Golf 3 (1.8 Adz) Gearkasse - Mislyd Mm.

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
sol_jakobsenMe
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 17. feb 2017, 13:49
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Golf 3 (1.8 Adz) Gearkasse - Mislyd Mm.

Indlæg af sol_jakobsenMe » 17. feb 2017, 14:10

Pænt goddag.

Jeg er nu, af uransagelig veje*, blevet vag eller mere specifikt, golf jomfru. ;)
jeg er blevet ejer af et 8000 kroners golf tre lig.

Motoren er ikke helt tørlagt, så har skiftet pakning ved krumtapakselen (og derfor også tandrem), samt ventildeskelpakning og jeg får et par kammerater til at skifte pakninger ved differentialet (cv akslerne).

Koblingen er ikke helt ny på den, og jeg kan desværre hører en smule leje støj (en lille susen) når koblingen ikke er trykket ned, hvilket leder tankerne hen på inputakslen i gearkassen....

Mit spørgsmål er så.... Må de/plejer sådanne maskiner at sige lidt i kassen? Ydremere, kan man finde folk der vil smide en brugt kasse på sådan en for omkring 1500kr ? Og koster en sådan kasse ikke omkring 1500kr (hugger pris :) ) ?

Det var hvis alt. Ps. På forhånt mange tak for jeres input.

Mv. Daniel jakbosen





*kom til at købe og sælge en bil med en promille på to..... :mrgreen:

svan
Aktiv medlem
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
Has thanked: 0
Been thanked: 35 times

Re: Golf 3 (1.8 Adz) Gearkasse - Mislyd Mm.

Indlæg af svan » 17. feb 2017, 15:40

Det kan jo være tryklejet der er i stykker, pp sådan en kasse er det så smart lavet at du kan skifte det udefra da det sidder i enden af gearkassen, husk frisk olie og gerne additiv, og så skal du have et nyt grønt endedæksel med, de er svære at få tætte når de har været af

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

sol_jakobsenMe
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 17. feb 2017, 13:49
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 3 (1.8 Adz) Gearkasse - Mislyd Mm.

Indlæg af sol_jakobsenMe » 17. feb 2017, 18:03

svan skrev:Det kan jo være tryklejet der er i stykker, pp sådan en kasse er det så smart lavet at du kan skifte det udefra da det sidder i enden af gearkassen, husk frisk olie og gerne additiv, og så skal du have et nyt grønt endedæksel med, de er svære at få tætte når de har været af

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Rimelig smart mht. Tryklejet.... i enden af gearkassen.... jeg tror jeg er dum , den konstruktion kan jeg simpelthen ikke forstå :-) er tryklejet det samme som et alm udtryksleje ? Og vil tryklejet/udtrykslejet typisk ikke larme når man trykker koblingen ind (kobler ud) ?

Ps tak for sit svar :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk

svan
Aktiv medlem
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
Has thanked: 0
Been thanked: 35 times

Re: Golf 3 (1.8 Adz) Gearkasse - Mislyd Mm.

Indlæg af svan » 18. feb 2017, 13:36

På sådan en kælk aktiveres koblingen via en trykstang der går hele vejen igennem gearkassen og trykker på en hærdet not, lejet ligger indvendig lige bag akslen som kablet går på, lejet ligger badet i olie og går normalt ikke i stykker, dog pillede jeg mit leje ud i fire dele da jeg skulle skifte tætninger på akslen, men koblingen virkede stadig

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"