Flexleasing - hvor store er omkostningerne?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
ij6210
Medlem
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Flexleasing - hvor store er omkostningerne?

Indlæg af ij6210 » 14. dec 2016, 11:38

SteffenR skrev:De vil stadig ikke tabe på, at en bil bliver totalskadet og en by bliver solgt, da der jo stadig er moms etc. Og man reelt vare flytter indtægten til den nye bil.

Hvis man bruger den kalkyle, så vil de jo kortsigtet tjene mere.
Jo de vil. For hvis en bil totalskades efter fx 2 år så er hele registreringsafgiften jo allerede betalt.
Så får ejeren en ny bil = ny registreringsafgift. Dvs. på fx 8 år ville staten i dette tilfælde få 2 stk fulde registreringsafgifter ind. Hvis reg. afgiften er periodisk, så ville staten kun få den ene ind (og så en lille smule til, da de første 5 år vil være til 3%).

Med mindre man i dag får reg. afgift tilbage for totalskadede biler, men det har jeg da ikke set at man gør, eller?
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Flexleasing - hvor store er omkostningerne?

Indlæg af AU-R8 » 14. dec 2016, 11:59

ij6210 skrev:
SteffenR skrev:De vil stadig ikke tabe på, at en bil bliver totalskadet og en by bliver solgt, da der jo stadig er moms etc. Og man reelt vare flytter indtægten til den nye bil.

Hvis man bruger den kalkyle, så vil de jo kortsigtet tjene mere.
Jo de vil. For hvis en bil totalskades efter fx 2 år så er hele registreringsafgiften jo allerede betalt.
Så får ejeren en ny bil = ny registreringsafgift. Dvs. på fx 8 år ville staten i dette tilfælde få 2 stk fulde registreringsafgifter ind. Hvis reg. afgiften er periodisk, så ville staten kun få den ene ind (og så en lille smule til, da de første 5 år vil være til 3%).

Med mindre man i dag får reg. afgift tilbage for totalskadede biler, men det har jeg da ikke set at man gør, eller?
Nej intet retur.
Endnu et argument for at private bliver dårligere behandlet end leasingselskaber. De betaler en dyrere forsikring jo.

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Flexleasing - hvor store er omkostningerne?

Indlæg af SteffenR » 14. dec 2016, 13:34

ij6210 skrev:
Jo de vil. For hvis en bil totalskades efter fx 2 år så er hele registreringsafgiften jo allerede betalt.
Så får ejeren en ny bil = ny registreringsafgift. Dvs. på fx 8 år ville staten i dette tilfælde få 2 stk fulde registreringsafgifter ind. Hvis reg. afgiften er periodisk, så ville staten kun få den ene ind (og så en lille smule til, da de første 5 år vil være til 3%).

Med mindre man i dag får reg. afgift tilbage for totalskadede biler, men det har jeg da ikke set at man gør, eller?

I overgangsperioden vil der være et tab, men hvis men tager to biler hvor man betaler x% i xår etc., så vil de jo tjene på, at man går fra at betale lavere sats til en lav værdisætning pga. alder til højere sats og højere værdisætning ved ny bil, så de vil ultimativt have en højere direkte indtjening på du krøller din bil.

Indirekte er der dog stadig et tab, hvis folk bliver ved med at have pisseæsker og ikke køber større, da de stadig vil blive lige krøllet.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

ij6210
Medlem
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Flexleasing - hvor store er omkostningerne?

Indlæg af ij6210 » 14. dec 2016, 14:08

SteffenR skrev: I overgangsperioden vil der være et tab, men hvis men tager to biler hvor man betaler x% i xår etc., så vil de jo tjene på, at man går fra at betale lavere sats til en lav værdisætning pga. alder til højere sats og højere værdisætning ved ny bil, så de vil ultimativt have en højere direkte indtjening på du krøller din bil.

Indirekte er der dog stadig et tab, hvis folk bliver ved med at have pisseæsker og ikke køber større, da de stadig vil blive lige krøllet.
Nej. Du har ikke ret.

Lad os sige at afgiften er 120.000 kr., bilen krølles sammen efter 2 år og man får en ny. Bilens levetid er 10 år. I dag ville staten få 120.000 kr. ind i år 1. I år 2 får staten 0 kr. ind. I år 3 krølles bilen - staten får så 120.000 kr. igen. Den nye bil holder i 10 år, dvs. i alt er der så gået 12 år. Staten får 240.000 kr. i løbet af de 12 år.

Laver vi den på fleksibel afgift er afgiften 120.000 kr.
2% pr måned i 3 måneder = 0,02 x 120.000 x 3 = 7.200
1% pr måned i 21 måneder = 0,01 x 120.000 x 21 = 25.200
I alt: 32.400. Så krølles bilen efter 24 måneder.

Ejeren køber så en ny bil.
2% pr måned i 3 måneder = 0,02 x 120.000 x 3 = 7.200
1% pr måned i 33 måneder = 0,01 x 120.000 x 21 = 39.600
½% pr måned i 84 måneder = 0,005 x 120.000 x 84 = 50.400
I alt: 97.200.

Samlet total for staten: 32.400 + 97.200 = 129.600. I stedet for 240.000 kr. Det er næsten kun halvdelen.
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Flexleasing - hvor store er omkostningerne?

Indlæg af AU-R8 » 14. dec 2016, 14:33

Du glemmer at den kan revurderes løbende ved leasing, så meget lavere indtægt der.
Du mangler også renter af rest reg afgift. Det er som jeg husker det 2,75% plus udlånsrenten i nationalbanken som er 0,15% lige nu. Det er en intægt til Skat.

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Flexleasing - hvor store er omkostningerne?

Indlæg af ph » 14. dec 2016, 14:37

ij6210 skrev: Nej. Du har ikke ret.
Betaler man %-sats af fuld afgift i hele den periode? Eller har du glemt at sænke afgiftgrundlaget over tid?, eller er jeg bare for træt til at se at du har taget højde for at afgiftgrundlaget falder i takt med at bilen bliver mindre værd?

og Hvad hvis bilen bliver i Dk. efter at den fulde afgift (de 120K) er inddrevet skal man så fortsat betale afgift eller skal skat stoppe med at inddrive afgift når den er betalt fuldt ud?
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Flexleasing - hvor store er omkostningerne?

Indlæg af SteffenR » 14. dec 2016, 14:41

Han tager heller ikke højde for, at hvis bil ikke blev smadret, så ville der kommer yderligere 24 måneder på til 0.005% istedet for de 3 og 21 med højere sats. (ca. 13k istedet for de 32k).

Indtjeningen er også dobbelt så høj i de første 3 måneder i forhold til de næste 21 og x4 for resten baseret på hans udregning, hvilket automatisk vil gøre indtjeningen højere, hvis der er flere nye biler på gaden kontra 10 år gamle.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Excalibur
Nyt medlem
Indlæg: 169
Tilmeldt: 8. nov 2011, 19:18
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 12 times

Re: Flexleasing - hvor store er omkostningerne?

Indlæg af Excalibur » 17. jan 2017, 22:23

Jeg har fået et tilbud på 24 måneders flexleasing af en Q5, med en Dansk forhandler pris på 550.000.

Førstegangsydelse : 85.000 incl. moms
Månedlig ydelse : 5.900 incl. moms
Restværdi : 140.000 + moms

Synes ikke lige flexleasing er kendetegnet ved gennemskuelighed og alt i alt lyder det som en (for) dyr løsning i forhold til at købe bilen. :(

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Flexleasing - hvor store er omkostningerne?

Indlæg af AU-R8 » 17. jan 2017, 22:32

Excalibur skrev:Jeg har fået et tilbud på 24 måneders flexleasing af en Q5, med en Dansk forhandler pris på 550.000.

Førstegangsydelse : 85.000 incl. moms
Månedlig ydelse : 5.900 incl. moms
Restværdi : 140.000 + moms

Synes ikke lige flexleasing er kendetegnet ved gennemskuelighed og alt i alt lyder det som en (for) dyr løsning i forhold til at købe bilen. :(
Ny eller hvor gammel.

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Flexleasing - hvor store er omkostningerne?

Indlæg af Dakota » 17. jan 2017, 23:00

Excalibur skrev:Jeg har fået et tilbud på 24 måneders flexleasing af en Q5, med en Dansk forhandler pris på 550.000.

Førstegangsydelse : 85.000 incl. moms
Månedlig ydelse : 5.900 incl. moms
Restværdi : 140.000 + moms

Synes ikke lige flexleasing er kendetegnet ved gennemskuelighed og alt i alt lyder det som en (for) dyr løsning i forhold til at købe bilen. :(
Det virker meget dyrt, hvis den er 3+ år.

ij6210
Medlem
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Flexleasing - hvor store er omkostningerne?

Indlæg af ij6210 » 17. jan 2017, 23:40

Excalibur skrev:Jeg har fået et tilbud på 24 måneders flexleasing af en Q5, med en Dansk forhandler pris på 550.000.

Førstegangsydelse : 85.000 incl. moms
Månedlig ydelse : 5.900 incl. moms
Restværdi : 140.000 + moms

Synes ikke lige flexleasing er kendetegnet ved gennemskuelighed og alt i alt lyder det som en (for) dyr løsning i forhold til at købe bilen. :(
FlexLeasing er en jungle, og det lærer man ikke bare på en uge.

Bilen starter med en pris på XXX.XXX kr. excl. moms og excl. afgift. Dette er bilens rå pris. Regn med at du skal afskrive ca. 20% pr. år på bilen hvis du kører ca. 20.000 km. Når leasingaftalen er slut skal du finde en køber til bilen der vil betale 140.000 + moms.

Hvis bilens pris efter 2 år er 140.000 kr. så må prisen nu være 20% + 20% højere. Dvs. prisen nu bør være 218.750 + moms (273.000 incl. moms). Der afskrives altså 20% af 218.750 i år 1 (det er 43.750 kr.). Så er bilen nede på 175.000 kr. I år 2 afskrives så 20% af 175.000 kr. = 35.000 kr. Samlet over 2 år afskrives der dermed mindst 78.750 kr. excl. moms (knap 100.000 kr. incl. moms). Derfor virker up front betalingen som en smule lav hvis det kun er 85.000 INCL. moms. Eller også er restværdien sat for højt, således at du ikke kan opnå denne pris og derfor står til et stort tab når aftalen stopper.

Over 2 år koster bilen dig 226.000 kr., såfremt du altså kan finde en køber der vil betale restværdien. Det er det med restværdien der gør at jeg er i tvivl om det holder.

Hvis prisen i dag kun er 273.000 incl. moms, så kan jeg ikke få det til at passe med en markedspris på 550.000 kr.
For så skal der betales 105% afgift op til 104.300 kr. og 150% af resten. Og så skulle bilen i dag koste ca. 635.000 incl. afgift.
Hvis bilen koster 550.000 i dag så burde prisen i dag være 239.000 incl. moms og afgiften burde så være 311.000.

Beklager, det er lidt kringlet. Har også et andet eksempel om lidt
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

ij6210
Medlem
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Flexleasing - hvor store er omkostningerne?

Indlæg af ij6210 » 17. jan 2017, 23:59

Har et andet eksempel på et flexleasingtilbud, dog på en dyrere bil. Men jeg er bange for at forhandleren skummer fløden.

Bilens handelsværdi er opgjort til 775.000 kr. Dvs. dette er incl. moms og afgift.

Hvis vi kan regne med afgift på 105% og 150%,
så skulle bilen koste: 329.000 incl. moms men uden afgift (263.200 excl. moms og uden afgift)
Så er der 105% afgift af 104.300 = 109.515
Så er der 150% afgift af 224.700 = 337.050
I alt incl. afgift: = 775.565


Men leasingselskabets priser er:
Førstegangsydelse: 86.250 incl. moms - dækker værditabet på de første 12 måneder (69.000 excl. moms)
Leasing pr. måned: 5.999 incl. moms
Restværdi: 337.500 incl. moms (270.000 excl. moms)

Værditabet har selskabet sat til 20%. Så hvis restværdien er 270.000 excl. moms, så må bilens værdi i dag jo være 337.500 excl. moms uden afgift (421.875 incl. moms uden afgift)

Så en bil der i dag burde have en værdi af 263.200 excl. moms kommer jeg til at købe af leasingselskabet for 337.500 excl. moms. Dvs. leasingselskabet tager lige 74.300 excl. moms i fortjeneste foruden de (småbeløb?) de tjener hver måned. Eller hvad? Er der noget jeg overser her der kan forklare den kæmpe prisforskel?

På 1 år betaler jeg jo ca. 160.000 kr. og efter 1 år skal bilen så købes for 337.500. Det er alene 500.000 kr. Og hvis jeg efter et år så skal eje bilen og betale afgift, så kommer der lige ca. 350.000 kr. oven i som afgift = i alt 850.000 kr. for en bil der i dag burde koste max 775.000 (men nok i virkeligheden mindre) ?
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

MogensR
Nyt medlem
Indlæg: 339
Tilmeldt: 3. okt 2010, 16:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 0

Re: Flexleasing - hvor store er omkostningerne?

Indlæg af MogensR » 18. jan 2017, 00:44

ij6210 skrev: Bilens handelsværdi er opgjort til 775.000 kr. Dvs. dette er incl. moms og afgift.

Hvis vi kan regne med afgift på 105% og 150%,
så skulle bilen koste: 329.000 incl. moms men uden afgift (263.200 excl. moms og uden afgift)
Så er der 105% afgift af 104.300 = 109.515
Så er der 150% afgift af 224.700 = 337.050
I alt incl. afgift: = 775.565
Problemet med regnestykket er vel at afgiften på en brugtbil udregnes på en helt anden måde, end på en ny bil.
På en brugtvogn er afgiften ca. 2/3 af udsalgsprisen på en tilsvarende brugtvogn.

Reelt er afgiften dog lidt lavere, da der er nogle fradrag for forhandler avance mv. og at selvanmeldere har en interesse i at afgiften er så lav som mulig.
Mogens R.

-------------
2012 BMW F11 520d
2010 Opel Astra 1.6T 180

Excalibur
Nyt medlem
Indlæg: 169
Tilmeldt: 8. nov 2011, 19:18
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 12 times

Re: Flexleasing - hvor store er omkostningerne?

Indlæg af Excalibur » 18. jan 2017, 06:51

AU-R8 skrev:
Excalibur skrev:Jeg har fået et tilbud på 24 måneders flexleasing af en Q5, med en Dansk forhandler pris på 550.000.

Førstegangsydelse : 85.000 incl. moms
Månedlig ydelse : 5.900 incl. moms
Restværdi : 140.000 + moms

Synes ikke lige flexleasing er kendetegnet ved gennemskuelighed og alt i alt lyder det som en (for) dyr løsning i forhold til at købe bilen. :(
Ny eller hvor gammel.
Bilen er fra 03/2013 og kørt ca. 130 tkm.

Som øvrige eksempler viser er der store forskelle på udregninger og dermed den endelige pris, det er naturligvis også tilfældet ved køb, hvor gensalgsprisen ikke kendes.

Bliver mere og mere tiltrukket af ikke at hoppe på flexleasing......

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Flexleasing - hvor store er omkostningerne?

Indlæg af Dakota » 18. jan 2017, 20:43

ij6210 skrev:Har et andet eksempel på et flexleasingtilbud, dog på en dyrere bil. Men jeg er bange for at forhandleren skummer fløden.

Bilens handelsværdi er opgjort til 775.000 kr. Dvs. dette er incl. moms og afgift.

Hvis vi kan regne med afgift på 105% og 150%,
så skulle bilen koste: 329.000 incl. moms men uden afgift (263.200 excl. moms og uden afgift)
Så er der 105% afgift af 104.300 = 109.515
Så er der 150% afgift af 224.700 = 337.050
I alt incl. afgift: = 775.565
Øh, det er overhovedet ikke sådan du regner registreringsafgiften ud på en brugt bil :)

ij6210
Medlem
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Flexleasing - hvor store er omkostningerne?

Indlæg af ij6210 » 19. jan 2017, 15:51

Dakota skrev:
ij6210 skrev:Har et andet eksempel på et flexleasingtilbud, dog på en dyrere bil. Men jeg er bange for at forhandleren skummer fløden.

Bilens handelsværdi er opgjort til 775.000 kr. Dvs. dette er incl. moms og afgift.

Hvis vi kan regne med afgift på 105% og 150%,
så skulle bilen koste: 329.000 incl. moms men uden afgift (263.200 excl. moms og uden afgift)
Så er der 105% afgift af 104.300 = 109.515
Så er der 150% afgift af 224.700 = 337.050
I alt incl. afgift: = 775.565
Øh, det er overhovedet ikke sådan du regner registreringsafgiften ud på en brugt bil :)
Nej, det fandt jeg selv ud af i mellemtiden.

Anyway, deres tilbud holder stadig ikke. For i deres tilbud er restværdien 269.000 kr., men ifølge leasingselskabet er bilens pris nu 292.000 DKK ekskl. moms og afgift, og forventede værditab er omkring 62.000 DKK ekskl. moms. Ergo er bilens værdi efter et år 230.000 kr., men jeg skal finde en køber der vil betale 269.000 kr. Dermed risikerer jeg et tab på 39.000 + moms. Det er nok den indtil nu dårligste rådgivning jeg har fået fra et selskab der laver flexleasing. Det er faktisk lidt rystende.
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Flexleasing - hvor store er omkostningerne?

Indlæg af Dakota » 19. jan 2017, 16:57

ij6210 skrev:Anyway, deres tilbud holder stadig ikke. For i deres tilbud er restværdien 269.000 kr., men ifølge leasingselskabet er bilens pris nu 292.000 DKK ekskl. moms og afgift, og forventede værditab er omkring 62.000 DKK ekskl. moms. Ergo er bilens værdi efter et år 230.000 kr., men jeg skal finde en køber der vil betale 269.000 kr. Dermed risikerer jeg et tab på 39.000 + moms. Det er nok den indtil nu dårligste rådgivning jeg har fået fra et selskab der laver flexleasing. Det er faktisk lidt rystende.
Ja, der er rigtig mange der sætter en urealistisk høj restværdi, for på den måde at "spare" på leasingydelsen. Så står leasingtager med et rigtig kedeligt problem ved aftalens udløb, da han - som du selv skriver - skal sælge en bil til langt mere, end den er værd. I min optik nærmer det sig fusk.

Det er derfor jeg bruger www.specialcars.dk til flexleasing af min VW Touareg. Der nedskrives bilens værdi med 30% det første år - så er man relativt sikker på, man ikke skal have penge op ad lommen bagefter.

ij6210
Medlem
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Flexleasing - hvor store er omkostningerne?

Indlæg af ij6210 » 20. jan 2017, 08:45

Dakota skrev:
ij6210 skrev:Anyway, deres tilbud holder stadig ikke. For i deres tilbud er restværdien 269.000 kr., men ifølge leasingselskabet er bilens pris nu 292.000 DKK ekskl. moms og afgift, og forventede værditab er omkring 62.000 DKK ekskl. moms. Ergo er bilens værdi efter et år 230.000 kr., men jeg skal finde en køber der vil betale 269.000 kr. Dermed risikerer jeg et tab på 39.000 + moms. Det er nok den indtil nu dårligste rådgivning jeg har fået fra et selskab der laver flexleasing. Det er faktisk lidt rystende.
Ja, der er rigtig mange der sætter en urealistisk høj restværdi, for på den måde at "spare" på leasingydelsen. Så står leasingtager med et rigtig kedeligt problem ved aftalens udløb, da han - som du selv skriver - skal sælge en bil til langt mere, end den er værd. I min optik nærmer det sig fusk.

Det er derfor jeg bruger http://www.specialcars.dk til flexleasing af min VW Touareg. Der nedskrives bilens værdi med 30% det første år - så er man relativt sikker på, man ikke skal have penge op ad lommen bagefter.
Enig. Leaser også hos Specialcars.dk og synes jeg har fået fin rådgivning.

Er dog alligevel delvist rystet over det andet eksempel med den alt for høje restværdi. De regner godt nok med 20% nedskrivning hvilket sagtens kan forsvares. Der hvor det går galt er, at bilens startpris er alt for høj. De prøver simpelthen at tjene kassen både på salg af bilen til leasingselskabet, samt på selve leasingen og renten.
Sælger sagde ellers til mig, at de 20% var realistisk sat, og at de sandsynligvis selv ville købe bilen igen af mig til restværdien (de kan bare ikke love det). Men jeg kan jo godt regne ud, at forhandleren naturligvis ikke vil købe en bil til 39.000 over markedspris om et år, så jeg føler at jeg var ved at blive lokket i en fælde, fordi sælger simpelthen ikke har styr på flexleasing men er vant til at sælge almindelige biler.
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"