Side 1 af 1

A4 b8,5 1,8tfsi vs. Passat b7 2,0tsi

: 8. jan 2017, 21:56
af keller
Halløj altvidende forum.

Det er tid til at skifte Golfen ud, jeg har i lang tid tænkt at der skulle en Passat 2,0 tsi 210hk til
Men marked er ikke så stort for lige den motor/bil kombi, og ideen var sådan set bare jeg ville væk fra diesel, have lidt mere plads end i Golfen og en lidt frisk bil.
I dag var jeg så ude og se på en A4 1,8tfsi 170hk fra 12 med bl.a navi og xenon, og jeg er egentlig blevet ret lun på den. Forhandleren gav mig en okay byttepris på Golfen hvor jeg kunne beholde bremser og hjulene jeg har.
Men er det en problemfri motor? Eller er har den også problemer med stemplerne ligesom 2,0 i A4 har?

Jeg har ikke været ude og prøve en Passat, men udseendet på A4 tiltaler mig mest, og den har de dyre ting at eftermontere som xenon og navi. De passater jeg har luret på har været uden xenon eller for mange km. Så der skal eftermonteres de ting, dog er der mere plads i en Passat.

Jeg har mest af alt bare lyst til at gå ned og skrive under på A4eren i morgen, nogen grund til at lade være?

Jeg var også ude og prøvekøre en A3 8v sb 1,8tfsi ambition s-tronic, den kørte rigtig fint men jeg får ikke mere plads end jeg allerede har i 6'eren så den er lidt glemt igen.

Nogen der kan samle mine tanker?

På forhånd tak

I skal også lige have et billede Billede

Re: A4 b8,5 1,8tfsi vs. Passat b7 2,0tsi

: 8. jan 2017, 22:10
af Terminator
Den er sgu lækker, interiøret er flere klasser bedre end Passat. Motorproblemer hører vist fortiden til?

http://www.t-online.de/auto/news/id_798 ... ieren.html
http://www.autobild.de/bilder/qualitaet ... html#bild3
http://www.autobild.de/bilder/auto-bild ... tml#bild21

Re: A4 b8,5 1,8tfsi vs. Passat b7 2,0tsi

: 8. jan 2017, 22:16
af keller
Jeg fatter hat af tysk, men ifølge forhandleren var han ikke nervøs for denne årgang af 1,8tfsi. Han handlede dog ikke længere med 2,0tfsi, (ihvertfald til videresalg) efter at have brændt nallerne for mange gange.

Re: A4 b8,5 1,8tfsi vs. Passat b7 2,0tsi

: 8. jan 2017, 22:34
af GranTurismo
Er 1,8 TFSI ikke baseret på 2,0'eren?`

Måske import fra Tyskland var en idé? Der er større udvalg.

Importerede du ikke din @HansH ?

Re: A4 b8,5 1,8tfsi vs. Passat b7 2,0tsi

: 8. jan 2017, 23:01
af keller
Har siddet og kigget på mobile.de på passater og udvalget er da en del større men prisen stikker også afsted.
En anden bekymring er lidt prisforskellen på b7 og 3c. Er bange for at prisen på b7 vil falde en del.

Nogen der ved hvad 1,8tfsi 170 laver af effekt efter optimering?

Re: A4 b8,5 1,8tfsi vs. Passat b7 2,0tsi

: 8. jan 2017, 23:28
af Peder
Er den årgang af 1,8 tfsi ikke modellen med kæde, der er kendt for, foruden disse problemer også at haverere ved 100-150.000 km ?

Re: A4 b8,5 1,8tfsi vs. Passat b7 2,0tsi

: 8. jan 2017, 23:29
af Peder
Og så er det da vist en b8?

A4 b8,5 1,8tfsi vs. Passat b7 2,0tsi

: 8. jan 2017, 23:38
af keller
Troede dette var en b8 Billede

og den facelifted hed b8.5, det passer ikke?
Er det de ovale stempler du hentyder til?

Er det ikke 160hk 1,8tfsi der har det problem, eller 170 og 160 den samme?

Re: A4 b8,5 1,8tfsi vs. Passat b7 2,0tsi

: 8. jan 2017, 23:49
af GranTurismo
keller skrev:Har siddet og kigget på mobile.de på passater og udvalget er da en del større men prisen stikker også afsted.
En anden bekymring er lidt prisforskellen på b7 og 3c. Er bange for at prisen på b7 vil falde en del.

Nogen der ved hvad 1,8tfsi 170 laver af effekt efter optimering?
230-240 Hk og 420-430 Nm

Re: A4 b8,5 1,8tfsi vs. Passat b7 2,0tsi

: 8. jan 2017, 23:54
af jokskilove
Hvis planen er at smide golf-fælgene på A4'eren, skal du være opmærksom på at A4'erens centerhul er 66,5 mm, i stedet for 57,1.

Re: A4 b8,5 1,8tfsi vs. Passat b7 2,0tsi

: 9. jan 2017, 00:01
af keller
Det sagde forhandleren godt, men jeg regnede med jeg måske kunne få drejet speedline op så de passede indtil jeg fandt de rigtige.

Re: A4 b8,5 1,8tfsi vs. Passat b7 2,0tsi

: 9. jan 2017, 06:57
af svan
keller skrev:Det sagde forhandleren godt, men jeg regnede med jeg måske kunne få drejet speedline op så de passede indtil jeg fandt de rigtige.
Det er da den rigtige vej, så det må kunne klares med en centreringsring

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

Re: A4 b8,5 1,8tfsi vs. Passat b7 2,0tsi

: 9. jan 2017, 06:58
af Munkie
svan skrev:
keller skrev:Det sagde forhandleren godt, men jeg regnede med jeg måske kunne få drejet speedline op så de passede indtil jeg fandt de rigtige.
Det er da den rigtige vej, så det må kunne klares med en centreringsring

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Det er fordi det er formuleret forkert. Det er A4erens nav der er 66,6 mm.

Sendt fra min SM-G388F med Tapatalk

Re: A4 b8,5 1,8tfsi vs. Passat b7 2,0tsi

: 9. jan 2017, 07:00
af svan
Munkie skrev:
svan skrev:
keller skrev:Det sagde forhandleren godt, men jeg regnede med jeg måske kunne få drejet speedline op så de passede indtil jeg fandt de rigtige.
Det er da den rigtige vej, så det må kunne klares med en centreringsring

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Det er fordi det er formuleret forkert. Det er A4erens nav der er 66,6 mm.

Sendt fra min SM-G388F med Tapatalk
Så giver det mere mening

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

Re: A4 b8,5 1,8tfsi vs. Passat b7 2,0tsi

: 9. jan 2017, 09:26
af keller
Ingen der har et bud på om denne udgave 1,8 tfsi er holdbar?

Re: A4 b8,5 1,8tfsi vs. Passat b7 2,0tsi

: 9. jan 2017, 10:00
af HansH
GranTurismo skrev:Måske import fra Tyskland var en idé? Der er større udvalg.

Importerede du ikke din @HansH ?
Jo, altså jeg kan kun varmt anbefale at kigge sydpå når det gælder brugt VAG.
Og så er det ligegyldigt om du tænker A4 eller B7.
Udvalget er bare faktor ~20 eller noget i den stil dernede.
Og det er hverken billigere eller dyrere end at handle i DK når man snakker disse metervarer.

Til spørgsmålet A4 <--> B7 så tror jeg ikke der er noget nyt under solen :)
Du skal vælge det der giver størst glæde når du kigger på den, kører i den, oplever den osv.

Re: A4 b8,5 1,8tfsi vs. Passat b7 2,0tsi

: 11. jan 2017, 07:03
af Tigerdyr2
Personligt gik jeg på B7, da der er væsentlig mere plads i den end A4.

Dog var det også en Import, da udvalget herhjemme er til grin. Prisen stikker af, men jeg tør ikke tænke på hvad A4'eren vil have kostet med samme udstyrs liste. omkostningen for at få den "hjem" var ca 16.000. Så det synes jeg ikke var galt. Det tog lige godt 8 dage (den stod i Berlin).

Men udvalget med udstyr til A4 er nok større i DK. Må jeg anbefale Aut. Bi Xenon og adaptiv fartpilot, det første er rart, og fartipiloten, er næsten umulig at eftermontere.



http://www.bilgalleri.dk/galleri/353924 ... _line_dsg6 Link til B7'eren

Re: A4 b8,5 1,8tfsi vs. Passat b7 2,0tsi

: 11. jan 2017, 12:07
af keller
Den ser virkelig fin ud din b7. Jeg er sku i tvivl, B7'eren er meget det samme som min G6.
Men A4'eren er nyt for mig.
Dog giver det mere mening at gå efter en Passat når hele ideen var at få en lidt friskere bil med mere plads.
Det er iøvrigt denne jeg kigger på
http://m.bilhusetlaursen.dk/car.php?id=2147000434

Re: A4 b8,5 1,8tfsi vs. Passat b7 2,0tsi

: 11. jan 2017, 13:07
af HansH
keller skrev:Den ser virkelig fin ud din b7. Jeg er sku i tvivl, B7'eren er meget det samme som min G6.
Men A4'eren er nyt for mig.
Dog giver det mere mening at gå efter en Passat når hele ideen var at få en lidt friskere bil med mere plads.
Michaels hvide R-Line er bare rigtig, rigtig fin. Og med den motor... mums !

Jeg kan også kun sige at jeg er virkelig glad for min : http://www.bilgalleri.dk/galleri/351123 ... sg_4motion
Havde ikke modet til at tage den i benzin da jeg stod i det. I bagklogskabens klare lys havde det måske været det bedre valg...

Men hvis man ser bort fra udfordringen med dieselskandalen (som jo ikke er aktuelt for dig), så synes jeg det er en dejlig, rummelig bil der kører som en drøm. Og selvom der nu findes en B8, så synes jeg ikke B7'eren ser outdated ud. Den kan stadig gøre sig i gadebilledet.

Re: A4 b8,5 1,8tfsi vs. Passat b7 2,0tsi

: 11. jan 2017, 13:49
af keller
Ingen tvivl om at B7 stadig gør sig godt i gadebilledet. Men den facelifted A4 er den pæneste af de to i min optik.
Fornuften siger B7
Men har mest lyst til at prøve en A4 B8.5

Re: A4 b8,5 1,8tfsi vs. Passat b7 2,0tsi

: 11. jan 2017, 18:01
af Munkie
Lad mig give dig et tilbud på sådan en A4, så får vi en hjem til dig lige efter dine ønsker. Du kan bare sende mig info om udstyr, budget og byttebil på PB.

Sendt fra min SM-G388F med Tapatalk

A4 b8,5 1,8tfsi vs. Passat b7 2,0tsi

: 11. jan 2017, 18:33
af keller
Skrev under på den anden for en time siden men tak for tilbuddet.
Synes sku den er fin, der er de vigtigste ting i den såsom regnsensor, xenon, navi og ledpakke. Og var en af de billigste facelifted på Bilbasen.
Han giver 115 for Golfen og jeg beholder bremser, vinterhjul og sommerhjul. (Det kunne godt betale sig bare at ligge de orig. 17" til side)

Re: A4 b8,5 1,8tfsi vs. Passat b7 2,0tsi

: 11. jan 2017, 18:50
af Munkie
Hvad er specs på Golfen? Gav 137 for en 11'er G6 2.0 tdi 6gears. Kørt 175.000 i bytte på en E-klasse den anden dag nemlig.

Sendt fra min SM-G388F med Tapatalk

Re: A4 b8,5 1,8tfsi vs. Passat b7 2,0tsi

: 11. jan 2017, 19:10
af keller
Highline Fra marts 09 og min har også kørt 175.000.
Tog udgangspunkt i at den her er virkelig fin og står til 119 http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=64&t=126404

Re: A4 b8,5 1,8tfsi vs. Passat b7 2,0tsi

: 11. jan 2017, 20:06
af Munkie
Det er nok en okay pris så. Så må du igang med at gejle nu :D

Sendt fra min SM-G388F med Tapatalk

Re: A4 b8,5 1,8tfsi vs. Passat b7 2,0tsi

: 11. jan 2017, 20:31
af keller
Ja, den skal ihvertfald sænkes lidt og så skal jeg finde nogle fælge... tror ikke speedline vil passe så godt på den

Re: A4 b8,5 1,8tfsi vs. Passat b7 2,0tsi

: 11. jan 2017, 22:16
af mikep
Så må du lige gi en PB når fine Speedline skal sælges

Re: A4 b8,5 1,8tfsi vs. Passat b7 2,0tsi

: 11. jan 2017, 22:29
af keller
Det skal jeg nok, der er dog lidt ir til gengæld er der 5stk.