Passat GTE 2017: Front assist

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
AK-DK
Helt nyt medlem
Indlæg: 75
Tilmeldt: 24. jun 2008, 13:54
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Passat GTE 2017: Front assist

Indlæg af AK-DK » 17. feb 2017, 14:26

Hej,

Er der nogle der ved om front assist på en Passat GTE kun virker ved lave hastigheder eller om den også dur på landevej og motorvej?

Dette er en helt standart bil med hensyn til front assist, så der er ikke sat nogle ekstra krydser her.

Peter

PhillOS
Medlem
Indlæg: 762
Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 159 times
Been thanked: 249 times

Re: Passat GTE 2017: Front assist

Indlæg af PhillOS » 17. feb 2017, 14:44

Edit: http://www.volkswagen.co.uk/technology/ ... ont-assist

Front Assist dækker vidst over to ting.
Dels den automatiske nødbremse, der virker op til hastigheder omkring 35km/t (dvs kø by kørsel)
og
En akustisk advarsel hvis bilen registrere der er risiko for påkørsel af bilen foran, virker i forbindelse med den automatiske nødbremse og op til hastigheder på 160km/t.

ACC (Adaptiv Fartpilot) gør bilen selv kan holde afstand til forankørende i større eller mindre grad afhængig af om der er tale om en DSG bil eller ej.
.

Brugeravatar
AK-DK
Helt nyt medlem
Indlæg: 75
Tilmeldt: 24. jun 2008, 13:54
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Passat GTE 2017: Front assist

Indlæg af AK-DK » 17. feb 2017, 14:56

PhillOS skrev:Edit: http://www.volkswagen.co.uk/technology/ ... ont-assist

Front Assist dækker vidst over to ting.
Dels den automatiske nødbremse, der virker op til hastigheder omkring 35km/t (dvs kø by kørsel)
og
En akustisk advarsel hvis bilen registrere der er risiko for påkørsel af bilen foran, virker i forbindelse med den automatiske nødbremse og op til hastigheder på 160km/t.

ACC (Adaptiv Fartpilot) gør bilen selv kan holde afstand til forankørende i større eller mindre grad afhængig af om der er tale om en DSG bil eller ej.

Tak for et hurtigt svar.

Det vil sige:
- under 35 km/t stopper bilen selv hvis den er ved at køre ind i noget.
- over 35 km/t stopper bilen ikke selv hvis den er ved at køre ind i noget, men giver "bare" en akustisk advarsel.

Er det sådan det skal forstås?

PS. Tror kun GTE kan fås med DSG

PhillOS
Medlem
Indlæg: 762
Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 159 times
Been thanked: 249 times

Re: Passat GTE 2017: Front assist

Indlæg af PhillOS » 17. feb 2017, 16:04

Lige præcis, din formulering er langt bedre end hvad fik strikket sammen på mobilen.

Sådan en GTE må næsten have ACC som standard udstyr, når den kun kan fås med DSG.
.

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3405
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 873 times

Re: Passat GTE 2017: Front assist

Indlæg af Korreborg » 17. feb 2017, 16:47

AK-DK skrev:
PhillOS skrev:Edit: http://www.volkswagen.co.uk/technology/ ... ont-assist

Front Assist dækker vidst over to ting.
Dels den automatiske nødbremse, der virker op til hastigheder omkring 35km/t (dvs kø by kørsel)
og
En akustisk advarsel hvis bilen registrere der er risiko for påkørsel af bilen foran, virker i forbindelse med den automatiske nødbremse og op til hastigheder på 160km/t.

ACC (Adaptiv Fartpilot) gør bilen selv kan holde afstand til forankørende i større eller mindre grad afhængig af om der er tale om en DSG bil eller ej.

Tak for et hurtigt svar.

Det vil sige:
- under 35 km/t stopper bilen selv hvis den er ved at køre ind i noget.
- over 35 km/t stopper bilen ikke selv hvis den er ved at køre ind i noget, men giver "bare" en akustisk advarsel.

Er det sådan det skal forstås?

PS. Tror kun GTE kan fås med DSG
Altså er rimelig sikker på at den også virker over 35km/t der nedsætter den "bare" hastigheden. Altså kan ikke afværge sammenstød, men nå at nedsætte hastigheden markant.
Men er ikke 100% sikker. Min har også ACC. Og den klarer 100km/t til 0 uden problemer :-/

Sendt fra min Samsung S7 med Tapatalk
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
Terkel
Nyt medlem
Indlæg: 119
Tilmeldt: 6. aug 2010, 09:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Passat GTE 2017: Front assist

Indlæg af Terkel » 17. feb 2017, 18:11

https://m.youtube.com/watch?v=NfNEy8H0qEA

Front assist med og uden ACC, og det virker! :)
Terkel
ID.4 GTX 2021
Passat B8 Variant 1.4 DSG Comfortline Plus 2017
Golf V GTI DSG 2007

Brugeravatar
AK-DK
Helt nyt medlem
Indlæg: 75
Tilmeldt: 24. jun 2008, 13:54
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Passat GTE 2017: Front assist

Indlæg af AK-DK » 18. feb 2017, 11:37

Korreborg skrev:
AK-DK skrev:
PhillOS skrev:Edit: http://www.volkswagen.co.uk/technology/ ... ont-assist

Front Assist dækker vidst over to ting.
Dels den automatiske nødbremse, der virker op til hastigheder omkring 35km/t (dvs kø by kørsel)
og
En akustisk advarsel hvis bilen registrere der er risiko for påkørsel af bilen foran, virker i forbindelse med den automatiske nødbremse og op til hastigheder på 160km/t.

ACC (Adaptiv Fartpilot) gør bilen selv kan holde afstand til forankørende i større eller mindre grad afhængig af om der er tale om en DSG bil eller ej.

Tak for et hurtigt svar.

Det vil sige:
- under 35 km/t stopper bilen selv hvis den er ved at køre ind i noget.
- over 35 km/t stopper bilen ikke selv hvis den er ved at køre ind i noget, men giver "bare" en akustisk advarsel.

Er det sådan det skal forstås?

PS. Tror kun GTE kan fås med DSG
Altså er rimelig sikker på at den også virker over 35km/t der nedsætter den "bare" hastigheden. Altså kan ikke afværge sammenstød, men nå at nedsætte hastigheden markant.
Men er ikke 100% sikker. Min har også ACC. Og den klarer 100km/t til 0 uden problemer :-/

Sendt fra min Samsung S7 med Tapatalk

Der er vist ingen tvivl om at hvis ACC er aktiveret skal den nok holde afstanden til den forankørende.

Min kone har det med ikke at bruge ACC og samtidig køre for tæt på den forankørende (og samtidig køre for stærkt).

Fåes der et system så bilen selv stopper op hvis en fodgænger træder ud på vejen eller bilen foran pludselig stopper?

PS Passat GTE fåes kun med ACC som standart.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5573
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 318 times
Been thanked: 367 times

Re: Passat GTE 2017: Front assist

Indlæg af GranTurismo » 18. feb 2017, 20:16

Det skulle FrontAssist gerne gøre. Men ved hastigheder over 30-35 km/t kan den ikke nå at bringe bilen til standsning
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3405
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 873 times

Re: Passat GTE 2017: Front assist

Indlæg af Korreborg » 19. feb 2017, 10:32

Altså jeg havde ACC aktiveret. Kører 100-110 på fartpiloten på motortrafikvej.
Jeg er træt, og ved at jeg har en redbull i tasken, som ligger foran pasagersædet. Som jeg selvfølgelige begynder at rode efter (smart ikke :roll:
Jeg ligger ikke mærke til at motortrafikvejen ophører, og så holder der pludseligt en bil og vil svinge til venstre.
Bilen hyler. der går et split sekund, så giver den et hårdt tryk på bremsen. Så går der endnu et splitsekund så begynder den at bremse. Det går MEGA stærkt, og jeg klodser selvfølgelig bremsen. Så ved ikke om bilen selv ville have klaret situationen.

MEN jeg er ikke i tvivl om at den reddede både mig og bilen :?
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
AK-DK
Helt nyt medlem
Indlæg: 75
Tilmeldt: 24. jun 2008, 13:54
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Passat GTE 2017: Front assist

Indlæg af AK-DK » 19. feb 2017, 13:26

Korreborg skrev:Altså jeg havde ACC aktiveret. Kører 100-110 på fartpiloten på motortrafikvej.
Jeg er træt, og ved at jeg har en redbull i tasken, som ligger foran pasagersædet. Som jeg selvfølgelige begynder at rode efter (smart ikke :roll:
Jeg ligger ikke mærke til at motortrafikvejen ophører, og så holder der pludseligt en bil og vil svinge til venstre.
Bilen hyler. der går et split sekund, så giver den et hårdt tryk på bremsen. Så går der endnu et splitsekund så begynder den at bremse. Det går MEGA stærkt, og jeg klodser selvfølgelig bremsen. Så ved ikke om bilen selv ville have klaret situationen.

MEN jeg er ikke i tvivl om at den reddede både mig og bilen :?

Det er super at hører at det gik godt.

Tror du bilen ville have reageret på samme måde hvis Acc ikke havde været aktiveret?

yBFoxb8N6P
Nyt medlem
Indlæg: 188
Tilmeldt: 16. okt 2016, 07:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 16 times
Been thanked: 37 times

Re: Passat GTE 2017: Front assist

Indlæg af yBFoxb8N6P » 19. feb 2017, 14:23

Jeg har FA og ACC i min Octavia. Jeg har "afprøvet" nødbremsen en gang hvor jeg på motorvej et kort øjeblik var uopmærksom og ikke så at de holdt næsten stille foran, så den kastede ankeret og bilen blev bremset fra 90km/t til stilstand.

Jeg kørte med ACC, så havde fin bremseafstand (laveste indstilling er vist ca 2sek), men hvis man kører uden ACC og holder "audi-afstand", så kan den selvfølgelig ikke bremse nok til at undgå uheld.
Elbilsejer

Lynge1974
Medlem
Indlæg: 513
Tilmeldt: 26. maj 2011, 19:24
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 11 times

Re: Passat GTE 2017: Front assist

Indlæg af Lynge1974 » 19. feb 2017, 14:26

yBFoxb8N6P skrev:Jeg har FA og ACC i min Octavia. Jeg har "afprøvet" nødbremsen en gang hvor jeg på motorvej et kort øjeblik var uopmærksom og ikke så at de holdt næsten stille foran, så den kastede ankeret og bilen blev bremset fra 90km/t til stilstand.

Jeg kørte med ACC, så havde fin bremseafstand (laveste indstilling er vist ca 2sek), men hvis man kører uden ACC og holder "audi-afstand", så kan den selvfølgelig ikke bremse nok til at undgå uheld.
"audi-afstand" LOL

Mener du 'jeg kan se din øjenfarve-afstand'
Volvo V60 D4 R-Design Polestar 2019
VW Up! 2017

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3405
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 873 times

Re: Passat GTE 2017: Front assist

Indlæg af Korreborg » 19. feb 2017, 14:27

AK-DK skrev:Tror du bilen ville have reageret på samme måde hvis Acc ikke havde været aktiveret?
Jeg vil tro ja, men har intet at have det i :|
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
AK-DK
Helt nyt medlem
Indlæg: 75
Tilmeldt: 24. jun 2008, 13:54
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Passat GTE 2017: Front assist

Indlæg af AK-DK » 19. feb 2017, 16:27

yBFoxb8N6P skrev:Jeg har FA og ACC i min Octavia. Jeg har "afprøvet" nødbremsen en gang hvor jeg på motorvej et kort øjeblik var uopmærksom og ikke så at de holdt næsten stille foran, så den kastede ankeret og bilen blev bremset fra 90km/t til stilstand.

Jeg kørte med ACC, så havde fin bremseafstand (laveste indstilling er vist ca 2sek), men hvis man kører uden ACC og holder "audi-afstand", så kan den selvfølgelig ikke bremse nok til at undgå uheld.
Hovedsagen er at den gør hvad den kan. Køre man for tæt på den foran kørende, kan man jo heller ikke selv nå at bremse. ;)

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Passat GTE 2017: Front assist

Indlæg af pwh » 19. feb 2017, 16:45

Sidste del af nedenstående video viser en tysk test af front assist. Det giver en meget god indikation af hvad systemet kan klare. Især den sidste ved 50 km/t og stillestående bil foran.

https://youtu.be/7MPW989PG_k

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

Trekster
Medlem
Indlæg: 831
Tilmeldt: 5. nov 2013, 13:20
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: København
Has thanked: 13 times
Been thanked: 43 times

Re: Passat GTE 2017: Front assist

Indlæg af Trekster » 19. feb 2017, 19:06

Wow når man følger med i denne tråd og ser videoerne så fortryder man at man ikke gav de 10-15k det dengang kostede at udstyre Octaviaen(2013) med Front assist..argh

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

yBFoxb8N6P
Nyt medlem
Indlæg: 188
Tilmeldt: 16. okt 2016, 07:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 16 times
Been thanked: 37 times

Re: Passat GTE 2017: Front assist

Indlæg af yBFoxb8N6P » 19. feb 2017, 20:05

Trekster skrev:Wow når man følger med i denne tråd og ser videoerne så fortryder man at man ikke gav de 10-15k det dengang kostede at udstyre Octaviaen(2013) med Front assist..argh
Heldigvis er priserne faldet siden da og mange biler har nu FA som standardudstyr. I øvrigt er det tåbeligt at der er afgift på den slags udstyr, men det er en anden diskussion.

ACC er efter min mening "the nuts", og jeg skal helt klart have det igen når fimabilen snart skal skiftes.
Elbilsejer

Brugeravatar
AK-DK
Helt nyt medlem
Indlæg: 75
Tilmeldt: 24. jun 2008, 13:54
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Passat GTE 2017: Front assist

Indlæg af AK-DK » 2. mar 2017, 09:21

Så det endelig svar er at der ikke findes noget som kan få bilen til at stoppe ved hastigheder over 30-35 km/t, hvis altså man ikke kører med ACC - korrekt?

Brugeravatar
Terkel
Nyt medlem
Indlæg: 119
Tilmeldt: 6. aug 2010, 09:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Passat GTE 2017: Front assist

Indlæg af Terkel » 2. mar 2017, 10:35

AK-DK skrev:Så det endelig svar er at der ikke findes noget som kan få bilen til at stoppe ved hastigheder over 30-35 km/t, hvis altså man ikke kører med ACC - korrekt?
Front assist (uden ACC) gør hvad den kan over 30 km/t, dvs den vil også prøve på at stoppe/bremse bilen uden føren gør noget. Men den kan ikke garantere at en kollision undgås, kun mindskes.
https://youtu.be/SkTPA6kIYLM
Terkel
ID.4 GTX 2021
Passat B8 Variant 1.4 DSG Comfortline Plus 2017
Golf V GTI DSG 2007

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"