1.8 TSI Olieforbrug

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
tleistiko
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 25. mar 2013, 22:22
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

1.8 TSI Olieforbrug

Indlæg af tleistiko » 7. feb 2017, 21:40

Hej forum,
Min Passat fra 2011 bruger nu mere end 1L/1000km hvilket VW afviser at yde kulance på :shock: Problemet er åbenlyst kendt ("jeg gætter på det er en 1.8tsi" udtalte den venlige ekspedient) og jeg kan jo også se emnet omtalt her på siden og på flere internationale fora.

- Er der nogen der har erfaring med dette problem og kulance "udfordringen" med VW?
- Hvad er løsningen, reparation eller ombytnings motor?
- er der virkeligt ingen som har lagt pres VW hvis problemer er udbredt? (medieomtale, forbrugerorganisationer, facebook grupper mv.?)
- Nogen der kan anbefale et værksted der kan udfører denne "operation" i Danmark, Tyskland eller Sverige?

tak for hjælpen

Thomas

Ghia
Nyt medlem
Indlæg: 358
Tilmeldt: 7. apr 2010, 20:48
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: 1.8 TSI Olieforbrug

Indlæg af Ghia » 7. feb 2017, 21:45

Nu er kulance jo også afhængigt af bilens alder, og om man har været en trofast kunde :)
Er din bil så det?

Mig bekendt udskifter man stempler og muligvis kæden plus strammer. (afhænger nok af tolerancen på kæden osv)

tleistiko
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 25. mar 2013, 22:22
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1.8 TSI Olieforbrug

Indlæg af tleistiko » 7. feb 2017, 22:11

Det er min 3 Passat på 12 år, så jeg ser mig selv som trofast kunde i butikken. De to sidste er købt og serviceret hos VW.

Ghia
Nyt medlem
Indlæg: 358
Tilmeldt: 7. apr 2010, 20:48
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: 1.8 TSI Olieforbrug

Indlæg af Ghia » 7. feb 2017, 22:46

tleistiko skrev:Det er min 3 Passat på 12 år, så jeg ser mig selv som trofast kunde i butikken. De to sidste er købt og serviceret hos VW.
Ja okay.
Så virker det lidt mystisk at de overhovedet ikke vil hjælpe med kulance :o

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5596
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 325 times
Been thanked: 375 times

Re: 1.8 TSI Olieforbrug

Indlæg af GranTurismo » 8. feb 2017, 02:56

Er den fra Januar 2011?

Der er vist noget med at muligheden for kulance ophører efter 6 år?!? (ret mig gerne hvis jeg tager fejl).
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

tleistiko
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 25. mar 2013, 22:22
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1.8 TSI Olieforbrug

Indlæg af tleistiko » 8. feb 2017, 07:40

December 2011 så vidt jeg husker.

Nogle anbefalinger til steder at få problemet fixet?

martin richardy
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 24. apr 2014, 11:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: 1.8 TSI Olieforbrug

Indlæg af martin richardy » 8. feb 2017, 08:29

Jeg har en Audi med en 1,8 tfsi, jeg måtte tvinge min lokale VW Audi forhandler til at kontakte importøren. Desværre for mig da jeg endelig fik dem til at tage sig sammen fik jeg afvide den ikke må være over 6 år og den skal have fuld service ved aut værksted. Jeg fik så selv lavet motoren og skiftede samtidig kæde, klde strammer, synet og fuld service på den til 25 pisk, wv ville have 36.


Sent from my iPhone using Tapatalk

martin richardy
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 24. apr 2014, 11:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: 1.8 TSI Olieforbrug

Indlæg af martin richardy » 8. feb 2017, 08:31

Kontaktede forresten os Audi i Flensborg den skulle have 21 uden service og syn, og kan ikke huske og de os skifter kæde osv


Sent from my iPhone using Tapatalk

tleistiko
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 25. mar 2013, 22:22
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1.8 TSI Olieforbrug

Indlæg af tleistiko » 8. feb 2017, 11:55

Hej Martin,

Tak for info. hvad blev der mere lavet på motoren? Er det nok bare at skifte stempelringe?
Var det bare den lokale 'smed' du fik til det eller havde værkstedet specielle kvalifikationer?

Thomas

martin richardy
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 24. apr 2014, 11:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: 1.8 TSI Olieforbrug

Indlæg af martin richardy » 9. feb 2017, 08:50

Man kan i dag ikke kun skifte stempel ringene, da Audi har løst deres olie forbrug ved at ændre olie ringen med 0.5 mm så den ikke passer i dine gamle stempler. Vag løsningen er derfor nye plejlstænger og stempler og olie ringe. Jeg havde noget familie som drejede sporet til stempel ringe de få millimeter op så jeg kunne spare nye stempler og plejelstænger, men kunne jeg vælge om havde jeg noget taget til Flensborg eller måske Polen og fået lavet hele omgangen med nye plejlstænger og stempler, da det hele er nyt så men det skal siges min bil har aldrig kørt bedre og olie forbruget er helt væk, og det var min lokale Mekanikker som ordnede det hele


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Bladerunner
Nyt medlem
Indlæg: 172
Tilmeldt: 18. jul 2012, 12:43
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde omegn
Has thanked: 1 time
Been thanked: 18 times

Re: 1.8 TSI Olieforbrug

Indlæg af Bladerunner » 9. feb 2017, 14:17

martin richardy skrev:Man kan i dag ikke kun skifte stempel ringene, da Audi har løst deres olie forbrug ved at ændre olie ringen med 0.5 mm så den ikke passer i dine gamle stempler. Vag løsningen er derfor nye plejlstænger og stempler og olie ringe. Jeg havde noget familie som drejede sporet til stempel ringe de få millimeter op så jeg kunne spare nye stempler og plejelstænger, men kunne jeg vælge om havde jeg noget taget til Flensborg eller måske Polen og fået lavet hele omgangen med nye plejlstænger og stempler, da det hele er nyt så Billede men det skal siges min bil har aldrig kørt bedre og olie forbruget er helt væk, og det var min lokale Mekanikker som ordnede det hele Billede
Den operation havde min bil også fået før jeg købte den.
Der er regninger for 55k.... :shock:
A4 B8 Avant 2010, 2,0 TFSI med 211 HK
Fiat 500X 2016, 1,4T med 140 HK (kone-gocart)

tleistiko
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 25. mar 2013, 22:22
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1.8 TSI Olieforbrug

Indlæg af tleistiko » 9. feb 2017, 21:08

:shock: :shock: :shock:

Buusdk
Nyt medlem
Indlæg: 444
Tilmeldt: 1. jun 2014, 20:37
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: 1.8 TSI Olieforbrug

Indlæg af Buusdk » 10. feb 2017, 11:25

Jeg ville holde snoren stram, og forsøge at skubbe VW op i et hjørne. Jeg gjorde det selv ifbm. rustarbejde på min passat, som skadecenteret ikke ville yde kulance på i første omgang.

Så tog jeg kontakt til en sælger, hvor jeg spurgte på byttepris på min bil for en ny. Her spurgte jeg også ind til deres rustgaranti mv, hvor han forklarede at der var aldrig problemer. Så vendte jeg jo hurtigt samtalen og fik ham fortalt at jeg havde jo en stående, som han var ved at byde på, der var smækfuld af kendte rustfejl.

Derefter åbnede VW op, og lavede min bil u/b.


Så jeg ville da tage min VW 1.8TSI ned og bede om en god byttepris uden at fortælle sælgeren om olieproblemet. Når han har givet dig prisen, så ville jeg enten fortælle at den bruger meget olie, men det er jo indenfor deres tolerence, eller to, så ville jeg bytte bilen til en anden.


De spiller med beskidte tricks, og så er man nødt til at gå med på legen. Det er min egen erfaring.


Kulance er et andet ord for velvillighed. Det er op til det enkelte center om de ønsker at yde kulance, også ud over deres retningslinjer.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"