Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
MichaelSmed
Aktiv medlem
Indlæg: 2157
Tilmeldt: 29. nov 2011, 19:05
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 174 times
Been thanked: 103 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af MichaelSmed » 14. okt 2017, 23:26

pwh skrev:Derudover så kræver det ingenting at "slæbe" rundt på 200 kg ekstra når vi taler om jævn hastighed uden stigninger. Her går bilers energi tabt i rulle- og vindmodstand.
Ej hold nu lige engang.

Swan
Nyt medlem
Indlæg: 209
Tilmeldt: 12. maj 2009, 17:31
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 27 times
Been thanked: 24 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af Swan » 14. okt 2017, 23:30

MichaelSmed skrev:
pwh skrev:Derudover så kræver det ingenting at "slæbe" rundt på 200 kg ekstra når vi taler om jævn hastighed uden stigninger. Her går bilers energi tabt i rulle- og vindmodstand.
Ej hold nu lige engang.
+1

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3405
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 873 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af Korreborg » 15. okt 2017, 00:57

Er jeg gal på den når jeg mener at huske at en Golf har 8,8 kWh batteri og passaten har 9,9? Altså kan km på batteri ikke sammenlignes.

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af pwh » 15. okt 2017, 06:12

Swan skrev:
MichaelSmed skrev:
pwh skrev:Derudover så kræver det ingenting at "slæbe" rundt på 200 kg ekstra når vi taler om jævn hastighed uden stigninger. Her går bilers energi tabt i rulle- og vindmodstand.
Ej hold nu lige engang.
+1
Jeg er utvivlsomt haft en anelse mere fysik end I to hvis I vælger at betvivle fakta Billede

Læs eventuelt op på Newtons første lov, og herefter hvilke kræfter der påvirker et køretøj med jævn (=konstant) hastighed.
Den er god nok...

Som jeg også selv nævner, så påvirkes rullemodstanden, men det er marginalt (tangerende negligibelt) hvad der afsættes af effekt i hjullejer, i dæk samt mellem dæk og vej.

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af pwh » 15. okt 2017, 06:39

Korreborg skrev:Er jeg gal på den når jeg mener at huske at en Golf har 8,8 kWh batteri og passaten har 9,9? Altså kan km på batteri ikke sammenlignes.

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Korrekt Billede

Men igen er der mere end som så i regnestykket.

Golf 7 har lavere cw værdi, samt et mindre overfladeareal (front) hvorfor den kræver lidt mindre energi at drive frem med jævn hastighed.

Hvor vidt det er sværere at opnå den teoretiske rækkevidde i en Golf end i en Passat, det vil jeg nødigt udtale mig om Billede

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1842
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 48 times
Been thanked: 198 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af Jannik » 15. okt 2017, 13:42

Et lille tip til jer, der er i færd med at indhente tilbud på en Golf GTE; sørg for at få medregnet en Clever installation.
Forhandlerne kan åbenbart give en rigtig god rabat på denne ved køb af en ny bil.


Sent from my iPad using Tapatalk
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4436 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af DanielB12 » 15. okt 2017, 14:04

Jannik skrev:Et lille tip til jer, der er i færd med at indhente tilbud på en Golf GTE; sørg for at få medregnet en Clever installation.
Forhandlerne kan åbenbart give en rigtig god rabat på denne ved køb af en ny bil.


Sent from my iPad using Tapatalk
Iflg clever selv er det gratis ved køb af ny bil og deres dyre abonnement. Jeg er i snak med dem, omkring installation på en privat fælles p-plads, og om det er muligt.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1842
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 48 times
Been thanked: 198 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af Jannik » 15. okt 2017, 14:39

DanielBahn skrev: Iflg clever selv er det gratis ved køb af ny bil og deres dyre abonnement. Jeg er i snak med dem, omkring installation på en privat fælles p-plads, og om det er muligt.
Sælgeren jeg snakkede med sagde at installationen kostede 7.995kr uanset hvordan man gjorde. Denne er jeg blevet tilbudt til 3.995kr.

Jeg vil prøve at få det verificeret hos Clever.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG

Brugeravatar
gudhjem
Medlem
Indlæg: 796
Tilmeldt: 1. jul 2010, 20:15
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 214 times
Been thanked: 34 times
Kontakt:

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af gudhjem » 15. okt 2017, 14:56

Jannik skrev:
DanielBahn skrev: Iflg clever selv er det gratis ved køb af ny bil og deres dyre abonnement. Jeg er i snak med dem, omkring installation på en privat fælles p-plads, og om det er muligt.
Sælgeren jeg snakkede med sagde at installationen kostede 7.995kr uanset hvordan man gjorde. Denne er jeg blevet tilbudt til 3.995kr.

Jeg vil prøve at få det verificeret hos Clever.
Mystisk, jeg har fået gratis installation ved købet af ny golf gte (dog er min installation speciel da der er længere end de 10m de giver med en std installation, så jeg skal betale tillægget for længere kabel) samt skal give 299kr pr måned for ubegrænset el til bilen


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4436 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af DanielB12 » 15. okt 2017, 15:10

Jeg venter som sagt på svar fra dem. Vi er flere i bebyggelsen som gerne vil have en hybrid, men clever er ikke sikre på hvordan det skal gøres, hvis flere skal dele samme lader...
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1842
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 48 times
Been thanked: 198 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af Jannik » 15. okt 2017, 18:00

gudhjem skrev: Mystisk, jeg har fået gratis installation ved købet af ny golf gte (dog er min installation speciel da der er længere end de 10m de giver med en std installation, så jeg skal betale tillægget for længere kabel) samt skal give 299kr pr måned for ubegrænset el til bilen
Om installationen er gratis og dermed en god handel afhænger af den samlede rabat, man har opnået på bilen.
Jeg har i dag besøgt en anden VW forhandler, og fik her ca. det dobbelte i rabat i forhold til det første tilbud jeg fik, så det kan bestemt betale sig at "shoppe" lidt rundt.
Clever installationen er medregnet i det samlede tilbud på bilen, men er indsat til 3.995kr, hvorefter rabatten er givet. Om det er rimeligt, når du har fået installationen gratis, afhænger som sagt af den samlede givede rabat.
Jeg er umiddelbart ret godt tilfreds med prisen på bilen efterhånden, med det udstyr jeg har inkluderet også.

Hvis du ikke har noget imod det, ville jeg gerne se din rabat-beregning via PB. Hvis du ikke har lyst til at dele det, er det naturligvis også helt OK.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG

morganfree
Helt nyt medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 15. jun 2008, 21:59
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 0

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af morganfree » 15. okt 2017, 18:06

Jannik skrev:
gudhjem skrev: Mystisk, jeg har fået gratis installation ved købet af ny golf gte (dog er min installation speciel da der er længere end de 10m de giver med en std installation, så jeg skal betale tillægget for længere kabel) samt skal give 299kr pr måned for ubegrænset el til bilen
Om installationen er gratis og dermed en god handel afhænger af den samlede rabat, man har opnået på bilen.
Jeg har i dag besøgt en anden VW forhandler, og fik her ca. det dobbelte i rabat i forhold til det første tilbud jeg fik, så det kan bestemt betale sig at "shoppe" lidt rundt.
Clever installationen er medregnet i det samlede tilbud på bilen, men er indsat til 3.995kr, hvorefter rabatten er givet. Om det er rimeligt, når du har fået installationen gratis, afhænger som sagt af den samlede givede rabat.
Jeg er umiddelbart ret godt tilfreds med prisen på bilen efterhånden, med det udstyr jeg har inkluderet også.

Hvis du ikke har noget imod det, ville jeg gerne se din rabat-beregning via PB. Hvis du ikke har lyst til at dele det, er det naturligvis også helt OK.

Hej Jannik

Må jeg se din konfiguration og pris/rabat i en pb, som bliver fortrolig.

Mvh Martin

Brugeravatar
gudhjem
Medlem
Indlæg: 796
Tilmeldt: 1. jul 2010, 20:15
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 214 times
Been thanked: 34 times
Kontakt:

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af gudhjem » 15. okt 2017, 18:27

Min installations pris er ikke medregnet i prisen på min bil overhovedet, ved ikke om det er pga det var gratis for nogle måneder siden, og ikke er det mere, må nogle vw sælgere kunne svare på, clever har været herhjemme og måle op og der er aftalt tid til installation


Sent from my iPhone using Tapatalk

kims2
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 23. sep 2012, 17:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 38 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af kims2 » 15. okt 2017, 18:29

Jeg fik også at vide at det er gratis. Står heller ikke noget på min slutseddel


Sent from my iPad using Tapatalk

Brugeravatar
gudhjem
Medlem
Indlæg: 796
Tilmeldt: 1. jul 2010, 20:15
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 214 times
Been thanked: 34 times
Kontakt:

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af gudhjem » 15. okt 2017, 18:31

Mht rabat må i tage den med Micki fra Vw glostrup hvor jeg har købt bilen (som jeg også har skrevet til flere i pb), kan kun anbefale og købe sin bil der, virkelig god service og en mand der ved hvad han snakker om, samt den billigste pris af de 4 steder jeg har fået tilbud fra


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af Dakota » 15. okt 2017, 20:36

hansen123 skrev:Landet? Den har da været der en god del tid? :?
Nu ved jeg ikke hvor du arbejder, men i følge Audi i Gladsaxe har den ikke været på lager i år, men kommer det nu efter afgiftsnedsættelsen.
hansen123 skrev:Premium produkter vil altid være dyrere, sådan er det. Der er jo grund til folk kigger/drømmer mere om en dyr Audi end en Vw.
Prestige koster (og det sælger ret godt uagtet om du ikke kan få de pakker eller ej :lol: )
Dude, I hate to burst your bubble, men når en e-Tron basismodel er 20% dyrere end en GTE og udstyret 2-3 gange dyrere, er det bare absurd. Det er den samme bil, Audien har måske bare en anelse bedre materialer i kabinen.

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af Dakota » 15. okt 2017, 20:38

DanielBahn skrev:
Jannik skrev:Et lille tip til jer, der er i færd med at indhente tilbud på en Golf GTE; sørg for at få medregnet en Clever installation.
Forhandlerne kan åbenbart give en rigtig god rabat på denne ved køb af en ny bil.
Iflg clever selv er det gratis ved køb af ny bil og deres dyre abonnement. Jeg er i snak med dem, omkring installation på en privat fælles p-plads, og om det er muligt.
Kan du ikke lige holde os opdateret? Jeg er selv i præcis samme situation og har - via direkte kontakt til Clever - fået et "tilbud" på mellem 40 og 50K for installationen af en boks på vores private, fælles parkeringsplads. Det er så med deres abonnementsløsning til nogle hundrede kroner per måned.

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4436 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af DanielB12 » 15. okt 2017, 21:11

Dakota skrev:
DanielBahn skrev:
Jannik skrev:Et lille tip til jer, der er i færd med at indhente tilbud på en Golf GTE; sørg for at få medregnet en Clever installation.
Forhandlerne kan åbenbart give en rigtig god rabat på denne ved køb af en ny bil.
Iflg clever selv er det gratis ved køb af ny bil og deres dyre abonnement. Jeg er i snak med dem, omkring installation på en privat fælles p-plads, og om det er muligt.
Kan du ikke lige holde os opdateret? Jeg er selv i præcis samme situation og har - via direkte kontakt til Clever - fået et "tilbud" på mellem 40 og 50K for installationen af en boks på vores private, fælles parkeringsplads. Det er så med deres abonnementsløsning til nogle hundrede kroner per måned.
Jo, selvfølgelig. Min 'nabo' havde også fået at vide de ville blive nød til at sætte sådan en rigtige ladestander op, og faktisk gøre den offentlig tilgængelig. Det ville så være med to stik, hvor man så bruger sit kort for at starte den. Men det betyder, at alle ville kunne bruge den, hvilket ikker er meningen.. Men prisen for det var minimum 50.000 kr for boksen, og så et anseeligt beløb pr. meter for kabler...
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

hansen123
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 0
Been thanked: 21 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af hansen123 » 16. okt 2017, 06:53

Dakota skrev:
hansen123 skrev:Landet? Den har da været der en god del tid? :?
Nu ved jeg ikke hvor du arbejder, men i følge Audi i Gladsaxe har den ikke været på lager i år, men kommer det nu efter afgiftsnedsættelsen.
hansen123 skrev:Premium produkter vil altid være dyrere, sådan er det. Der er jo grund til folk kigger/drømmer mere om en dyr Audi end en Vw.
Prestige koster (og det sælger ret godt uagtet om du ikke kan få de pakker eller ej :lol: )
Dude, I hate to burst your bubble, men når en e-Tron basismodel er 20% dyrere end en GTE og udstyret 2-3 gange dyrere, er det bare absurd. Det er den samme bil, Audien har måske bare en anelse bedre materialer i kabinen.
Arbejder hos importøren for alle mærker minus Seat.

Men A3 E-tron har da været i portofolien siden sommer 2015? At de så ikke har stået på lager i lange baner skyldes at der generelt ikke er særligt meget salg i premium plug in hybrid. De fleste personer har da heller ikke overvejet en Golf GTE før den er kommet ned i det prisleje den er nu.

Men du brister skam ingen illusioner hos mig, jeg kender udemærket produkterne. Men det samme absurd kan du jo så også sige om;

Seat Leon -> VW Golf
VW Passat -> Audi A4
VW Arteon - > Audi A5
og den liste kunne jeg fortsætte....

Det koster at køre premium. Der er en grund til den ene del af forretningen i Semler hedder Core og den anden Premium.
Velkommen til en verden med designer ting, hvor et par sko til 500,-kr. koster 2.500,-kr. fordi der er kommet et lille kendt brand på undersiden af den ene sko :lol:

Og der er nu også en del forskel udover det man kan se med det blotte øje, blandt andet noget som lydisolering er bedre i Audien. Dog ikke et ligeså stort spring som fra Seat til Vw.
Som sagt, jeg har kørt i begge modeller et par gange og jeg ville til en hver tid tage A3´eren.
Havde fornuften/det økonomiske så en enkelt gang ramt min hjerne før hjertet havde taget bilvalget kunne det godt være jeg ville nøjes med en GTE :lol:
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af fjeppe » 16. okt 2017, 07:02

Dakota skrev:
DanielBahn skrev:
Jannik skrev:Et lille tip til jer, der er i færd med at indhente tilbud på en Golf GTE; sørg for at få medregnet en Clever installation.
Forhandlerne kan åbenbart give en rigtig god rabat på denne ved køb af en ny bil.
Iflg clever selv er det gratis ved køb af ny bil og deres dyre abonnement. Jeg er i snak med dem, omkring installation på en privat fælles p-plads, og om det er muligt.
Kan du ikke lige holde os opdateret? Jeg er selv i præcis samme situation og har - via direkte kontakt til Clever - fået et "tilbud" på mellem 40 og 50K for installationen af en boks på vores private, fælles parkeringsplads. Det er så med deres abonnementsløsning til nogle hundrede kroner per måned.
Er det ikke fordi der er tale om at den er tilgængelig for alle?

Jeg har selv løsningen og gav 0 kr i oprettelse og installation, og betaler 299kr om måneden, med fri strøm.

Min er så placeret på en P plads bag ejendommen (bor i lejlighed), vi har alle faste pladser og jeg trak selv kablet fra lejligheden og ned til boksen, da Clever kun inkludere 10meter, og iøvirgt er det et rimelig kraft kabel der skal trækkes.

Brugeravatar
qasq
Aktiv medlem
Indlæg: 1516
Tilmeldt: 18. mar 2011, 22:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 39 times
Been thanked: 10 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af qasq » 16. okt 2017, 07:36

aknedude skrev:
DanielBahn skrev:Der er flere der snakker om Golf 8 herinde; hvornår er det meningen den kommer, og vil GTE'eren blive præsenteret samtidig eller 6-7-8 måneder efter?
Vil tro tidligst 2019 efterår
Det var tidligt at begynde at snakke om G8, 7,5 er jo først udkommet :)
Historiskset har VW hold 4-5 år mellem præsentationerne er nye modeller. Det er første gang at Golf linjen har fået et facelift, selvom G5 til G6 ikke var meget mere.

Jeg tror vi skal ud engang i 2020 - alt efter hvordan salget af Golf er påvirket af andre mærker på det tidspunkt.
Vedhæftede filer
2017-10-16_08-26-20.jpg
2017-10-16_08-26-20.jpg (44.38 KiB) Vist 1310 gange

Nuværende: 2017 Touran
Tidligere: 2015 Golf GTE, 2015 VW UP!, 2005 VW Golf V GTI

Brugeravatar
qasq
Aktiv medlem
Indlæg: 1516
Tilmeldt: 18. mar 2011, 22:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 39 times
Been thanked: 10 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af qasq » 16. okt 2017, 07:44

pwh skrev:
Swan skrev:
MichaelSmed skrev: Ej hold nu lige engang.
+1
Jeg er utvivlsomt haft en anelse mere fysik end I to hvis I vælger at betvivle fakta Billede

Læs eventuelt op på Newtons første lov, og herefter hvilke kræfter der påvirker et køretøj med jævn (=konstant) hastighed.
Den er god nok...

Som jeg også selv nævner, så påvirkes rullemodstanden, men det er marginalt (tangerende negligibelt) hvad der afsættes af effekt i hjullejer, i dæk samt mellem dæk og vej.

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
Altid lækkert med et jeg er klogere end dig argument - nåh med du har jo ret så længe der ikke er nogen energi delta.
Derimod kan 200kg sagtens mærkes ved jævn hastighed ved f.eks. motorvejskørsel i form af mere sejlende affjedring samt præcisionen i styretøjet.

Nuværende: 2017 Touran
Tidligere: 2015 Golf GTE, 2015 VW UP!, 2005 VW Golf V GTI

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4436 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af DanielB12 » 16. okt 2017, 07:54

qasq skrev:
aknedude skrev:
DanielBahn skrev:Der er flere der snakker om Golf 8 herinde; hvornår er det meningen den kommer, og vil GTE'eren blive præsenteret samtidig eller 6-7-8 måneder efter?
Vil tro tidligst 2019 efterår
Det var tidligt at begynde at snakke om G8, 7,5 er jo først udkommet :)
Historiskset har VW hold 4-5 år mellem præsentationerne er nye modeller. Det er første gang at Golf linjen har fået et facelift, selvom G5 til G6 ikke var meget mere.

Jeg tror vi skal ud engang i 2020 - alt efter hvordan salget af Golf er påvirket af andre mærker på det tidspunkt.
Var ret hooked på at springe på en GTE da den på papiret passer perfekt til os, men med folk der fortæller om et knapt så positivt benzinforbrug og nærmest mindre bagageplads end i vores polo, så giver det ikke længere mening med den nuværende model.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af fjeppe » 16. okt 2017, 09:04

DanielBahn skrev: Var ret hooked på at springe på en GTE da den på papiret passer perfekt til os, men med folk der fortæller om et knapt så positivt benzinforbrug og nærmest mindre bagageplads end i vores polo, så giver det ikke længere mening med den nuværende model.
Bagagerummet er ihvertfald en ting der nu er i fokus, for jeg må erkende at jeg slet ikke havde bagagerumsplads i tankerne da jeg bestilte den, en fejl jeg ikke laver igen.

Vi lånte en ny Polo GT, mens vi ventede på GTE'eren, og her havde vi slet ikke de samme problemer med pladsen som vi har i GTE'eren, hvis ikke det er på grund af min stædighed, så havde vi nok også skiftede GTE'eren ud allerede nu, men nu venter vi til storken kommer.

For hvis vi passer min kærestes nevø og skal have barnevogn med, er vi nød til at låne mine forældres almindelig Golf 7, og der er her tale om en barnevogn der normal passer i svigerindens lille Peugeot 308, bare for at sætte tingene i perspektiv.

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4436 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af DanielB12 » 16. okt 2017, 09:09

fjeppe skrev:
DanielBahn skrev: Var ret hooked på at springe på en GTE da den på papiret passer perfekt til os, men med folk der fortæller om et knapt så positivt benzinforbrug og nærmest mindre bagageplads end i vores polo, så giver det ikke længere mening med den nuværende model.
Bagagerummet er ihvertfald en ting der nu er i fokus, for jeg må erkende at jeg slet ikke havde bagagerumsplads i tankerne da jeg bestilte den, en fejl jeg ikke laver igen.

Vi lånte en ny Polo GT, mens vi ventede på GTE'eren, og her havde vi slet ikke de samme problemer med pladsen som vi har i GTE'eren, hvis ikke det er på grund af min stædighed, så havde vi nok også skiftede GTE'eren ud allerede nu, men nu venter vi til storken kommer.

For hvis vi passer min kærestes nevø og skal have barnevogn med, er vi nød til at låne mine forældres almindelig Golf 7, og der er her tale om en barnevogn der normal passer i svigerindens lille Peugeot 308, bare for at sætte tingene i perspektiv.
Ja, og så er bilen for lille, især når det var planen den skulle holde til når der kom en lillebror/søster om et par år, og ser er en alm golf 7 næsten for lille ifht barnevogn og klapvogn..
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10864
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1889 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af GaSelle » 16. okt 2017, 09:10

Er bagagepladsen så slem? Svarer det ikke bare til, at have bagagebunden i højeste position i en alm. Golf?

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af fjeppe » 16. okt 2017, 09:18

GaSelle skrev:Er bagagepladsen så slem? Svarer det ikke bare til, at have bagagebunden i højeste position i en alm. Golf?
Det synes jeg, det er mange liter der forsvinder, kombineret med at du også skal have kablerne med, så er der sådan set realt kun plads til en golf taske, og ja kun 1 taske ikke 2.

Glem alt om at køre folk i lufthavnen hvis de skal have 2 store kufferter med, der låner jeg også forældrenes bil, hvor der er fin plads til dem. Tror faktisk ikke der er plads til 1 stor kuffert heller i dybden. (Og ja mine forældre griner lidt af mig :lol: )

Jeg har aldrig haft hattehylden så meget ud af en bil som denne.
Senest rettet af fjeppe 16. okt 2017, 09:21, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af Dakota » 16. okt 2017, 09:19

hansen123 skrev:Det koster at køre premium. Velkommen til en verden med designer ting, hvor et par sko til 500,-kr. koster 2.500,-kr. fordi der er kommet et lille kendt brand på undersiden af den ene sko :lol: Og der er nu også en del forskel udover det man kan se med det blotte øje, blandt andet noget som lydisolering er bedre i Audien. Dog ikke et ligeså stort spring som fra Seat til Vw.
Jeg er med på A3 har nogle fordele ift. Golfen. Naturligvis. Men 20% dyrere i basistrim, samt 100-200% dyrere ekstraudstyr er ikke bare premium, men fjollet - uanset hvad man kalder det hos importøren ;)

Prisforskellen i Tyskland er jo ikke så signifikant, så det er efter min overbevisning en fejlvurdering, at man prissætter så højt. Markedet kan simpelthen ikke bære det, hvilket jo også kommer til udtryk på salgslisterne.

kims2
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 23. sep 2012, 17:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 38 times

Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af kims2 » 16. okt 2017, 10:18

GaSelle skrev:Er bagagepladsen så slem? Svarer det ikke bare til, at have bagagebunden i højeste position i en alm. Golf?
Jo, og der har jeg altid haft den i min nuværende almindelige G7, så ingen problem for mig, men vi har selvfølgelig forskellige behov.



Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
_Jensen
Medlem
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 88 times
Been thanked: 419 times

Facelift Golf 7.5 med nye GTE priser

Indlæg af _Jensen » 16. okt 2017, 10:21

Og slap nu af med alt det dér “Premium” halløj @hansen123, uanset hvad er det altså en A3 vi snakker om
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"