Automatisk lysstyring på Polo BlueGT

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Djsvell
Nyt medlem
Indlæg: 192
Tilmeldt: 18. nov 2016, 00:11
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 56 times
Been thanked: 11 times

Automatisk lysstyring på Polo BlueGT

Indlæg af Djsvell » 12. dec 2016, 13:02

Hej Alle

Jeg har fået mig en splinter ny Polo Blue GT, men jeg kan ikke forstå mine Xenon lygter lyser konstant selvom den står på Auto. Burde det ikke kun være Led Lyset der lyser i dagstimerne, og Xenon så først tænder når det bliver mørkt ? elller er auto kun for baglygterne ?

Flamiq
Aktiv medlem
Indlæg: 3522
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 117 times
Been thanked: 116 times

Re: Automatisk lysstyring på Polo BlueGT

Indlæg af Flamiq » 12. dec 2016, 13:07

Burde det ikke stå i din instruktionsbog - Ellers spørg ved forhandleren, de må da vide det :ugeek:
Men i øvrigt, til lykke med din fine nye bil 8-)
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs🤣): 2022 Kia Ceed Stationcar🤫

Brugeravatar
mart!n
Aktiv medlem
Indlæg: 3092
Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times
Kontakt:

Re: Automatisk lysstyring på Polo BlueGT

Indlæg af mart!n » 12. dec 2016, 13:11

Jo. Det burde virke som du selv siger Djswell.
mart!n - Liljedahl.eu
Billede @Dub_Collective
2013 Polo 6R GT
2015 Golf 7 TSI R-Line

hodel
Nyt medlem
Indlæg: 329
Tilmeldt: 16. jun 2008, 21:32
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 102 times
Been thanked: 30 times

Re: Automatisk lysstyring på Polo BlueGT

Indlæg af hodel » 12. dec 2016, 13:48

Jeg fandt ud af at modsat min Fiesta, så er min Polo mere konservativ med lysstyringen, dvs. den tænder for Xenon tidligere end min Fiesta gjorde. Dog kan du under indstillinger stille sensoren til at tænde lyset "sent", hvilket gør at det skal være mørkere inden den automatisk tænder Xenon. Den indstilling bruger jeg selv.
BMW 530D aut. xDrive 2016
tidligere:
BMW M140i aut. xDrive 2016
Polo GTI 2.0 DSG 2018

Djsvell
Nyt medlem
Indlæg: 192
Tilmeldt: 18. nov 2016, 00:11
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 56 times
Been thanked: 11 times

Re: Automatisk lysstyring på Polo BlueGT

Indlæg af Djsvell » 12. dec 2016, 14:08

hodel skrev:Jeg fandt ud af at modsat min Fiesta, så er min Polo mere konservativ med lysstyringen, dvs. den tænder for Xenon tidligere end min Fiesta gjorde. Dog kan du under indstillinger stille sensoren til at tænde lyset "sent", hvilket gør at det skal være mørkere inden den automatisk tænder Xenon. Den indstilling bruger jeg selv.
Sjovt du siger det.. jeg har sat min til "Sent" dog har jeg ikke oplevet at det kun er Led der lyser.

Men kan du bekræfte for mig at Det er muligt at det kun er LED der lyser når den står på auto. for jeg har en ven der påstår at auto kun er til baglyset ? :)

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Automatisk lysstyring på Polo BlueGT

Indlæg af GaSelle » 12. dec 2016, 14:09

Auto er IKKE kun til baglyset - basta. Medmindre der er lavet noget kodning, der indikerer anderledes.

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4411 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Automatisk lysstyring på Polo BlueGT

Indlæg af DanielB12 » 12. dec 2016, 14:14

Den tænder også xenon hvis viskerne sætter igang..
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

hodel
Nyt medlem
Indlæg: 329
Tilmeldt: 16. jun 2008, 21:32
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 102 times
Been thanked: 30 times

Re: Automatisk lysstyring på Polo BlueGT

Indlæg af hodel » 12. dec 2016, 14:23

Djsvell skrev:
hodel skrev:Jeg fandt ud af at modsat min Fiesta, så er min Polo mere konservativ med lysstyringen, dvs. den tænder for Xenon tidligere end min Fiesta gjorde. Dog kan du under indstillinger stille sensoren til at tænde lyset "sent", hvilket gør at det skal være mørkere inden den automatisk tænder Xenon. Den indstilling bruger jeg selv.
Sjovt du siger det.. jeg har sat min til "Sent" dog har jeg ikke oplevet at det kun er Led der lyser.

Men kan du bekræfte for mig at Det er muligt at det kun er LED der lyser når den står på auto. for jeg har en ven der påstår at auto kun er til baglyset ? :)
Auto er auto for lys foran og bagpå, dvs. er det vurderet at lys niveauet er højt nok, så er det kun LED der er tændt. Sådan opfører min sig ab fabrik :)
Hmm, mærkeligt hvis du slet ikke har kørt hvor det kun er LED der er tændt. Nu når min er indstillet på "sent" oplever jeg oftere at Xenon ikke er tændt.

DanielBahn, har dog en pointe. Det er generelt mørkt og vådt lige i tiden, så hvis du ikke kører midt på dagen, vil du nok ikke opleve at der er lys eller tørt nok til kun at køre med LED? :)
BMW 530D aut. xDrive 2016
tidligere:
BMW M140i aut. xDrive 2016
Polo GTI 2.0 DSG 2018

Djsvell
Nyt medlem
Indlæg: 192
Tilmeldt: 18. nov 2016, 00:11
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 56 times
Been thanked: 11 times

Re: Automatisk lysstyring på Polo BlueGT

Indlæg af Djsvell » 12. dec 2016, 14:37

hodel skrev:
Djsvell skrev:
hodel skrev:Jeg fandt ud af at modsat min Fiesta, så er min Polo mere konservativ med lysstyringen, dvs. den tænder for Xenon tidligere end min Fiesta gjorde. Dog kan du under indstillinger stille sensoren til at tænde lyset "sent", hvilket gør at det skal være mørkere inden den automatisk tænder Xenon. Den indstilling bruger jeg selv.
Sjovt du siger det.. jeg har sat min til "Sent" dog har jeg ikke oplevet at det kun er Led der lyser.

Men kan du bekræfte for mig at Det er muligt at det kun er LED der lyser når den står på auto. for jeg har en ven der påstår at auto kun er til baglyset ? :)
Auto er auto for lys foran og bagpå, dvs. er det vurderet at lys niveauet er højt nok, så er det kun LED der er tændt. Sådan opfører min sig ab fabrik :)
Hmm, mærkeligt hvis du slet ikke har kørt hvor det kun er LED der er tændt. Nu når min er indstillet på "sent" oplever jeg oftere at Xenon ikke er tændt.

DanielBahn, har dog en pointe. Det er generelt mørkt og vådt lige i tiden, så hvis du ikke kører midt på dagen, vil du nok ikke opleve at der er lys eller tørt nok til kun at køre med LED? :)

Hmm, er glad for at det er meningen at Led skal kunne lyse selv. forstår bare ikke hvorfor xenon så også lyste klokken 10-11 om morgenen i lørdags. men det var måske fordi at der var en dråbe regn på forruden.

Brugeravatar
JerrilD
Aktiv medlem
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 24. mar 2009, 20:28
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Trekants Området
Has thanked: 21 times
Been thanked: 55 times

Re: Automatisk lysstyring på Polo BlueGT

Indlæg af JerrilD » 12. dec 2016, 16:00

FIk du ikke en grundig gennemgang af hvordan din bil fungere inden du kørte fra forhandleren?

Jeg fik vist det hele på min cupra inden jeg kørte fra forhandleren.

Du kan sikkert selv sætte om dit lys skal tænde sent eller tidligt og om lyset skal tænde når det regner. Det kan man på min via radioen.
Vw Polo Mk2 Steilheck 1300 4Gear
Suzuki Jimny 1.5 Adventure

FrederikHansen
Nyt medlem
Indlæg: 291
Tilmeldt: 25. jul 2014, 10:50
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6 times
Been thanked: 9 times

Re: Automatisk lysstyring på Polo BlueGT

Indlæg af FrederikHansen » 12. dec 2016, 16:58

MiT LED lyser meget sjældent uden xenon tændt på denne årstid :-)

Brugeravatar
vrod
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 29. nov 2012, 10:56
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Düsseldorf
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Automatisk lysstyring på Polo BlueGT

Indlæg af vrod » 12. dec 2016, 18:17

Ja ofte hvis viskerne begynder at viske med et hvis interval vil lyset også starte. Bilen burde køre LED for det meste men har oplevet med min egen golf at den også slår lyset på hvis det er totalt skyet.

Tvivler, men kunne også være at lyssensoren er kodet til den forkerte type glas. Mener man kan udlæse lys-værdierne på den via VCDS. Ellers må den jo bare ind til VW, det er en ny dyt så den skal vel også virke ligeså. :)
2015 Audi S6 Avant - ACC, AAS, Matrix, Head-Up, Bose, Keyless Go, MMI 3GP+, Audi Connect, Side assist, Sign assist, Lane Assist m.m.
2015 Touareg 3.0 V6 TDi Tiptronic R-Line - ACC, Luftundervogn, DLA, El. Bagklap, KESSY, RNS 850 m. GE, El. Læderkabine "Nappa" (Memory), Fuld el. spejle (Memory), Sign assist, Blind spot assist, Lane Assist m.m.
2015 Golf 7 GTI Performance DSG (Solgt) - ACC, DCC, DLA, DYNAUDIO, KESSY, Discover Media, Læderkabine, Fuld el. spejle, Sign assist, Lane Assist m.m.

dknudsen
Helt nyt medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 16. aug 2016, 10:29
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Automatisk lysstyring på Polo BlueGT

Indlæg af dknudsen » 13. dec 2016, 12:26

FrederikHansen skrev:MiT LED lyser meget sjældent uden xenon tændt på denne årstid :-)
Samme her, lige da jeg fik min kunne jeg se den i dagstimerne kun kørte LED, men nu her hvor der er blevet bare en smule mørkere i dagstimerne er de altid tændt.
Og jeg kører konstant på AUTO.
Billede
VW Polo 1.0 TSI 95 Bluemotion - Leasing
Lys & Syn + Teknik pakker

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Automatisk lysstyring på Polo BlueGT

Indlæg af Play4Fun » 13. dec 2016, 21:10

Kan man stille det i vcds så det skal være mørkere før det tænder
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"