Aircondition

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Golub
Helt nyt medlem
Indlæg: 89
Tilmeldt: 21. nov 2013, 01:29
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Aircondition

Indlæg af Golub » 29. jan 2017, 14:26

Hej alle har en passat 3c 2008 model da var ude at køre i dag og stoppede ved et lys kryds kom der pludselig røg fra motoren, da jeg parkerede og gik ud for at se hvor det kom fra, så jeg at det var nede under motorrummet ved højre for dæk røgen kommer fra et lille rør som peger nedad og der er et hul i under skærmen til det. Efter et stykke tid hvor jeg havde prøvet alt så slukkede jeg ac'en og så stoppede det ? Hvad kan det være?

Brugeravatar
Springtosse
Nyt medlem
Indlæg: 467
Tilmeldt: 15. aug 2009, 12:10
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Midt på Sjælland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Aircondition

Indlæg af Springtosse » 29. jan 2017, 16:22

Er det et rør som der er hul i eller hvordan? Men det kunne sagtens være et alu rør som har fået en utæthed, og så er det ac væske / Kølemiddel som pisser ud!!

Men kan være et rør eller en ac kompressor kobling... Det ville være mine gæt, men det er gæt....
Golf 6 TDI 140 HK, DSG,
Eftermonteret : RNS510, BT, MDI, Helix PP52DSP,Helix PP 7S-D, GTI rat med Skiftepads. Webasto Thermo top C med TC3 GSM. LED baglygter. Xenon forlygter med Kurvelys
Webasto service center
Kik forbi Ofelia autoteknik
Vi er også på facebook, kik forbi og like den gerne https://www.facebook.com/pages/Ofelia-A ... 23?fref=ts
http://www.ofeliaautoteknik.dk

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1898 times

Re: Aircondition

Indlæg af GaSelle » 29. jan 2017, 16:25

Lyder det ikke mere som en tilskudsvarmer?

Golub
Helt nyt medlem
Indlæg: 89
Tilmeldt: 21. nov 2013, 01:29
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Aircondition

Indlæg af Golub » 29. jan 2017, 16:43

Nej nej der er ikke hul i røret men der er lavet hul i bundskærmen så at det kan komme ud af røret altså komme af med væske eller noget. Men hvis det er tilskudsvarme skal det så ryge så meget ??? Det lignede bare at noget var ved at brænde af med alt det røg?

klyfax
Helt nyt medlem
Indlæg: 68
Tilmeldt: 24. jan 2017, 22:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Aircondition

Indlæg af klyfax » 29. jan 2017, 16:45

Hvis det stopper med at ryge når du stopper AC så det ik AC. AC er under tryk hele tiden plus AC væske er usynligt, det kun hvis der dannes damp i forbindelse med voldsomme temperatur skiftning, at man kan "se" det.
Men fyret er placeret lige der på rigtig mange biler så det nok nærmere det.


Polo R WRC #1117

Mvh Magnussen, on Tapa(s)talk
Polo R WRC #1117

Mvh Magnussen

Golub
Helt nyt medlem
Indlæg: 89
Tilmeldt: 21. nov 2013, 01:29
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Aircondition

Indlæg af Golub » 29. jan 2017, 17:27

Ok jeg ved at bilen er forberedt til fyret men jeg har ikke fået installeret modulet til det så det burde ikke virke, aner ikke hvad det så kan være eller om det er farligt ? Mht bilen og passagerer

BubbiW
Nyt medlem
Indlæg: 243
Tilmeldt: 6. maj 2015, 23:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Aircondition

Indlæg af BubbiW » 29. jan 2017, 19:09

Det må være tilskudsvarmeren!

Jeg læste netop et andet sted her på siden, at når man trykker på Econ (som stopper aircon), så slukker det samtidig for tilskudsvarmeren... Og beskrivelsen lyder da ret meget til at det er udstødningsrøret fra sådan én ;-)
VW Passat 2.0 TDI 170 HK DSG

Golub
Helt nyt medlem
Indlæg: 89
Tilmeldt: 21. nov 2013, 01:29
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Aircondition

Indlæg af Golub » 29. jan 2017, 19:32

I min bils aircon er der ikke nogen Econ knap der er kun on og auto. Men er det virkeligt sådan at der kommer damp/røg fra røret så meget så man tror at der er noget galt

styker
Aktiv medlem
Indlæg: 1571
Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 178 times

Re: Aircondition

Indlæg af styker » 29. jan 2017, 19:37

Ja trådstarter er jo fra Sverige så det er ikke usandsynligt at der er webasto tilskudsvarmer i hans 08 Passat.
En dansk Passat har jo bare brødrister, hvor dem til Norge og åbenbart også Sverige har tilskudsfyr.
Men hvis man trykker ECON for at stoppe AC så stopper tilskudsfyret jo også.

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2760
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 501 times

Re: Aircondition

Indlæg af Nicklossi » 29. jan 2017, 19:56

klyfax skrev:Hvis det stopper med at ryge når du stopper AC så det ik AC. AC er under tryk hele tiden plus AC væske er usynligt, det kun hvis der dannes damp i forbindelse med voldsomme temperatur skiftning, at man kan "se" det.
Men fyret er placeret lige der på rigtig mange biler så det nok nærmere det.


Polo R WRC #1117

Mvh Magnussen, on Tapa(s)talk
Der dannes damp hele tiden i et kølesystem som f.eks aircondition - det er sådan det virker ;)
Der behøver ikke være voldsomme ændringer i temperatur :)

klyfax
Helt nyt medlem
Indlæg: 68
Tilmeldt: 24. jan 2017, 22:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Aircondition

Indlæg af klyfax » 29. jan 2017, 20:13

Ja. Dårligt formuleret. Mente vand dampe når røret var voldsomt utæt. Det er dem der dannes ved voldsomme ændringer i temperaturen


Polo R WRC #1117

Mvh Magnussen, on Tapa(s)talk
Polo R WRC #1117

Mvh Magnussen

BubbiW
Nyt medlem
Indlæg: 243
Tilmeldt: 6. maj 2015, 23:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Aircondition

Indlæg af BubbiW » 30. jan 2017, 08:04

Golub skrev:I min bils aircon er der ikke nogen Econ knap der er kun on og auto. Men er det virkeligt sådan at der kommer damp/røg fra røret så meget så man tror at der er noget galt
Nåh ja, du har præcis samme model som mig, så ved jeg udmærket godt du har A/C-knap, og ikke Econ ;)

Den Touareg jeg nogen gange låner, lugter halv-grimt og ryger lidt fra tilskudsvarmeren, men den virker fint...
Og jeg så engang en Mondeo en vintermorgen ved købmanden, den røg som en sindssyg fra den - så helt vildt ud :shock:

Om der så er en defekt må en af de kloge svare på ;-)
Mit eget eftermonterede Webasto lugter kun en smule under start og stop, og ellers hverken røg eller lugt....
VW Passat 2.0 TDI 170 HK DSG

BubbiW
Nyt medlem
Indlæg: 243
Tilmeldt: 6. maj 2015, 23:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Aircondition

Indlæg af BubbiW » 30. jan 2017, 08:07

styker skrev:Ja trådstarter er jo fra Sverige så det er ikke usandsynligt at der er webasto tilskudsvarmer i hans 08 Passat.
En dansk Passat har jo bare brødrister, hvor dem til Norge og åbenbart også Sverige har tilskudsfyr.
Men hvis man trykker ECON for at stoppe AC så stopper tilskudsfyret jo også.
Hvad er en brødrister?? Altså i denne forbindelse!! Jeg ved udmærket godt hvad det er hjemme i køkkenet :lol:
VW Passat 2.0 TDI 170 HK DSG

Golub
Helt nyt medlem
Indlæg: 89
Tilmeldt: 21. nov 2013, 01:29
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Sv: Aircondition

Indlæg af Golub » 30. jan 2017, 10:05

BubbiW skrev:
Golub skrev:I min bils aircon er der ikke nogen Econ knap der er kun on og auto. Men er det virkeligt sådan at der kommer damp/røg fra røret så meget så man tror at der er noget galt
Nåh ja, du har præcis samme model som mig, så ved jeg udmærket godt du har A/C-knap, og ikke Econ ;)

Den Touareg jeg nogen gange låner, lugter halv-grimt og ryger lidt fra tilskudsvarmeren, men den virker fint...
Og jeg så engang en Mondeo en vintermorgen ved købmanden, den røg som en sindssyg fra den - så helt vildt ud :shock:

Om der så er en defekt må en af de kloge svare på ;-)
Mit eget eftermonterede Webasto lugter kun en smule under start og stop, og ellers hverken røg eller lugt....
Ja har en ac knap og auto nede under så bare slukke for auto så stopper det. Det må jeg prøve

Golub
Helt nyt medlem
Indlæg: 89
Tilmeldt: 21. nov 2013, 01:29
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Aircondition

Indlæg af Golub » 30. jan 2017, 10:54

Det virker bare vildt at det skal ryge/dampe så meget så man tror lortet er ved at eksploderer :)

styker
Aktiv medlem
Indlæg: 1571
Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 178 times

Re: Aircondition

Indlæg af styker » 30. jan 2017, 11:13

BubbiW skrev:
styker skrev:Ja trådstarter er jo fra Sverige så det er ikke usandsynligt at der er webasto tilskudsvarmer i hans 08 Passat.
En dansk Passat har jo bare brødrister, hvor dem til Norge og åbenbart også Sverige har tilskudsfyr.
Men hvis man trykker ECON for at stoppe AC så stopper tilskudsfyret jo også.
Hvad er en brødrister?? Altså i denne forbindelse!! Jeg ved udmærket godt hvad det er hjemme i køkkenet :lol:
Det er den elektriske tilskudsvarmer der sidder i de fleste VAG dieselbiler her i DK, så de kan varme lidt hurtigere ved kold motor.
Den er placeret i blæserkassen og ofte defekt, prøv at søge brødrister her i forum.
Men i Norge og åbenbart også sverige er der webasto fyr som tilskudsvarmer i de fleste modeller med dieselmotor.
Her i DK er det vist kun Toureg og den gamle Touran det har været standard med webasto tilskudsvarmer.

BubbiW
Nyt medlem
Indlæg: 243
Tilmeldt: 6. maj 2015, 23:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Aircondition

Indlæg af BubbiW » 30. jan 2017, 12:21

styker skrev:Det er den elektriske tilskudsvarmer der sidder i de fleste VAG dieselbiler her i DK, så de kan varme lidt hurtigere ved kold motor.
Den er placeret i blæserkassen og ofte defekt, prøv at søge brødrister her i forum.
Okay? Dét vidste jeg slet ikke! Så er min ret sikkert også defekt - hvis det er i en Passat 2008?. De få gange jeg har startet uden fyr, så er den en krig om at blive varm...
Men er jo lidt ligemeget, når jeg altid har kørt med fyret inden start, og også lader det køre til motoren er godt varm. Men ville da være smart hvis bilen så varmede til driftstemperatur endnu hurtigere....

Edit: Jeg kan se den kun er til kabinen bliver hurtigere varm, dvs. intet med kølevand/motor at gøre... Så er det jo lige meget for mit vedkommende ;-)
VW Passat 2.0 TDI 170 HK DSG

Golub
Helt nyt medlem
Indlæg: 89
Tilmeldt: 21. nov 2013, 01:29
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Aircondition

Indlæg af Golub » 31. jan 2017, 00:03

Hey gutter bare så jeg ved hvordan og hvorledes men er det normalt at webastoen ryger/damper så meget når ac/varmen er tændt indtil motoren er varm eller er den defekt og skal laves, igen jeg har ingen knap til motorvarme i bilen og ikke noget fyr modul installeret så bilen er forvarmet. På forhånd tak

Brugeravatar
Springtosse
Nyt medlem
Indlæg: 467
Tilmeldt: 15. aug 2009, 12:10
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Midt på Sjælland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Aircondition

Indlæg af Springtosse » 1. feb 2017, 20:51

Hvis brænderen i et oliefyr er defekt, så kan godt ryge rigtigt meget, og det kan også godt ryge hvis det her en masse små ture. Der får det ikke lov til at brænde rent...

Eberspacher er EU mestre i røg, endnu værre end Webasto...
Golf 6 TDI 140 HK, DSG,
Eftermonteret : RNS510, BT, MDI, Helix PP52DSP,Helix PP 7S-D, GTI rat med Skiftepads. Webasto Thermo top C med TC3 GSM. LED baglygter. Xenon forlygter med Kurvelys
Webasto service center
Kik forbi Ofelia autoteknik
Vi er også på facebook, kik forbi og like den gerne https://www.facebook.com/pages/Ofelia-A ... 23?fref=ts
http://www.ofeliaautoteknik.dk

Golub
Helt nyt medlem
Indlæg: 89
Tilmeldt: 21. nov 2013, 01:29
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Aircondition

Indlæg af Golub » 1. feb 2017, 23:39

Ok tak for det så skal jeg have den tjekket, det skete nemlig efter et par ture hvor motoren ikke var varm tak for det :-)

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"