Bil nr. 2 til chefen herhjemme

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5574
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 318 times
Been thanked: 367 times

Re: Bil nr. 2 til chefen herhjemme

Indlæg af GranTurismo » 16. nov 2016, 20:33

shs100 skrev:Ærgeligt når folk kloger i noget de ikke ved noget om....
En ny Ibiza Style har ikke hård plastik instrumentbord.
Den har en del standard udstyr som koster ekstra i en Polo som f.eks. klimaanlæg.
Det havde den Ibiza Style jeg prøvede tidligere på året... ;)

Du skal op i Leon for at slippe for hård plast i en Seat.

Klimaanlæg er iøvrigt en del af en gratis DK Pakke til de fleste Polo'er...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Bil nr. 2 til chefen herhjemme

Indlæg af KBoesen » 16. nov 2016, 21:16

Køb hende den Polo. Det bliver hun sku mest glad for. Og du fortryder sku ikke at handle hos Sej biler, hvis det skulle ende sådan. Theis der har det er sku en rar fyr. :)
Jeg har desværre ikke noget du kan bruge lige pt. :D

Og lige til dem der mener, at en Ibiza er lige så fin som en Polo, har godt nok ikke været ude og prøve dem for nyligt. Joo, motor og gearkasse kører da ens, men sådan en simpelt ting som støjniveauet, det er altså bare et HELT andet i en Polo. ;)

Sidst, så opgiv den 1,2 TDI (bare lige i tilfælde af, at den ikke skulle være sivet ind :mrgreen: ). Det er en røv motor. Jeg kørte i snit 19 km/l i min Ibiza og det var med kørsel fra Viby til Vejle med 130 km/t. :)
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1729
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 690 times

Re: Bil nr. 2 til chefen herhjemme

Indlæg af Thor-thor » 16. nov 2016, 23:52

DinoB skrev: ......

Nu til det sidste spørgsmål?
De EGR ventiler som man kan læse så meget om, går de bare af for et godt ord, og er der andet man skal være obs på vedr. en 1,6 TDI motor
......
I vores 1,6tdi døde Egr ved 144000km. Bilen var lidt over 4 år gammel og havde stort set kun kørt pendlerkørsel (2x90km dagligt).
Kedelig regning, men vi fik dog dækket det meste per kulance....
Forhandleren var ikke specielt informativ om, hvor tit de oplevede det, men det var ikke en ukendt fejl kunne man fornemme.....

Men i øvrigt en fin og harmonisk motor.
Personligt ville jeg nok lige tage den spidse blyant frem og regne lidt på om ikke en benzin version er næsten lige så billig at holde kørende....

EsbenJ
Medlem
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. mar 2010, 17:15
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 147 times
Been thanked: 147 times

Re: Bil nr. 2 til chefen herhjemme

Indlæg af EsbenJ » 17. nov 2016, 06:14

Ang EGR på 1,6tdi så har min polo nu kørt 227000 km siden marts 2010 på samme EGR. Der er altså både gode og dårlige historier om den. Kører som regel ca 145 - 165 km når først den er startet hvilket nok også har noget at sige.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2018 Volvo V90 D4 Inscription
2022 Polestar 2 Long Range Single Engine

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"