Golf 7 Gtd - Realistisk Forbrug(km/l)
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 14
- Tilmeldt: 29. okt 2016, 23:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Herning
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 6 times
Golf 7 Gtd - Realistisk Forbrug(km/l)
Hej vag'ere,
jeg har igennem noget tid kigget lidt efter en golf 7 2.0 highline dsg, men kom så til at kigge på golf 7 gtd dsg.
Jeg kiggede oprindeligt på tdi pga. Km/l-tallet, men kan se at gtd er i samme boldgade. På papiret.
Spørgsmålet er hvad virkeligheden siger...
Jeg kører ca. 40000km/året hvoraf den daglige tur består af 2 x 35km motorvej(130km/t), 15 km motortrafikvej(90-100km/t) og 15km landevej(80-90km/t) samt <10 km by.
Tør nogle af jer estimere hvad der er realistisk i både en highline og gtd? Jeg har kigget på spritmonitor.de og ville ønske at tallene fra svenske teknikens värld var tilgængelige
de bedste hilsner
kenneth - som pt. Kører japaner
jeg har igennem noget tid kigget lidt efter en golf 7 2.0 highline dsg, men kom så til at kigge på golf 7 gtd dsg.
Jeg kiggede oprindeligt på tdi pga. Km/l-tallet, men kan se at gtd er i samme boldgade. På papiret.
Spørgsmålet er hvad virkeligheden siger...
Jeg kører ca. 40000km/året hvoraf den daglige tur består af 2 x 35km motorvej(130km/t), 15 km motortrafikvej(90-100km/t) og 15km landevej(80-90km/t) samt <10 km by.
Tør nogle af jer estimere hvad der er realistisk i både en highline og gtd? Jeg har kigget på spritmonitor.de og ville ønske at tallene fra svenske teknikens värld var tilgængelige
de bedste hilsner
kenneth - som pt. Kører japaner
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5577
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 320 times
- Been thanked: 368 times
Re: Golf 7 Gtd - Realistisk Forbrug(km/l)
40.000 km årligt er nok lige omkring grænsen for om det overhovedet kan betale sig at køre diesel. Prøv evt. at lave sammenlignende beregninger for 2,0 TDI, GTD, GTE og 1,4 TSI.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- Korreborg
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3406
- Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 580 times
- Been thanked: 876 times
Re: Golf 7 Gtd - Realistisk Forbrug(km/l)
Jeg har en 2.0TDi DSG og i min signatur ligger link til spritmonitor. Jeg kører laaaaaaaangt fra pænt. Og bruger oliefyret alt for længe Og den 2.0 kører som en drøm
Sendt fra min Samsung S7 med Tapatalk
Sendt fra min Samsung S7 med Tapatalk
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
- Korreborg
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3406
- Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 580 times
- Been thanked: 876 times
Re: Golf 7 Gtd - Realistisk Forbrug(km/l)
Hvor i Vestjylland er du fra? i øvrigt er det her forum MONSTER benzin tung, så forventror en masse som forsøger at snakke dig fra det
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
- KBoesen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3356
- Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Lowland
- Has thanked: 376 times
- Been thanked: 261 times
Re: Golf 7 Gtd - Realistisk Forbrug(km/l)
Jeg kører selv i en spansk "GTD"(Leon FR 184hk) lige nu og jeg kører i snit 15 km/l på 17" originale hjul med vinterdæk og en relativ tung højrefod(alle hestene bliver brugt HVER dag).
Men tænker at hvis du ellers holder dig i skindet, så bør du ramme omkring 18 km/l i en 184 hk og godt 19-20 stykker i en 150 hk (baseret på tidligere erfaringer med Leon 2,0 TDI med 150hk).
Og med 220 km dagligt/40.000 km årligt skal du overhovedet ikke begynde og spekulere i benzin. Det er da både sikkert og vidst.
Men tænker at hvis du ellers holder dig i skindet, så bør du ramme omkring 18 km/l i en 184 hk og godt 19-20 stykker i en 150 hk (baseret på tidligere erfaringer med Leon 2,0 TDI med 150hk).
Og med 220 km dagligt/40.000 km årligt skal du overhovedet ikke begynde og spekulere i benzin. Det er da både sikkert og vidst.
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3244
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 210 times
Re: Golf 7 Gtd - Realistisk Forbrug(km/l)
Ved 110 km/t på motorvej kan 184 tdi køre 22-22.5 km/l. Der gør min.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 63
- Tilmeldt: 4. jul 2013, 15:20
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 5 times
Re: Golf 7 Gtd - Realistisk Forbrug(km/l)
Med dit kørselsmønster og årlig km ville jeg slet ikke overveje benzin.
Tilgengæld ville jeg kraftigt overveje en Seat Leon FR 184 TDI istedet. Personligt synes jeg GTD bliver for dyr.
I forhold til forskellen vil jeg tro der vil være 1-1.5 km/l i forskel på 184/150 TDI.
På motorvejen med din fart vil jeg tro forbruget er det samme - 150 har en fordel på landevejen.
Så regn med ca 19 km/l over hele året ved pæn kørsel
Tilgengæld ville jeg kraftigt overveje en Seat Leon FR 184 TDI istedet. Personligt synes jeg GTD bliver for dyr.
I forhold til forskellen vil jeg tro der vil være 1-1.5 km/l i forskel på 184/150 TDI.
På motorvejen med din fart vil jeg tro forbruget er det samme - 150 har en fordel på landevejen.
Så regn med ca 19 km/l over hele året ved pæn kørsel
- HondaChris
- Medlem
- Indlæg: 532
- Tilmeldt: 10. maj 2012, 18:03
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 5 times
Golf 7 Gtd - Realistisk Forbrug(km/l)
Lige fortiden ligger min 184 Leon på 17-18 stykker, men den får også lidt pedal i ny og næ, ved økokørsel har jeg præsteret 22-23 kml, men det er jo ikke derfor man køber en 184 HK model
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Seat Leon Xcellence 2,0 150 HK DSG - 2018 - Nevada white - ST
Mine tidligere biler http://www.bilgalleri.dk/bruger/799-chris_h
Mine tidligere biler http://www.bilgalleri.dk/bruger/799-chris_h
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5577
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 320 times
- Been thanked: 368 times
Re: Golf 7 Gtd - Realistisk Forbrug(km/l)
Der var en herinde som lavede en beregning på diesel vs benzin i en Golf. Så vidt jeg husker nåede han frem til at grænsen lå omkring 40-45.000 km.
Kan det passe det var @Erlingvj ?
Det er iøvrigt heller ikke urealistisk at køre 23 km/l i en GTE...
Kan det passe det var @Erlingvj ?
Det er iøvrigt heller ikke urealistisk at køre 23 km/l i en GTE...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2307
- Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 202 times
Re: Golf 7 Gtd - Realistisk Forbrug(km/l)
På benzin går en gte ca 15-16 literen ved det behov.
Men den kan så spædes op med ca 35 km på el.. hvis man ellers kan lade hvor man bor.
Men den kan så spædes op med ca 35 km på el.. hvis man ellers kan lade hvor man bor.
Venligst Peder
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 14
- Tilmeldt: 29. okt 2016, 23:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Herning
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 6 times
Re: Golf 7 Gtd - Realistisk Forbrug(km/l)
@korreborg
jeg holder til i postnummeret 7400 og hvis jeg husker korrekt, så er du ikke langt fra den del af verden. Og ja jeg har smugkigget på netop din fine 7'er.
med din "tunge" fod så må jeg sige at dit km/l-snit på spritmonitor er ret flot og i stil med hvad jeg håbede på.
Min nuværende høje tank af en bil ruller tættere på 16km/l.
@granturismo
jeg kiggede hurtigt på 1.4tsi og den står til ca. 20km/l, så den bliver formodentligt også for dyr, men jeg skal da klart have lavet nogle grundigere beregninger. Tak for tippet.
@kboesen
det er også fine tal du nævner. 18-20 var i stil med hvad jeg håbede på for 150/184hk. Jeg er også enig i at benzin ikke kommer på tale. Det bliver ganske enkelt for dyrt per kørt km og med 40000km af slagen så løber den slags stærkt
@b7
jeg er også selv lidt skræmt over prissedlen på en gtd. Især fra ny og med det nødvendige udstyr så rammer den hurtigt 500k.
Tak for informationen ang. Forbruget på motorvejen. Det var yderst nyttigt da det er der jeg primært kører. 19km/l over hele året lyder fornemt i mine ører.
Jeg har en god ven som pt. Kører gte da det passer godt til hans køremønster. Jeg har desværre ikke samme køremønster og oplademuligheder, så gte'en er desværre afskrevet. Men det var den der fik mig til at kigge i retning af golf 6/7 i enten tdi eller nu gtd.
jeg holder til i postnummeret 7400 og hvis jeg husker korrekt, så er du ikke langt fra den del af verden. Og ja jeg har smugkigget på netop din fine 7'er.
med din "tunge" fod så må jeg sige at dit km/l-snit på spritmonitor er ret flot og i stil med hvad jeg håbede på.
Min nuværende høje tank af en bil ruller tættere på 16km/l.
@granturismo
jeg kiggede hurtigt på 1.4tsi og den står til ca. 20km/l, så den bliver formodentligt også for dyr, men jeg skal da klart have lavet nogle grundigere beregninger. Tak for tippet.
@kboesen
det er også fine tal du nævner. 18-20 var i stil med hvad jeg håbede på for 150/184hk. Jeg er også enig i at benzin ikke kommer på tale. Det bliver ganske enkelt for dyrt per kørt km og med 40000km af slagen så løber den slags stærkt
@b7
jeg er også selv lidt skræmt over prissedlen på en gtd. Især fra ny og med det nødvendige udstyr så rammer den hurtigt 500k.
Tak for informationen ang. Forbruget på motorvejen. Det var yderst nyttigt da det er der jeg primært kører. 19km/l over hele året lyder fornemt i mine ører.
Jeg har en god ven som pt. Kører gte da det passer godt til hans køremønster. Jeg har desværre ikke samme køremønster og oplademuligheder, så gte'en er desværre afskrevet. Men det var den der fik mig til at kigge i retning af golf 6/7 i enten tdi eller nu gtd.
- Korreborg
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3406
- Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 580 times
- Been thanked: 876 times
Re: Golf 7 Gtd - Realistisk Forbrug(km/l)
Jeg bor i Viborg, og arbejder i Aarhus, så du må godt få en tur en dag
Jeg havde en BlueGT(manuelgear) som lånebil i oktober. Jeg kørte landevej til Aarhus og motorvej over silkeborg hjem. Kan ikke huske hastighederne, men forsøgte at køre så ens som muligt. Og min logik siger mig at en Golf 1.4 TSi vil gå kortere på literen end en BlueGT.
Min erfaring siger 18-20 på landevej, og 15-16 på motorvej, med en rimelig tung fod. Du kan snilt komme over 20 på landevej, men 22 vil jeg ikke mene er realistisk.
Jeg bruger bilen til alt Fyret har snart kørt i 40min, da jeg nu kører 2.6km i svømmehallen Så jeg laver rigeligt med ting som trækker forbruget ned
Jeg havde en BlueGT(manuelgear) som lånebil i oktober. Jeg kørte landevej til Aarhus og motorvej over silkeborg hjem. Kan ikke huske hastighederne, men forsøgte at køre så ens som muligt. Og min logik siger mig at en Golf 1.4 TSi vil gå kortere på literen end en BlueGT.
Min erfaring siger 18-20 på landevej, og 15-16 på motorvej, med en rimelig tung fod. Du kan snilt komme over 20 på landevej, men 22 vil jeg ikke mene er realistisk.
Jeg bruger bilen til alt Fyret har snart kørt i 40min, da jeg nu kører 2.6km i svømmehallen Så jeg laver rigeligt med ting som trækker forbruget ned
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 63
- Tilmeldt: 4. jul 2013, 15:20
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 5 times
Re: Golf 7 Gtd - Realistisk Forbrug(km/l)
Husk på at de 19km/l er ved pæn kørsel.
Min kollega har 184hk udgaven og han ligger på 16.5km/l gns.
Han har til gengæld 85-90% på motorvejen og kører ikke specielt økonomisk.
Du har trods landevej, hvilket burde hjælpe på dit snit.
Min kollega har 184hk udgaven og han ligger på 16.5km/l gns.
Han har til gengæld 85-90% på motorvejen og kører ikke specielt økonomisk.
Du har trods landevej, hvilket burde hjælpe på dit snit.
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5577
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 320 times
- Been thanked: 368 times
Re: Golf 7 Gtd - Realistisk Forbrug(km/l)
Ikke nødvendigvis. Eksempelvis kører vw4ever mindst lige så langt på literen i hans Passat som jeg gør i min Polo. Mængden af trafik og antallet af rundkørsler har selvfølgelig også noget at sige.Korreborg skrev: Og min logik siger mig at en Golf 1.4 TSi vil gå kortere på literen end en BlueGT.
Min erfaring siger 18-20 på landevej, og 15-16 på motorvej, med en rimelig tung fod. Du kan snilt komme over 20 på landevej, men 22 vil jeg ikke mene er realistisk.
En 150 hestes TDI er ca. 36.000,- dyrere end en 150 hestes TSI. Det giver rundt regnet råd til 3600 liter benzin som man vel kan køre 65.000 km på. Dertil kommer at den årlige afgift er højere på TDI'en og den vil have større værditab, da diesel bliver mindre og mindre efterspurgt. Brugtmarkedet er pt oversvømmet med dieselbiler. Og hvis man skal have bilen længe så kommer der potentielt også omkostninger til EGR og DPF som man ikke ville have ved en TSI.
Med særlig fokus på brændstoføkonomien kørte jeg i silende regn ca. 150 km på landevej i min Polo 1,4:
Og bemærk at jeg siger ikke at man skal vælge det ene eller det andet, men blot at man skal prøve at beregne hvad der bedst kan betale sig ud fra den enkeltes situation.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- Shiva-urup
- Nyt medlem
- Indlæg: 311
- Tilmeldt: 18. dec 2012, 11:55
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Bredballe
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: Golf 7 Gtd - Realistisk Forbrug(km/l)
Jeg har slet ikke noget problem med diesel biler, og vil sige at dine 35 km hver vej hver dag godt kan forsvare at du køber en diesel hvis du helst vil køre diesel. På den distance får du kørt din motor gennemvarm og sikre dig derfor imod de fleste af de problemer der kan være ved ikke at få kørt sin diesel motor ordentlig varm inden den slukkes igen.
Hvis diesel skal kunne betale sig, skal man ofte op på og helst over 45.000 km/året. En af de afgørende faktorer i dette regnskab er forskellen på prisen på bilerne, hvilken oftest ligger omkring 30.000kr. Men jo mindre forskellen er, jo bedre kan det betale sig at køre diesel, så længe man kører over 45-50.000 km/året.
Forskellen i driftomkostninger på TDI vs TSI, vil ved dine 40.000 km/året, nok ligge på omkring 1000 kr/året i TDI'ens favør, og for den besparelse får man så bekymringer om EGR og DPF med.
Så vil nogen måske argumentere for at TDI'en har et lidt større moment og at den muligvis også har den "rigtige" DSG gearkasse. Så hvis man kunne tænke sig at køre med DSG og lytter til de mange der råber op mod DSG7, så kan det måske være med til at afgøre om det bliver TDI eller TSI der står på bagsmækken. Men økonomien er i hvert fald ikke det der bør afgøre det.
Her er lige en hurtig sammenligning af 1.4 TSI R-line og en 2.0 TDI Highline begge fra '15 og begge med DSG.
Hvis diesel skal kunne betale sig, skal man ofte op på og helst over 45.000 km/året. En af de afgørende faktorer i dette regnskab er forskellen på prisen på bilerne, hvilken oftest ligger omkring 30.000kr. Men jo mindre forskellen er, jo bedre kan det betale sig at køre diesel, så længe man kører over 45-50.000 km/året.
Forskellen i driftomkostninger på TDI vs TSI, vil ved dine 40.000 km/året, nok ligge på omkring 1000 kr/året i TDI'ens favør, og for den besparelse får man så bekymringer om EGR og DPF med.
Så vil nogen måske argumentere for at TDI'en har et lidt større moment og at den muligvis også har den "rigtige" DSG gearkasse. Så hvis man kunne tænke sig at køre med DSG og lytter til de mange der råber op mod DSG7, så kan det måske være med til at afgøre om det bliver TDI eller TSI der står på bagsmækken. Men økonomien er i hvert fald ikke det der bør afgøre det.
Her er lige en hurtig sammenligning af 1.4 TSI R-line og en 2.0 TDI Highline begge fra '15 og begge med DSG.
- Vedhæftede filer
-
- Capture.PNG (37.78 KiB) Vist 805 gange
Skoda Enyaq iV 80 Sportline 2022
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI vRS DSG - 2014
VW Polo GTI DSG - 2020
VW Polo 1.0 TSI 115 HK DSG Highline - 2018
VW Polo 1.2 TSI 105 HK Highline - 2010
VW Golf VII GTI Performance Pack DSG - 2014
VW Golf VI 2.0 TDI 140HK Highline - 2009
VW Polo 1.9 TDI 130 HK - 2005
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI vRS DSG - 2014
VW Polo GTI DSG - 2020
VW Polo 1.0 TSI 115 HK DSG Highline - 2018
VW Polo 1.2 TSI 105 HK Highline - 2010
VW Golf VII GTI Performance Pack DSG - 2014
VW Golf VI 2.0 TDI 140HK Highline - 2009
VW Polo 1.9 TDI 130 HK - 2005
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 14
- Tilmeldt: 29. okt 2016, 23:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Herning
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 6 times
Re: Golf 7 Gtd - Realistisk Forbrug(km/l)
@korreborg
tilbuddet om en tur tager jeg dig op op, hvis jeg en dag kommer på de kanter. Kiggede sidst på den hvide highline hos uggerhøj i viborg, da jeg var i dit postnummer.
Tak for fotos. De bidrog også til overblikket. Det var noget i den stil jeg ledte efter. Og tilmed på en tur jeg kender ret godt.
@b7
jeg kører også ret pænt til hverdag når det er a-b, men vil da ikke afvise at de 184kh fra tid til anden skal lave lidt. Kommer tidligere fra 194kh i en saab så har leget lidt før.
@granturismo
tak for overblikket. Gjort sådan op så kan jeg godt se at forskellen er minimal. Jeg tvivler dog på at mit køremønster ændrer sig i den nærmeste fremtid, så evt. Gevinst ved bilens besparelse bør være minimal. Men det gav da absolut noget (mere) at tænke over.
@shiva-urup
tak for indsigten. Som med granturismo gav det (mere) at tænke over. Jeg har primært vægtet at mine ture samlet(distancemæssigt) oftest er på ca. 1 times tid og 60% af tiden på motorvej med 130km/t.
tilbuddet om en tur tager jeg dig op op, hvis jeg en dag kommer på de kanter. Kiggede sidst på den hvide highline hos uggerhøj i viborg, da jeg var i dit postnummer.
Tak for fotos. De bidrog også til overblikket. Det var noget i den stil jeg ledte efter. Og tilmed på en tur jeg kender ret godt.
@b7
jeg kører også ret pænt til hverdag når det er a-b, men vil da ikke afvise at de 184kh fra tid til anden skal lave lidt. Kommer tidligere fra 194kh i en saab så har leget lidt før.
@granturismo
tak for overblikket. Gjort sådan op så kan jeg godt se at forskellen er minimal. Jeg tvivler dog på at mit køremønster ændrer sig i den nærmeste fremtid, så evt. Gevinst ved bilens besparelse bør være minimal. Men det gav da absolut noget (mere) at tænke over.
@shiva-urup
tak for indsigten. Som med granturismo gav det (mere) at tænke over. Jeg har primært vægtet at mine ture samlet(distancemæssigt) oftest er på ca. 1 times tid og 60% af tiden på motorvej med 130km/t.