Top- og Flop-løsninger

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Top- og Flop-løsninger

Indlæg af erlingvj » 12. dec 2016, 15:28

AutoBild har en artikel om bilindustriens gode og dårlige løsninger.

Et par gode VAG-løsniniger:
1) Bakkameraet på Golf 7, fordi det sidder højt og er beskyttet mod snavs.
2) Bagrudeviskeren på en Octavia, fordi den bestryger et stort areal.

Et par dårlige VAG-løsninger:
1) Head-Up-Display´et i Tiguan - det bliver kaldt jammerligt og billigt.
2) Den manglende fysiske volumenknap på en G7 facelift med Discover Pro.
Vedhæftede filer
www2.jpg
www2.jpg (112.74 KiB) Vist 1261 gange
www.jpg
www.jpg (122.12 KiB) Vist 1261 gange

Brugeravatar
vrod
Medlem
Indlæg: 1084
Tilmeldt: 29. nov 2012, 10:56
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Düsseldorf
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Top- og Flop-løsninger

Indlæg af vrod » 12. dec 2016, 18:23

Har heller ikke helt fattet idéen med et head-up display hvis man allerede har et digitalt cockpit (hvilket såvidt jeg ved er tvang ved head-up display). Ang. hjulet ved jeg ikke helt, tyskerne er ret så analoge efter min mening (i hvert fald her i vesten), men kan dog godt forestille mig at det kunne være lidt irriterende ikke at have et. Personligt har jeg det helt fint med ren touchscreen.
2015 Audi S6 Avant - ACC, AAS, Matrix, Head-Up, Bose, Keyless Go, MMI 3GP+, Audi Connect, Side assist, Sign assist, Lane Assist m.m.
2015 Touareg 3.0 V6 TDi Tiptronic R-Line - ACC, Luftundervogn, DLA, El. Bagklap, KESSY, RNS 850 m. GE, El. Læderkabine "Nappa" (Memory), Fuld el. spejle (Memory), Sign assist, Blind spot assist, Lane Assist m.m.
2015 Golf 7 GTI Performance DSG (Solgt) - ACC, DCC, DLA, DYNAUDIO, KESSY, Discover Media, Læderkabine, Fuld el. spejle, Sign assist, Lane Assist m.m.

fette
Nyt medlem
Indlæg: 234
Tilmeldt: 5. apr 2016, 10:21
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Top- og Flop-løsninger

Indlæg af fette » 12. dec 2016, 18:56

vrod skrev:Har heller ikke helt fattet idéen med et head-up display hvis man allerede har et digitalt cockpit (hvilket såvidt jeg ved er tvang ved head-up display). Ang. hjulet ved jeg ikke helt, tyskerne er ret så analoge efter min mening (i hvert fald her i vesten), men kan dog godt forestille mig at det kunne være lidt irriterende ikke at have et. Personligt har jeg det helt fint med ren touchscreen.

Min kollega har Head-up-display i sin Passat Highline Plus, og der er ikke digitale instrumenter, men det er bare en fesen løsning. Der kommer sådan en plexiglasplade op hvor der står km/t, navigationspile og hvis man er på fartpilot.

Brugeravatar
xbn
Medlem
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 2. apr 2011, 16:13
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 62 times
Been thanked: 271 times

Re: Top- og Flop-løsninger

Indlæg af xbn » 12. dec 2016, 18:59

Et minus på Octaviaens viskersystem er til gengæld overforbruget på lygtesprinkleren.
Billede

Brugeravatar
HondaChris
Medlem
Indlæg: 532
Tilmeldt: 10. maj 2012, 18:03
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: Top- og Flop-løsninger

Indlæg af HondaChris » 12. dec 2016, 19:04

Ville ønske min Seat have bakkamera i logoet, det bliver seriøst hurtigt beskidt og nærmest ubrugeligt


Sent from my iPhone using Tapatalk
Seat Leon Xcellence 2,0 150 HK DSG - 2018 - Nevada white - ST
Mine tidligere biler http://www.bilgalleri.dk/bruger/799-chris_h

Brugeravatar
Martin1986
Aktiv medlem
Indlæg: 2361
Tilmeldt: 4. feb 2011, 16:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 36 times
Been thanked: 105 times

Re: Top- og Flop-løsninger

Indlæg af Martin1986 » 12. dec 2016, 19:23

tintin skrev:
vrod skrev:Har heller ikke helt fattet idéen med et head-up display hvis man allerede har et digitalt cockpit (hvilket såvidt jeg ved er tvang ved head-up display). Ang. hjulet ved jeg ikke helt, tyskerne er ret så analoge efter min mening (i hvert fald her i vesten), men kan dog godt forestille mig at det kunne være lidt irriterende ikke at have et. Personligt har jeg det helt fint med ren touchscreen.

Min kollega har Head-up-display i sin Passat Highline Plus, og der er ikke digitale instrumenter, men det er bare en fesen løsning. Der kommer sådan en plexiglasplade op hvor der står km/t, navigationspile og hvis man er på fartpilot.
Shit en skod løsning. Hvorfor ikke bare op på ruden? Giver da ikke mening.
Nuværende bil: BMW F11 530D

Andersjensen
Medlem
Indlæg: 738
Tilmeldt: 14. okt 2009, 23:24
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Top- og Flop-løsninger

Indlæg af Andersjensen » 12. dec 2016, 19:27

Jeg må være ærlig og indrømme at jeg ikke fatter hvad auto-hold laver på en bil med automatgear.
Og så skal et start-stop system altså først stoppe motoren, når bilen holder helt stille, og ikke når den triller 3-4 km/t, så servo-pumpen slukker. :D

- 2016 Seat Leon ST FR 2.0 TDI 184 DSG
- 2002 Saab 9-3 2.0T Jubi

fette
Nyt medlem
Indlæg: 234
Tilmeldt: 5. apr 2016, 10:21
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Top- og Flop-løsninger

Indlæg af fette » 12. dec 2016, 19:29

Martin1986 skrev:
tintin skrev:
vrod skrev:Har heller ikke helt fattet idéen med et head-up display hvis man allerede har et digitalt cockpit (hvilket såvidt jeg ved er tvang ved head-up display). Ang. hjulet ved jeg ikke helt, tyskerne er ret så analoge efter min mening (i hvert fald her i vesten), men kan dog godt forestille mig at det kunne være lidt irriterende ikke at have et. Personligt har jeg det helt fint med ren touchscreen.

Min kollega har Head-up-display i sin Passat Highline Plus, og der er ikke digitale instrumenter, men det er bare en fesen løsning. Der kommer sådan en plexiglasplade op hvor der står km/t, navigationspile og hvis man er på fartpilot.
Shit en skod løsning. Hvorfor ikke bare op på ruden? Giver da ikke mening.

http://youtu.be/ruP2iGs3KhI?t=1m2s


Sace
Medlem
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østjyllannd
Has thanked: 89 times
Been thanked: 157 times

Re: Top- og Flop-løsninger

Indlæg af Sace » 12. dec 2016, 20:19

Andersjensen skrev:Jeg må være ærlig og indrømme at jeg ikke fatter hvad auto-hold laver på en bil med automatgear.
Og så skal et start-stop system altså først stoppe motoren, når bilen holder helt stille, og ikke når den triller 3-4 km/t, så servo-pumpen slukker. :D
Det er ret relevant med DSG da den kun vil være med til at file kobling i nogle få sek ;) Og så er det nu meget rart ikke at skulle holde foden på bremsen.

Er til gengæld meget enig med start-stop. Det fungerer totalt håbløst på biler med DSG (har slået mit fra af samme årsag).
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo

Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09

Decipher
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Top- og Flop-løsninger

Indlæg af Decipher » 12. dec 2016, 20:24

Ret tyndt at sætte volumenkontrol på flop listen. Brugte den vitterligt aldrig, når man har MF rat. Passagerer skal alligevel ikke rode med min radio ;-)

Så leder man godt nok efter noget at være negativ over.

Andersjensen
Medlem
Indlæg: 738
Tilmeldt: 14. okt 2009, 23:24
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Top- og Flop-løsninger

Indlæg af Andersjensen » 12. dec 2016, 20:26

Sace skrev:
Det er ret relevant med DSG da den kun vil være med til at file kobling i nogle få sek ;) Og så er det nu meget rart ikke at skulle holde foden på bremsen.

Er til gengæld meget enig med start-stop. Det fungerer totalt håbløst på biler med DSG (har slået mit fra af samme årsag).
Jeg synes ikke det er ret relevant :) I min bil bruger den auto-hold selvom det er helt plant, og jeg holder stille. Det betyder at den hænger i bremsen, og lige giver et ryk, når man skal accelerere fra stilstand. Det fungerer ikke efter hensigten. Havde det på min gamle Polo TSI med manuelt gear, og der gav det mening, når man skulle koble ud op ad bakke. Men med automatgear er jeg ikke fan.

- 2016 Seat Leon ST FR 2.0 TDI 184 DSG
- 2002 Saab 9-3 2.0T Jubi

Brugeravatar
vrod
Medlem
Indlæg: 1084
Tilmeldt: 29. nov 2012, 10:56
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Düsseldorf
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Top- og Flop-løsninger

Indlæg af vrod » 12. dec 2016, 20:28

Hvis man ikke trykker så hårdt på bremsen når man stopper ved fx et lys kryds så stopper motoren i hvert fald ikke på min (med dsg). Og der virker auto hold. Hvis jeg derimod trykker hårdt på bremsen stopper den spm normalt. Kan dog desværre ikke slå start/stop fra på min. :(
2015 Audi S6 Avant - ACC, AAS, Matrix, Head-Up, Bose, Keyless Go, MMI 3GP+, Audi Connect, Side assist, Sign assist, Lane Assist m.m.
2015 Touareg 3.0 V6 TDi Tiptronic R-Line - ACC, Luftundervogn, DLA, El. Bagklap, KESSY, RNS 850 m. GE, El. Læderkabine "Nappa" (Memory), Fuld el. spejle (Memory), Sign assist, Blind spot assist, Lane Assist m.m.
2015 Golf 7 GTI Performance DSG (Solgt) - ACC, DCC, DLA, DYNAUDIO, KESSY, Discover Media, Læderkabine, Fuld el. spejle, Sign assist, Lane Assist m.m.

Brugeravatar
Tor Morrison
Medlem
Indlæg: 1009
Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 153 times

Re: Top- og Flop-løsninger

Indlæg af Tor Morrison » 12. dec 2016, 21:06

Andersjensen skrev:
Sace skrev:
Det er ret relevant med DSG da den kun vil være med til at file kobling i nogle få sek ;) Og så er det nu meget rart ikke at skulle holde foden på bremsen.

Er til gengæld meget enig med start-stop. Det fungerer totalt håbløst på biler med DSG (har slået mit fra af samme årsag).
Jeg synes ikke det er ret relevant :) I min bil bruger den auto-hold selvom det er helt plant, og jeg holder stille. Det betyder at den hænger i bremsen, og lige giver et ryk, når man skal accelerere fra stilstand. Det fungerer ikke efter hensigten. Havde det på min gamle Polo TSI med manuelt gear, og der gav det mening, når man skulle koble ud op ad bakke. Men med automatgear er jeg ikke fan.
I min holder hill hold kun bilen når den er på en hældning. Jeg har heldigvis ikke start/stop.
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo

Rune_B
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 1. apr 2015, 19:34
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Re: Top- og Flop-løsninger

Indlæg af Rune_B » 12. dec 2016, 21:28

Andersjensen skrev:Jeg må være ærlig og indrømme at jeg ikke fatter hvad auto-hold laver på en bil med automatgear.
Og så skal et start-stop system altså først stoppe motoren, når bilen holder helt stille, og ikke når den triller 3-4 km/t, så servo-pumpen slukker. :D
Forstår simpelthen ikke at det er lovligt at det fungerer på den måde. Når jeg drejer ind til vores hus oplever jeg ofte at motoren går ud og servoen slår fra. Det er ikke super fedt når man er midt på en trafikeret vej og har brug for at komme hurtigt afsted.
Mercedes E43 '17 | BMW 530E '21 | BMW 520I '19 | Volvo XC60 '17 | VW Passat '15 | Volvo S60 2,4 '06 | Alfa Romeo Giulietta '10

yBFoxb8N6P
Nyt medlem
Indlæg: 188
Tilmeldt: 16. okt 2016, 07:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 16 times
Been thanked: 37 times

Re: Top- og Flop-løsninger

Indlæg af yBFoxb8N6P » 12. dec 2016, 23:59

xbn skrev:Et minus på Octaviaens viskersystem er til gengæld overforbruget på lygtesprinkleren.
VCDS... jeg har ændret så den først sprinkler efter en del sekunder
Elbilsejer

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Top- og Flop-løsninger

Indlæg af erlingvj » 13. dec 2016, 04:30

Decipher skrev:Ret tyndt at sætte volumenkontrol på flop listen. Brugte den vitterligt aldrig, når man har MF rat. Passagerer skal alligevel ikke rode med min radio ;-)

Så leder man godt nok efter noget at være negativ over.
Har set en del ret højt specificerede Golf'er i D uden multifunktionsrat, sågar GTI'ere. Så den option er nok ikke så gængs dernede som i DK.

superbeszzz
Aktiv medlem
Indlæg: 2001
Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 291 times
Been thanked: 486 times

Re: Top- og Flop-løsninger

Indlæg af superbeszzz » 13. dec 2016, 07:50

Decipher skrev:Ret tyndt at sætte volumenkontrol på flop listen. Brugte den vitterligt aldrig, når man har MF rat. Passagerer skal alligevel ikke rode med min radio ;-)

Så leder man godt nok efter noget at være negativ over.
Jeg har MF rat, men bruger ofte min volumenkontrol i centerpanelet på min Audi. Jeg ville være irriteret, hvis den ikke var der.
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10871
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1900 times

Re: Top- og Flop-løsninger

Indlæg af GaSelle » 13. dec 2016, 07:57

Jamen, der ER jo en volumenkontrol - de brokker sig bare over, at det ikke er et drejehjul, som jeg tolker det?

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 264 times
Been thanked: 666 times

Re: Top- og Flop-løsninger

Indlæg af Tonny » 13. dec 2016, 08:11

GaSelle skrev:Jamen, der ER jo en volumenkontrol - de brokker sig bare over, at det ikke er et drejehjul, som jeg tolker det?
Jeg er også gammeldags. Volumenkontrol SKAL være et drejehjul - også på rattet. Det der bip-bip det er til at blive tosset over :?

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10871
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1900 times

Re: Top- og Flop-løsninger

Indlæg af GaSelle » 13. dec 2016, 08:16

Tonny skrev:
GaSelle skrev:Jamen, der ER jo en volumenkontrol - de brokker sig bare over, at det ikke er et drejehjul, som jeg tolker det?
Jeg er også gammeldags. Volumenkontrol SKAL være et drejehjul - også på rattet. Det der bip-bip det er til at blive tosset over :?
Enig. Men det er det også - i hvert fald i en Skoda. Jeg bruger aldrig drejehjulene i hverken Aygo eller Superb (på radioen), nu når der er MF-rat.

Brugeravatar
HondaChris
Medlem
Indlæg: 532
Tilmeldt: 10. maj 2012, 18:03
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: Top- og Flop-løsninger

Indlæg af HondaChris » 13. dec 2016, 09:06

Mest irriterende ved den volumeknap, er at ikonet ikke står lige når man har drejet på det. Måske det bare er mig der er underlig?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Seat Leon Xcellence 2,0 150 HK DSG - 2018 - Nevada white - ST
Mine tidligere biler http://www.bilgalleri.dk/bruger/799-chris_h

Brugeravatar
mertodinlo
Medlem
Indlæg: 642
Tilmeldt: 14. jan 2009, 11:19
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Wettingen - CH
Has thanked: 427 times
Been thanked: 228 times

Re: Top- og Flop-løsninger

Indlæg af mertodinlo » 13. dec 2016, 09:16

HondaChris skrev:Mest irriterende ved den volumeknap, er at ikonet ikke står lige når man har drejet på det. Måske det bare er mig der er underlig?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Haha jeg har en kone der får ticks hvis man drejer på den, så den ikke står lige op (No pun intended)

kristianl
Helt nyt medlem
Indlæg: 93
Tilmeldt: 15. sep 2011, 15:26
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: Top- og Flop-løsninger

Indlæg af kristianl » 13. dec 2016, 17:54

HondaChris skrev:Mest irriterende ved den volumeknap, er at ikonet ikke står lige når man har drejet på det. Måske det bare er mig der er underlig?


Sent from my iPhone using Tapatalk
HAHA! Jeg har det på præcis samme måde, kan egentlig godt lide at bruge drejehjulet, men bruger kun rattet da ikonet skal stå korrekt. Blev helt glad indeni forleden da jeg var ude og køre i den nye astra, hvor ikonet forblev lodret selvom man drejede på volumeknappenBillede

Decipher
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Top- og Flop-løsninger

Indlæg af Decipher » 13. dec 2016, 18:51

HondaChris skrev:Mest irriterende ved den volumeknap, er at ikonet ikke står lige når man har drejet på det. Måske det bare er mig der er underlig?
Haha, jeg skal ikke udelukke, at det var medvirkende årsag til, at jeg aldrig brugte den. Det kan OCD'en slet ikke klare.

Brugeravatar
ROEN
Medlem
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 12. feb 2010, 22:59
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 166 times
Been thanked: 156 times

Re: Top- og Flop-løsninger

Indlæg af ROEN » 13. dec 2016, 18:55

Decipher skrev:
HondaChris skrev:Mest irriterende ved den volumeknap, er at ikonet ikke står lige når man har drejet på det. Måske det bare er mig der er underlig?
Haha, jeg skal ikke udelukke, at det var medvirkende årsag til, at jeg aldrig brugte den. Det kan CDO'en slet ikke klare.
Fixed it for you :lol:
Den skal bare stå lodret [punktum]
Bevar Roen - Støt Melis
ID.3 1st Max Pro Performance '20 + Golf GTI Performance DSG '18
Type1 1200 '73 + Type2 '79 + Golf III 2,0 aut. Cabriolet Classic Edition '97

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"