Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Aceman
Nyt medlem
Indlæg: 185
Tilmeldt: 10. jul 2008, 08:35
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af Aceman » 6. feb 2017, 16:17

Min 2011 1,4 tsi 122 HK er chippet til 183+ HK og 317 NM. Køre upåklageligt her 6 måneder efter og har gået ialt 125000 km.


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Jeg havde været perfekt, hvis ikke jeg var så fandens selvglad"

Sonny
Helt nyt medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 2. jan 2017, 18:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af Sonny » 6. feb 2017, 21:06

[quote="Aceman"]Min 2011 1,4 tsi 122 HK er chippet til 183+ HK og 317 NM. Køre upåklageligt her 6 måneder efter og har gået ialt 125000 km.

Det er da en effektforøgelse der vil noget ...
Er det en standard motor der er chippet?
Hvem har chippet den?

Aceman
Nyt medlem
Indlæg: 185
Tilmeldt: 10. jul 2008, 08:35
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af Aceman » 6. feb 2017, 21:12

Standard motor ja, det er WD tuning i Helsinge


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Jeg havde været perfekt, hvis ikke jeg var så fandens selvglad"

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af Charlimike » 9. feb 2017, 19:30

Aceman skrev:Standard motor ja, det er WD tuning i Helsinge Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
LoL
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Brugeravatar
keller
Aktiv medlem
Indlæg: 2045
Tilmeldt: 6. nov 2009, 16:56
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 47 times
Been thanked: 20 times

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af keller » 9. feb 2017, 20:30

Aceman skrev:Min 2011 1,4 tsi 122 HK er chippet til 183+ HK og 317 NM. Køre upåklageligt her 6 måneder efter og har gået ialt 125000 km.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Plejer de ikke kun at lave 150hk med chip?
Seat Leon FR TDI solgt! - http://www.bilgalleri.dk/galleri/244021-seat_leon_
Golf 6 highline 2.0 TDI solgt! - http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=108&t=85340
A4 B8.5 1,8 tfsi solgt!

Aceman
Nyt medlem
Indlæg: 185
Tilmeldt: 10. jul 2008, 08:35
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af Aceman » 9. feb 2017, 20:32

Jo, min var nok bare mere taknemmelig.


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Jeg havde været perfekt, hvis ikke jeg var så fandens selvglad"

Aceman
Nyt medlem
Indlæg: 185
Tilmeldt: 10. jul 2008, 08:35
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af Aceman » 9. feb 2017, 21:25

Charlimike skrev:
Aceman skrev:Standard motor ja, det er WD tuning i Helsinge Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
LoL
Hvorfor Lol?


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Jeg havde været perfekt, hvis ikke jeg var så fandens selvglad"

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af Play4Fun » 9. feb 2017, 21:47

Aceman skrev:
Charlimike skrev:
Aceman skrev:Standard motor ja, det er WD tuning i Helsinge Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
LoL
Hvorfor Lol?


Sent from my iPhone using Tapatalk
+1
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af Charlimike » 10. feb 2017, 08:33

Nogle tunere har et rullefelt som viser ca. 10% for meget. Ingen nævnt. Men flere har målt pågældendes arbejde og kan bekræfte det.

Ja 1.4 tsi 122 får somregel 150 hk +-.

Man er ikke i tvivl hvis er golf har 180+ hk.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Aceman
Nyt medlem
Indlæg: 185
Tilmeldt: 10. jul 2008, 08:35
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af Aceman » 20. feb 2017, 14:55

Har ikke en golf, og jeg er heller ikke i tvivl om den har der oppe omkring, der er virkelig riv i den nu. Den er målt med et mobilt rullefelt, af flere omgange


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Jeg havde været perfekt, hvis ikke jeg var så fandens selvglad"

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af Charlimike » 20. feb 2017, 18:18

De målinger vil jeg gerne se.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Aceman
Nyt medlem
Indlæg: 185
Tilmeldt: 10. jul 2008, 08:35
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af Aceman » 20. feb 2017, 18:54

Tja, jeg har ikke behov for at bevise det, jeg har selv haft Vr6 og V6 4motion, og den giver samme fornemmelse som dem når pedalen ryger i bund, det er fint for mig.


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Jeg havde været perfekt, hvis ikke jeg var så fandens selvglad"

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af Charlimike » 20. feb 2017, 20:02

Nu er det ikke vr6 jeg hentyder til, men 1.4 tsi som tråden også handler om.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Aceman
Nyt medlem
Indlæg: 185
Tilmeldt: 10. jul 2008, 08:35
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af Aceman » 20. feb 2017, 20:07

Det er jeg klar over, men de har omtrent de samme heste som det min 1,4 tsi har nu, og fornemmelsen af accelerationen kan direkte sammenlignes


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Jeg havde været perfekt, hvis ikke jeg var så fandens selvglad"

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5568
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 367 times

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af GranTurismo » 20. feb 2017, 20:53

En af dem som er gode til at få mange heste på en standardmotor er JD i Holland.

De skriver 150 Hk og 265 Nm på en 122'er.

https://www.jdengineering.nl/1-4-tsi-122pk-en-125pk/

183 Hk og 317 Nm er ret tæt på hvad en 140 eller 150 hestes får. Og den har større turbo end 122/125 motoren.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Aceman
Nyt medlem
Indlæg: 185
Tilmeldt: 10. jul 2008, 08:35
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af Aceman » 20. feb 2017, 21:57

Nu snakker i ud fra hvad de fleste tuner motoren til, ikke ud fra hvad motoren kan, jeg ved den ligger lige på kanten af hvad koblingen kan holde til. Og ud fra min ganske langvarige erfaring med accelerationen fra de kraftigere motore vil jeg vove at påstå at målingen ikke er helt forkert. Men da det er foretaget med et mobilt rullefelt er det naturligvis ikke nødvendigvis spot on. Men den er ikke langt fra !


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Jeg havde været perfekt, hvis ikke jeg var så fandens selvglad"

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af Charlimike » 20. feb 2017, 22:08

Der er ikke meget luft i den lille turbo som 1.4 tsi 122 har. Som sagt laver de gerne 150hk, men der er ikke luft til yderligere 30-35 hk, og slet ikke uden hardware opgraderinger. Turboen er flaskehalsen på den motor.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5568
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 367 times

Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi

Indlæg af GranTurismo » 20. feb 2017, 23:08

Aceman skrev:Nu snakker i ud fra hvad de fleste tuner motoren til, ikke ud fra hvad motoren kan, jeg ved den ligger lige på kanten af hvad koblingen kan holde til. Og ud fra min ganske langvarige erfaring med accelerationen fra de kraftigere motore vil jeg vove at påstå at målingen ikke er helt forkert. Men da det er foretaget med et mobilt rullefelt er det naturligvis ikke nødvendigvis spot on. Men den er ikke langt fra !


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er ikke koblingen men den lille turbo som sætter begrænsningen.

JD begrænser heller ikke 150 hestes udgaven for at skåne koblingen. De tilbyder 330 Nm til både DSG og manuelt gear. Ved 1,8'eren begynder JD først at drosle på motorstyringen for at skåne koblingen på DSG'en. Der får en med manuelt gear ca 370 Nm, hvor DSG versionerne drosles ned til 330 Nm.

http://www.jdengineering.nl/1-8-tfsi-180pk/
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"