Hvad enten det er multitronic eller CVT, så fungerer det i princippet ens. En kæde holdes fast med olietryk, så den ikke glider og derved slides.
Men hvis nu bilen kører tør, hvad vil der så lige ske? Min ide er at den vil tabe olietryk i gearkassen, og kæden vil miste grebet næsten med det samme. Hvis bilen så kører med god fart når det sker, så holder den jo ikke stille lige med det samme.
Man kan jo lege med tanken om at sætte gearet i N, men vil det løse noget som helst?
Som et realistisk tankeeksperiment lyder det som noget der skal undgås for enhver pris. Måske er der nogen der har prøvet det?
Hvad sker der hvis en bil med multitronic ell CVT kører tør?
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3524
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 117 times
- Been thanked: 116 times
Re: Hvad sker der hvis en bil med multitronic ell CVT kører
Her er jeg slet ikke med
Er det mig, der ikke er helt vågen Eller, hvad er det lige, der sker i dette indlæg
Er det mig, der ikke er helt vågen Eller, hvad er det lige, der sker i dette indlæg
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs): 2022 Kia Ceed Stationcar
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs): 2022 Kia Ceed Stationcar
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9072
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 123 times
Re: Hvad sker der hvis en bil med multitronic ell CVT kører
Der sker ikke noget ved det.
Jeg har tit sat den i N på rullefeltet feks. ved 220 km/t.
Jeg har tit sat den i N på rullefeltet feks. ved 220 km/t.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
-
- Medlem
- Indlæg: 570
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 19:09
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Ikke så langt fra Aalborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 0
Re: Hvad sker der hvis en bil med multitronic ell CVT kører
Men der kører motoren vel også stadig ? For så er der jo gang i olie pumpen i gearkassen stadig vækSorens2 skrev:Der sker ikke noget ved det.
Jeg har tit sat den i N på rullefeltet feks. ved 220 km/t.
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9072
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 123 times
Re: Hvad sker der hvis en bil med multitronic ell CVT kører
Jae. Nu er jeg ikke så skarp i de kasser.
Men du ka ha fat i noget.
Men du ka ha fat i noget.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4311
- Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 58 times
Re: Hvad sker der hvis en bil med multitronic ell CVT kører
kan se at det åbenbart er for længe siden jeg sidst har kørt en... for kan da ikke huske om...nielshm skrev:Hvad enten det er multitronic eller CVT, så fungerer det i princippet ens. En kæde holdes fast med olietryk, så den ikke glider og derved slides.
Men hvis nu bilen kører tør, hvad vil der så lige ske? Min ide er at den vil tabe olietryk i gearkassen, og kæden vil miste grebet næsten med det samme. Hvis bilen så kører med god fart når det sker, så holder den jo ikke stille lige med det samme.
Man kan jo lege med tanken om at sætte gearet i N, men vil det løse noget som helst?
Som et realistisk tankeeksperiment lyder det som noget der skal undgås for enhver pris. Måske er der nogen der har prøvet det?
motorbremser en bil med cvt eller multitronic ikke?
Hvis de gør, så burde det vel ikke være et problem at løbe tør ...går ud fra at du mener for brændstof!
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
-
- Medlem
- Indlæg: 922
- Tilmeldt: 7. okt 2014, 21:55
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Skovlunde
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 78 times
Re: Hvad sker der hvis en bil med multitronic ell CVT kører
Du er ikke helt væk Flemming men det er indlægget,det hænger overhovedet ikke sammen.Engolf_R skrev:Her er jeg slet ikke med
Er det mig, der ikke er helt vågen Eller, hvad er det lige, der sker i dette indlæg
Der sker ikke en disse du trækker den blot i N og så er det det,det er vel det samme som at motor går ud eller lign.
A3 3,2 vr6
-
- Medlem
- Indlæg: 570
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 19:09
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Ikke så langt fra Aalborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 0
Re: Hvad sker der hvis en bil med multitronic ell CVT kører
Men hvis oliepumpen i gearkassen er drevet af motoren så har du vel balladen? Det er jo også derfor man ikke må slæbe en bil med traditionel automatgearhpo skrev:Du er ikke helt væk Flemming men det er indlægget,det hænger overhovedet ikke sammen.Engolf_R skrev:Her er jeg slet ikke med
Er det mig, der ikke er helt vågen Eller, hvad er det lige, der sker i dette indlæg
Der sker ikke en disse du trækker den blot i N og så er det det,det er vel det samme som at motor går ud eller lign.
- Møbbe
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2772
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 07:38
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Roskilde
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 128 times
Re: Hvad sker der hvis en bil med multitronic ell CVT kører
ph skrev:kan se at det åbenbart er for længe siden jeg sidst har kørt en... for kan da ikke huske om...nielshm skrev:Hvad enten det er multitronic eller CVT, så fungerer det i princippet ens. En kæde holdes fast med olietryk, så den ikke glider og derved slides.
Men hvis nu bilen kører tør, hvad vil der så lige ske? Min ide er at den vil tabe olietryk i gearkassen, og kæden vil miste grebet næsten med det samme. Hvis bilen så kører med god fart når det sker, så holder den jo ikke stille lige med det samme.
Man kan jo lege med tanken om at sætte gearet i N, men vil det løse noget som helst?
Som et realistisk tankeeksperiment lyder det som noget der skal undgås for enhver pris. Måske er der nogen der har prøvet det?
motorbremser en bil med cvt eller multitronic ikke?
Hvis de gør, så burde det vel ikke være et problem at løbe tør ...går ud fra at du mener for brændstof!
Man kan godt motorbremse den - over i manuelt, og så ellers i lavere gear, så gør den det
Mercedes EQC 400 4-matic
MiniCooper SE
BMW e30 Mtech 1 - eta 2,7 supercharged
MiniCooper SE
BMW e30 Mtech 1 - eta 2,7 supercharged