3 skrev:
Hej Jannick, tusind tak for information omkring VW Skanderborg, jeg endte med at købe White Silver modellen som jeg skal hente i uge 51.. :D
Sådan!
Superfedt du fik fat i én af de biler. Billede Tillykke med din nye bil. Den kører rigtigt fedt.

Selvom jeg bestilte for halvanden måned siden kender jeg hverken pris eller leveringstid endnu.
VW har angiveligt ikke frigivet priserne til sælgerne endnu.
Sørgeligt.

Hvordan sælger de så nye GTE`er idag?
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: VW e-Golf - 04/2020
Kommende til fruen: BMW iX1 eDrive20 M-Sport m. Premium, Driving Assistant og Komfort-pakker.
Tidligere biler: Udelukkende VAG

christerholte
Helt nyt medlem
Indlæg: 31
Tilmeldt: 17. okt 2017, 18:31
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg V
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af christerholte » 30. nov 2017, 08:28

Jannik skrev:
abjorn3 skrev:
Hvordan sælger de så nye GTE`er idag?
Det gør de også kun ved at informere kunden om at prisen ikke kan være bindene og skrive det ind.

Jeg har hørt flere forhandlere vende det til at "du bare kan bestille bilen og så når bilen er landet kan du vælge at springe fra - der er ikke noget bindende" Men hey - hvem kan stå og kigge på sin nyankomne bil og så sige at den gider jeg ikke have alligevel uanset den måtte pludselig være 15.000 dyre?
Mvh. Christer Holte - Esbjerg
VW Golf GTE 7.5 - model 2019
VW Tiguan Highline 1.4TSI DSG - model 2018

allandelonche
Nyt medlem
Indlæg: 248
Tilmeldt: 24. nov 2008, 14:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 27 times
Been thanked: 2 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af allandelonche » 30. nov 2017, 16:17

Er der nogen herinde der har malet kaliberne i gte blå? Jeg ville bare helst have en farvekode eller bare have en blå der er så tæt på original som muligt.

Sendt fra min WAS-LX1 med Tapatalk

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af aknedude » 30. nov 2017, 17:33

allandelonche skrev:Er der nogen herinde der har malet kaliberne i gte blå? Jeg ville bare helst have en farvekode eller bare have en blå der er så tæt på original som muligt.

Sendt fra min WAS-LX1 med Tapatalk
Jep den har jeg gjort, med den blå Hammerlak/Hammerite fra Bauhaus, den passer faktisk ok. og så holder det bare supergodt.

allandelonche
Nyt medlem
Indlæg: 248
Tilmeldt: 24. nov 2008, 14:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 27 times
Been thanked: 2 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af allandelonche » 30. nov 2017, 17:36

Super, så vil jeg smutte forbi der! Tak for svar
Da jeg fik min Polo Bluegt brugte jeg en sort kalibermaling fra Biltema og den var let at påføre og lave pæn og har holdt virkelig godt, men deres blå farve er så udgået..

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af pwh » 30. nov 2017, 18:46

allandelonche skrev:Super, så vil jeg smutte forbi der! Tak for svar
Da jeg fik min Polo Bluegt brugte jeg en sort kalibermaling fra Biltema og den var let at påføre og lave pæn og har holdt virkelig godt, men deres blå farve er så udgået..
Er kaliberne på en Golf GTE ikke blå?

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

NimBuS78
Nyt medlem
Indlæg: 160
Tilmeldt: 7. aug 2008, 13:39
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af NimBuS78 » 30. nov 2017, 18:50

Nogen herinde der ved om golf GTE har større bremseskiver end alm golf?
Da jeg er i tvivl om jeg kan bruge mine 15” vinterdæk (195/65-15”) fra min gl golf 7?
På vej Audi A3 S-Line 40 TFSIe 2022
Vw Golf 7.5 GTE 2018 (Solgt)
Vw Up 2019

Brugeravatar
gudhjem
Medlem
Indlæg: 796
Tilmeldt: 1. jul 2010, 20:15
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 214 times
Been thanked: 34 times
Kontakt:

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af gudhjem » 30. nov 2017, 18:51

Der kan ikke sidde under 16” på


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

allandelonche
Nyt medlem
Indlæg: 248
Tilmeldt: 24. nov 2008, 14:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 27 times
Been thanked: 2 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af allandelonche » 30. nov 2017, 19:01

I Danmark er Golf GTE'erne ikke med blå kalibere, det er kun Passat GTE der har det.. Men i udlandet har alle GTE'ere blå kalibere, forstår ikke lige hvorfor det skal være anderledes i Dk?

Sendt fra min WAS-LX1 med Tapatalk

Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1834
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 41 times
Been thanked: 196 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af Jannik » 30. nov 2017, 19:23

NimBuS78 skrev:Nogen herinde der ved om golf GTE har større bremseskiver end alm golf?
Da jeg er i tvivl om jeg kan bruge mine 15” vinterdæk (195/65-15”) fra min gl golf 7?
Golf GTE har 312mm skiver foran og 272mm skiver bag.
Der kan ikke sidde 15” foran.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: VW e-Golf - 04/2020
Kommende til fruen: BMW iX1 eDrive20 M-Sport m. Premium, Driving Assistant og Komfort-pakker.
Tidligere biler: Udelukkende VAG

Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1834
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 41 times
Been thanked: 196 times

Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af Jannik » 30. nov 2017, 19:31

Har lige set en kort video fra VW på youtube omhandlende Car-net.
Er den funktion ikke helt og aldeles overflødig hvis man ikke også tilkøber Business mobilpakken, så man kan have et simkort siddende i enheden i handskerummet?

Videoen fortæller at man kan vælge at koble bilen på et hotspot på f.eks. iPhone, eller man kan købe et Carstick, som derved optager bilens eneste USB port.
Hvad filan skal man bruge Car-net til hvis man er tvunget til at sidde i bilen når det skal bruges?

Så har importøren i øvrigt lige hævet prisen på noget af ekstraudstyret også til GTE. Er der nogen der kan gennemskue om priserne er hævet på de andre Golf modeller?
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: VW e-Golf - 04/2020
Kommende til fruen: BMW iX1 eDrive20 M-Sport m. Premium, Driving Assistant og Komfort-pakker.
Tidligere biler: Udelukkende VAG

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af pwh » 30. nov 2017, 20:47

Jannik skrev:Har lige set en kort video fra VW på youtube omhandlende Car-net.
Er den funktion ikke helt og aldeles overflødig hvis man ikke også tilkøber Business mobilpakken, så man kan have et simkort siddende i enheden i handskerummet?

Videoen fortæller at man kan vælge at koble bilen på et hotspot på f.eks. iPhone, eller man kan købe et Carstick, som derved optager bilens eneste USB port.
Hvad filan skal man bruge Car-net til hvis man er tvunget til at sidde i bilen når det skal bruges?

Så har importøren i øvrigt lige hævet prisen på noget af ekstraudstyret også til GTE. Er der nogen der kan gennemskue om priserne er hævet på de andre Golf modeller?
Jeg har købt en Huawei E5577 4G router, som dermed opretter et hotspot i bilen. Det ligger fast i bagagerummet, hvor det er tilsluttet strøm. Synes det er en bedre løsning en carstick.

Car-net e-remote er genialt! Jeg bruger det til at sende destinationer til navigationen, og fjernstyring af varme/køling. Lækkert...

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

Renelp
Helt nyt medlem
Indlæg: 78
Tilmeldt: 17. okt 2017, 15:48
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af Renelp » 30. nov 2017, 21:57

Er der strøm på 12v stikket i bagagerummet hele tiden. Altså også når bilen er uden tænding og låst

kims2
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 23. sep 2012, 17:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 38 times

Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af kims2 » 30. nov 2017, 22:16

Nej, men du skal heller ikke bruge dit hotspot til andet end f.eks. Online trafikinformation, import af forplanlagte ruter, online adressesøgninger osv. E-Remote og Security & Service bruger bilens indbyggede sim-kort (ikke det man kan vælge med business pakken)

Jeg bruger forøvrigt nogenlunde samme løsning som Pwh. Jeg bruger bare Huawei E8372


Sent from my iPad using Tapatalk

Renelp
Helt nyt medlem
Indlæg: 78
Tilmeldt: 17. okt 2017, 15:48
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af Renelp » 30. nov 2017, 22:45

Har også købt en E8372 med 2 antenner. Så nu mangler jeg bare en Golf GTE. Der er lidt længe til levering uge 2

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af pwh » 1. dec 2017, 06:43

Renelp skrev:Er der strøm på 12v stikket i bagagerummet hele tiden. Altså også når bilen er uden tænding og låst
Ja, jeg har permanent 12V på stikket i bagagerummet. Med mange kortere ture havde jeg dels udfordringer med at det løb tør for strøm, og dels at jeg manuelt skulle tænde hver gang jeg skulle bruge det. Pænt upraktisk når man eksempelvis vil fjernstyre klimaanlæg.

Så nu er der permanent strøm på - fungerer perfekt!
Nedenstående fungerede også på min Passat - sandsynligvis ens for alle MQB modeller.

https://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?t=111578

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

kims2
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 23. sep 2012, 17:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 38 times

Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af kims2 » 1. dec 2017, 07:49

Pwh, medmindre det er anderledes i Passat, så bruger du da ikke hotspot til fjernstyring af klima? Eller kan den begge dele?

Mit tænder heldigvis automatisk, men det kunne da være man skulle sætte konstant strøm på. Det tager jo alligevel lidt tid inden det er startet op.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1834
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 41 times
Been thanked: 196 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af Jannik » 1. dec 2017, 07:55

kims2 skrev:Pwh, medmindre det er anderledes i Passat, så bruger du da ikke hotspot til fjernstyring af klima? Eller kan den begge?
Jeg er forvirret, hvad bruger man carstick eller modem til?
Har en GTE allerede indbygget et simkort?
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: VW e-Golf - 04/2020
Kommende til fruen: BMW iX1 eDrive20 M-Sport m. Premium, Driving Assistant og Komfort-pakker.
Tidligere biler: Udelukkende VAG

kims2
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 23. sep 2012, 17:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 38 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af kims2 » 1. dec 2017, 08:07

Nu kan jeg kun snakke for Golf GTE, men den har indbygget sim-kort, som bl.a. Bruges til e-Remote. Modem bruges til guide&inform delen af car-net


Sent from my iPad using Tapatalk

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af pwh » 1. dec 2017, 09:03

Jannik skrev:
kims2 skrev:Pwh, medmindre det er anderledes i Passat, så bruger du da ikke hotspot til fjernstyring af klima? Eller kan den begge?
Jeg er forvirret, hvad bruger man carstick eller modem til?
Har en GTE allerede indbygget et simkort?
Jo - bilen benytter Huawei modem/hotspot/MiFi (kald det hvad du vil) til at forbinde til internettet.
Det er et alternativ til carstick.

Bilen (Passat GTE + Discover Media) har ikke integreret simkort/modem.

Via denne dataforbindelse kan jeg hente rapporter fra bilen, tænde slukke klimaanlæg (køl + varme), elopvarmede ruder (spejle+bagrude) og starte/stoppe opladning.
Det siger næsten sig selv at der skal være en åben dataforbindelse i bilen for at dette kan gøres via e-remote Billede

Når bilen kører så benyttes samme forbindelse til guide and inform (Google adressesøgning, traffic flow, RSS reader osv.), og så selvfølgelig internet til ungernes iPad.

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

kims2
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 23. sep 2012, 17:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 38 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af kims2 » 1. dec 2017, 09:30

Pwh, nu har jeg ikke en passat, men jeg vil alligevel godt udfordre din påstand lidt :)
Det sim-kort jeg taler om er ikke det der sidder i handskerummet hvis du bestiller telefon business (jeg har ikke business i min). Det er det der sidder i styreenheden til e-remote og det er ikke et vi har adgang til.
Jeg kan fint bruge e-remote uden mit modem er tilsluttet.

Jeg ved ikke om det kun gælder fore nyere biler, og hvis det er tilfældet, så beklager jeg.

I manualen til e-remote, som også gælder for Passat, står følgende:
https://www.volkswagen-car-net.com/port ... mote_da_DK

Biler med Volkswagen Car-Net-porteføljen ”e-Remote” har en styreenhed
med betegnelsen styreenhed til nødopkaldsenhed og kommunikationsenhed,
som indeholder et SIM-kort med dataoption, der ikke kan
udskiftes. Styreenheden overfører data fra bilen til en server. De data,
som er gemt der, kan kaldes frem via Car-Net-portalen eller Car-Netappen
ved hjælp af en internetforbindelse.
Ud over et SIM-kort indeholder styreenheden også individuelle identifikationsnumre,
som blandt andet giver mulighed for entydig deltageridentificering
på mobiltelefonnet og tilknytning til bilen. Derved sikres
det, at det kun er den fabriksmonterede styreenhed, der fungerer i din
bil.

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af pwh » 1. dec 2017, 10:06

kims2 skrev:Pwh, nu har jeg ikke en passat, men jeg vil alligevel godt udfordre din påstand lidt :)
Det sim-kort jeg taler om er ikke det der sidder i handskerummet hvis du bestiller telefon business (jeg har ikke business i min). Det er det der sidder i styreenheden til e-remote og det er ikke et vi har adgang til.
Jeg kan fint bruge e-remote uden mit modem er tilsluttet.

Jeg ved ikke om det kun gælder fore nyere biler, og hvis det er tilfældet, så beklager jeg.

I manualen til e-remote, som også gælder for Passat, står følgende:
https://www.volkswagen-car-net.com/port ... mote_da_DK

Biler med Volkswagen Car-Net-porteføljen ”e-Remote” har en styreenhed
med betegnelsen styreenhed til nødopkaldsenhed og kommunikationsenhed,
som indeholder et SIM-kort med dataoption, der ikke kan
udskiftes. Styreenheden overfører data fra bilen til en server. De data,
som er gemt der, kan kaldes frem via Car-Net-portalen eller Car-Netappen
ved hjælp af en internetforbindelse.
Ud over et SIM-kort indeholder styreenheden også individuelle identifikationsnumre,
som blandt andet giver mulighed for entydig deltageridentificering
på mobiltelefonnet og tilknytning til bilen. Derved sikres
det, at det kun er den fabriksmonterede styreenhed, der fungerer i din
bil.
Absolut ingen grund til at beklage Billede

Jeg bemærker at det nævnes med "nødopkaldsenheden" som min MY17 ikke har (produceret 2016), så måske det har sammenhæng med dette?
Uanset hvad, så er min påstand forkert hvad angår nye biler - beklager Billede

Før jeg smed mit modem på permanent strøm, så havde jeg ofte problemer med at se ladestand mm. Nu bliver jeg nysgerrig, så jeg har fjernet modem fra bilen, og så forsøger jeg i eftermiddag om jeg kan fange e-remote alligevel.

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

kims2
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 23. sep 2012, 17:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 38 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af kims2 » 1. dec 2017, 10:58

pwh skrev: Absolut ingen grund til at beklage Billede

Jeg bemærker at det nævnes med "nødopkaldsenheden" som min MY17 ikke har (produceret 2016), så måske det har sammenhæng med dette?
Uanset hvad, så er min påstand forkert hvad angår nye biler - beklager Billede

Før jeg smed mit modem på permanent strøm, så havde jeg ofte problemer med at se ladestand mm. Nu bliver jeg nysgerrig, så jeg har fjernet modem fra bilen, og så forsøger jeg i eftermiddag om jeg kan fange e-remote alligevel.

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
Glæder mig til at høre hvad du finder ud af. Hvis konstant strøm på modem kan forbedre stabiliteten på car-net, så skal jeg da have flyttet den sikring med det samme.
Jeg har mildt sagt ikke været imponeret over stabiliteten på car-net den måned jeg har haft bilen, selvom det dog har været noget bedre den sidste uges tid.

Brugeravatar
bskaarup
Nyt medlem
Indlæg: 315
Tilmeldt: 27. aug 2008, 09:53
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 16 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af bskaarup » 1. dec 2017, 11:23

Jeg har en MY15 Golf GTE og i den er det ikke muligt at aktivere guide&inform da bilen ikke er "født" med Mobiltelefonforberedelse Premium. Det virkede en kort overgang i 2016, men VW lukkede for det igen. Jeg har kontaktet både forhandleren og Semlers "ekspert" Karl Rasmussen og de siger begge at man ikke kan få det tilbage.
Men godt at høre at det er muligt på de nye modeller.
2015 Golf GTE VanBillede Solgt
2019 Tesla Model 3 https://ts.la/brian98807

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"