Køb af Golf VII 1,2 TSI dsg bmt

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
steffenchristensen
Nyt medlem
Indlæg: 236
Tilmeldt: 15. mar 2014, 17:41
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Køb af Golf VII 1,2 TSI dsg bmt

Indlæg af steffenchristensen » 18. jan 2017, 11:17

Hej Vagcars
Jeg står med overvejelser om at min næste bil skulle være en Golf VII 1,2 TSI DSG BMT fra 2013 der har kørt 27000 km.
Jeg kører pt. i en Golf V 1,4 TSI 140hk - og har intet imod bilen, den er helt fantastisk men noget nyere ville ikke være skidt.

Jeg har ingen problemer med min nuværende bil og kæden da det er skiftet, men
  • 1. Er 1,2 TSI 2013 med kædetræk? Og er der stadig problemer?
    2. Er der andet man skal være OBS på denne bil?
    3. Vil jeg dø af kedsomhed i at gå ned i en 1,2 TSI? Jeg kører dagligt 40km hver vej på landevej.
Tak på forhånd for svar,

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Køb af Golf VII 1,2 TSI dsg bmt

Indlæg af erlingvj » 18. jan 2017, 11:26

Din nuværende bil har en multilink-bagaksel.
En G7 1,2 har en halvstiv compound-aksel og en mere stødende affjedring. Vælg en 1,4 TSI, der har samme aksel som din nuværende bil.

steffenchristensen
Nyt medlem
Indlæg: 236
Tilmeldt: 15. mar 2014, 17:41
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Køb af Golf VII 1,2 TSI dsg bmt

Indlæg af steffenchristensen » 18. jan 2017, 11:32

erlingvj skrev:Din nuværende bil har en multilink-bagaksel.
En G7 1,2 har en halvstiv compound-aksel og en mere stødende affjedring. Vælg en 1,4 TSI, der har samme aksel som din nuværende bil.
Jeg ville også gerne op i noget større motor, men der er også 60000+ i forskel i prisen :roll:

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Køb af Golf VII 1,2 TSI dsg bmt

Indlæg af KBoesen » 18. jan 2017, 12:29

Lige for vende diskussionen omkring kæde, så har alle 1,2/1,4 TSI motorer i Golf VII tandremstræk, der skal skiftes v. 240.000 km. Så der skal du ikke være nervøs for kæde.

Personligt synes jeg selv at 1,2 TSI'en gør et hæderligt stykke arbejde, så tvivler på du kommer til at kede dig ihjel. Du skal bare lige vende dig til at den skal piskes lidt mere, før der sker noget. ;)

Den går jo trods alt stadig fra 0-100 på 10 sekunder, hvilket jo er relativt hurtigt, selv efter nutidens termer. :)

Det andet med bagakslen, mærker du sku ikke i det daglige. Nu har jeg kørt i flere nye Leon'er med den ene og den anden bagakslen, og det er kun under sportslig/frisk kørsel, at forskellen er til at mærke. I det daglige opdager du det ikke.
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren

Brugeravatar
Møbbe
Aktiv medlem
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 14. jun 2008, 07:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 11 times
Been thanked: 128 times

Re: Køb af Golf VII 1,2 TSI dsg bmt

Indlæg af Møbbe » 18. jan 2017, 12:57

Inden jeg fik A5èren, havde jeg sådan en vogn, som lånebil

Jeg er ret sikker på den havde 3 cyl - det syntes jeg kunne mærkes - den havde en underlig følelse - svært at forklarer, men den var ikke nær så harmonisk som en 4 cyl.

Det var ingen raket, men op til 130km/t var den okay.
Mercedes EQC 400 4-matic
MiniCooper SE
BMW e30 Mtech 1 - eta 2,7 supercharged

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10864
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1890 times

Re: Køb af Golf VII 1,2 TSI dsg bmt

Indlæg af GaSelle » 18. jan 2017, 13:03

Møbbe skrev:Inden jeg fik A5èren, havde jeg sådan en vogn, som lånebil

Jeg er ret sikker på den havde 3 cyl - det syntes jeg kunne mærkes - den havde en underlig følelse - svært at forklarer, men den var ikke nær så harmonisk som en 4 cyl.

Det var ingen raket, men op til 130km/t var den okay.
Det er kun 1.0 TSI der er tre-benet i Golf.

Brugeravatar
Møbbe
Aktiv medlem
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 14. jun 2008, 07:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 11 times
Been thanked: 128 times

Re: Køb af Golf VII 1,2 TSI dsg bmt

Indlæg af Møbbe » 18. jan 2017, 13:43

GaSelle skrev:
Møbbe skrev:Inden jeg fik A5èren, havde jeg sådan en vogn, som lånebil

Jeg er ret sikker på den havde 3 cyl - det syntes jeg kunne mærkes - den havde en underlig følelse - svært at forklarer, men den var ikke nær så harmonisk som en 4 cyl.

Det var ingen raket, men op til 130km/t var den okay.
Det er kun 1.0 TSI der er tre-benet i Golf.

Du har ret.....det var "kun" en 1.0 jeg havde...kan det passe den havde 122hk ?
Mercedes EQC 400 4-matic
MiniCooper SE
BMW e30 Mtech 1 - eta 2,7 supercharged

DMJ
Nyt medlem
Indlæg: 489
Tilmeldt: 16. jun 2008, 11:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 43 times

Re: Køb af Golf VII 1,2 TSI dsg bmt

Indlæg af DMJ » 18. jan 2017, 14:11

1,2'eren er ingen raket, men den gør det hæderligt og har et fornuftigt bundtræk, så man kan køre ved relativt lave omdrejninger og køre øko hvis man ønsker det. Den er ganske fin at køre og så længe man ikke har et behov om at ligge og køre dørtræk og sportsligt, så mangler den ikke kræfter i dagligdagen. Min 1,6TDI var jeg bange for at overhale i på motorvejen fordi den var meget sløv, det klarede jeg med en chipning. 1,2'eren kører standard endnu, den har fint overskud til en overhaling på motorvejen. Økonomi er jo lidt en blandet størrelse, men mit brug er blandet motorvej, landevej og bykørsel, jeg kører et snit på 17,5km/l. I min daglige kørsel kører jeg sjældent længere end 15km ad gangen, så der bliver ikke kørt mange gennemvarme kilometer, i forhold til mit kørselsmønster synes jeg 17,5km/l er flot. Det er iøvrigt udregnet udfra tankning kontra kørte kilometer.

På landevejen er den ret øko, på en 8km landevejstur med koldstart om morgenen kan jeg nemt ramme 22km/l i snit. Jo længere turen er jo højere kommer den op. Motorvej bliver den tørstig hvis man presser farten.

Du er nok nødt til at prøve motoren selv for at være sikker på det er noget for dig :)

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Køb af Golf VII 1,2 TSI dsg bmt

Indlæg af erlingvj » 18. jan 2017, 14:12

115 HK

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"