Ny firmabil evt Tiguan Comfortline 2,0Td DSG

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
FinnN
Helt nyt medlem
Indlæg: 49
Tilmeldt: 12. nov 2013, 10:34
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Ny firmabil evt Tiguan Comfortline 2,0Td DSG

Indlæg af FinnN » 14. jan 2017, 15:08

Så er det tid til at skifte firmabil igen - har virkeligt kigget på meget fra Volvo V60 R-line, Passat, SuperB, S-max, Ateca og den nye Octavia facelift som jeg kun har kunne se på billeder.

Vi har i dag en Octavia combi 2014 2,0D DSG, som egentligt har klaret det ok, med de småskavanker og knirkelyde der er kommet til hen af vejen.

Vi vil gerne prøve en lidt højere bil (SUV?) og har lige prøvekørt Tiguanen med 150hk diesel og DSG - prøvebilen var dog med 4x4, som budgettet ikke rækker til. selv om motoren vel er den samme som i vores Octavia, virkede den lidt sløvere?
hvad er erfaringerne med denne bil ? skal kunne trække vores båd på 1800kg, kører 2-3 langturer om året og ellers pendle et par hundrede km om dagen.

Angående udstyr, så var prøvebilen med Navigation og varme i rattet??
VW har nogle ok pakker, med navigation, bedre førersæde, bakkamera/p-assisten og så noget sport med større fælge.

hvad har andre valgt?
sælgeren mente at navigationspakken var overflødig, at app-Connect var bedre og billigere.
ang førersædet, så er det i pakken et ergonomisk med mange instillinger - men selv om det er elektrisk, er det uden hukommelse - så vi skal hvergang vi skifter fører, alligevel stille på det hele.. fra Octavien indstiller sædet og sidespejle sig efter hvilken nøgle man bruger.
er led-lys til kr 20.000 pengene værd?

eller er der forslag til andre biler i den prisklasse... skal være diesel, tysk (herunder alle vag)

ser frem til at læse jeres indput

Finn

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10864
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1890 times

Re: Ny firmabil evt Tiguan Comfortline 2,0Td DSG

Indlæg af GaSelle » 14. jan 2017, 15:18

Hvad med at vente lidt og gå efter en Kodiaq? Den ser, IMHO, en del federe ud end Tiguan'en.

Brugeravatar
FinnN
Helt nyt medlem
Indlæg: 49
Tilmeldt: 12. nov 2013, 10:34
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: Ny firmabil evt Tiguan Comfortline 2,0Td DSG

Indlæg af FinnN » 14. jan 2017, 15:31

GaSelle skrev:Hvad med at vente lidt og gå efter en Kodiaq? Den ser, IMHO, en del federe ud end Tiguan'en.
Tror desværre også den bliver dyrere.. og jeg skal skifte til maj..

Chivau
Nyt medlem
Indlæg: 181
Tilmeldt: 12. nov 2011, 18:40
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Ny firmabil evt Tiguan Comfortline 2,0Td DSG

Indlæg af Chivau » 14. jan 2017, 16:00

Skulle jeg have vælge firmabil i dag havde jeg næsten helt sikkert valgt en Passat. De har nogle rigtige fornuftige udstyrsmodeller for tiden og god beskatning. Fx Passat Variant 1.4 Tsi 150 Comfortline Plus til 341.117 kr i beskatning. Eller 2.0 Tdi 150 til 376.117 kr. Begge er med DSG. Masser af udstyr. fx bakkamera, adaptiv fartpilot, opvarmet rat, el-forrude mm.
F31 330d
B8 Passat GTE

Brugeravatar
vrod
Medlem
Indlæg: 1084
Tilmeldt: 29. nov 2012, 10:56
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Düsseldorf
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Ny firmabil evt Tiguan Comfortline 2,0Td DSG

Indlæg af vrod » 14. jan 2017, 19:19

Med app-connect pakken kan du alligevel bruge navigationsapp'en fra din mobil på radioen, det er måske derfor sælgeren har frarådet det. Hvis du absolut vil have navi så forespørg om det ikke kan blive den nye fra golf 7 facelift.
2015 Audi S6 Avant - ACC, AAS, Matrix, Head-Up, Bose, Keyless Go, MMI 3GP+, Audi Connect, Side assist, Sign assist, Lane Assist m.m.
2015 Touareg 3.0 V6 TDi Tiptronic R-Line - ACC, Luftundervogn, DLA, El. Bagklap, KESSY, RNS 850 m. GE, El. Læderkabine "Nappa" (Memory), Fuld el. spejle (Memory), Sign assist, Blind spot assist, Lane Assist m.m.
2015 Golf 7 GTI Performance DSG (Solgt) - ACC, DCC, DLA, DYNAUDIO, KESSY, Discover Media, Læderkabine, Fuld el. spejle, Sign assist, Lane Assist m.m.

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Ny firmabil evt Tiguan Comfortline 2,0Td DSG

Indlæg af erlingvj » 14. jan 2017, 19:29

Chivau skrev:Skulle jeg have vælge firmabil i dag havde jeg næsten helt sikkert valgt en Passat. De har nogle rigtige fornuftige udstyrsmodeller for tiden og god beskatning. Fx Passat Variant 1.4 Tsi 150 Comfortline Plus....
Ville helt klart vælge en Tiguan 1,4 TSI frem for en Passat 1,4 TSI - alene af den grund at en Tiguan 1,4 TSI har en DSG med vådkoblinger.

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Ny firmabil evt Tiguan Comfortline 2,0Td DSG

Indlæg af pwh » 14. jan 2017, 21:14

Er god bred palette der er kigget på!

Jeg har selv netop kigget på mange af de samme - dog ikke Octavia og Ateca, da de i min optik dårligt kan sammenlignes med det øvrige felt.

Superb har god plads, men efter en taxatur for nylig i sådan en, så er jeg simpelthen blevet for vant til VW til at det virker rigtig lækkert. Prisen er IMO for tæt på Passat til at være rigtig interessant.

Touran (jeg ved du ikke selv nævner den) er lige en tand for praktisk, men ellers virkelig fin.

Tiguan (comfortline) stod relativt højt på ønskesedlen, men jeg var virkelig skuffet over plads i bagagerummet. Men der har vi jo alle forskellige præferencer :-) Derudover en virkelig lækker kabine, som havde virkelig god plads.

Jeg endte med en Passat variant Highline+, 1,4 TSi med DSG (og dertil lidt DK LED pakke mm.). Design (som er en smagssag) og kabine er i en klasse for sig selv - især hvis man rykker op i highline. Derudover er der oceaner af plads i kabine og bagagerum.

Hvis man er bange for DSG7, så kan man overveje 150 hk TDI. Den kører vist med DSG6. Personligt er jeg ikke "bange" for DSG7, men håber selvfølgelig ikke at blive ramt at de problemer som nogle oplever.

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

Chivau
Nyt medlem
Indlæg: 181
Tilmeldt: 12. nov 2011, 18:40
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Ny firmabil evt Tiguan Comfortline 2,0Td DSG

Indlæg af Chivau » 14. jan 2017, 22:14

erlingvj skrev:
Chivau skrev:Skulle jeg have vælge firmabil i dag havde jeg næsten helt sikkert valgt en Passat. De har nogle rigtige fornuftige udstyrsmodeller for tiden og god beskatning. Fx Passat Variant 1.4 Tsi 150 Comfortline Plus....
Ville helt klart vælge en Tiguan 1,4 TSI frem for en Passat 1,4 TSI - alene af den grund at en Tiguan 1,4 TSI har en DSG med vådkoblinger.
Nu er det en firmabil så tænker at gearkasse type/holdbarhed ikke spiller så stor en rolle. Tiguan er både dyrere og har mindre udstyr. Og så er den vel egentlig i Golf-størrelsen.

Når det så er sagt har jeg haft DSG7 både DQ200 (tør) og DQ500 (våd) og kan ikke sige den ene er bedre end den anden. Hver har deres fordele/ulemper.
F31 330d
B8 Passat GTE

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Ny firmabil evt Tiguan Comfortline 2,0Td DSG

Indlæg af erlingvj » 15. jan 2017, 07:49

Har / har haft DSG med tør / våd-koblinger. Ud over at olien skal skiftes på DSG med vådkoblinger, har jeg svært ved at se andre ulemper.

Brugeravatar
FinnN
Helt nyt medlem
Indlæg: 49
Tilmeldt: 12. nov 2013, 10:34
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: Ny firmabil evt Tiguan Comfortline 2,0Td DSG

Indlæg af FinnN » 15. jan 2017, 12:05

erlingvj skrev:Har / har haft DSG med tør / våd-koblinger. Ud over at olien skal skiftes på DSG med vådkoblinger, har jeg svært ved at se andre ulemper.
tak for jeres input, da det er firmabil - og jeg MEGET nødigt vil undvære automatgear, så tager jeg den type der følger med den bil/motor jeg vælger - lige nu har jeg DSG6, og på den Tiguan vi prøvede var der 7 gear - bare det virker så er det lige meget hvordan. At man på Tiguanen kunne skifte på rattet, fandt jeg ret irriterende - når jeg nu har valgt automatgear, hvorfor så betale ekstra for at kunne skifte selv ?

mvh
Finn

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Ny firmabil evt Tiguan Comfortline 2,0Td DSG

Indlæg af SteffenR » 16. jan 2017, 12:50

Hvad skal du bruge den til? Der er re stor forskel på bagagekapaciteten ide biler du nævner.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2420
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 205 times
Been thanked: 851 times
Kontakt:

Re: Ny firmabil evt Tiguan Comfortline 2,0Td DSG

Indlæg af TorbenRasmussen » 16. jan 2017, 12:55

FinnN skrev:At man på Tiguanen kunne skifte på rattet, fandt jeg ret irriterende - når jeg nu har valgt automatgear, hvorfor så betale ekstra for at kunne skifte selv ?

mvh
Finn
Det er jo til situationer såsom en overhaling, hvor du kan lægge den i det rigtige gear inden du trækker ud. Jeg er selv lidt ærgerlig over, at jeg sparede de 2.000 kr. paddleshift kostede.
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3405
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 873 times

Re: Ny firmabil evt Tiguan Comfortline 2,0Td DSG

Indlæg af Korreborg » 16. jan 2017, 12:59

TorbenRasmussen skrev:
FinnN skrev:At man på Tiguanen kunne skifte på rattet, fandt jeg ret irriterende - når jeg nu har valgt automatgear, hvorfor så betale ekstra for at kunne skifte selv ?

mvh
Finn
Det er jo til situationer såsom en overhaling, hvor du kan lægge den i det rigtige gear inden du trækker ud. Jeg er selv lidt ærgerlig over, at jeg sparede de 2.000 kr. paddleshift kostede.
Som Torben skriver. Jeg bruger det hver gang jeg overhaler. Nå man trykker på speederen for at overhale, så gearer bilen 2 gear ned. Speederen er trykket godt i bund, så med det samme gearkassen har skiftet, så får man et spark i røven, og så går det frem af.
Med skifte på rattet, så trykker man en eller to gange. Gearkassen gearer ned. Og derefter trykker man på speederen = En meget mere behagelig acceleration.
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Lynge1974
Medlem
Indlæg: 513
Tilmeldt: 26. maj 2011, 19:24
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 11 times

Re: Ny firmabil evt Tiguan Comfortline 2,0Td DSG

Indlæg af Lynge1974 » 16. jan 2017, 14:14

Korreborg skrev:
TorbenRasmussen skrev:
FinnN skrev:At man på Tiguanen kunne skifte på rattet, fandt jeg ret irriterende - når jeg nu har valgt automatgear, hvorfor så betale ekstra for at kunne skifte selv ?

mvh
Finn
Det er jo til situationer såsom en overhaling, hvor du kan lægge den i det rigtige gear inden du trækker ud. Jeg er selv lidt ærgerlig over, at jeg sparede de 2.000 kr. paddleshift kostede.
Som Torben skriver. Jeg bruger det hver gang jeg overhaler. Nå man trykker på speederen for at overhale, så gearer bilen 2 gear ned. Speederen er trykket godt i bund, så med det samme gearkassen har skiftet, så får man et spark i røven, og så går det frem af.
Med skifte på rattet, så trykker man en eller to gange. Gearkassen gearer ned. Og derefter trykker man på speederen = En meget mere behagelig acceleration.
Det er faktisk rigtigt. Den er lidt hidsig når den 'kicker down' :P
Volvo V60 D4 R-Design Polestar 2019
VW Up! 2017

Brugeravatar
FinnN
Helt nyt medlem
Indlæg: 49
Tilmeldt: 12. nov 2013, 10:34
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: Ny firmabil evt Tiguan Comfortline 2,0Td DSG

Indlæg af FinnN » 18. jan 2017, 17:44

SteffenR skrev:Hvad skal du bruge den til? Der er re stor forskel på bagagekapaciteten ide biler du nævner.
jamen hovedsageligt "pendle" 150-200km hver dag - trække båd på trailer (1800kg) 2-3 bilferier med 3-4 personer...

de er sådan set store nok alle sammen - mere komfort - side højt og den slags der tæller - og nok og "lækkerhed" :-)

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Ny firmabil evt Tiguan Comfortline 2,0Td DSG

Indlæg af SteffenR » 18. jan 2017, 17:48

Havde taget en Passat eller S-Max så. Passaten har det nye instrumentbord ala Audi og det er virkelig lækkert.

V60 er utroligt flot i R, men den er noget bette inden i.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
FinnN
Helt nyt medlem
Indlæg: 49
Tilmeldt: 12. nov 2013, 10:34
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: Ny firmabil evt Tiguan Comfortline 2,0Td DSG

Indlæg af FinnN » 18. jan 2017, 18:54

FinnN skrev:Så er det tid til at skifte firmabil igen - har virkeligt kigget på meget fra Volvo V60 R-line, Passat, SuperB, S-max, Ateca og den nye Octavia facelift som jeg kun har kunne se på billeder.

Vi har i dag en Octavia combi 2014 2,0D DSG, som egentligt har klaret det ok, med de småskavanker og knirkelyde der er kommet til hen af vejen.

Vi vil gerne prøve en lidt højere bil (SUV?) og har lige prøvekørt Tiguanen med 150hk diesel og DSG - prøvebilen var dog med 4x4, som budgettet ikke rækker til. selv om motoren vel er den samme som i vores Octavia, virkede den lidt sløvere?
hvad er erfaringerne med denne bil ? skal kunne trække vores båd på 1800kg, kører 2-3 langturer om året og ellers pendle et par hundrede km om dagen.

Angående udstyr, så var prøvebilen med Navigation og varme i rattet??
VW har nogle ok pakker, med navigation, bedre førersæde, bakkamera/p-assisten og så noget sport med større fælge.

hvad har andre valgt?
sælgeren mente at navigationspakken var overflødig, at app-Connect var bedre og billigere.
ang førersædet, så er det i pakken et ergonomisk med mange instillinger - men selv om det er elektrisk, er det uden hukommelse - så vi skal hvergang vi skifter fører, alligevel stille på det hele.. fra Octavien indstiller sædet og sidespejle sig efter hvilken nøgle man bruger.
er led-lys til kr 20.000 pengene værd?

eller er der forslag til andre biler i den prisklasse... skal være diesel, tysk (herunder alle vag)

ser frem til at læse jeres indput

Finn
det trækker mere og mere mod Tiguanen, har lige prøvet S-Max Titanium 180HK PS.. men tror ikke de havde givet den alle hestene med (lidt sløv)
... lækker bil, super komfort - men udvendigt - liger den til forveksling konens S-max fra 2007 :-(

hvilket udstyr ville i vælge til Tiguan ?
det bliver som sagt nok Comfortline med nedenstående:
*variabel bagagerumsbund
*DK Pakke (el-førersæde, rat varme og bakkamera)
*DK Navigation pakke (Discover Media, Car-Net guide og roadsign)
*Svingbart træk
kan ikke gennemskue og "app-Connect er det samme som Car -net ? og er det muligt at sætte et simkort i systemet uden en løs dongle (vi er i 2017?)

mvh
Finn

Brugeravatar
bretti
Medlem
Indlæg: 882
Tilmeldt: 25. jul 2013, 21:21
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 6 times

Re: Ny firmabil evt Tiguan Comfortline 2,0Td DSG

Indlæg af bretti » 18. jan 2017, 19:05

Bliver nok kimet ned nu. Men vi valgte den nye E-Klasse som firmabil. Den er blevet billigere i beskatning og virker noget nyere en de biler du nævner.
R36 fra 06/2010 -> byttet til 911 Targa fra 1979
Cayenne S (958)

Brugeravatar
FinnN
Helt nyt medlem
Indlæg: 49
Tilmeldt: 12. nov 2013, 10:34
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: Ny firmabil evt Tiguan Comfortline 2,0Td DSG

Indlæg af FinnN » 18. jan 2017, 19:54

bretti skrev:Bliver nok kimet ned nu. Men vi valgte den nye E-Klasse som firmabil. Den er blevet billigere i beskatning og virker noget nyere en de biler du nævner.
Det er en superflot bil, og har utroligt meget standardt... Mercedes har nogle superpriser (TCO) på Mercedes E-klassen - men beskatningen er da i den høje ende ?
en af mine kollegaer har lige bestilt en E-klasse.. TCO 7.000,- pr måned - og beskatning på +10.000 :-(

Brugeravatar
bretti
Medlem
Indlæg: 882
Tilmeldt: 25. jul 2013, 21:21
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 6 times

Re: Ny firmabil evt Tiguan Comfortline 2,0Td DSG

Indlæg af bretti » 18. jan 2017, 20:23

Hvad lyder din TCO på, hvis man må spørge? Vi kører netto ret billigt i den, synes jeg i hvert fald.
R36 fra 06/2010 -> byttet til 911 Targa fra 1979
Cayenne S (958)

Brugeravatar
FinnN
Helt nyt medlem
Indlæg: 49
Tilmeldt: 12. nov 2013, 10:34
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: Ny firmabil evt Tiguan Comfortline 2,0Td DSG

Indlæg af FinnN » 18. jan 2017, 20:51

bretti skrev:Hvad lyder din TCO på, hvis man må spørge? Vi kører netto ret billigt i den, synes jeg i hvert fald.
7.000 pr måned...

Brugeravatar
bretti
Medlem
Indlæg: 882
Tilmeldt: 25. jul 2013, 21:21
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 6 times

Re: Ny firmabil evt Tiguan Comfortline 2,0Td DSG

Indlæg af bretti » 18. jan 2017, 21:10

Ok. Vi havde en smule mere at gøre med.
R36 fra 06/2010 -> byttet til 911 Targa fra 1979
Cayenne S (958)

Brugeravatar
FinnN
Helt nyt medlem
Indlæg: 49
Tilmeldt: 12. nov 2013, 10:34
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: Ny firmabil evt Tiguan Comfortline 2,0Td DSG

Indlæg af FinnN » 18. jan 2017, 21:42

bretti skrev:Ok. Vi havde en smule mere at gøre med.
ja - der skal ikke meget til, at man får en masse mere at vælge mellem - men jeg er nu ok tilfreds.. :-)

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3405
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 873 times

Re: Ny firmabil evt Tiguan Comfortline 2,0Td DSG

Indlæg af Korreborg » 19. jan 2017, 09:37

FinnN skrev:kan ikke gennemskue og "app-Connect er det samme som Car -net ? og er det muligt at sætte et simkort i systemet uden en løs dongle (vi er i 2017?)
Kan godt forstå at det er svært at overskue :D Det er også lidt indviklet.
App-connect = Android auto og Apple Car-play. Altså "bare" mulighed for visning af telefonen på bilens skærm.

Car-Net = http://volkswagen-carnet.com/dk/da/star ... and-inform
Car-net kan være mange ting, alt efter valg af enhed.
Jeg ville gå efter Discover Pro + Premium bluetooth. Så er der en simkort slot i handskerummet, så bilen kan være online uafhængigt af din telefon.
Altså hvis pengene er til det. For det er mange penge for noget fancy lir som google earth satellit baggrund navien og online opdatering af musikinfo osv.


Af andre ting er deres ergo-active sæder virkeligt gode. Har det Golfen, og det ville jeg ikke undvære :)
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
FinnN
Helt nyt medlem
Indlæg: 49
Tilmeldt: 12. nov 2013, 10:34
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: Ny firmabil evt Tiguan Comfortline 2,0Td DSG

Indlæg af FinnN » 22. jan 2017, 13:25

det sidste tilbud jeg har fået ser således ud : se vedlagte
Vedhæftede filer
Tiguan.PNG
Tiguan.PNG (39.13 KiB) Vist 2202 gange

cyklisten
Nyt medlem
Indlæg: 135
Tilmeldt: 8. apr 2013, 21:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 49 times
Been thanked: 16 times

Re: Ny firmabil evt Tiguan Comfortline 2,0Td DSG

Indlæg af cyklisten » 26. jan 2017, 20:40

Har en passat fra april 2016 med app connect. med et tlf abbonnement der heldigvis indeholder fri data i europa, fungerer navigstionsdelen glimrende med Iphone slutttet til. det er dog irriterende at tlf så også skal betjenes via skærmen via app connect i stedet for via knapperne på rattet i instrumenthuset. med tlf forbundet med app connect kan den nemlig ikke samtidig benytte bluetooth forbindelsen. Lydkvaliteten til tlf. er dog rigtig god uanset hvilken forbindelse man benytter. Mit budget var i forvejen på kanten og tog derfor chancen og sparede de 6500kr op til navi og det har jeg ikke fortrudt. jeg slipper også for ppdateringer af kort, og det er rart at man kan taste destinationer ind på tlf inden man sidder i bilen.
Nuværende bil: 2021: Passat Variant GTE Plus Pro
Tidligere biler: 2016: Passat Variant 1,4 TSI DSG 150 HK Comfortline Plus, B8
2011: Passat Variant Comfortline 1,4 TSI 122 hk
2007: Ford Focus st. car. Trendline 1,6 TDCI 90 HK

Brugeravatar
FinnN
Helt nyt medlem
Indlæg: 49
Tilmeldt: 12. nov 2013, 10:34
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: Ny firmabil evt Tiguan Comfortline 2,0Td DSG

Indlæg af FinnN » 2. feb 2017, 08:06

Finn[/quote]

det trækker mere og mere mod Tiguanen, har lige prøvet S-Max Titanium 180HK PS.. men tror ikke de havde givet den alle hestene med (lidt sløv)
... lækker bil, super komfort - men udvendigt - liger den til forveksling konens S-max fra 2007 :-(

hvilket udstyr ville i vælge til Tiguan ?
det bliver som sagt nok Comfortline med nedenstående:
*variabel bagagerumsbund
*DK Pakke (el-førersæde, rat varme og bakkamera)
*DK Navigation pakke (Discover Media, Car-Net guide og roadsign)
*Svingbart træk
kan ikke gennemskue og "app-Connect er det samme som Car -net ? og er det muligt at sætte et simkort i systemet uden en løs dongle (vi er i 2017?)

mvh
Finn[/quote]

er der andre end mig, der har den oplevelse at HK i en Ford ikke føles så "vilde" som dem i en VAG?
har tidligere haft S-Max med 140HK (2,0 D) og har nu prøvet en med 180HK - jeg ved godt det er en tung bil, men alligevel? min nuværende Octavia 2,0Tdi er betydelig mere kraftfuld med 150HK...
Finn Normann

Brugeravatar
FinnN
Helt nyt medlem
Indlæg: 49
Tilmeldt: 12. nov 2013, 10:34
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: Ny firmabil evt Tiguan Comfortline 2,0Td DSG

Indlæg af FinnN » 12. feb 2017, 15:04

FinnN skrev:Så er det tid til at skifte firmabil igen - har virkeligt kigget på meget fra Volvo V60 R-line, Passat, SuperB, S-max, Ateca og den nye Octavia facelift som jeg kun har kunne se på billeder.

Vi har i dag en Octavia combi 2014 2,0D DSG, som egentligt har klaret det ok, med de småskavanker og knirkelyde der er kommet til hen af vejen.

Vi vil gerne prøve en lidt højere bil (SUV?) og har lige prøvekørt Tiguanen med 150hk diesel og DSG - prøvebilen var dog med 4x4, som budgettet ikke rækker til. selv om motoren vel er den samme som i vores Octavia, virkede den lidt sløvere?
hvad er erfaringerne med denne bil ? skal kunne trække vores båd på 1800kg, kører 2-3 langturer om året og ellers pendle et par hundrede km om dagen.

Angående udstyr, så var prøvebilen med Navigation og varme i rattet??
VW har nogle ok pakker, med navigation, bedre førersæde, bakkamera/p-assisten og så noget sport med større fælge.

hvad har andre valgt?
sælgeren mente at navigationspakken var overflødig, at app-Connect var bedre og billigere.
ang førersædet, så er det i pakken et ergonomisk med mange instillinger - men selv om det er elektrisk, er det uden hukommelse - så vi skal hvergang vi skifter fører, alligevel stille på det hele.. fra Octavien indstiller sædet og sidespejle sig efter hvilken nøgle man bruger.
er led-lys til kr 20.000 pengene værd?

eller er der forslag til andre biler i den prisklasse... skal være diesel, tysk (herunder alle vag)

ser frem til at læse jeres indput

Finn
så fik jeg sendt en bestilling til leasingselskabet:
Tiguan Comfortline 2,0Tdi DSG
Pure Hvid
Bagagerumsbund, variabel
Bagklap, elbetjent
varme i bagsæder
DK pakke
DK navigationspakke
svingbart træk
wifi
ekstra 17" alu til vinterhjul

så nu er det bare at vente :-)
og håbe på at de er bedre til at få alt udstyr med, end Skoda
/Finn

DesrAw
Helt nyt medlem
Indlæg: 19
Tilmeldt: 24. aug 2013, 17:24
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ny firmabil evt Tiguan Comfortline 2,0Td DSG

Indlæg af DesrAw » 17. feb 2017, 21:47

Den bliver du glad for! Har selv en Highline med R-line udstyr - Dejlig bil!

Hvilke vinterfælge har du valgt og til hvilken pris? Jeg har endnu ikke fundet de rigtige til min bil endnu :(

Brugeravatar
FinnN
Helt nyt medlem
Indlæg: 49
Tilmeldt: 12. nov 2013, 10:34
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: Ny firmabil evt Tiguan Comfortline 2,0Td DSG

Indlæg af FinnN » 20. feb 2017, 15:54

DesrAw skrev:Den bliver du glad for! Har selv en Highline med R-line udstyr - Dejlig bil!

Hvilke vinterfælge har du valgt og til hvilken pris? Jeg har endnu ikke fundet de rigtige til min bil endnu :(
jeg glæder mig også til at få den :-)

Da det er en leasingbil, er vinterhjulene med i prisen - så jeg gætter på det bliver noget "standard" 17" alu
SMC har lovet at vende tilbage med hvad der er muligt .
Finn Normann

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"