Side 1 af 1

Seat Ibiza Cupra Bi-Turbo

: 10. jan 2017, 12:14
af Play4Fun
Sad lige og læste i Seat kataloget over Ibiza modellen , og der skriver de at Seat Ibiza Cupra er med Bi-Turbo, er der noget jeg har misforstået , for det har da hele tiden været min opfattelse at den er med en enkelt turbo, så det må da være en trykfejl.

Re: Seat Ibiza Cupra Bi-Turbo

: 10. jan 2017, 13:19
af m power
Hvis den kører med samme type som 2.0 tfsi, så er det en twinscroll, som i princippet er 2 turboer i en turbo

Re: Seat Ibiza Cupra Bi-Turbo

: 10. jan 2017, 14:14
af Stefan
Det lyder som en trykfejl ja.
m power skrev:Hvis den kører med samme type som 2.0 tfsi, så er det en twinscroll, som i princippet er 2 turboer i en turbo
Twinscroll beskriver måden hvorpå manifold og turbo leder luften til turbinehjulet (den deles i to = "twin"). Det er stadig kun én turbo med én aksel, én turbine og én kompressor. ;)

Re: Seat Ibiza Cupra Bi-Turbo

: 10. jan 2017, 19:24
af m power
Stefan skrev:Det lyder som en trykfejl ja.
m power skrev:Hvis den kører med samme type som 2.0 tfsi, så er det en twinscroll, som i princippet er 2 turboer i en turbo
Twinscroll beskriver måden hvorpå manifold og turbo leder luften til turbinehjulet (den deles i to = "twin"). Det er stadig kun én turbo med én aksel, én turbine og én kompressor. ;)
Turbinehuset er delt op i 2 kamre, og der er 2 cylindre til hver kammer, så derfor virker det i prinsippet som 2 små turboer, og det er for at få et hurtigt spool-up og træk fra bunden i stedet for en turbo med stort a/r forhold
Jeg er ganske godt klar over at der kun er 1 aksel ;-)
På min bmw står der twin power turbo på motoren, de første modeller havde 2 små turboer og de nyere sidder der en twinscroll turbo, men der står stadig twin power turbo på de nye modeller.

Re: Seat Ibiza Cupra Bi-Turbo

: 10. jan 2017, 21:08
af Andreas K
Og den gamle Cupra 1.4 var twin charged, turbo+kompressor.

Re: Seat Ibiza Cupra Bi-Turbo

: 10. jan 2017, 22:17
af KBoesen
Det er en skrivefejl og mener jeg også har været nævnt i den officielle tråd om den faceliftet Ibiza.

Og bare lige hvis nogle andre skulle være i tvivl, så er det en ganske almindelig 1,8 TSI (3. generation af EA888 motoren) med én turbo der yder 192 hk og 320 nm. :)

Re: Seat Ibiza Cupra Bi-Turbo

: 10. jan 2017, 22:35
af Play4Fun
hvis det er en fejl , så skulle man måske lige ofre lidt penge på nyt materiale så folk ikke går i den tro at det er en biturbo de flyver rundt i på landevejene

Re: Seat Ibiza Cupra Bi-Turbo

: 10. jan 2017, 23:07
af Pcx
Play4Fun skrev:hvis det er en fejl , så skulle man måske lige ofre lidt penge på nyt materiale så folk ikke går i den tro at det er en biturbo de flyver rundt i på landevejene
Ligemeget... Skaden er jo sket for de folk.. De kører jo Seat.. :lol:

Hvor bliver det bar dejligt at høre folk sige "Jaaah den har jo biturbo den her" Så kan man hærge dem lidt for det..

Re: Seat Ibiza Cupra Bi-Turbo

: 11. jan 2017, 11:37
af KBoesen
Play4Fun skrev:hvis det er en fejl , så skulle man måske lige ofre lidt penge på nyt materiale så folk ikke går i den tro at det er en biturbo de flyver rundt i på landevejene
Tænker det er ret så meget ligemeget nu, eftersom bilen ikke bliver produceret mere. ;-)

Re: Seat Ibiza Cupra Bi-Turbo

: 11. jan 2017, 14:31
af Peder
KBoesen skrev:
Play4Fun skrev:hvis det er en fejl , så skulle man måske lige ofre lidt penge på nyt materiale så folk ikke går i den tro at det er en biturbo de flyver rundt i på landevejene
Tænker det er ret så meget ligemeget nu, eftersom bilen ikke bliver produceret mere. ;-)
Og giv os lige en forklaring på hvorfor den skulle væk? :-D

Re: Seat Ibiza Cupra Bi-Turbo

: 11. jan 2017, 14:34
af Peder
og den kan stadig bestilles i UK :)

Re: Seat Ibiza Cupra Bi-Turbo

: 11. jan 2017, 15:14
af Play4Fun
det var da meget kort tid den var på markedet , de har vel fundet ud af den exploderede eller noget i den stil.
Men godt for dem som fik en billigt, nu falder den vel ikke så meget i værdi da udbuddet er meget begrænset.

Re: Seat Ibiza Cupra Bi-Turbo

: 11. jan 2017, 16:57
af KBoesen
Play4Fun skrev:det var da meget kort tid den var på markedet , de har vel fundet ud af den exploderede eller noget i den stil.
Men godt for dem som fik en billigt, nu falder den vel ikke så meget i værdi da udbuddet er meget begrænset.
Den har været på markedet siden 2011? Så det kan jeg da ikke se som kort tid.

Det er så rigtigt at 1,8 TSI udgaven, kun har været der i et års tid, men det er jo fordi hele Ibiza modellen er ved at blive udfaset, til fordel for den nye Ibiza. :)

Re: Seat Ibiza Cupra Bi-Turbo

: 11. jan 2017, 21:53
af Play4Fun
Ja og til hvilke priser, tror næppe den nye Ibiza Cupra kommer til at ramme 215000kr

Re: Seat Ibiza Cupra Bi-Turbo

: 11. jan 2017, 23:25
af KBoesen
Play4Fun skrev:Ja og til hvilke priser, tror næppe den nye Ibiza Cupra kommer til at ramme 215000kr
Det tror jeg du kan være helt sikker på, at den ikke gør. :) Tænker den lander omkring 250-260, ligesom den gamle med twincharger.

Men det siger vel også lidt sig selv når bilen startede i 170.000,- i Tyskland og 215 herhjemme. Så er prisen godt nok presset til det sidste. :)

Re: Seat Ibiza Cupra Bi-Turbo

: 12. jan 2017, 00:08
af Anders S
m power skrev:
Stefan skrev:Det lyder som en trykfejl ja.
m power skrev:Hvis den kører med samme type som 2.0 tfsi, så er det en twinscroll, som i princippet er 2 turboer i en turbo
Twinscroll beskriver måden hvorpå manifold og turbo leder luften til turbinehjulet (den deles i to = "twin"). Det er stadig kun én turbo med én aksel, én turbine og én kompressor. ;)
Turbinehuset er delt op i 2 kamre, og der er 2 cylindre til hver kammer, så derfor virker det i prinsippet som 2 små turboer, og det er for at få et hurtigt spool-up og træk fra bunden i stedet for en turbo med stort a/r forhold
Jeg er ganske godt klar over at der kun er 1 aksel ;-)
På min bmw står der twin power turbo på motoren, de første modeller havde 2 små turboer og de nyere sidder der en twinscroll turbo, men der står stadig twin power turbo på de nye modeller.

Har du en M model med Twin Scrol? 2 Serie M? :)

Re: Seat Ibiza Cupra Bi-Turbo

: 12. jan 2017, 02:55
af Pcx
mailx skrev:
m power skrev:
Stefan skrev:Det lyder som en trykfejl ja.
Twinscroll beskriver måden hvorpå manifold og turbo leder luften til turbinehjulet (den deles i to = "twin"). Det er stadig kun én turbo med én aksel, én turbine og én kompressor. ;)
Turbinehuset er delt op i 2 kamre, og der er 2 cylindre til hver kammer, så derfor virker det i prinsippet som 2 små turboer, og det er for at få et hurtigt spool-up og træk fra bunden i stedet for en turbo med stort a/r forhold
Jeg er ganske godt klar over at der kun er 1 aksel ;-)
På min bmw står der twin power turbo på motoren, de første modeller havde 2 små turboer og de nyere sidder der en twinscroll turbo, men der står stadig twin power turbo på de nye modeller.

Har du en M model med Twin Scrol? 2 Serie M? :)
Gætter på han har en N55 motor ..

Re: Seat Ibiza Cupra Bi-Turbo

: 12. jan 2017, 07:13
af m power
Pcx skrev:
mailx skrev:
m power skrev: Turbinehuset er delt op i 2 kamre, og der er 2 cylindre til hver kammer, så derfor virker det i prinsippet som 2 små turboer, og det er for at få et hurtigt spool-up og træk fra bunden i stedet for en turbo med stort a/r forhold
Jeg er ganske godt klar over at der kun er 1 aksel ;-)
På min bmw står der twin power turbo på motoren, de første modeller havde 2 små turboer og de nyere sidder der en twinscroll turbo, men der står stadig twin power turbo på de nye modeller.

Har du en M model med Twin Scrol? 2 Serie M? :)
Gætter på han har en N55 motor ..
Godt spotter ;-)

Re: Seat Ibiza Cupra Bi-Turbo

: 12. jan 2017, 07:13
af m power
Pcx skrev:
mailx skrev:
m power skrev: Turbinehuset er delt op i 2 kamre, og der er 2 cylindre til hver kammer, så derfor virker det i prinsippet som 2 små turboer, og det er for at få et hurtigt spool-up og træk fra bunden i stedet for en turbo med stort a/r forhold
Jeg er ganske godt klar over at der kun er 1 aksel ;-)
På min bmw står der twin power turbo på motoren, de første modeller havde 2 små turboer og de nyere sidder der en twinscroll turbo, men der står stadig twin power turbo på de nye modeller.

Har du en M model med Twin Scrol? 2 Serie M? :)
Gætter på han har en N55 motor ..
Godt spottet ;-)

Re: Seat Ibiza Cupra Bi-Turbo

: 12. jan 2017, 08:37
af Anders S
Pcx skrev:
mailx skrev:
m power skrev: Turbinehuset er delt op i 2 kamre, og der er 2 cylindre til hver kammer, så derfor virker det i prinsippet som 2 små turboer, og det er for at få et hurtigt spool-up og træk fra bunden i stedet for en turbo med stort a/r forhold
Jeg er ganske godt klar over at der kun er 1 aksel ;-)
På min bmw står der twin power turbo på motoren, de første modeller havde 2 små turboer og de nyere sidder der en twinscroll turbo, men der står stadig twin power turbo på de nye modeller.

Har du en M model med Twin Scrol? 2 Serie M? :)
Gætter på han har en N55 motor ..
Gætter jeg også på :D , men hvis han, som profilnavnet antyder kører en M-model, er det vist kun M2 og M235 der kører med N55. Derfor mit spørgsmål. :)
Mvh N54 :twisted:

Re: Seat Ibiza Cupra Bi-Turbo

: 12. jan 2017, 10:27
af m power
mailx skrev:
Pcx skrev:
mailx skrev:
Har du en M model med Twin Scrol? 2 Serie M? :)
Gætter på han har en N55 motor ..
Gætter jeg også på :D , men hvis han, som profilnavnet antyder kører en M-model, er det vist kun M2 og M235 der kører med N55. Derfor mit spørgsmål. :)
Mvh N54 :twisted:
Det er et lævn fra da jeg havde M3 ;-)

Re: Seat Ibiza Cupra Bi-Turbo

: 12. jan 2017, 10:36
af Anders S
m power skrev:
mailx skrev:
Pcx skrev: Gætter på han har en N55 motor ..
Gætter jeg også på :D , men hvis han, som profilnavnet antyder kører en M-model, er det vist kun M2 og M235 der kører med N55. Derfor mit spørgsmål. :)
Mvh N54 :twisted:
Det er et lævn fra da jeg havde M3 ;-)
Så giver det mening. :)
(God bilsmag i øvrigt ;) )

Re: Seat Ibiza Cupra Bi-Turbo

: 12. jan 2017, 23:25
af Play4Fun
Det her er citat fra april 2016. Groft sagt må de ikke bare sælge derud af, lader det til.

”Vi har allerede udleveret 48 af den nye Ibiza Cupra til kunderne, og vi har lige nu mere end 140 kundeordrer liggende, og der kommer dagligt nye til. Vi kunne sælge flere, men der er faktisk restriktioner på produktionen, så vi kan ikke få alle dem, vi gerne vil have – men det forsøger vi selvfølgelig at finde en løsning på,” fortæller Jesper Stoltenberg-Mathiesen, direktør og brand manager i Seat.