Dato og tid er 27. mar 2017, 17:25




Svar på emne  [ 23 indlæg ] 
 Seat Ibiza Cupra Bi-Turbo 
Forfatter besked
Nyt medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Indlæg: 421
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Indlæg Seat Ibiza Cupra Bi-Turbo
Sad lige og læste i Seat kataloget over Ibiza modellen , og der skriver de at Seat Ibiza Cupra er med Bi-Turbo, er der noget jeg har misforstået , for det har da hele tiden været min opfattelse at den er med en enkelt turbo, så det må da være en trykfejl.

_________________
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk


10. jan 2017, 12:14
Profil
Medlem

Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Indlæg: 1324
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Indlæg Re: Seat Ibiza Cupra Bi-Turbo
Hvis den kører med samme type som 2.0 tfsi, så er det en twinscroll, som i princippet er 2 turboer i en turbo


10. jan 2017, 13:19
Profil
Medlem

Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
Indlæg: 708
Geografisk sted: Ballerup
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Indlæg Re: Seat Ibiza Cupra Bi-Turbo
Det lyder som en trykfejl ja.

m power skrev:
Hvis den kører med samme type som 2.0 tfsi, så er det en twinscroll, som i princippet er 2 turboer i en turbo


Twinscroll beskriver måden hvorpå manifold og turbo leder luften til turbinehjulet (den deles i to = "twin"). Det er stadig kun én turbo med én aksel, én turbine og én kompressor. ;)

_________________
Octavia Combi RS TFSI


10. jan 2017, 14:14
Profil
Medlem

Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Indlæg: 1324
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Indlæg Re: Seat Ibiza Cupra Bi-Turbo
Stefan skrev:
Det lyder som en trykfejl ja.

m power skrev:
Hvis den kører med samme type som 2.0 tfsi, så er det en twinscroll, som i princippet er 2 turboer i en turbo


Twinscroll beskriver måden hvorpå manifold og turbo leder luften til turbinehjulet (den deles i to = "twin"). Det er stadig kun én turbo med én aksel, én turbine og én kompressor. ;)


Turbinehuset er delt op i 2 kamre, og der er 2 cylindre til hver kammer, så derfor virker det i prinsippet som 2 små turboer, og det er for at få et hurtigt spool-up og træk fra bunden i stedet for en turbo med stort a/r forhold
Jeg er ganske godt klar over at der kun er 1 aksel ;-)
På min bmw står der twin power turbo på motoren, de første modeller havde 2 små turboer og de nyere sidder der en twinscroll turbo, men der står stadig twin power turbo på de nye modeller.


10. jan 2017, 19:24
Profil
Aktiv medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12. jun 2010, 12:26
Indlæg: 2336
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Indlæg Re: Seat Ibiza Cupra Bi-Turbo
Og den gamle Cupra 1.4 var twin charged, turbo+kompressor.

_________________
Seat Leon 1.9 TDI 2004 Sport
Skoda Octavia Combi 2006 1.9 TDI
Golf 2 Rallye 20VT Projekt :twisted:


10. jan 2017, 21:08
Profil
Aktiv medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Indlæg: 2378
Geografisk sted: Ejby
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Indlæg Re: Seat Ibiza Cupra Bi-Turbo
Det er en skrivefejl og mener jeg også har været nævnt i den officielle tråd om den faceliftet Ibiza.

Og bare lige hvis nogle andre skulle være i tvivl, så er det en ganske almindelig 1,8 TSI (3. generation af EA888 motoren) med én turbo der yder 192 hk og 320 nm. :)

_________________
Renault Clio ST GT-Line 1,2 TCe - Firmabilen pt. :-(
Pt ingen konebil... ;-)
VW Polo 1,2 TSI Highline

VW Golf Plus 2,0 TDI DSG Highline - VAN


10. jan 2017, 22:17
Profil
Nyt medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Indlæg: 421
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Indlæg Re: Seat Ibiza Cupra Bi-Turbo
hvis det er en fejl , så skulle man måske lige ofre lidt penge på nyt materiale så folk ikke går i den tro at det er en biturbo de flyver rundt i på landevejene

_________________
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk


10. jan 2017, 22:35
Profil
Nyt medlem

Tilmeldt: 13. jul 2008, 14:42
Indlæg: 291
Geografisk sted: Århus N
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Indlæg Re: Seat Ibiza Cupra Bi-Turbo
Play4Fun skrev:
hvis det er en fejl , så skulle man måske lige ofre lidt penge på nyt materiale så folk ikke går i den tro at det er en biturbo de flyver rundt i på landevejene


Ligemeget... Skaden er jo sket for de folk.. De kører jo Seat.. :lol:

Hvor bliver det bar dejligt at høre folk sige "Jaaah den har jo biturbo den her" Så kan man hærge dem lidt for det..

_________________
Audi S5 - 4.2 V8 - 354 hk


10. jan 2017, 23:07
Profil
Aktiv medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Indlæg: 2378
Geografisk sted: Ejby
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Indlæg Re: Seat Ibiza Cupra Bi-Turbo
Play4Fun skrev:
hvis det er en fejl , så skulle man måske lige ofre lidt penge på nyt materiale så folk ikke går i den tro at det er en biturbo de flyver rundt i på landevejene


Tænker det er ret så meget ligemeget nu, eftersom bilen ikke bliver produceret mere. ;-)

_________________
Renault Clio ST GT-Line 1,2 TCe - Firmabilen pt. :-(
Pt ingen konebil... ;-)
VW Polo 1,2 TSI Highline

VW Golf Plus 2,0 TDI DSG Highline - VAN


11. jan 2017, 11:37
Profil
Aktiv medlem

Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Indlæg: 1554
Geografisk sted: Hjørring
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Indlæg Re: Seat Ibiza Cupra Bi-Turbo
KBoesen skrev:
Play4Fun skrev:
hvis det er en fejl , så skulle man måske lige ofre lidt penge på nyt materiale så folk ikke går i den tro at det er en biturbo de flyver rundt i på landevejene


Tænker det er ret så meget ligemeget nu, eftersom bilen ikke bliver produceret mere. ;-)


Og giv os lige en forklaring på hvorfor den skulle væk? :-D

_________________
Venligst Peder

2015 VW moveUP! / 60 hk / dk-pakke / fartpilot


11. jan 2017, 14:31
Profil
Aktiv medlem

Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Indlæg: 1554
Geografisk sted: Hjørring
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Indlæg Re: Seat Ibiza Cupra Bi-Turbo
og den kan stadig bestilles i UK :)

_________________
Venligst Peder

2015 VW moveUP! / 60 hk / dk-pakke / fartpilot


11. jan 2017, 14:34
Profil
Nyt medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Indlæg: 421
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Indlæg Re: Seat Ibiza Cupra Bi-Turbo
det var da meget kort tid den var på markedet , de har vel fundet ud af den exploderede eller noget i den stil.
Men godt for dem som fik en billigt, nu falder den vel ikke så meget i værdi da udbuddet er meget begrænset.

_________________
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk


11. jan 2017, 15:14
Profil
Aktiv medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Indlæg: 2378
Geografisk sted: Ejby
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Indlæg Re: Seat Ibiza Cupra Bi-Turbo
Play4Fun skrev:
det var da meget kort tid den var på markedet , de har vel fundet ud af den exploderede eller noget i den stil.
Men godt for dem som fik en billigt, nu falder den vel ikke så meget i værdi da udbuddet er meget begrænset.


Den har været på markedet siden 2011? Så det kan jeg da ikke se som kort tid.

Det er så rigtigt at 1,8 TSI udgaven, kun har været der i et års tid, men det er jo fordi hele Ibiza modellen er ved at blive udfaset, til fordel for den nye Ibiza. :)

_________________
Renault Clio ST GT-Line 1,2 TCe - Firmabilen pt. :-(
Pt ingen konebil... ;-)
VW Polo 1,2 TSI Highline

VW Golf Plus 2,0 TDI DSG Highline - VAN


11. jan 2017, 16:57
Profil
Nyt medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Indlæg: 421
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Indlæg Re: Seat Ibiza Cupra Bi-Turbo
Ja og til hvilke priser, tror næppe den nye Ibiza Cupra kommer til at ramme 215000kr

_________________
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk


11. jan 2017, 21:53
Profil
Aktiv medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Indlæg: 2378
Geografisk sted: Ejby
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Indlæg Re: Seat Ibiza Cupra Bi-Turbo
Play4Fun skrev:
Ja og til hvilke priser, tror næppe den nye Ibiza Cupra kommer til at ramme 215000kr


Det tror jeg du kan være helt sikker på, at den ikke gør. :) Tænker den lander omkring 250-260, ligesom den gamle med twincharger.

Men det siger vel også lidt sig selv når bilen startede i 170.000,- i Tyskland og 215 herhjemme. Så er prisen godt nok presset til det sidste. :)

_________________
Renault Clio ST GT-Line 1,2 TCe - Firmabilen pt. :-(
Pt ingen konebil... ;-)
VW Polo 1,2 TSI Highline

VW Golf Plus 2,0 TDI DSG Highline - VAN


11. jan 2017, 23:25
Profil
Nyt medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15. jun 2008, 01:01
Indlæg: 150
Geografisk sted: Hvidovre
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Indlæg Re: Seat Ibiza Cupra Bi-Turbo
m power skrev:
Stefan skrev:
Det lyder som en trykfejl ja.

m power skrev:
Hvis den kører med samme type som 2.0 tfsi, så er det en twinscroll, som i princippet er 2 turboer i en turbo


Twinscroll beskriver måden hvorpå manifold og turbo leder luften til turbinehjulet (den deles i to = "twin"). Det er stadig kun én turbo med én aksel, én turbine og én kompressor. ;)


Turbinehuset er delt op i 2 kamre, og der er 2 cylindre til hver kammer, så derfor virker det i prinsippet som 2 små turboer, og det er for at få et hurtigt spool-up og træk fra bunden i stedet for en turbo med stort a/r forhold
Jeg er ganske godt klar over at der kun er 1 aksel ;-)
På min bmw står der twin power turbo på motoren, de første modeller havde 2 små turboer og de nyere sidder der en twinscroll turbo, men der står stadig twin power turbo på de nye modeller.



Har du en M model med Twin Scrol? 2 Serie M? :)

_________________
- Alt sagt før et "men", mister sin betydning.

( Tidligere kendt som mailx )


12. jan 2017, 00:08
Profil
Nyt medlem

Tilmeldt: 13. jul 2008, 14:42
Indlæg: 291
Geografisk sted: Århus N
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Indlæg Re: Seat Ibiza Cupra Bi-Turbo
mailx skrev:
m power skrev:
Stefan skrev:
Det lyder som en trykfejl ja.

m power skrev:
Hvis den kører med samme type som 2.0 tfsi, så er det en twinscroll, som i princippet er 2 turboer i en turbo


Twinscroll beskriver måden hvorpå manifold og turbo leder luften til turbinehjulet (den deles i to = "twin"). Det er stadig kun én turbo med én aksel, én turbine og én kompressor. ;)


Turbinehuset er delt op i 2 kamre, og der er 2 cylindre til hver kammer, så derfor virker det i prinsippet som 2 små turboer, og det er for at få et hurtigt spool-up og træk fra bunden i stedet for en turbo med stort a/r forhold
Jeg er ganske godt klar over at der kun er 1 aksel ;-)
På min bmw står der twin power turbo på motoren, de første modeller havde 2 små turboer og de nyere sidder der en twinscroll turbo, men der står stadig twin power turbo på de nye modeller.



Har du en M model med Twin Scrol? 2 Serie M? :)


Gætter på han har en N55 motor ..

_________________
Audi S5 - 4.2 V8 - 354 hk


12. jan 2017, 02:55
Profil
Medlem

Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Indlæg: 1324
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Indlæg Re: Seat Ibiza Cupra Bi-Turbo
Pcx skrev:
mailx skrev:
m power skrev:
Stefan skrev:
Det lyder som en trykfejl ja.

m power skrev:
Hvis den kører med samme type som 2.0 tfsi, så er det en twinscroll, som i princippet er 2 turboer i en turbo


Twinscroll beskriver måden hvorpå manifold og turbo leder luften til turbinehjulet (den deles i to = "twin"). Det er stadig kun én turbo med én aksel, én turbine og én kompressor. ;)


Turbinehuset er delt op i 2 kamre, og der er 2 cylindre til hver kammer, så derfor virker det i prinsippet som 2 små turboer, og det er for at få et hurtigt spool-up og træk fra bunden i stedet for en turbo med stort a/r forhold
Jeg er ganske godt klar over at der kun er 1 aksel ;-)
På min bmw står der twin power turbo på motoren, de første modeller havde 2 små turboer og de nyere sidder der en twinscroll turbo, men der står stadig twin power turbo på de nye modeller.



Har du en M model med Twin Scrol? 2 Serie M? :)


Gætter på han har en N55 motor ..


Godt spotter ;-)


12. jan 2017, 07:13
Profil
Medlem

Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Indlæg: 1324
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Indlæg Re: Seat Ibiza Cupra Bi-Turbo
Pcx skrev:
mailx skrev:
m power skrev:
Stefan skrev:
Det lyder som en trykfejl ja.

m power skrev:
Hvis den kører med samme type som 2.0 tfsi, så er det en twinscroll, som i princippet er 2 turboer i en turbo


Twinscroll beskriver måden hvorpå manifold og turbo leder luften til turbinehjulet (den deles i to = "twin"). Det er stadig kun én turbo med én aksel, én turbine og én kompressor. ;)


Turbinehuset er delt op i 2 kamre, og der er 2 cylindre til hver kammer, så derfor virker det i prinsippet som 2 små turboer, og det er for at få et hurtigt spool-up og træk fra bunden i stedet for en turbo med stort a/r forhold
Jeg er ganske godt klar over at der kun er 1 aksel ;-)
På min bmw står der twin power turbo på motoren, de første modeller havde 2 små turboer og de nyere sidder der en twinscroll turbo, men der står stadig twin power turbo på de nye modeller.



Har du en M model med Twin Scrol? 2 Serie M? :)


Gætter på han har en N55 motor ..


Godt spottet ;-)


12. jan 2017, 07:13
Profil
Nyt medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15. jun 2008, 01:01
Indlæg: 150
Geografisk sted: Hvidovre
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Indlæg Re: Seat Ibiza Cupra Bi-Turbo
Pcx skrev:
mailx skrev:
m power skrev:
Stefan skrev:
Det lyder som en trykfejl ja.

m power skrev:
Hvis den kører med samme type som 2.0 tfsi, så er det en twinscroll, som i princippet er 2 turboer i en turbo


Twinscroll beskriver måden hvorpå manifold og turbo leder luften til turbinehjulet (den deles i to = "twin"). Det er stadig kun én turbo med én aksel, én turbine og én kompressor. ;)


Turbinehuset er delt op i 2 kamre, og der er 2 cylindre til hver kammer, så derfor virker det i prinsippet som 2 små turboer, og det er for at få et hurtigt spool-up og træk fra bunden i stedet for en turbo med stort a/r forhold
Jeg er ganske godt klar over at der kun er 1 aksel ;-)
På min bmw står der twin power turbo på motoren, de første modeller havde 2 små turboer og de nyere sidder der en twinscroll turbo, men der står stadig twin power turbo på de nye modeller.



Har du en M model med Twin Scrol? 2 Serie M? :)


Gætter på han har en N55 motor ..


Gætter jeg også på :D , men hvis han, som profilnavnet antyder kører en M-model, er det vist kun M2 og M235 der kører med N55. Derfor mit spørgsmål. :)
Mvh N54 :twisted:

_________________
- Alt sagt før et "men", mister sin betydning.

( Tidligere kendt som mailx )


12. jan 2017, 08:37
Profil
Medlem

Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Indlæg: 1324
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Indlæg Re: Seat Ibiza Cupra Bi-Turbo
mailx skrev:
Pcx skrev:
mailx skrev:
m power skrev:
Stefan skrev:
Det lyder som en trykfejl ja.

m power skrev:
Hvis den kører med samme type som 2.0 tfsi, så er det en twinscroll, som i princippet er 2 turboer i en turbo


Twinscroll beskriver måden hvorpå manifold og turbo leder luften til turbinehjulet (den deles i to = "twin"). Det er stadig kun én turbo med én aksel, én turbine og én kompressor. ;)


Turbinehuset er delt op i 2 kamre, og der er 2 cylindre til hver kammer, så derfor virker det i prinsippet som 2 små turboer, og det er for at få et hurtigt spool-up og træk fra bunden i stedet for en turbo med stort a/r forhold
Jeg er ganske godt klar over at der kun er 1 aksel ;-)
På min bmw står der twin power turbo på motoren, de første modeller havde 2 små turboer og de nyere sidder der en twinscroll turbo, men der står stadig twin power turbo på de nye modeller.



Har du en M model med Twin Scrol? 2 Serie M? :)


Gætter på han har en N55 motor ..


Gætter jeg også på :D , men hvis han, som profilnavnet antyder kører en M-model, er det vist kun M2 og M235 der kører med N55. Derfor mit spørgsmål. :)
Mvh N54 :twisted:


Det er et lævn fra da jeg havde M3 ;-)


12. jan 2017, 10:27
Profil
Nyt medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15. jun 2008, 01:01
Indlæg: 150
Geografisk sted: Hvidovre
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Indlæg Re: Seat Ibiza Cupra Bi-Turbo
m power skrev:
mailx skrev:
Pcx skrev:
mailx skrev:
m power skrev:
Stefan skrev:
Det lyder som en trykfejl ja.

m power skrev:
Hvis den kører med samme type som 2.0 tfsi, så er det en twinscroll, som i princippet er 2 turboer i en turbo


Twinscroll beskriver måden hvorpå manifold og turbo leder luften til turbinehjulet (den deles i to = "twin"). Det er stadig kun én turbo med én aksel, én turbine og én kompressor. ;)


Turbinehuset er delt op i 2 kamre, og der er 2 cylindre til hver kammer, så derfor virker det i prinsippet som 2 små turboer, og det er for at få et hurtigt spool-up og træk fra bunden i stedet for en turbo med stort a/r forhold
Jeg er ganske godt klar over at der kun er 1 aksel ;-)
På min bmw står der twin power turbo på motoren, de første modeller havde 2 små turboer og de nyere sidder der en twinscroll turbo, men der står stadig twin power turbo på de nye modeller.



Har du en M model med Twin Scrol? 2 Serie M? :)


Gætter på han har en N55 motor ..


Gætter jeg også på :D , men hvis han, som profilnavnet antyder kører en M-model, er det vist kun M2 og M235 der kører med N55. Derfor mit spørgsmål. :)
Mvh N54 :twisted:


Det er et lævn fra da jeg havde M3 ;-)


Så giver det mening. :)
(God bilsmag i øvrigt ;) )

_________________
- Alt sagt før et "men", mister sin betydning.

( Tidligere kendt som mailx )


12. jan 2017, 10:36
Profil
Nyt medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Indlæg: 421
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Indlæg Re: Seat Ibiza Cupra Bi-Turbo
Det her er citat fra april 2016. Groft sagt må de ikke bare sælge derud af, lader det til.

”Vi har allerede udleveret 48 af den nye Ibiza Cupra til kunderne, og vi har lige nu mere end 140 kundeordrer liggende, og der kommer dagligt nye til. Vi kunne sælge flere, men der er faktisk restriktioner på produktionen, så vi kan ikke få alle dem, vi gerne vil have – men det forsøger vi selvfølgelig at finde en løsning på,” fortæller Jesper Stoltenberg-Mathiesen, direktør og brand manager i Seat.

_________________
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk


12. jan 2017, 23:25
Profil
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Svar på emne   [ 23 indlæg ] 

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Hop til:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Danish translation & support by Olympus DK Team
DLX.DK