Problemer Med Golf Gte

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
GTE-ejer
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 26. dec 2016, 17:01
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Problemer Med Golf Gte

Indlæg af GTE-ejer » 26. dec 2016, 17:15

Jeg har haft min golf gte i 2 måneder og jeg har nogle problemer med den. Den forhandler jeg købte den af ved ikke noget om teknikken og har opfordret mig til at selv kontakte importøren. De har haft bilen nede i en uge, hvor en mekaniker har kørt til og fra arbejde i den, og de har helt de samme problemer som mig, men opfordrer mig til om jeg ikke kan forsøge mig frem og selv løse dem :(
1) bilen kan ikke køre hybrid. Hvis jeg slår over på hybrid kører den rent benzin, og skifter ikke til el på noget tidspunkt. Vw siger at det er fordi det er for koldt, men det er jo ikke specielt vinteragtigt lige nu.
2) lige meget hvordan jeg kører, kan jeg max få den til at gå 23 km/l. Jeg kører i gennemsnit 100 km om dagen. Det er by og landevejskørsel, meget sjældent motorvej.
Jeg kan jo ikke køre hybrid, så jeg kører el til der ikke er mere og så kører jeg benzin.
3) jeg kan max oplade den til 38 km. Også selv om jeg slår alt varme mm. Fra i kabinen. Vw siger at det er fordi det er koldt.
Er der nogle der har nogle erfaringer med ovenstående, da jeg er efterladt lidt til mig selv med dem.
På forhånd tak!!

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Problemer Med Golf Gte

Indlæg af erlingvj » 26. dec 2016, 17:59

På spritmonitor.de er gennemsnitsforbruget 24,8 km/l for Golf GTE - for hele året.
23 km/l om vinteren er er vel helt normalt.

Er du gået op i dækstørrelse i forhold til de fabriksmonterede 16" betyder det også en del.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5568
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 367 times

Re: Problemer Med Golf Gte

Indlæg af GranTurismo » 26. dec 2016, 18:06

Når du kører i GTE-mode kører den så ikke på benzin med hjælp fra el-motoren efter behov? Og kommer der motorlyd fra højttalerne?

38 km på en opladning er vist ok med disse temperaturer.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

GTE-ejer
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 26. dec 2016, 17:01
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Problemer Med Golf Gte

Indlæg af GTE-ejer » 26. dec 2016, 18:57

Jeg er ikke gået op i dækstørrelse.
Motoren kører konstant på hybrid-mode.
Vw siger at deres kunder kører ca. 40 km/l.
Mine 23 km/l er forbruget når el også er indregnet, altså kører jeg noget mindre på ren benzin.

GTE-ejer
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 26. dec 2016, 17:01
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Problemer Med Golf Gte

Indlæg af GTE-ejer » 26. dec 2016, 19:00

Når jeg kører hybrid, bruger den ingen el og benzinmotoren kører konstant også selv om jeg f.eks. Kører 30 km i timen. Vw har også selv konstateret dette.
Jeg udregner min benzinforbrug efter hvor meget jeg har kørt mellem hver optankning, altså er de km jeg har kørt på el også indregnet.

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Problemer Med Golf Gte

Indlæg af erlingvj » 26. dec 2016, 19:36

GTE-ejer skrev: Vw siger at deres kunder kører ca. 40 km/l.
Sælgergas.
Nogle kører langt under 20 km/l
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... &start=390

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5568
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 367 times

Re: Problemer Med Golf Gte

Indlæg af GranTurismo » 26. dec 2016, 20:16

Jeg synes at huske at de på et tidspunkt ændrede hvordan hybrid-mode virker. Hvornår er bilen fra?
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
8278
Medlem
Indlæg: 585
Tilmeldt: 7. aug 2008, 06:24
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Bjerringbro
Has thanked: 0
Been thanked: 9 times

Re: Problemer Med Golf Gte

Indlæg af 8278 » 26. dec 2016, 22:02

20-21 km/l er ikke slå svært at opnå hvis du kører landevej.. og lange ture

40 km/l er ikke muligt.. - kun hvis du trækker den efter en lastbil.. (-;

Min kan kun lades op til 45 km her om vinteren, - og den holder endda i opvarmet garage..

Og hvis du kører en tur i e-mode her om vinteren uden at tænde for varmen, så tror jeg den max kan køre 30-35 km før benzinmotoren starter..

Hvis jeg kører hybrid mode, - så stopper benzinmotoren ret tit, og ved lav hastighed kører den på el.. - træder man lid på speederen så kommer benzinmotoren med.. - man skal køre med meget let fod for at den bliver i e-mode.
John / Bjerringbro

Golf GTE 2016

GTE-ejer
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 26. dec 2016, 17:01
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Problemer Med Golf Gte

Indlæg af GTE-ejer » 26. dec 2016, 22:34

Bilen er 2 mdr. Gammel. Men den kan slet ikke køre hybrid og FET skulle være årstiden siger VE. I virkeligheden ved de meget lidt om bilen.

Jeg købte den for at jeg blev lovet at den kørte langt på literen, men i virkeligheden vare en Pole Blue Motion som jeg havde noget mere økonomisk. Jeg kunne ligeså godt have købt en alm. Golf, jeg har svært ved at se forskellen, for rent faktisk er GTE'en dyrere at køre i, for hvis jeg trækker el'ennud, så kører jeg kun ca. 15 km/l.

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Problemer Med Golf Gte

Indlæg af aknedude » 27. dec 2016, 10:28

Du siger at bilen IKKE kan køre i Hybridmode???? Hvad med GTE mode??? den eneste forskel på "hybridmode" og "GTEmode" er tungere styrtøj. Kører du i GTE så skal motoren slukke når du slipper speederen. Hvis du kan køre 23 Km/l så skal du være glad, min komme aldrig over 18.

Jeg kan lade til ca. 42 km. her om vinteren og 48 om sommeren. Du er mere end velkommen til at komme og prøve min så du tjekke om der er en forskel på din og min.

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3405
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 873 times

Re: Problemer Med Golf Gte

Indlæg af Korreborg » 27. dec 2016, 11:32

Nu er jeg lige den irriterende ikke GTE ejer :lol: Men over 20km/l lyder da godt i mine ører. Det er en "GTI" med 204HK.

100km om dagen - 30km el = 70 km "almindelig" benzinkørsel i en 1.4TSi som er tungere end den almindelige ikke hybrid.
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Problemer Med Golf Gte

Indlæg af aknedude » 27. dec 2016, 14:35

Korreborg skrev:Nu er jeg lige den irriterende ikke GTE ejer :lol: Men over 20km/l lyder da godt i mine ører. Det er en "GTI" med 204HK.

100km om dagen - 30km el = 70 km "almindelig" benzinkørsel i en 1.4TSi som er tungere end den almindelige ikke hybrid.
Det er lige præcis sådan man skal tænke. Har heller ikke købt min for at "køre" langt på ltr. har købt den fordi den er billig at eje. 3000 om året i forsikring 600 i ejerafgift. 204 (plus) HK og ca. 20 på ltr.

Kan ikke se problemet. Der bliver stillet op??

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5568
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 367 times

Re: Problemer Med Golf Gte

Indlæg af GranTurismo » 27. dec 2016, 14:45

Har du prøvet om det giver en forskel alt efter hvordan du bruger strømmen? F.eks. at bruge el under accelerationer og evt. op ad bakke og så køre på benzin når det går ligeud og ned ad bakke?
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Problemer Med Golf Gte

Indlæg af erlingvj » 27. dec 2016, 15:01

GTE-ejer skrev:I virkeligheden ved de meget lidt om bilen.
Ikke overraskende på nogen måde.

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Problemer Med Golf Gte

Indlæg af aknedude » 27. dec 2016, 17:15

erlingvj skrev:
GTE-ejer skrev:I virkeligheden ved de meget lidt om bilen.
Ikke overraskende på nogen måde.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

SVestergaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 5. nov 2015, 23:58
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Problemer Med Golf Gte

Indlæg af SVestergaard » 27. dec 2016, 23:43

GTE-ejer skrev:Jeg har haft min golf gte i 2 måneder og jeg har nogle problemer med den. Den forhandler jeg købte den af ved ikke noget om teknikken og har opfordret mig til at selv kontakte importøren. De har haft bilen nede i en uge, hvor en mekaniker har kørt til og fra arbejde i den, og de har helt de samme problemer som mig, men opfordrer mig til om jeg ikke kan forsøge mig frem og selv løse dem :(
1) bilen kan ikke køre hybrid. Hvis jeg slår over på hybrid kører den rent benzin, og skifter ikke til el på noget tidspunkt. Vw siger at det er fordi det er for koldt, men det er jo ikke specielt vinteragtigt lige nu.
2) lige meget hvordan jeg kører, kan jeg max få den til at gå 23 km/l. Jeg kører i gennemsnit 100 km om dagen. Det er by og landevejskørsel, meget sjældent motorvej.
Jeg kan jo ikke køre hybrid, så jeg kører el til der ikke er mere og så kører jeg benzin.
3) jeg kan max oplade den til 38 km. Også selv om jeg slår alt varme mm. Fra i kabinen. Vw siger at det er fordi det er koldt.
Er der nogle der har nogle erfaringer med ovenstående, da jeg er efterladt lidt til mig selv med dem.
På forhånd tak!!
1: Det virker mærkligt, du slår den i hybrid? I menuerne i det lille display er der et sted der viser hvor meget man kan træde på speederen før den tænder benzin motoren, køre du i B mode? kunsten er at trille i en GTE, så kan den køre meget langt pr liter i byen og på landevejen.
2: 23 er sku ok
3: den skal kunne lade til 49 med alt varme slukket , check manualen og se om alt står som det skal i menuerne. Det er en rigtig god ide at forvarme bilen mens den er i laderen.

Jeg køre selv 15-16 stykker, men jeg køre også rigtig meget motorvej, ved en hastighed lige under klip.

GTE-ejer
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 26. dec 2016, 17:01
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Problemer Med Golf Gte

Indlæg af GTE-ejer » 28. dec 2016, 12:50

Nu har jeg prøvet om den slår benzin-motoren til og fra i GTE-mode og det gør den, så mærkeligt at den ikke gør i hybrid, nu køber jeg i hvert fald ikke den med temperaturen.
I bekræfter jo alle sammen hvordan bilen fungerer.
Det sted jeg har købte den påstår at det kun er min Og en anden bil der kører så lidt på literen alle andre kører et sted i 40'erne pr. Liter.
Jeg kom til VW og skulle have en afløser til min Polo diesel, da jeg var begyndt at køre mange korte ture. De gav mig et skema hvor at GTE'en var opgjort til 66 km/l men oplyste at de fleste kørte et sted i 40'erne. Her efterfølgende kan jeg konstaterer at hverken sælgere eller mekanikere har noget som helst kendskab til bilen :-/

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5568
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 367 times

Re: Problemer Med Golf Gte

Indlæg af GranTurismo » 28. dec 2016, 13:26

Der er en lang tråd om GTE her på forum. Jeg mener det er der jeg har læst at de har lavet om på måden hybrid-mode virker...

Med så meget landevejskørsel er dit kørselsbehov ideelt for en GTE. Og jeg vil da også mene at man burde kunne opnå mere end 23 km/l. 23 km/l kan man opnå ved økonomisk kørsel i både Polo, Golf og Passat med 1,4 TSI med 150 heste.

Mit spørgsmål herover var mest henvendt til dig:
GranTurismo skrev:Har du prøvet om det giver en forskel alt efter hvordan du bruger strømmen? F.eks. at bruge el under accelerationer og evt. op ad bakke og så køre på benzin når det går ligeud og ned ad bakke?
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Mikkelk
Helt nyt medlem
Indlæg: 83
Tilmeldt: 13. okt 2010, 11:39
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Problemer Med Golf Gte

Indlæg af Mikkelk » 28. dec 2016, 13:29

GranTurismo skrev:Der er en lang tråd om GTE her på forum. Jeg mener det er der jeg har læst at de har lavet om på måden hybrid-mode virker...

Med så meget landevejskørsel er dit kørselsbehov ideelt for en GTE. Og jeg vil da også mene at man burde kunne opnå mere end 23 km/l. 23 km/l kan man opnå ved økonomisk kørsel i både Polo, Golf og Passat med 1,4 TSI med 150 heste.
Jeg kan ved helt almindelig MORFAR kørsel på landevej, snildt få min Gte op på 25km pr liter i hybrid mode, det sker dog YDERST sjældent, for hvem fanden gider det i en bil der trækker som et tog :D :D :D

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Problemer Med Golf Gte

Indlæg af AU-R8 » 28. dec 2016, 13:34

Kan nok skyldes at meget få har modellen.
Men nogen må da vide hvorledes Hybrid mode skal virke ;)
Sådan en type bil giver bedst mening hvis man ikke har mere end 15 km til arbejde.
Så kan man køre på rent el det meste af tiden, hvis man i GTE mode kan køre 50-100 km ved 22 km/l plus lidt el forbrug er det vel også fornuftigt, men hvis man skal lade for 20,- hver nat bliver det jo også noget på et år.
Passat GTE fik ikke den fedeste minitest resultet i det sidste BM.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5568
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 367 times

Re: Problemer Med Golf Gte

Indlæg af GranTurismo » 28. dec 2016, 13:34

Mikkelk skrev: Jeg kan ved helt almindelig MORFAR kørsel på landevej, snildt få min Gte op på 25km pr liter i hybrid mode, det sker dog YDERST sjældent, for hvem fanden gider det i en bil der trækker som et tog :D :D :D
Det er jo lige det.

Jeg kan få min GT til at køre ca. 23 på landevej, men kører typisk 19-20 stykker. Men det synes jeg også er pænt i forhold til min gamle bil der gik 12.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5568
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 367 times

Re: Problemer Med Golf Gte

Indlæg af GranTurismo » 28. dec 2016, 13:57

Der står noget om ændringen af "modes" fra side 11:

viewtopic.php?f=2&t=104274&start=300
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
Yann
Helt nyt medlem
Indlæg: 66
Tilmeldt: 15. jun 2008, 23:22
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Problemer Med Golf Gte

Indlæg af Yann » 23. mar 2017, 11:14

Har du fået løst udfordringen med Hybrid-Mode?
Hvis ikke vil jeg godt undersøge det nærmere...
VCDS & PicoScope

Bil: Seat Leon ST FR 2,0 TDI 184hk 380Nm.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"