hold da helt op mine øjne er trætte... Jeg læste det som du skrev E-golf vs GTE.... Faldt først over det 10 gang jeg læste det igennem...Dakota skrev:Vi bliver simpelthen ikke enige. Du kalder konsekvent Audi for et premiumbrand (og det er jeg fsv. enig i), men prissættelsen af et premiumbrand handler ikke kun om udstyr. Så ville en iPhone X koste 5.000 (som en LG) og udstyret det 5-dobbelte - og ikke som nu, hvor både produkt og udstyr er markant dyrere (tilsvarende Audi). Men lad det ligge.hansen123 skrev:Vi snakker udstyr
Jeg er egentlig meget mere interesseret i det du siger her:
Hvorfor bliver den dog det? De har samme sikkerhedsudstyr fsv. angår fradrag, kører lige langt på literen, har samme NCAP-rating (så vidt jeg ved) - så hvorfor skulle registreringsafgiften dog "beregnes på to vidt forskellige måder"? Det kunne jeg godt tænke mig at høre mere om.hansen123 skrev:Men jeg sammenlignede aldrig en GTE VS GTI. Jeg sammenlignede GTE/GTI VS A3/E-Tron. Der er noget forskel. E-tron og GTE kan dog ikke sammenlignes da registreringsafgiften bliver beregnet på 2 vidt forskellige måder.
Og E-tron og GTE regnes på samme måde, jeg tog udgangspunkt i E-golf VS GTE, plugin vs ren el.
Men premium mærker i disse dage handler ekstremt meget om ekstraudstyr. Der skal være alt for flådeejeren til den private som vil have alle tilvalg. A6 går fra 600tkr til 1½ mill uden at skifte navn til S6. Samme spektre ser du ikke i core modeller. Ford har dog prøvet med Vignale, men det går vidst ikke helt som man har håbet af hvad jeg har hørt.