Hvilken motor 1.0 tsi 115hk eller tdi 110hk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 39
- Tilmeldt: 2. maj 2015, 10:44
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Hvilken motor 1.0 tsi 115hk eller tdi 110hk
Hej forum,
overvejer at skulle have en ny familievogn; Golf Variant eller Octavia og er i tvivl om med hvilken motor jeg vil få den bedste total økonomi. Så måske et par kommentarer og meninger herinde fra vil kunne hjælpe mig på vej.
Kørselsbehov
Årligt: 30.000 - 35.000 km
Daglig kørsel: 2x 45 km om dagen på arbejde (60% motorvej rundt om århus, 30% landevej og 10% by)
Længere weekendture på 200 og opefter
Et par forhandlere vil gerne vil sælge benzinere, men med mit årlige kørselsbehov, så der synes jeg ikke at det er lige meget om jeg køre 15, 18 eller 20 km. Umiddelbart havde jeg tænkt TDI 110 HK, men måske 1.0 TSI 115 HK er i spil eller noget helt tredje.
Hvad tænker i............?
Venligst
overvejer at skulle have en ny familievogn; Golf Variant eller Octavia og er i tvivl om med hvilken motor jeg vil få den bedste total økonomi. Så måske et par kommentarer og meninger herinde fra vil kunne hjælpe mig på vej.
Kørselsbehov
Årligt: 30.000 - 35.000 km
Daglig kørsel: 2x 45 km om dagen på arbejde (60% motorvej rundt om århus, 30% landevej og 10% by)
Længere weekendture på 200 og opefter
Et par forhandlere vil gerne vil sælge benzinere, men med mit årlige kørselsbehov, så der synes jeg ikke at det er lige meget om jeg køre 15, 18 eller 20 km. Umiddelbart havde jeg tænkt TDI 110 HK, men måske 1.0 TSI 115 HK er i spil eller noget helt tredje.
Hvad tænker i............?
Venligst
- KBoesen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3356
- Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Lowland
- Has thanked: 376 times
- Been thanked: 261 times
Re: Hvilken motor 1.0 tsi 115hk eller tdi 110hk
Det er måske også værd lige at nævne, hvilke biler du påtænker, for der er forskel i hvor meget ekstra du giver for dieselen.
Men med så relativt meget motorvej, vil det sku hurtigt tippe over til TDI'en fordel. Lige så snart den 1,0 TSI skal slæbe ved de hastigheder, så drikker den satme som en Grønlænder til happy hour på puppen.
Hvis vi går ud fra at du kører lige efter fartgrænserne, ramme du nok noget der ligner 20-21 stykker i TDI'en og omkring 15-16 stykker i TSI'en. Bare så du har noget at regne seriøst ud fra.
Men med så relativt meget motorvej, vil det sku hurtigt tippe over til TDI'en fordel. Lige så snart den 1,0 TSI skal slæbe ved de hastigheder, så drikker den satme som en Grønlænder til happy hour på puppen.
Hvis vi går ud fra at du kører lige efter fartgrænserne, ramme du nok noget der ligner 20-21 stykker i TDI'en og omkring 15-16 stykker i TSI'en. Bare så du har noget at regne seriøst ud fra.
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 39
- Tilmeldt: 2. maj 2015, 10:44
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Hvilken motor 1.0 tsi 115hk eller tdi 110hk
Kigger på Golf VIivariant eller Octavia 3 kombi
Er den 1.0 TSI så tørstig?
Er den 1.0 TSI så tørstig?
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3244
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 210 times
Re: Hvilken motor 1.0 tsi 115hk eller tdi 110hk
Jeg ville til enhver tid vælge 1.6 tdi. Men jeg er også dieselmand.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
- KBoesen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3356
- Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Lowland
- Has thanked: 376 times
- Been thanked: 261 times
Re: Hvilken motor 1.0 tsi 115hk eller tdi 110hk
På landevej ved almindelig kørsel (85-90) kan du godt snige den over 20 km/l, men kører du raskt til på motorstien (160 stykker), så ligger den altså på omkring 10-10,5 i snit, hvor dieselen kan holde sig omkring 15.hs1976 skrev:Kigger på Golf VIivariant eller Octavia 3 kombi
Er den 1.0 TSI så tørstig?
Misforstå mig ej, 1,0 TSI'en er en super lækker motor, der er livlig og har godt med træk, men de små knallert-motorer, de ved sku godt hvor tanken sidder, når de skal arbejde lidt.
Hvorimod 1,2 TSI'en er helt anderledes. Den er VIRKELIG påpasselig med dråberne. Den kan man køre som et svin, og stadig lave fine resultater i, men den motor er selvfølgelig ikke en mulighed mere, hvis det skal være nyt.
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 39
- Tilmeldt: 2. maj 2015, 10:44
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Hvilken motor 1.0 tsi 115hk eller tdi 110hk
Det ikke nemt - der jo dage, hvor trafikken snegler sig afsted omkring århus og hvor jeg er glad hvis gennemsnitsfarten har været 80/90 kmt... Og var det relatisk at holde en brændstoføkonomi på 18-19 km/l i 1.0 TSI'en så er den absolut et alterntiv, men jeg vil helst ikke have en ringere brændstoføkonomi.KBoesen skrev:På landevej ved almindelig kørsel (85-90) kan du godt snige den over 20 km/l, men kører du raskt til på motorstien (160 stykker), så ligger den altså på omkring 10-10,5 i snit, hvor dieselen kan holde sig omkring 15.hs1976 skrev:Kigger på Golf VIivariant eller Octavia 3 kombi
Er den 1.0 TSI så tørstig?
Misforstå mig ej, 1,0 TSI'en er en super lækker motor, der er livlig og har godt med træk, men de små knallert-motorer, de ved sku godt hvor tanken sidder, når de skal arbejde lidt.
Hvorimod 1,2 TSI'en er helt anderledes. Den er VIRKELIG påpasselig med dråberne. Den kan man køre som et svin, og stadig lave fine resultater i, men den motor er selvfølgelig ikke en mulighed mere, hvis det skal være nyt.
Desværre er der ikke så mange rapporteringer af motoren på spritmonitor.de endnu
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6227
- Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 213 times
Re: Hvilken motor 1.0 tsi 115hk eller tdi 110hk
1,6 TDI er langt mere støjende end en 1,0 TSI. I tomgang taler vi om 10 - 15 dB(A) og ved konstant 100 km/h ca. 3 - 4 dB(A).
- jakethemoss
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3285
- Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 8 times
Re: Hvilken motor 1.0 tsi 115hk eller tdi 110hk
Og laver København samme trick som Oslo, kan d ikke kører i specifikke byer med en diesel. Det bliver nok mere udbredt med dieselhad fremover i byerne til at starte med.
- trond04
- Nyt medlem
- Indlæg: 255
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:27
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 12 times
Re: Hvilken motor 1.0 tsi 115hk eller tdi 110hk
KBoesen skrev:Det er måske også værd lige at nævne, hvilke biler du påtænker, for der er forskel i hvor meget ekstra du giver for dieselen.
Men med så relativt meget motorvej, vil det sku hurtigt tippe over til TDI'en fordel. Lige så snart den 1,0 TSI skal slæbe ved de hastigheder, så drikker den satme som en Grønlænder til happy hour på puppen.
Hvis vi går ud fra at du kører lige efter fartgrænserne, ramme du nok noget der ligner 20-21 stykker i TDI'en og omkring 15-16 stykker i TSI'en. Bare så du har noget at regne seriøst ud fra.
Her er et udklip af en ret interessant artikel i auto Motor Sport:
"6,5 Litern 1.0 TSI exakt zwischen dem 1.2 TSI (7,0 Liter) und dem 1.6 TDI (6,0 Liter)"
http://www.auto-motor-und-sport.de/verg ... 10192.html
Den artikel var med til at hjælpe mig med samme beslutning, og valget faldt ud til 1.0 TSI i mit tilfælde
Jeg kører mellem 17.5 og 22,5 km/l pt men bil har også kun kørt godt 2000 km i alt
- KBoesen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3356
- Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Lowland
- Has thanked: 376 times
- Been thanked: 261 times
Re: Hvilken motor 1.0 tsi 115hk eller tdi 110hk
Jeg er imponeret hvis det virkelig forholder sig sådan - Det er bare ikke den erfaring jeg har mig fra de demobiler vi har haft med den motor.trond04 skrev: Her er et udklip af en ret interessant artikel i auto Motor Sport:
"6,5 Litern 1.0 TSI exakt zwischen dem 1.2 TSI (7,0 Liter) und dem 1.6 TDI (6,0 Liter)"
http://www.auto-motor-und-sport.de/verg ... 10192.html
Den artikel var med til at hjælpe mig med samme beslutning, og valget faldt ud til 1.0 TSI i mit tilfælde
Jeg kører mellem 17.5 og 22,5 km/l pt men bil har også kun kørt godt 2000 km i alt
Så jeg vil sige jeg er lettere chokket, hvis det viser sig, at 1,0 TSI'en går længere på literen end 1,2 TSI i praksis.
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 117
- Tilmeldt: 18. dec 2012, 16:03
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Slagelse
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Hvilken motor 1.0 tsi 115hk eller tdi 110hk
I forbindelse med at jeg købte min nuværende Golf 7 Variant 2.0 Tdi, prøvekørte jeg en 1.6 Tdi 110 hk.
Jeg var overrasket over hvor fint den trak og kørte, men er glad for at jeg valgte en 2.0 150 hk
Jeg var overrasket over hvor fint den trak og kørte, men er glad for at jeg valgte en 2.0 150 hk
T-Cross Style DSG, 1.5 TSI 2020
Golf 7 Variant 2.0 TDI 150 hk Highline 4motion 2015 Gennemsnit: 15,5 km/l målt over 168671 km Webasto er stadig din ven, men sutter sku noget diesel SOLGT
Polo 6R 1.6 TDI 90 hk Comfortline 2012 Gennemsnit: 22,6 km/l på 88.540 km Webasto er din ven.... kanon lille bil.. SOLGT
Golf 7 Variant 2.0 TDI 150 hk Highline 4motion 2015 Gennemsnit: 15,5 km/l målt over 168671 km Webasto er stadig din ven, men sutter sku noget diesel SOLGT
Polo 6R 1.6 TDI 90 hk Comfortline 2012 Gennemsnit: 22,6 km/l på 88.540 km Webasto er din ven.... kanon lille bil.. SOLGT
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Hvilken motor 1.0 tsi 115hk eller tdi 110hk
Lyder plausibelt. På spritmonitor ligger en 1.0 TSi octavia på 18,5 km/l i gennemsnit. Der er bare ikke ret meget datagrundlag endnu, så det kan vel ende med at svinge lidt til begge sider.trond04 skrev:KBoesen skrev:Det er måske også værd lige at nævne, hvilke biler du påtænker, for der er forskel i hvor meget ekstra du giver for dieselen.
Men med så relativt meget motorvej, vil det sku hurtigt tippe over til TDI'en fordel. Lige så snart den 1,0 TSI skal slæbe ved de hastigheder, så drikker den satme som en Grønlænder til happy hour på puppen.
Hvis vi går ud fra at du kører lige efter fartgrænserne, ramme du nok noget der ligner 20-21 stykker i TDI'en og omkring 15-16 stykker i TSI'en. Bare så du har noget at regne seriøst ud fra.
Her er et udklip af en ret interessant artikel i auto Motor Sport:
"6,5 Litern 1.0 TSI exakt zwischen dem 1.2 TSI (7,0 Liter) und dem 1.6 TDI (6,0 Liter)"
http://www.auto-motor-und-sport.de/verg ... 10192.html
Den artikel var med til at hjælpe mig med samme beslutning, og valget faldt ud til 1.0 TSI i mit tilfælde
Jeg kører mellem 17.5 og 22,5 km/l pt men bil har også kun kørt godt 2000 km i alt
/Søren.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6227
- Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 213 times
Re: Hvilken motor 1.0 tsi 115hk eller tdi 110hk
Der er mange tests, der viser helt samme mønster. Der er bare mange herinde der har en helt uberundet og forstokket aversion mod en 1,0 TSI, på trods af, at det er en rigtig fin og benzinøkonomisk motor.trond04 skrev: Her er et udklip af en ret interessant artikel i auto Motor Sport:
"6,5 Litern 1.0 TSI exakt zwischen dem 1.2 TSI (7,0 Liter) und dem 1.6 TDI (6,0 Liter)"
http://www.auto-motor-und-sport.de/verg ... 10192.html
Den artikel var med til at hjælpe mig med samme beslutning, og valget faldt ud til 1.0 TSI i mit tilfælde
Jeg kører mellem 17.5 og 22,5 km/l pt men bil har også kun kørt godt 2000 km i alt
- trond04
- Nyt medlem
- Indlæg: 255
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:27
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 12 times
Re: Hvilken motor 1.0 tsi 115hk eller tdi 110hk
+1erlingvj skrev:Der er mange tests, der viser helt samme mønster. Der er bare mange herinde der har en helt uberundet og forstokket aversion mod en 1,0 TSI, på trods af, at det er en rigtig fin og benzinøkonomisk motor.trond04 skrev: Her er et udklip af en ret interessant artikel i auto Motor Sport:
"6,5 Litern 1.0 TSI exakt zwischen dem 1.2 TSI (7,0 Liter) und dem 1.6 TDI (6,0 Liter)"
http://www.auto-motor-und-sport.de/verg ... 10192.html
Den artikel var med til at hjælpe mig med samme beslutning, og valget faldt ud til 1.0 TSI i mit tilfælde
Jeg kører mellem 17.5 og 22,5 km/l pt men bil har også kun kørt godt 2000 km i alt
Golf VII 1.0 TSI Bluemotion
Polo 6R 1.2 60HK
Polo 6R 1.2 60HK
- KBoesen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3356
- Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Lowland
- Has thanked: 376 times
- Been thanked: 261 times
Re: Hvilken motor 1.0 tsi 115hk eller tdi 110hk
Hvis den kommentar bl.a. var rettet imod mig, har i misforstået det. Skulle jeg selv ud og købe, købte jeg any day 1,0 TSI, da den er mere harmonisk på alle måder og så snart man er over de 13-1500 omdr, så der er tryk på møllen arbejder den super fint og bedre end 1,2 TSI, samt har en federe lyd (IMO).erlingvj skrev: Der er mange tests, der viser helt samme mønster. Der er bare mange herinde der har en helt uberundet og forstokket aversion mod en 1,0 TSI, på trods af, at det er en rigtig fin og benzinøkonomisk motor.
Men hvis man KUN ser km/l på den, har jeg bare ingen erfaringer der taler for at den er mere økonomisk, kontra 1,2 TSI. (Men igen, dette er kun taget ud fra relativt nye demobiler, med under 2.000km på tælleren).
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Hvilken motor 1.0 tsi 115hk eller tdi 110hk
Kunne man ikke også antage, at demobiler ikke bliver kørt særlig typisk ? Der prøver man vel acceleration, bremse og styring af - og er vel langt fra et ideelt kørselsmønster.KBoesen skrev: Jeg er imponeret hvis det virkelig forholder sig sådan - Det er bare ikke den erfaring jeg har mig fra de demobiler vi har haft med den motor.
Så jeg vil sige jeg er lettere chokket, hvis det viser sig, at 1,0 TSI'en går længere på literen end 1,2 TSI i praksis.
Den demobil jeg prøvekørte (1.4 tsi), der lå jeg på 9,5 km/l efter turen. Efter at have fået min egen og har kørt en måned, så ligger jeg på 15,7 km/l i snit.
/Søren.
- KBoesen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3356
- Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Lowland
- Has thanked: 376 times
- Been thanked: 261 times
Re: Hvilken motor 1.0 tsi 115hk eller tdi 110hk
Det kan du selvfølgelig have til dels ret i - Men når jeg tager udgangspunkt i km/l er det på min tur til og fra arbejde, hvor jeg har kørt bilerne, ligesom hvilken som helst anden dag.i-s skrev: Kunne man ikke også antage, at demobiler ikke bliver kørt særlig typisk ? Der prøver man vel acceleration, bremse og styring af - og er vel langt fra et ideelt kørselsmønster.
Den demobil jeg prøvekørte (1.4 tsi), der lå jeg på 9,5 km/l efter turen. Efter at have fået min egen og har kørt en måned, så ligger jeg på 15,7 km/l i snit.
Og så bør det ikke rykke ret meget på nogle af tallene.
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5577
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 368 times
Re: Hvilken motor 1.0 tsi 115hk eller tdi 110hk
Jeg ville vælge en 1,2 TSI fremfor 1,0 anyday!KBoesen skrev:Hvis den kommentar bl.a. var rettet imod mig, har i misforstået det. Skulle jeg selv ud og købe, købte jeg any day 1,0 TSI, da den er mere harmonisk på alle måder og så snart man er over de 13-1500 omdr, så der er tryk på møllen arbejder den super fint og bedre end 1,2 TSI, samt har en federe lyd (IMO).erlingvj skrev: Der er mange tests, der viser helt samme mønster. Der er bare mange herinde der har en helt uberundet og forstokket aversion mod en 1,0 TSI, på trods af, at det er en rigtig fin og benzinøkonomisk motor.
Men hvis man KUN ser km/l på den, har jeg bare ingen erfaringer der taler for at den er mere økonomisk, kontra 1,2 TSI. (Men igen, dette er kun taget ud fra relativt nye demobiler, med under 2.000km på tælleren).
Imo er det en mere støjsvag motor med en mere harmonisk motorgang. Det kan godt være at den har lidt mindre moment end en 1,0 TSI, men det ville jeg glædeligt leve med istedet for vibrationerne og motorstøjen fra 1,0'eren.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 77
- Tilmeldt: 28. jan 2017, 22:45
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 16 times
Re: Hvilken motor 1.0 tsi 115hk eller tdi 110hk
Det sjovt for det er 100% den modsatte holdning jeg har Var ude og prøvekøre begge inden jeg besluttede mig, sammen med en kammerat, og begges overbevisning var at 1,0 var mere støjsvag fremfor 1,2'eren. Der er 'lidt' rystelser i 1,0, men slet ikke noget man bemærker når man kommer fra en trillingGranTurismo skrev: Jeg ville vælge en 1,2 TSI fremfor 1,0 anyday!
Imo er det en mere støjsvag motor med en mere harmonisk motorgang. Det kan godt være at den har lidt mindre moment end en 1,0 TSI, men det ville jeg glædeligt leve med istedet for vibrationerne og motorstøjen fra 1,0'eren.
- KBoesen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3356
- Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Lowland
- Has thanked: 376 times
- Been thanked: 261 times
Re: Hvilken motor 1.0 tsi 115hk eller tdi 110hk
Og det er også den "korrekte" holdning, hvis man kan sige det sådan, da alle test har vist at 1,0 TSI'en er mere støjsvag, end 1,2 TSI'en.Existenz skrev:Det sjovt for det er 100% den modsatte holdning jeg har Var ude og prøvekøre begge inden jeg besluttede mig, sammen med en kammerat, og begges overbevisning var at 1,0 var mere støjsvag fremfor 1,2'eren. Der er 'lidt' rystelser i 1,0, men slet ikke noget man bemærker når man kommer fra en trillingGranTurismo skrev: Jeg ville vælge en 1,2 TSI fremfor 1,0 anyday!
Imo er det en mere støjsvag motor med en mere harmonisk motorgang. Det kan godt være at den har lidt mindre moment end en 1,0 TSI, men det ville jeg glædeligt leve med istedet for vibrationerne og motorstøjen fra 1,0'eren.
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren
- _Jensen
- Medlem
- Indlæg: 1382
- Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
- Geografisk region: Bornholm
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 88 times
- Been thanked: 421 times
Re: Hvilken motor 1.0 tsi 115hk eller tdi 110hk
Jeg bryder mig generelt ikke om lyden fra 3 cylinder motorer. Alene af den grund have jeg valgt 1.2 TSI
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG