Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5574
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 318 times
Been thanked: 367 times

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af GranTurismo » 3. feb 2017, 17:20

Play4Fun skrev: Rem eller kæde, er vel lige meget i min optik, det gælder om at få mest træk for pengene. Og da forskellen er minimal som der er sagt tidligere så er det da bare at hoppe på 1,8.
Det er jo ikke sådanne man har taget en 1,8 fra en 2009 model også igen opgraderinger lavet.
Parker du en Polo blue Gt ved siden af min Cupra så står den blue Gt nærmest stille og det er Ca samme forhold på 1,4 og 1,8 motoren der diskuteres her,
Hvis den 1,8 med 180 hk er den samme som i min Cupra hvor den yder flere hk, så er det jo en lækker maskine med direkte indsprøjtning samt den ekstra indsprøjtning i indsugning så ventilerne ikke soder til.
Hvis de er parkeret, så holder de jo begge lige stille :mrgreen:

Hvis man en dag skulle være så uheldig at opleve et kædehavari, så tror jeg ikke man vil synes det er lige meget...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10864
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1895 times

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af GaSelle » 3. feb 2017, 18:25

Play4Fun skrev:
GranTurismo skrev:
KBoesen skrev: GT nu skal du ikke blande den gamle konstruktion sammen, med den nye. På de nye EA888 Generation 3 til MQB platformen har der ingen steder været meldt om problemer med det ene eller andet. Nogle af de første havde dårlige turboer, og det begrænser sig vidst også til det.

Tilbage til trådstarter.

Jeg ville klart vælge 1,8 TSI, især med så lille prisforskel, som der kommer til at være på den faceliftet. 1,8eren har en meget federe lyd, går det samme på literen i praksis og har MEGET mere potentiale hvis det begynder at krible lidt i fingrene senere. ;)
Er de nye 1,8 så også med rem eller er det stadig kæde?
Rem eller kæde, er vel lige meget i min optik, det gælder om at få mest træk for pengene. Og da forskellen er minimal som der er sagt tidligere så er det da bare at hoppe på 1,8.
Det er jo ikke sådanne man har taget en 1,8 fra en 2009 model også igen opgraderinger lavet.
Parker du en Polo blue Gt ved siden af min Cupra så står den blue Gt nærmest stille og det er Ca samme forhold på 1,4 og 1,8 motoren der diskuteres her,
Hvis den 1,8 med 180 hk er den samme som i min Cupra hvor den yder flere hk, så er det jo en lækker maskine med direkte indsprøjtning samt den ekstra indsprøjtning i indsugning så ventilerne ikke soder til.
Jeg prøvede begge motorer, 1.8 endda i en mindre/lettere bil. Og jeg synes ikke der var ret meget mere hug i den. Så medmindre man påtænker en optimering, så er den ikke merprisen værd - i min optik.

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af Play4Fun » 3. feb 2017, 19:08

GaSelle skrev:
Play4Fun skrev:
GranTurismo skrev: Er de nye 1,8 så også med rem eller er det stadig kæde?
Rem eller kæde, er vel lige meget i min optik, det gælder om at få mest træk for pengene. Og da forskellen er minimal som der er sagt tidligere så er det da bare at hoppe på 1,8.
Det er jo ikke sådanne man har taget en 1,8 fra en 2009 model også igen opgraderinger lavet.
Parker du en Polo blue Gt ved siden af min Cupra så står den blue Gt nærmest stille og det er Ca samme forhold på 1,4 og 1,8 motoren der diskuteres her,
Hvis den 1,8 med 180 hk er den samme som i min Cupra hvor den yder flere hk, så er det jo en lækker maskine med direkte indsprøjtning samt den ekstra indsprøjtning i indsugning så ventilerne ikke soder til.
Jeg prøvede begge motorer, 1.8 endda i en mindre/lettere bil. Og jeg synes ikke der var ret meget mere hug i den. Så medmindre man påtænker en optimering, så er den ikke merprisen værd - i min optik.
Nu har jeg lige kigget på seats hjemmeside og en 1,8 uden dgs står til at ha 250 nm som en 1,4 har ,, så tror da fanden der ikke er forskel. Troede faktisk den havde omkring de 300nm , men når det ikke er tilfældet så undre det mig de overhovedet kan sælge en 1,8 motor
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10864
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1895 times

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af GaSelle » 3. feb 2017, 19:13

Min 1.4 er med DSG, og 1.8'eren jeg prøvede (i en Octavia 5E) var manuel, og dermed ikke begrænset.

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af KBoesen » 3. feb 2017, 20:26

GaSelle skrev:Min 1.4 er med DSG, og 1.8'eren jeg prøvede (i en Octavia 5E) var manuel, og dermed ikke begrænset.
Kasper den er stadig begrænset, selvom den er med manuel gear. Det er kun i Ibiza Cupra, at 1,8 TSIen får lov at lave de 320nm, som den kan.
Senest rettet af KBoesen 3. feb 2017, 23:26, rettet i alt 1 gang.
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af Play4Fun » 3. feb 2017, 20:42

Underligt at begrænse den når nu den er med manuel gear, og hvis det er samme kasse som en Ibiza Cupra fatter jeg slet ikke noget
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af KBoesen » 3. feb 2017, 20:48

Play4Fun skrev:Underligt at begrænse den når nu den er med manuel gear, og hvis det er samme kasse som en Ibiza Cupra fatter jeg slet ikke noget
Forståeligt, også noget jeg har undret mig meget over. Især fordi at i Leon trækker den først rigtig ved 3.500-4.000 omdr. Hvor motoren i Ibiza trækker som død og helvede allerede fra forhøjet tomgang. :-)
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10864
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1895 times

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af GaSelle » 3. feb 2017, 21:23

KBoesen skrev:
GaSelle skrev:Min 1.4 er med DSG, og 1.8'eren jeg prøvede (i en Octavia 5E) var manuel, og dermed ikke begrænset.
Kasper den er stadig begrænset, selvom den er med manuel gear. Det er kun i A3 og så selvfølgelig Ibiza Cupra, at 1,8 TSIen får lov at lave de 320nm, som den kan.
Jeg er ikke enig. I Superb har 1.8 TSI 250Nm med DSG og 320Nm med manuelt. Begge 180 heste.

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af KBoesen » 3. feb 2017, 23:29

GaSelle skrev:
KBoesen skrev:
GaSelle skrev:Min 1.4 er med DSG, og 1.8'eren jeg prøvede (i en Octavia 5E) var manuel, og dermed ikke begrænset.
Kasper den er stadig begrænset, selvom den er med manuel gear. Det er kun i A3 og så selvfølgelig Ibiza Cupra, at 1,8 TSIen får lov at lave de 320nm, som den kan.
Jeg er ikke enig. I Superb har 1.8 TSI 250Nm med DSG og 320Nm med manuelt. Begge 180 heste.
Det kan jeg godt se nu, og har også lige modereret mit svar, da jeg var hundrede på at jeg læste et sted for et par år siden, at A3 med 1,8 TFSI motoren og manuelt gear lavede de 320 nm.
Men har ikke lige kunne finde det nogle steder, hvor jeg skulle blive bakket op.

Det er så kun Superb med manuelt gear på nuværede tidspunkt, hvor den får lov at arbejde med de maksimale 320nm.

Men der er du VIRKELIGT blevet snydt på den prøvetur i Octaviaen. Motoren opfører sig HELT anderledes, når den arbejder med sit maksimale drejningsmoment på 320nm. Men det redder selvfølgelig ikke en skid, når man gerne vil have autopind.
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren

Trekster
Medlem
Indlæg: 831
Tilmeldt: 5. nov 2013, 13:20
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: København
Has thanked: 13 times
Been thanked: 43 times

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af Trekster » 4. feb 2017, 07:41

KBoesen skrev:
GaSelle skrev:
KBoesen skrev: Kasper den er stadig begrænset, selvom den er med manuel gear. Det er kun i A3 og så selvfølgelig Ibiza Cupra, at 1,8 TSIen får lov at lave de 320nm, som den kan.
Jeg er ikke enig. I Superb har 1.8 TSI 250Nm med DSG og 320Nm med manuelt. Begge 180 heste.
Det kan jeg godt se nu, og har også lige modereret mit svar, da jeg var hundrede på at jeg læste et sted for et par år siden, at A3 med 1,8 TFSI motoren og manuelt gear lavede de 320 nm.
Men har ikke lige kunne finde det nogle steder, hvor jeg skulle blive bakket op.

Det er så kun Superb med manuelt gear på nuværede tidspunkt, hvor den får lov at arbejde med de maksimale 320nm.

Men der er du VIRKELIGT blevet snydt på den prøvetur i Octaviaen. Motoren opfører sig HELT anderledes, når den arbejder med sit maksimale drejningsmoment på 320nm. Men det redder selvfølgelig ikke en skid, når man gerne vil have autopind.
Ja ville også selv have taget 1.8 men et ufravigeligt krav fra min kone var auto..så endte på 1.4 for syntes det er lidt spildt at parre den 1.8 med en dsg7 boks. Jeg fatter ikke hvorfor de ikke bare bruger DSG6

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af KBoesen » 4. feb 2017, 10:06

Trekster skrev:Ja ville også selv have taget 1.8 men et ufravigeligt krav fra min kone var auto..så endte på 1.4 for syntes det er lidt spildt at parre den 1.8 med en dsg7 boks. Jeg fatter ikke hvorfor de ikke bare bruger DSG6
Forstår dig fuldt ud og ja det er så "synd" for motoren, da den opfører sig helt anderledes, når den får lov at præstere det den kan. :)
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af Play4Fun » 4. feb 2017, 10:50

Kan se der faktisk er 1 sek forskel fra 0-100 , måske ikke alle går op i det men det er vel værd at tage med, samt ved overhaling virker 1,8 en smule mere potent i følge de tal man kan se rundt om på nettet.
Jeg er tilbage på en 1,8 hvis jeg skulle vælge
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af aknedude » 4. feb 2017, 10:56

Bare det at man slipper for ACT er nok til at gå efter 1,8

Sonny
Helt nyt medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 2. jan 2017, 18:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af Sonny » 4. feb 2017, 17:31

Herligt med de mange tilbagemeldinger...

Det lyder lidt som om der er mange delte meninger om motorerne..

Er der nogen erfaringer med holdbarheden på 1,4 når de har kørt mange km? og evt. om de kan holde over mange km ved chip af standart motor?
Her tænker jeg mere end 150000 km kørsel?

Jeg har ladet mig fortælle at DSG7 er blevet løbende optimeret og at de i dag ikke skulle have problemer og at koblingerne er i dag er overdimensioneret - nogen der kan bekræfte det??

Nogen der evt. ved om DSG7 i den faceliftet Leon er med vådkoblinger?

Igen tak for de mange svar - det er super at høre jeres meninger

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af KBoesen » 4. feb 2017, 17:40

Sonny skrev:Er der nogen erfaringer med holdbarheden på 1,4 når de har kørt mange km? og evt. om de kan holde over mange km ved chip af standart motor?
Her tænker jeg mere end 150000 km kørsel?

Jeg har ladet mig fortælle at DSG7 er blevet løbende optimeret og at de i dag ikke skulle have problemer og at koblingerne er i dag er overdimensioneret - nogen der kan bekræfte det??

Nogen der evt. ved om DSG7 i den faceliftet Leon er med vådkoblinger?

Igen tak for de mange svar - det er super at høre jeres meninger
Den første kan jeg ikke svare på, men det virker alt andet lige som en meget stærk og solid motor.

Det kan jeg bekræfte, at det er minimalt med fejl der er på dem nu, efter de stærkere koblinger, andet software og anden olie er taget i brug på dem. Jeg ville ikke være det mindste bekymret.

Vi kommer til at få en ny gearkasse med 7 trin på Leon, men om det kun er de gamle DQ250'er der bliver skiftet ud med den eller hvordan hvorledes, kan jeg ikke sige noget om endnu.
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af aknedude » 4. feb 2017, 19:44

KBoesen skrev:
Sonny skrev:Er der nogen erfaringer med holdbarheden på 1,4 når de har kørt mange km? og evt. om de kan holde over mange km ved chip af standart motor?
Her tænker jeg mere end 150000 km kørsel?

Jeg har ladet mig fortælle at DSG7 er blevet løbende optimeret og at de i dag ikke skulle have problemer og at koblingerne er i dag er overdimensioneret - nogen der kan bekræfte det??

Nogen der evt. ved om DSG7 i den faceliftet Leon er med vådkoblinger?

Igen tak for de mange svar - det er super at høre jeres meninger
Den første kan jeg ikke svare på, men det virker alt andet lige som en meget stærk og solid motor.

Det kan jeg bekræfte, at det er minimalt med fejl der er på dem nu, efter de stærkere koblinger, andet software og anden olie er taget i brug på dem. Jeg ville ikke være det mindste bekymret.

Vi kommer til at få en ny gearkasse med 7 trin på Leon, men om det kun er de gamle DQ250'er der bliver skiftet ud med den eller hvordan hvorledes, kan jeg ikke sige noget om endnu.
Er det ikke den nye 1,5 Tsi Evo der kommer med en ny DSG 6, som på sigt sparker dsg 7 ud på alle modeller. Syntes jeg at have læst et sted.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10864
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1895 times

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af GaSelle » 4. feb 2017, 20:11

aknedude skrev:Bare det at man slipper for ACT er nok til at gå efter 1,8
ACT virker fint, og er 99% umærkeligt i min bil.

Sonny
Helt nyt medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 2. jan 2017, 18:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af Sonny » 4. feb 2017, 20:40

Efter hvad jeg har fået at vide så skulle ACT løbende være blevet "forfinet" så det i dag skulle fungere problemfrit.
Måske det er årsagen til at der er nogen der ikke har oplevet problemer og andre der har??

Det samme skulle også være tilfældet med DSG7
Men om det er korrekt tør jeg ikke sige..

Det er også derfor jeg spurgte efter DSG7 med vådkobling, for hvis det var tilfældet, så havde man en indikation for der nok var modificeret lidt

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5574
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 318 times
Been thanked: 367 times

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af GranTurismo » 4. feb 2017, 21:34

Hvis det er DSG7 i en Leon så er det nok den lille DQ200 med tørkoblinger, medmindre der kommer en 2,0 med 4wd.

Jeg tror ikke der er blevet ændret ret meget på ACT systemet. Typisk er det ejere med manuelt gear som finder det mest irriterende. Som GaSelle er skiftene i min (Polo med DSG) 99% umærkeligt. De få gange jeg bemærker skiftene er det typisk i de lave gear ved bykørsel.

Men det er ikke værre end at hvis man bliver træt af ACT systemet, så er der flere tunere herhjemme som kan enten helt eller delvist deaktivere ACT. Delvist kan eksempelvis være så systemet kun er aktivt i 5. 6. og 7. gear. De kan også ændre parametrene for hvornår systemet aktiverer for hvert enkelt gear. Eksempelvis kan den nedre grænse på 25 Nm ændres til 50 Nm i 5. gear, 40 Nm i 6. gear og 30 Nm i 7. gear (bare et eksempel).

Hvor mange km en 1,4 kan gå uden problemer er der nok ingen facitliste på. Det kommer nok meget an på ens kørselsmønster, hvor meget tæv den får og om man venter med at trække den op i omdrejninger til motoren er varm.

1,8 er selvfølgelig hurtigere, men 1,4 gør det altså ualmindeligt godt. Min Polo går fra 0-100 på 7,5 sekund og trækker fint op til 210 km/t hvorefter de sidste km/t op til topfarten går trægt.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Sonny
Helt nyt medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 2. jan 2017, 18:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af Sonny » 4. feb 2017, 22:45

Så tænker jeg umiddelbart at 1,4 jo gør det ret godt..

Er der nogen der har kørt med den motor og DSG chippet over flere km?

Sonny
Helt nyt medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 2. jan 2017, 18:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af Sonny » 5. feb 2017, 02:05

GranTurismo skrev:Hvis det er DSG7 i en Leon så er det nok den lille DQ200 med tørkoblinger, medmindre der kommer en 2,0 med 4wd.

Jeg tror ikke der er blevet ændret ret meget på ACT systemet. Typisk er det ejere med manuelt gear som finder det mest irriterende. Som GaSelle er skiftene i min (Polo med DSG) 99% umærkeligt. De få gange jeg bemærker skiftene er det typisk i de lave gear ved bykørsel.

Men det er ikke værre end at hvis man bliver træt af ACT systemet, så er der flere tunere herhjemme som kan enten helt eller delvist deaktivere ACT. Delvist kan eksempelvis være så systemet kun er aktivt i 5. 6. og 7. gear. De kan også ændre parametrene for hvornår systemet aktiverer for hvert enkelt gear. Eksempelvis kan den nedre grænse på 25 Nm ændres til 50 Nm i 5. gear, 40 Nm i 6. gear og 30 Nm i 7. gear (bare et eksempel).

Hvor mange km en 1,4 kan gå uden problemer er der nok ingen facitliste på. Det kommer nok meget an på ens kørselsmønster, hvor meget tæv den får og om man venter med at trække den op i omdrejninger til motoren er varm.

1,8 er selvfølgelig hurtigere, men 1,4 gør det altså ualmindeligt godt. Min Polo går fra 0-100 på 7,5 sekund og trækker fint op til 210 km/t hvorefter de sidste km/t op til topfarten går trægt.

@GrandTurismo - Er din chippet?

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5574
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 318 times
Been thanked: 367 times

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af GranTurismo » 5. feb 2017, 17:38

Nej den er helt standard. Når en Polo BlueGT er chippet hedder 0-100 tiden 6,5 sekund. De lander typisk på 190-195 Hk og 330 Nm.

Der er en tråd herinde med en chippet BlueGT hvor Hamid har målt 0-100 til 6,5 med en Racelogic.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Sonny
Helt nyt medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 2. jan 2017, 18:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af Sonny » 5. feb 2017, 20:25

Det er da ret godt af en 1,4 liters

Og chippet over 300 NM - det lyder vildt på en standart motor?..
Kan de virkelig holde til det?

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5574
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 318 times
Been thanked: 367 times

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af GranTurismo » 5. feb 2017, 20:30

Sonny skrev:Det er da ret godt af en 1,4 liters

Og chippet over 300 NM - det lyder vildt på en standart motor?..
Kan de virkelig holde til det?
Der må jeg være dig svar skyldig, men jeg ville nok ikke være så betænkelig omkring motoren, hvis man ellers behandler den ordentligt og lader olien blive ordentlig varm, inden man skyder den af.

Jeg ville nok være mere betænkelig om koblingerne i DSG7 gearkassen kan holde til 330 Nm. Jeg har overvejet at få min chippet når garantien udløber, men vil nok ofre ekstra på et custom map hvor momentet holdes nede (måske 280-300 Nm) og så nøjes med den fulde effekt i toppen.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Sonny
Helt nyt medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 2. jan 2017, 18:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af Sonny » 5. feb 2017, 20:57

Må indrømme at det er ret godt gået af en 1,4 liters..

Jeg har ikke læst på dette forum at der er nogen der har haft problemer med at motoren når den er blevet chippet.

Er det korrekt ?

For så tyder det på at det er en solid motor..

Jeg tænker på brændte stempler, turboer, topstykker osv.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5574
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 318 times
Been thanked: 367 times

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af GranTurismo » 5. feb 2017, 21:03

Jeg har heller ikke hørt om nogle.

Der er dog en 10-20 stykker herinde som har haft problemer med DSG7 gearkassen (DQ200). Men jeg tror ikke det er momentet som sådan der er problemet, da de ramte også indbefatter 1,2 TSI (standard) og nogle glider i koblingen uden at der gives fuld gas.

http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=73&t=117621

Der er dog ikke klarhed over om problemet skyldes dårlige oliepumper, ventiler eller selve koblingerne... eller hvad det måtte være.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Jakob P
Nyt medlem
Indlæg: 116
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 12 times
Been thanked: 2 times

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af Jakob P » 6. feb 2017, 10:51

Jeg ville helt klart vælge 1,8 TSi frem for 1,4 TSi i en Leon, alene den detalje at med 1,8 TSi følger også multilink bagakslen er et stort plus og med en lille software opdatering får man en bil med GTi præstationer på alm. familiebils budget :)

JanVil
Nyt medlem
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:50
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 19 times
Been thanked: 34 times

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af JanVil » 6. feb 2017, 11:22

Jakob P skrev:Jeg ville helt klart vælge 1,8 TSi frem for 1,4 TSi i en Leon, alene den detalje at med 1,8 TSi følger også multilink bagakslen er et stort plus og med en lille software opdatering får man en bil med GTi præstationer på alm. familiebils budget :)
+ 1.8 også har elektronisk differentiale, så det er også værd at tage med.
'21 iX3 Charged plus

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5574
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 318 times
Been thanked: 367 times

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af GranTurismo » 6. feb 2017, 14:17

Jeg har også elektronisk differentiale i Polo'en. Det er slet ikke noget der kan måle sig med et mekanisk differentiale. Det er forholdsvist langsomt og slider på bremseskiverne.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

JanVil
Nyt medlem
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:50
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 19 times
Been thanked: 34 times

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af JanVil » 6. feb 2017, 14:28

GranTurismo skrev:Jeg har også elektronisk differentiale i Polo'en. Det er slet ikke noget der kan måle sig med et mekanisk differentiale. Det er forholdsvist langsomt og slider på bremseskiverne.
Det er korrekt, men må formodes at være bedre end ingenting.
'21 iX3 Charged plus

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"