Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Sonny
Helt nyt medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 2. jan 2017, 18:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af Sonny » 2. feb 2017, 16:45

Hej
Da jeg er ved at købe ny 2017 faceliftet Seat Leon har jeg et par spørgsmål som jeg tror der er nogen der evt. kan svare på...

Jeg står og vakler mellem 1,4 tsi og 1,8 tsi.

Når jeg læser herinde kan jeg se at der er en del der vælger at få 1,4 OBD tunet så den har omtrent den samme effekt som 1,8. Kan man så ikke bare vælge 1,8 eller er der andre årsager?

Er der nogen der har kørt begge motorer som kan fortælle om der er en mærkbar forskel på trækkraften?

Er der noget der taler imod 1,8 tsi ?

Kører den stadig med kæde?
Hvis det er tilfældet, er kædeproblemerne blevet løst?
Var der ikke noget med olieforbrug på denne motor?

Ang. den manuelle gearkasse. Er det den samme gearkasse på begge de to motorer?
Nogen der ved hvor meget moment de er bygget til?

JanVil
Nyt medlem
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:50
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 19 times
Been thanked: 34 times

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af JanVil » 2. feb 2017, 20:42

Sonny skrev:Hej
Da jeg er ved at købe ny 2017 faceliftet Seat Leon har jeg et par spørgsmål som jeg tror der er nogen der evt. kan svare på...

Jeg står og vakler mellem 1,4 tsi og 1,8 tsi.

Når jeg læser herinde kan jeg se at der er en del der vælger at få 1,4 OBD tunet så den har omtrent den samme effekt som 1,8. Kan man så ikke bare vælge 1,8 eller er der andre årsager?

Er der nogen der har kørt begge motorer som kan fortælle om der er en mærkbar forskel på trækkraften?

Er der noget der taler imod 1,8 tsi ?

Kører den stadig med kæde?
Hvis det er tilfældet, er kædeproblemerne blevet løst?
Var der ikke noget med olieforbrug på denne motor?

Ang. den manuelle gearkasse. Er det den samme gearkasse på begge de to motorer?
Nogen der ved hvor meget moment de er bygget til?
Jeg har kørt begge og valgte 1.8, men det var også mest fordi at den havde mere potentiale i forbindelse med evt. chipning ;)

Til hverdag vil du nok ikke mærke meget forskel, men får de lidt gas, så er 1.8 mere livlig i de høje omdrejninger hvor 1.4 virker lidt kedelig.

1.8 er stadig med kæde, har dog ikke hørt om nogle der har problemer med den nye generation. De første havde vist lidt med turboen, men det skulle også være fikset.
Mht. olieforbrug, så synes jeg det er lidt forskelligt hvad man læser/hører. Min bruger intet, men har læst om nogle der brugte noget olie.

Gearkasse er vist det samme. Kan dog ikke svare på hvor meget den kan holde til.
'21 iX3 Charged plus

Sonny
Helt nyt medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 2. jan 2017, 18:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af Sonny » 2. feb 2017, 21:14

Tak for svar Janvil
Har du en fornemmelse for om der reelt er en stor forskel på brændstofforbruget på de to motorer?
Officielt er der knap 4 km/l i forskel, men jeg tænker om der måske ikke er så meget forskel da 1,8 måske ikke er spændt så meget for, meget af tiden - men det er kun en teori?

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af GaSelle » 2. feb 2017, 21:20

Jeg har 1.4 TSI i en Superb, og prøvede 1.8 TSI i en Octavia (hhv. 3V og 5E). Jeg synes ikke der var ret meget mere krudt i 1.8'eren. Og slet ikke med DSG, hvor momentet er droslet.

Sonny
Helt nyt medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 2. jan 2017, 18:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af Sonny » 2. feb 2017, 21:22

Er det ikke det samme moment uanset gearkasse?

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af GranTurismo » 2. feb 2017, 21:25

1,4 er en nyere konstruktion. 1,8 er baseret på 2,0 TSI og har ry for at have stort olieforbrug og at stemplerne bliver slidt ovale.

1,4 går bare langt på literen. På landevej kan 20+ sagtens opnås med lidt fokus på forbruget.

Er der forskel i årlig afgift i en Leon med hhv. 1,4 og 1,8?

Når man kigger på chiptuning af både 1,4 og 1,8 bliver ingen af dem droslet ned med manuelt gear. Det gør man typisk på en 1,8 DSG'er. Så jeg tænker at du ikke bør være nervøs for gearkassen sålænge det bare er en almindelig stage 1 fil du tænker på.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af GranTurismo » 2. feb 2017, 21:26

Sonny skrev:Er det ikke det samme moment uanset gearkasse?
Nej med DSG har både 1,4 og 1,8 250 Nm, da DQ200 er nomeret til 250 Nm.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Sonny
Helt nyt medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 2. jan 2017, 18:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af Sonny » 2. feb 2017, 21:47

Hvad moment har de så med manuelt gear?

Hvad effekt/moment lander de to motorer på med manuelt gear hvis de er chippet?

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af Play4Fun » 2. feb 2017, 22:00

150 vs 180HK det må,da kunne mærkes....
Ville personligt ikke tøve med at købe 1,8.
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af KBoesen » 2. feb 2017, 22:09

GranTurismo skrev:1,4 er en nyere konstruktion. 1,8 er baseret på 2,0 TSI og har ry for at have stort olieforbrug og at stemplerne bliver slidt ovale.
GT nu skal du ikke blande den gamle konstruktion sammen, med den nye. På de nye EA888 Generation 3 til MQB platformen har der ingen steder været meldt om problemer med det ene eller andet. Nogle af de første havde dårlige turboer, og det begrænser sig vidst også til det.

Tilbage til trådstarter.

Jeg ville klart vælge 1,8 TSI, især med så lille prisforskel, som der kommer til at være på den faceliftet. 1,8eren har en meget federe lyd, går det samme på literen i praksis og har MEGET mere potentiale hvis det begynder at krible lidt i fingrene senere. ;)
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren

Brugeravatar
mikep
Medlem
Indlæg: 799
Tilmeldt: 6. jan 2011, 15:16
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ørbæk
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af mikep » 2. feb 2017, 22:10

Jeg ville ikke ofre en 1,8 , den føles ikke mere kvik men er noget mere tørstig , valgte selv en 1,4 med dsg

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af i-s » 2. feb 2017, 22:57

Jeg prøvede også begge 2 og valgte 1.4'eren. Der er så godt som ingen forskel i alm. dagligdags kørsel, men 1.8'eren virker bare mere tørstig.
På den anden side, går du efter manuel gear og den bedste acceleration og er ligeglad det koster lidt, så vil jeg sige 1.8'eren kan være et godt valg.
/Søren.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af GranTurismo » 2. feb 2017, 23:32

KBoesen skrev:
GranTurismo skrev:1,4 er en nyere konstruktion. 1,8 er baseret på 2,0 TSI og har ry for at have stort olieforbrug og at stemplerne bliver slidt ovale.
GT nu skal du ikke blande den gamle konstruktion sammen, med den nye. På de nye EA888 Generation 3 til MQB platformen har der ingen steder været meldt om problemer med det ene eller andet. Nogle af de første havde dårlige turboer, og det begrænser sig vidst også til det.

Tilbage til trådstarter.

Jeg ville klart vælge 1,8 TSI, især med så lille prisforskel, som der kommer til at være på den faceliftet. 1,8eren har en meget federe lyd, går det samme på literen i praksis og har MEGET mere potentiale hvis det begynder at krible lidt i fingrene senere. ;)
Er de nye 1,8 så også med rem eller er det stadig kæde?
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af Play4Fun » 3. feb 2017, 00:03

GranTurismo skrev:
KBoesen skrev:
GranTurismo skrev:1,4 er en nyere konstruktion. 1,8 er baseret på 2,0 TSI og har ry for at have stort olieforbrug og at stemplerne bliver slidt ovale.
GT nu skal du ikke blande den gamle konstruktion sammen, med den nye. På de nye EA888 Generation 3 til MQB platformen har der ingen steder været meldt om problemer med det ene eller andet. Nogle af de første havde dårlige turboer, og det begrænser sig vidst også til det.

Tilbage til trådstarter.

Jeg ville klart vælge 1,8 TSI, især med så lille prisforskel, som der kommer til at være på den faceliftet. 1,8eren har en meget federe lyd, går det samme på literen i praksis og har MEGET mere potentiale hvis det begynder at krible lidt i fingrene senere. ;)
Er de nye 1,8 så også med rem eller er det stadig kæde?
Rem eller kæde, er vel lige meget i min optik, det gælder om at få mest træk for pengene. Og da forskellen er minimal som der er sagt tidligere så er det da bare at hoppe på 1,8.
Det er jo ikke sådanne man har taget en 1,8 fra en 2009 model også igen opgraderinger lavet.
Parker du en Polo blue Gt ved siden af min Cupra så står den blue Gt nærmest stille og det er Ca samme forhold på 1,4 og 1,8 motoren der diskuteres her,
Hvis den 1,8 med 180 hk er den samme som i min Cupra hvor den yder flere hk, så er det jo en lækker maskine med direkte indsprøjtning samt den ekstra indsprøjtning i indsugning så ventilerne ikke soder til.
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Sonny
Helt nyt medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 2. jan 2017, 18:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af Sonny » 3. feb 2017, 01:42

KBoesen, mener du at der ikke er en reel forskel på brændstof forbruget i praksis på de to motorer - er det noget du har prøvet i praksis?

Det lader til at der er delte meninger om det...

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af Charlimike » 3. feb 2017, 02:48

Jeg ville tage en 1.8 tsi 180, det er en lækker maskine.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Brugeravatar
farouche
Medlem
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 9 times
Been thanked: 125 times

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af farouche » 3. feb 2017, 06:58

Med DSG havde jeg taget 1.4, med manuel havde jeg taget 1.8.
2023 Polestar 2 LRSM Plus

Brugeravatar
KBAndersen
Nyt medlem
Indlæg: 292
Tilmeldt: 6. okt 2011, 11:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Taastrup
Has thanked: 43 times
Been thanked: 12 times

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af KBAndersen » 3. feb 2017, 09:04

"Fortryder" også lidt vi ikke valgte 1.8.. Den lille 1.4 svinger ufatteligt meget i forbrug. Fra 13km/l til 18km/l. Den gamle Altea med 1.8 lå mellem 11km/l og 13km/l. I snit køre jeg pt ca.14km/l.. Ja ved godt den kan gå længere, men mit kørselsmønster er tildels i byen og kortere ture. Men når vi køre til sommerhuset har vi ca.110km kan jeg med fuldt læset bil, 4 voksne og fyldt beggagerum, få den op på 16 - 17km/l.. Og det er flot, men så skal jeg heller ikke køre mere end 110km/t. Kommer jeg op på 130km/t stiger forbruget markant.
Senest rettet af KBAndersen 3. feb 2017, 10:57, rettet i alt 1 gang.
Mvh
KBAndersen

Cupra Formentor 310 - Årgang 2022

JanVil
Nyt medlem
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:50
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 19 times
Been thanked: 34 times

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af JanVil » 3. feb 2017, 10:38

1.8 er tørstig, så går du meget op i det er det nok ikke motoren at gå efter. Jeg synes 1.4 viser nogle pænere tal når den kører, men om det så passer i virkeligheden, ved jeg ikke.

Men du bør prøve dem begge
'21 iX3 Charged plus

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af Mike H » 3. feb 2017, 11:18

Jeg har kørt 1.8 TSI 160 hk og 2 x 1.4 TSI.
Der er naturligvis mere ryk i 1.8'eren ... ved godt det er den gamle jeg havde og den nye kunne selvfølgelig godt gå lidt længere.
Men ved hastighed op til 110 går 1.4'en klart længere.
Over 130 er forskellen mindre - helt nede på 1-2 km/l mens det ved lavere hastighed er ca. det dobbelte.
Jeg havde valgt 1.4'en - det er for mange penge mere for de ekstra heste/moment. Chip den, hvis det evt. ønskes mere kraft.
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af Peder » 3. feb 2017, 11:45

GranTurismo skrev: Er de nye 1,8 så også med rem eller er det stadig kæde?
Rem
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af Peder » 3. feb 2017, 11:45

Mike H skrev: Chip den, hvis det evt. ønskes mere kraft.
1,8 kan så bare chippes til 250 hk, hvor 1,4 chippes til ca. 180
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af GaSelle » 3. feb 2017, 12:18

Det er nok alligevel trods alt de færreste, der får deres bil optimeret. Min er ikke, og bliver det heller ikke.

JanVil
Nyt medlem
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:50
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 19 times
Been thanked: 34 times

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af JanVil » 3. feb 2017, 12:24

Peder skrev:
GranTurismo skrev: Er de nye 1,8 så også med rem eller er det stadig kæde?
Rem
Nej den er stadig med kæde.
'21 iX3 Charged plus

JanVil
Nyt medlem
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:50
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 19 times
Been thanked: 34 times

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af JanVil » 3. feb 2017, 12:25

GaSelle skrev:Det er nok alligevel trods alt de færreste, der får deres bil optimeret. Min er ikke, og bliver det heller ikke.
Men det burde de :D
'21 iX3 Charged plus

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af Play4Fun » 3. feb 2017, 12:26

Peder skrev:
GranTurismo skrev: Er de nye 1,8 så også med rem eller er det stadig kæde?
Rem
så er den nye 1,8 180 HK ihvertfald slet ikke identisk med den 1,8 192Hk der ligger i en Cupra for den er med kæde.
Skulle da undre mig meget hvis den skulle være med rem , så skal de bruge 2 forskellige motorer som er næsten identiske ,, lyder underligt , men det kan da godt være.
Har dog læst på flere udenlandske sider den er med kæde
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af Peder » 3. feb 2017, 12:48

Jeg kan tage fejl :|
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af GaSelle » 3. feb 2017, 13:26

JanVil skrev:
GaSelle skrev:Det er nok alligevel trods alt de færreste, der får deres bil optimeret. Min er ikke, og bliver det heller ikke.
Men det burde de :D
Ikke når de er med DSG7 - der er ingen grund til at udfordre skæbnen ;)

JanVil
Nyt medlem
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:50
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 19 times
Been thanked: 34 times

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af JanVil » 3. feb 2017, 13:33

GaSelle skrev:
JanVil skrev:
GaSelle skrev:Det er nok alligevel trods alt de færreste, der får deres bil optimeret. Min er ikke, og bliver det heller ikke.
Men det burde de :D
Ikke når de er med DSG7 - der er ingen grund til at udfordre skæbnen ;)
Nej så ville jeg nok heller ikke nyde noget
'21 iX3 Charged plus

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af GranTurismo » 3. feb 2017, 17:14

GaSelle skrev:
JanVil skrev:
GaSelle skrev:Det er nok alligevel trods alt de færreste, der får deres bil optimeret. Min er ikke, og bliver det heller ikke.
Men det burde de :D
Ikke når de er med DSG7 - der er ingen grund til at udfordre skæbnen ;)
Jeg ville nok heller ikke være tryg ved at give den de 330 Nm den kan få. Men man kan jo få en custom fil hvor momentet holdes nede og nøjes med at hente nogle ekstra heste.

Men jeg kan se at JDengineering ikke begrænser momentet på 1,4 DSG. Det gør de på 1,8'eren
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"