(Løst) Lev. Af Ny Bil Skudt Kritisk Langt Ud I Fremtiden.

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
sorteper
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 13. nov 2016, 11:43
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

(Løst) Lev. Af Ny Bil Skudt Kritisk Langt Ud I Fremtiden.

Indlæg af sorteper » 31. jan 2017, 01:02

For første gang i mit liv har jeg bestilt en helt ny bil. En stor beslutning der var længe undervejs, for min kone og jeg er normalt hverken typerne der shopper amok eller køber ting på kredit. Men, wow., jeg gik virkelig all-in på vores bilkøb og bestilte en ny og åbenbart særdeles populær model fra et af de mindre mærker i vag-koncernen og satte endda en god sjat krydser i ekstraudstyrskataloget.

Bilen bestilte jeg for knap to måneder siden, dvs. En af de allerførste dage i december 2016. Et af de krav jeg stillede til forhandleren, fra start, var at familien skulle kunne køre på sommerferie i 2017 i den nye bil. Et krav som forhandleren hele tiden har været opmærksom på og som forhandleren hele tiden har kaldt mere end realistisk. Indtil i dag...

Den forventede leveringsdato har hidtil været midt-forår 2017. I sidste uge rykkede jeg forhandleren for et bud på hvornår man regnede med at fabrikken ville fremstille vores bil. I dag kom svaret: "som det ser ud nu bliver bilen lavet i juni".

Dermed når vi ikke at få vores bil inden sommerferien. Ikke optimalt. Og det punkterer både min og min kones motivation for, at holde den i forvejen lange ventetid ud. Vi har ingen bil i øjeblikket, og helt ærligt... Det stinker. Vores nye bil - og i høj grad muligheden for at tage på sommerferie i vores nye bil - skulle have været præmien for at vi har cyklet, til alt, gennem vinter og forår. Vi har en søn i vuggestue-alder + en ny spire der gror i konens mave og bor på langt ude landet, så det lort er ikke altid nemt. ;)

jeg spørger jer hermed i ren frustration: har jeg gamblet og tabt? Kan jeg forvente (eller forhandle mig til) nogen form for kompensation?

Tldr: hvad er ens muligheder når importør/fabrik udskyder leveringen af ens bil så langt, at forhandlerens mundtlige løfte om leveringstid ikke længere kan overholdes?
Senest rettet af sorteper 2. mar 2017, 20:54, rettet i alt 1 gang.

sorteper
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 13. nov 2016, 11:43
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Lev. Af Ny Bil Skudt Kritisk Langt Ud I Fremtiden. Hvad

Indlæg af sorteper » 31. jan 2017, 01:11

Hmm, både emnelinje og indlæg er ramt af en eller anden tysk (måske engelsk?) autokorrektion af store og små bogstaver. Det ser helt spøjst ud. Jeg skrev i hvert fald helt sikkert hverken versaler i begyndelsen af hvert ord i emnelinjen eller konsekvent små bogstaver efter "kolon". Beklager. :lol:

Brugeravatar
preben76
Aktiv medlem
Indlæg: 1595
Tilmeldt: 3. apr 2012, 20:39
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 79 times

Re: Lev. Af Ny Bil Skudt Kritisk Langt Ud I Fremtiden. Hvad

Indlæg af preben76 » 31. jan 2017, 01:24

Hvad har du bestil af ekstra udstyr på bilen?

Jeg bestilte 30-6-16 en ny touran med levering i uge 46 ca. Hørte intet fra forhandleren før uge 48 hvor jeg selv rykkede for et svar.
Dagen inden havde han modtaget en mail fra importøren at bilen ikke kunne leveres med dynaudio som jeg havde ønsket og at der endnu ikke var nogen info om hvornår det ville komme til bilen.
Afventede til 3-1-17 og får af vide at der i mellem jul og nytår er tikket en mail ind med at dynaudio ikke bliver en mulighed i den nye touran alligevel. Så jeg har ventet forgæves på at få min bil leveret siden juli. Levering skulle så ske i uge 10.

Det jeg forsøger at sige er at det kan være noget af det udstyr du har valgt der går ind og blokere for produktion af bilen. Men det burde forhandlere kunne se i sit system. Det burde så også være muligt for ham at fjerne det der er problemet igen så bilen kan sættes i produktion.

sorteper
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 13. nov 2016, 11:43
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Lev. Af Ny Bil Skudt Kritisk Langt Ud I Fremtiden. Hvad

Indlæg af sorteper » 31. jan 2017, 01:27

Meldingen er at det er motoren, der er det svage led i forsyningskæden. Den kan jeg ikke undvære. ;)

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5568
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 367 times

Re: Lev. Af Ny Bil Skudt Kritisk Langt Ud I Fremtiden. Hvad

Indlæg af GranTurismo » 31. jan 2017, 01:27

Hvad er det for en bil?

Vi har flere bilsælgere her på VAGcars, så måske der er en som kan komme med en forklaring på hvorfor produktionen skal tage så lang tid.

Hvis det er en bil som har været i prodiktion et stykke tid, så synes jeg da det lyder som ualmindelig lang tid. Men hvis det er en ny model, f.eks. Skoda Kodiaq så er der måske noget som holder produktionsopstarten tilbage...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

sorteper
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 13. nov 2016, 11:43
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Lev. Af Ny Bil Skudt Kritisk Langt Ud I Fremtiden. Hvad

Indlæg af sorteper » 31. jan 2017, 01:32

Det er en Ateca.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5568
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 367 times

Re: Lev. Af Ny Bil Skudt Kritisk Langt Ud I Fremtiden. Hvad

Indlæg af GranTurismo » 31. jan 2017, 01:35

sorteper skrev:Det er en Ateca.
Motor?

Måske @Kboesen har et bud på årsagen?!?
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

sorteper
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 13. nov 2016, 11:43
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Lev. Af Ny Bil Skudt Kritisk Langt Ud I Fremtiden. Hvad

Indlæg af sorteper » 31. jan 2017, 01:42

preben76 skrev:Jeg bestilte 30-6-16 en ny touran med levering i uge 46 ca. Hørte intet fra forhandleren før uge 48 hvor jeg selv rykkede for et svar.
Dagen inden havde han modtaget en mail fra importøren at bilen ikke kunne leveres med dynaudio som jeg havde ønsket og at der endnu ikke var nogen info om hvornår det ville komme til bilen.
Afventede til 3-1-17 og får af vide at der i mellem jul og nytår er tikket en mail ind med at dynaudio ikke bliver en mulighed i den nye touran alligevel. Så jeg har ventet forgæves på at få min bil leveret siden juli. Levering skulle så ske i uge 10.
Jeg er helt paf. Du er et tålmodigt menneske!
Er bilbranchen mon i virkeligheden et amatørprojekt drevet på hobbybasis? :lol:

sorteper
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 13. nov 2016, 11:43
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Lev. Af Ny Bil Skudt Kritisk Langt Ud I Fremtiden. Hvad

Indlæg af sorteper » 31. jan 2017, 01:48

GranTurismo skrev:Motor?

Måske @Kboesen har et bud på årsagen?!?
1.4 TSI. Motoren er ganske rigtigt flaskehalsen. Men det vidste man allerede da jeg bestilte bilen, hvilket var medvirkende til at jeg accepterede den lange, og altså nu endnu længere, leveringstid.

Brugeravatar
preben76
Aktiv medlem
Indlæg: 1595
Tilmeldt: 3. apr 2012, 20:39
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 79 times

Re: Lev. Af Ny Bil Skudt Kritisk Langt Ud I Fremtiden. Hvad

Indlæg af preben76 » 31. jan 2017, 03:28

sorteper skrev:
preben76 skrev:Jeg bestilte 30-6-16 en ny touran med levering i uge 46 ca. Hørte intet fra forhandleren før uge 48 hvor jeg selv rykkede for et svar.
Dagen inden havde han modtaget en mail fra importøren at bilen ikke kunne leveres med dynaudio som jeg havde ønsket og at der endnu ikke var nogen info om hvornår det ville komme til bilen.
Afventede til 3-1-17 og får af vide at der i mellem jul og nytår er tikket en mail ind med at dynaudio ikke bliver en mulighed i den nye touran alligevel. Så jeg har ventet forgæves på at få min bil leveret siden juli. Levering skulle så ske i uge 10.
Jeg er helt paf. Du er et tålmodigt menneske!
Er bilbranchen mon i virkeligheden et amatørprojekt drevet på hobbybasis? :lol:
Ja jeg forstår jo heller ikke at man ikke har vidst for længe siden at bilen ikke kunne leveres med dynaudio. Og endnu mere underligt når nu golf 7 som jo er samme platform godt kan leveres med det.
Jo lidt tålmodig er jeg :lol: Men nu er den da heldigvis snart på vej. 5 uger mere og jeg skulle gerne få mig en ny bil at trille rundt i.

Brugeravatar
farouche
Medlem
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 9 times
Been thanked: 125 times

Re: Lev. Af Ny Bil Skudt Kritisk Langt Ud I Fremtiden. Hvad

Indlæg af farouche » 31. jan 2017, 06:55

Om du kan få kompensation afhænger helt og holdent af din forhandler.
Snak da med ham om ikke de har en bil I kan få på favorable vilkår til jeres ferie.
Jeg stod i lidt samme situation da vi ventede på vores G7, og da havde vi en lånebil i vores sommerferie som vi kun betalte et ret symbolsk beløb for..
2023 Polestar 2 LRSM Plus

Brugeravatar
Møbbe
Aktiv medlem
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 14. jun 2008, 07:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 11 times
Been thanked: 128 times

Re: Lev. Af Ny Bil Skudt Kritisk Langt Ud I Fremtiden. Hvad

Indlæg af Møbbe » 31. jan 2017, 10:19

Vi bestilte en ny Audi A5 Sportsback, og vores "eneste" krav var også at den ville være klar til sommerferien, som gik til Italien.

Jeg spurgte sælgere, hvad planen var hvis det mod forventning ikke var muligt af få bilen hjem - her ville han gerne stille en bil til rådighed. Så det kunne måske være jeres løsning / kompensation ?

Vi fik leveret bilen 2 mdr før planlagt, så alt var i skønneste orden.

Svigermor har lige bestilt en ny Q2 sport - denne er rykket 6 uger frem, og hun får den indenfor de næste par uger.
Mercedes EQC 400 4-matic
MiniCooper SE
BMW e30 Mtech 1 - eta 2,7 supercharged

DMJ
Nyt medlem
Indlæg: 489
Tilmeldt: 16. jun 2008, 11:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 43 times

Re: Lev. Af Ny Bil Skudt Kritisk Langt Ud I Fremtiden. Hvad

Indlæg af DMJ » 31. jan 2017, 14:12

Som flere nævner, så hør forhandleren. De plejer at være til at snakke med, ikke kun i forbindelse med ferien, men også i en længere periode, især når det skyldes en levering som skubber sig.

Brugeravatar
lune
Medlem
Indlæg: 1158
Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:13
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sønderborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Lev. Af Ny Bil Skudt Kritisk Langt Ud I Fremtiden. Hvad

Indlæg af lune » 31. jan 2017, 14:18

Der er en del på Mobile, men om de lige rammer dine specifikationer ved jeg ikke:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... &fnai=prev
E70 3,0SD Mtech
Mini One 2002
Bmw z4 Coupe 3,0SI

styker
Aktiv medlem
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 177 times

Re: Lev. Af Ny Bil Skudt Kritisk Langt Ud I Fremtiden. Hvad

Indlæg af styker » 31. jan 2017, 15:21

Det er godt nok en noget anden service ved vag forhandlere end Toyota f.eks.
Da konen skulle have en ny Yaris i 2012 der var der også +4 mdr i leveringstid.
Der skete så det at 2,5 måned før den skulle være klar der var der en der kørte over for rødt som ramte konen så hun fældede en af lyskrysmasterne.
Så vores byttebil var totalskadet, der lånte toyotaforhandleren os uden beregning en Aygo i over 2,5 måned da den nye blev forsinket yderligere 14 dage.
Og som en bonus fik vi 30000 mere end den aftalte byttepris af forsikringen.

Så hvis jeg var trådstarter ville jeg give forhandleren det ultimatum at han stiller en passende bil til rådighed fra den aftalte leveringsdato og indtil den nye bil rent faktisk dukker op.
Ellers må handlen hæves, jeg havde ikke accepteret så forlænget en leveringstid uden kompensation når det er gjort klart for sælger at bilen skulle være der inden sommerferien.
Troede i øvrigt at 1,4tsi var afløst af 1,5 tsi til den tid.

Brugeravatar
Henrik
Aktiv medlem
Indlæg: 1526
Tilmeldt: 9. jun 2008, 15:26
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7200 Grindsted
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Lev. Af Ny Bil Skudt Kritisk Langt Ud I Fremtiden. Hvad

Indlæg af Henrik » 31. jan 2017, 15:45

Står der noget omkring lev.tidspunkt på jeres slutsedel?

Der er nogle helt klare retningslinier, jeg ved at flere mærker ikke kan følge med til at levere, fordi at underleverandøren, heller ikke kan følge med. mange stder er det en kombination af af aut.gear der ofte driller, og udskyder processen.

Men hør forhandleren, om i ikke kan finde en løsning på en lånebil imens, hos os stiller vi altid lånebil til rådighed hvis, den nye bliver forsinket, udover hvad der er aftalt +/-

Ellers må du komme og købe en ny Kuga af mig istedet ;)
/Henrik
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk |
| Alle indlæg vedrørende KØB skal postes i Køb - Købe guide - Alt vedr. køb |

2023 Volvo XC90 T8 Ultimate - 2016 Mercedes C63s AMG Coupe - 2022 Polestar 2 - VW Polo DSG -

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Lev. Af Ny Bil Skudt Kritisk Langt Ud I Fremtiden. Hvad

Indlæg af i-s » 31. jan 2017, 16:43

styker skrev: Troede i øvrigt at 1,4tsi var afløst af 1,5 tsi til den tid.
Indtil videre er den vist kun annonceret til Golf midt 2017. Passat osv kommer senere.
/Søren.

JT80
Nyt medlem
Indlæg: 281
Tilmeldt: 13. maj 2013, 11:52
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 3 times

Re: Lev. Af Ny Bil Skudt Kritisk Langt Ud I Fremtiden. Hvad

Indlæg af JT80 » 31. jan 2017, 21:59

Hmmm... vores første bil blev også udskudt. Da den var 14 dage forsinket, så snuppede jeg sælgers bil, da de ikke havde andre lånebiler til rådighed :-)
Pløf?

sorteper
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 13. nov 2016, 11:43
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Lev. Af Ny Bil Skudt Kritisk Langt Ud I Fremtiden. Hvad

Indlæg af sorteper » 31. jan 2017, 22:37

Mange tak for jeres input. Jeg tager naturligvis en snak med forhandleren og regner med at vi finder en form for løsning sammen.

sorteper
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 13. nov 2016, 11:43
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Lev. Af Ny Bil Skudt Kritisk Langt Ud I Fremtiden. Hvad

Indlæg af sorteper » 31. jan 2017, 22:58

Henrik skrev:Står der noget omkring lev.tidspunkt på jeres slutsedel?

Der er nogle helt klare retningslinier, jeg ved at flere mærker ikke kan følge med til at levere, fordi at underleverandøren, heller ikke kan følge med. mange stder er det en kombination af af aut.gear der ofte driller, og udskyder processen.

Men hør forhandleren, om i ikke kan finde en løsning på en lånebil imens, hos os stiller vi altid lånebil til rådighed hvis, den nye bliver forsinket, udover hvad der er aftalt +/-

Ellers må du komme og købe en ny Kuga af mig istedet ;)
Om der står noget konkret om leveringsdato på slutsedlen må jeg lige kigge efter. Jeg gætter på forhandleren har dækket sig ind, for jeg har i hvert fald ikke bedt om nogen konkret dato, bort set fra at den skulle lande før sommerferien. Havde jeg været lidt mindre naiv og sat mig lidt bedre ind i leveringstider og risiko for forsinkelser hos VAG, havde jeg helt sikkert sikret mig at der blev skrevet en deadline på slutsedlen. Man lærer kun så længe man lever. ;)

Vores Ateca er med DSG. Men forhandleren mener er at det er motoren der er flaskehalsen.

Sjovt du nævner Kuga'en. Det var faktisk en månedlang tur gennem sydvest USA i en Ford Escape (det kalder amerikanerne deres Kuga'er), der gav mig smag for at sidde højt i en bil. Mine lokale Ford-forhandlere var bare lidt for tunge at danse med, så kærligheden faldt på den, dengang, helt nye Ateca i stedet.

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Lev. Af Ny Bil Skudt Kritisk Langt Ud I Fremtiden. Hvad

Indlæg af aknedude » 31. jan 2017, 23:26

Det spiller måske også ind at vi i DK ikke får tildelt ret mange produktions pladser hos Seat. Har lige fået at vide at min Leon er flyttet til uge 17-19. Den er bestilt før jul.

sorteper
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 13. nov 2016, 11:43
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Lev. Af Ny Bil Skudt Kritisk Langt Ud I Fremtiden. Hvad

Indlæg af sorteper » 1. feb 2017, 00:04

aknedude skrev:Det spiller måske også ind at vi i DK ikke får tildelt ret mange produktions pladser hos Seat. Har lige fået at vide at min Leon er flyttet til uge 17-19. Den er bestilt før jul.
Det gør det givetvis. Men så ligger det vel lige for, at importøren kridter skoene og kommer ind i kampen.

Detaljerne omkring tildeling af produktionspladser og produktion af biler i det hele taget kender jeg ikke. Men jeg troede faktisk at bilindustrien var så langt fremme i automatiserings-gamet, at begreber som tildeling af produktionspladser var totalt passé. Er der f.eks. så stor forskel på to biler af samme model til kunder i to forskellige lande, at man er nødt til at producere dem i separate puljer? Er det ikke primært et spørgsmål om små variationer i den software der lægges i bilen og i den software der driver robotterne der fremstiller bilen? Eller er det måske logistikken omkring opbevaring og transport af de færdige biler, der hindrer en først-til-mølle produktionsform? I så fald må også den opgave vel kunne løses bedre med mere automatisering af logistikken.

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Lev. Af Ny Bil Skudt Kritisk Langt Ud I Fremtiden. Hvad

Indlæg af aknedude » 1. feb 2017, 15:09

sorteper skrev:
aknedude skrev:Det spiller måske også ind at vi i DK ikke får tildelt ret mange produktions pladser hos Seat. Har lige fået at vide at min Leon er flyttet til uge 17-19. Den er bestilt før jul.
Det gør det givetvis. Men så ligger det vel lige for, at importøren kridter skoene og kommer ind i kampen.

Detaljerne omkring tildeling af produktionspladser og produktion af biler i det hele taget kender jeg ikke. Men jeg troede faktisk at bilindustrien var så langt fremme i automatiserings-gamet, at begreber som tildeling af produktionspladser var totalt passé. Er der f.eks. så stor forskel på to biler af samme model til kunder i to forskellige lande, at man er nødt til at producere dem i separate puljer? Er det ikke primært et spørgsmål om små variationer i den software der lægges i bilen og i den software der driver robotterne der fremstiller bilen? Eller er det måske logistikken omkring opbevaring og transport af de færdige biler, der hindrer en først-til-mølle produktionsform? I så fald må også den opgave vel kunne løses bedre med mere automatisering af logistikken.
Det hænger ene og alene sammen med mængden af de biler der bliver solgt i DK. 1. Vi skal have rabat. 2. vi sælger ikke ret mange biler. og så ryger vi ikke ret højt op på rangstigen. Tror dog det er ved at vende i takt med at bilerne bliver billigere. så bestiller vi flere biler end før. Men Seat i DK er nogle sløve padder der sagtens kunne give den lidt mere gas.

Brugeravatar
vw4ever
Aktiv medlem
Indlæg: 4072
Tilmeldt: 5. sep 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 339 times
Been thanked: 204 times

Re: Lev. Af Ny Bil Skudt Kritisk Langt Ud I Fremtiden. Hvad

Indlæg af vw4ever » 1. feb 2017, 17:02

Forhandleren stiller da helt sikkert en bil til rådighed, som I kan køre på ferie i ;)
Vw Polo GTI 2,0 2020
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995

tbnilen
Helt nyt medlem
Indlæg: 73
Tilmeldt: 28. maj 2012, 10:18
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 9 times
Been thanked: 30 times

Re: Lev. Af Ny Bil Skudt Kritisk Langt Ud I Fremtiden. Hvad

Indlæg af tbnilen » 1. feb 2017, 21:27

Jeg har oplevet det samme med udskudt levering hos vw, men havde fået skrevet en leveringsuge ind i købskontrakten, så sælgeren lånte mig en bil indtil levering, en mundlig aftale bør være god nok men det er noget sværere.
ID 4 1st.Max + krog
Billede

sorteper
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 13. nov 2016, 11:43
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Lev. Af Ny Bil Skudt Kritisk Langt Ud I Fremtiden. Hvad

Indlæg af sorteper » 2. mar 2017, 20:52

Opfølgning:

Leveringen er bilen er nu sat til slut juni, med produktion i maj. Dvs. i tide til at vi kan komme af sted på sommerferie.

Samtidig har forhandleren lovet at finde en løsning så vi kan komme afsted, hvis der måtte opstå forsinkelser i produktionen. Dermed har vi både plan a og plan b på plads - og det er jeg er tilfreds med. Forhandleren har gjort hvad de kunne for at leve op til det de har lovet.

Jeg takker endnu en gang for alle jeres inputs. Vidste jeg bare lidt mere om biler, end jeg gør, ville jeg give det hele tilbage til forummet.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"