Diesel vs benzin

Stedet hvor der snakkes VAG biler
case
Medlem
Indlæg: 577
Tilmeldt: 5. sep 2014, 07:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 19 times
Been thanked: 36 times

Diesel vs benzin

Indlæg af case » 20. feb 2017, 15:08

Har sikkert været oppe til debat utallige gange.
Men hvor meget skal man køre for at diesel er ok??
Har 2x10 km på job. Ved godt det ik er meget men kører da også lidt længere ture en gang imellem.
Har kig på Audi A4 b8 og mulighederne er bare så meget større på diesel kontra benzin
2016 Audi A4 Avant 2.0 tfsi quattro
2015 Audi A1 1.0tfsi

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Diesel vs benzin

Indlæg af ph » 20. feb 2017, 15:14

Hvis det er en bil du vil beholde længere tid end til næste valg så er Diesel totalt NoGo nærmest uanset km...
indtil da så vil jeg stadig hævde at det ikke giver mening med diesel med mindre at man kører 100+.km hvergang man starter den.
lidt kortere hvis man finder en gulplade uden partikelfilter
Senest rettet af ph 20. feb 2017, 15:15, rettet i alt 1 gang.
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

B7
Helt nyt medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 4. jul 2013, 15:20
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 10 times
Been thanked: 5 times

Re: Diesel vs benzin

Indlæg af B7 » 20. feb 2017, 15:15

Jeg mener ikke nødvendigvis det vigtigste er hvor mange km du kører om året- men hvordan km bliver kørt..
Hvis du kører 2x10 km dagligt så synes jeg du skal kigge efter benziner..

lionking
Nyt medlem
Indlæg: 260
Tilmeldt: 31. jul 2015, 18:41
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 23 times
Been thanked: 15 times

Re: Diesel vs benzin

Indlæg af lionking » 20. feb 2017, 15:17

Hej.

10 km er slet ikke nok til at en dieselmotor bliver rigtig driftsvarm.
Jeg kører minimum 2x25km om dagen på motorvej og det skal nok ikke være meget mindre hvis det er diesel.
Partikkelfilter, egr osv. bliver først rigtig glade når man ruller nogle langture.

JT80
Nyt medlem
Indlæg: 281
Tilmeldt: 13. maj 2013, 11:52
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 3 times

Re: Diesel vs benzin

Indlæg af JT80 » 20. feb 2017, 15:20

Har læst i manualen, på vores pug diesel, at dpf kun regenererer ved hastigheder på over 70km/t. Så både længden af turen, men også typen af tur kan betyde noget.
Pløf?

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: Diesel vs benzin

Indlæg af GaSelle » 20. feb 2017, 15:21

Med så kort til arbejde, kan diesel da overhovedet ikke komme på tale (i min optik).

case
Medlem
Indlæg: 577
Tilmeldt: 5. sep 2014, 07:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 19 times
Been thanked: 36 times

Re: Diesel vs benzin

Indlæg af case » 20. feb 2017, 15:21

Takker
Regnede også med det
Bare pis irriterende der er så lille udvalg i benzin'er
2016 Audi A4 Avant 2.0 tfsi quattro
2015 Audi A1 1.0tfsi

JT80
Nyt medlem
Indlæg: 281
Tilmeldt: 13. maj 2013, 11:52
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 3 times

Re: Diesel vs benzin

Indlæg af JT80 » 20. feb 2017, 15:22

Jeg ville ikke. Grænsen for mig er 30 km hver vej og et godt stræk på landevej/motorvej.
Pløf?

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3208 times
Been thanked: 4541 times

Re: Diesel vs benzin

Indlæg af HansH » 20. feb 2017, 16:17

10 km ture i en moderne diesel ==> den nærmest sikre vej til problemer med DPF og deraf flg dyre reparationer.

Med det mønster ville jeg kun tænke i benzinbaner.

ph og B7 har fuldstændig ret i, at det er mindre relevant at snakke om total km på et år i forhold til diesel/benzin.
Det er ofte det folk forfalder til.
Det afgørende er om du kører langt når du kører.

Jeg har en diesel selvom jeg kun kører et sted mellem 12-18.000 /år.
Men når den kører, så kører den ikke under 100 km, og så fungerer det helt fint.
Og jeg kender udmærket den problematik du omtaler mht udvalget. Been there! :)
Så jeg var glad for at kunne vælge mig en diesel i Tyskland, idet valgmulighederne var ca x10 kontra benzin i forhold til den bil jeg gik efter.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Fonne
Medlem
Indlæg: 1318
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:33
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 170 times

Re: Diesel vs benzin

Indlæg af Fonne » 20. feb 2017, 16:36

Helt enig i at det er alt forkort til en diesel bil, dog syntes jeg generelt hurtigt folk løber skrigende bort nu om dage bare ordet diesel bliver nævnt - Kører man nogle gode kilometer og fx ofre 4000 kr. på en lækker chiptuning hvor man også lukker egr syntes jeg dælme det begrænset hvor mange problemer en diesel giver.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: Diesel vs benzin

Indlæg af GaSelle » 20. feb 2017, 19:13

Fonne skrev:Helt enig i at det er alt forkort til en diesel bil, dog syntes jeg generelt hurtigt folk løber skrigende bort nu om dage bare ordet diesel bliver nævnt - Kører man nogle gode kilometer og fx ofre 4000 kr. på en lækker chiptuning hvor man også lukker egr syntes jeg dælme det begrænset hvor mange problemer en diesel giver.
Selvom du blænder EGR, vil DPF dø ret hurtigt med 2x10km om dagen.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Diesel vs benzin

Indlæg af GranTurismo » 20. feb 2017, 19:24

case skrev:Har sikkert været oppe til debat utallige gange.
Men hvor meget skal man køre for at diesel er ok??
Har 2x10 km på job. Ved godt det ik er meget men kører da også lidt længere ture en gang imellem.
Har kig på Audi A4 b8 og mulighederne er bare så meget større på diesel kontra benzin
Hvis du med muligheder mener udvalget af biler til salg, så prøv at spørge dig selv "hvorfor mon det er sådan?".

2*10 km er ALT for lidt til at køre diesel. Det er for få km til at det kan betale sig økonomisk og det er for få km til at få gennemvarmet motor og DPF, med dyre reparationer til følge. Hvis kørselsbehovet var 2*70 km om dagen, så kunne det nok bedre gå...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

case
Medlem
Indlæg: 577
Tilmeldt: 5. sep 2014, 07:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 19 times
Been thanked: 36 times

Re: Diesel vs benzin

Indlæg af case » 20. feb 2017, 20:15

GranTurismo skrev: Hvis du med muligheder mener udvalget af biler til salg, så prøv at spørge dig selv "hvorfor mon det er sådan?".
Forstår ik helt hvad du mener med det???
Der er vel andre end mig med mit kørselsbehov der gerne vil ha en Audi :mrgreen:
2016 Audi A4 Avant 2.0 tfsi quattro
2015 Audi A1 1.0tfsi

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Diesel vs benzin

Indlæg af GranTurismo » 20. feb 2017, 20:42

case skrev:
GranTurismo skrev: Hvis du med muligheder mener udvalget af biler til salg, så prøv at spørge dig selv "hvorfor mon det er sådan?".
Forstår ik helt hvad du mener med det???
Der er vel andre end mig med mit kørselsbehov der gerne vil ha en Audi :mrgreen:
Måske netop derfor der ikke er så mange benziner til salg...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
HenrikH29
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 9 times
Been thanked: 49 times

Re: Diesel vs benzin

Indlæg af HenrikH29 » 20. feb 2017, 20:54

GranTurismo skrev:
case skrev:
GranTurismo skrev: Hvis du med muligheder mener udvalget af biler til salg, så prøv at spørge dig selv "hvorfor mon det er sådan?".
Forstår ik helt hvad du mener med det???
Der er vel andre end mig med mit kørselsbehov der gerne vil ha en Audi :mrgreen:
Måske netop derfor der ikke er så mange benziner til salg...
Jeg forstår det heller ikke - og stadig ikke.

Der er ikke mange benziner til salg fordi udbuddet af benzin'er er langt mindre end udbuddet af diesel. Kan ikke se, at det har noget med at gøre, hvor langt folks kørselbehov er. Ellers skulle alle med en AUDI diesel jo have min. 30 km frem og tilbage dagligt. Den tror jeg ikke på.

Tror der kører rigtig mange AUDI diesel, der også kun kører småture i det daglige.

Og er det ikke ved at være en "skrøne" det med de dyre reparationer. Er der nogen, der har erfaring med det, altså rent faktisk erfaring selv med dyre reparationer, OG de kom fordi man kørte for lidt dagligt?

svan
Aktiv medlem
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
Has thanked: 0
Been thanked: 35 times

Re: Diesel vs benzin

Indlæg af svan » 20. feb 2017, 21:01

Jeg kører 25000 om året men mange af dem i småture på jobbet, jeg kører benzin, fruen har 45 km på job og kører diesel, vi har en del yaris diesel i firmaet, og dem der kører korte ture er jævnligt på værksted med den ene og den anden fejl

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

Brugeravatar
Mester-C
Nyt medlem
Indlæg: 339
Tilmeldt: 14. nov 2011, 20:12
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sønderborg
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times

Re: Diesel vs benzin

Indlæg af Mester-C » 20. feb 2017, 21:10

Jeg har 2 x 25 km til job hver dag, som primært er landevejskørsel med 80 og 90 km/t begrænsning... jeg har de sidste 6 år kørt diesel i den samme bil (uden følger mht de omtalte problemer)... har jeg blot været heldig ?
Jeg har selvfølgelig ind i mellem længere ture på 100-200 km, men det begrænser sig til 1-3 gange i måneden.

Jeg kigger selv p.t på en nyere Audi og ville igen vælge diesel... men jeg bør måske også genoverveje og vælge benzin i stedet ?
/ Mester-C

2014 Audi A6 2,0TDI 177hk Multitr. Avant
S-Line, sort el-læderkabine, 20" Audifælge, xenon, LED, el-bagklap, og masser andet lir
2019 BMW 118d 2,0 M-Sport 150hk Steptronic - som bil nummer 2

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Diesel vs benzin

Indlæg af GranTurismo » 20. feb 2017, 21:12

For ganske få år siden blev der solgt rigtig mange dieselbiler. Idag er andelen af solgte dieselbiler faldende.

Det er der flere årsager til. Den højere årlige afgift, de potentielle dyre reparationer af EGR og DPF, omtale af kommende forbud mod dieselbiler i de større byer, stigende fokus på forurening af bl.a. NOX-partikler og sidst men ikke mindst er benzinbiler blevet mere brændstoføkonomiske end tidligere.

Af ovennævnte årsager er efterspørgslen på brugte dieselbiler faldende og liggetiden længere. Derfor er udbuddet af dieselbiler større end udbuddet af benzinbiler.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3208 times
Been thanked: 4541 times

Re: Diesel vs benzin

Indlæg af HansH » 20. feb 2017, 21:18

GranTurismo skrev:For ganske få år siden blev der solgt rigtig mange dieselbiler. Idag er andelen af solgte dieselbiler faldende.

Det er der flere årsager til. Den højere årlige afgift, de potentielle dyre reparationer af EGR og DPF, omtale af kommende forbud mod dieselbiler i de større byer, stigende fokus på forurening af bl.a. NOX-partikler og sidst men ikke mindst er benzinbiler blevet mere brændstoføkonomiske end tidligere.

Af ovennævnte årsager er efterspørgslen på brugte dieselbiler faldende og liggetiden længere. Derfor er udbuddet af dieselbiler større end udbuddet af benzinbiler.
Hvis den analyse er rigtig, så er der vel også potentiale for at gøre en god handel ?

Hey - det gælder om at se muligheder i stedet for begrænsninger ;)

Men man skal have kørslen til en diesel!
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
HenrikH29
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 9 times
Been thanked: 49 times

Re: Diesel vs benzin

Indlæg af HenrikH29 » 20. feb 2017, 21:24

svan skrev:Jeg kører 25000 om året men mange af dem i småture på jobbet, jeg kører benzin, fruen har 45 km på job og kører diesel, vi har en del yaris diesel i firmaet, og dem der kører korte ture er jævnligt på værksted med den ene og den anden fejl

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Er det fejl, som kan relateres til at de er dieselbiler ?

Hvis JA så kan det måske være fordi det er små motorer. Kan der være en sammenhæng, måske. Er en større diesel bedre til at klare småture - hmm ved det ikke ...

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Diesel vs benzin

Indlæg af GranTurismo » 20. feb 2017, 21:27

HansH skrev:
GranTurismo skrev:For ganske få år siden blev der solgt rigtig mange dieselbiler. Idag er andelen af solgte dieselbiler faldende.

Det er der flere årsager til. Den højere årlige afgift, de potentielle dyre reparationer af EGR og DPF, omtale af kommende forbud mod dieselbiler i de større byer, stigende fokus på forurening af bl.a. NOX-partikler og sidst men ikke mindst er benzinbiler blevet mere brændstoføkonomiske end tidligere.

Af ovennævnte årsager er efterspørgslen på brugte dieselbiler faldende og liggetiden længere. Derfor er udbuddet af dieselbiler større end udbuddet af benzinbiler.
Hvis den analyse er rigtig, så er der vel også potentiale for at gøre en god handel ?

Hey - det gælder om at se muligheder i stedet for begrænsninger ;)

Men man skal have kørslen til en diesel!
Hvis snakken om forbud i de større byer bliver en realitet, så vil der i hvert fald efter et sådant forbuds ikrafttræden være mulighed for at gøre en overordentlig god handel.

Den lille del af køberskaren som aldrig kommer i nærheden af en større by vil nok have rigtig mange biler at vælge imellem imellem til yderst attraktive priser.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3208 times
Been thanked: 4541 times

Re: Diesel vs benzin

Indlæg af HansH » 20. feb 2017, 22:00

GranTurismo skrev:Hvis snakken om forbud i de større byer bliver en realitet, så vil der i hvert fald efter et sådant forbuds ikrafttræden være mulighed for at gøre en overordentlig god handel.

Den lille del af køberskaren som aldrig kommer i nærheden af en større by vil nok have rigtig mange biler at vælge imellem imellem til yderst attraktive priser.
Det har du ret i.
Den del af problematikken reddes ikke af et dieselvenligt kørselsmønster :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

jkdg
Nyt medlem
Indlæg: 162
Tilmeldt: 10. feb 2013, 21:42
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 9 times

Re: Diesel vs benzin

Indlæg af jkdg » 20. feb 2017, 22:09

Da jeg sidste år handlede bil var der markant forskel i prisen på dielsel og Benz. Diesel var markant billigere og med et større udvalg.

svan
Aktiv medlem
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
Has thanked: 0
Been thanked: 35 times

Re: Diesel vs benzin

Indlæg af svan » 20. feb 2017, 22:37

HenrikH29 skrev:
svan skrev:Jeg kører 25000 om året men mange af dem i småture på jobbet, jeg kører benzin, fruen har 45 km på job og kører diesel, vi har en del yaris diesel i firmaet, og dem der kører korte ture er jævnligt på værksted med den ene og den anden fejl

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Er det fejl, som kan relateres til at de er dieselbiler ?

Hvis JA så kan det måske være fordi det er små motorer. Kan der være en sammenhæng, måske. Er en større diesel bedre til at klare småture - hmm ved det ikke ...
1,6 diesel og ja, egr og partikelfilter er vist en hyppig gæst på værkstedslisten, men nogle af dem kører også ned til 3 km om morgenen

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Diesel vs benzin

Indlæg af Play4Fun » 20. feb 2017, 22:58

Lige meget hvilken dieselbil der er snakke om, så skal de ud og blæses igennem, 40 km bykørsel hver dag så dør filtret også, de kan bare ikke klare det.
Selv en skraldevogn der kører 10-12 timer dagligt, der dør filteret pga tomgang og bykørsel.
Hvor jeg arbejdede før, der skiftede jeg Ca 150 filtre om året eller rettere de blev skåret op, og brændt rene i en ovn og svejst sammen igen.
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Diesel vs benzin

Indlæg af i-s » 20. feb 2017, 23:14

case skrev:Har sikkert været oppe til debat utallige gange.
Men hvor meget skal man køre for at diesel er ok??
Har 2x10 km på job. Ved godt det ik er meget men kører da også lidt længere ture en gang imellem.
Har kig på Audi A4 b8 og mulighederne er bare så meget større på diesel kontra benzin
Har regnet på det for et par måneder siden da jeg købte Passat. Når man får klappet alle tal i et regneark, så går det op for en hvor mange km man skal køre i diesel'en for det kan betale sig. Men samtidig, så kommer det også meget an på hvad man sammenligner + der kan være særlige behov (f.eks trække campingvogn).

Men ... sammenligning mellem en ny Passat B8 150 HK benzin vs en 150 HK diesel, så kan diesel bedst betale sig når man krydser 38.000 km / årligt. Det mest rystende er næsten, at besparelsen ved diesel kun er 250 kr/md ved 50.000 km/årlig.

I beregningen har jeg ikke engang sat penge af til DPF rep. For så kommer skæringen ved et højere årligt km tal.

Men igen - hvis man så sammenlignede en 200 HK TSi med en 190 HK TDi, så ville det måske se helt anderledes ud. Sådan kan man blive ved.

Man bliver bare så nem blændet af den lavere diesel standerpris. Har det stadigvæk dårligt når jeg ser prisen på benzin efter at have kørt diesel i 15 år :?
/Søren.

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3406
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 876 times

Re: Diesel vs benzin

Indlæg af Korreborg » 21. feb 2017, 00:53

Hvor mange problemer med DPF hører man om på 2.0? Hvor bilen har gået under 200.000?
1.6 ja der dør egr og DPF. Men det er efter min opfattelse ikke et generelt problem på de større motorer.

Sendt fra min Samsung S7 med Tapatalk
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2609
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 612 times
Been thanked: 350 times

Re: Diesel vs benzin

Indlæg af kGlerup » 21. feb 2017, 07:42

Korreborg skrev:Hvor mange problemer med DPF hører man om på 2.0? Hvor bilen har gået under 200.000?
1.6 ja der dør egr og DPF. Men det er efter min opfattelse ikke et generelt problem på de større motorer.

Sendt fra min Samsung S7 med Tapatalk
Jeg vil ikke mene man hører om mange defekte DPF på 1.6. Det er umiddelbart kun EGR der er noget lård på dem.

MarcWinther
Medlem
Indlæg: 909
Tilmeldt: 29. jul 2008, 18:17
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Faaborg
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: Diesel vs benzin

Indlæg af MarcWinther » 21. feb 2017, 08:46

Er EGR-opbygningen ikke ens på de to CR-motorer?
Audi Q7 3.0 TDi 245 Quattro, årg. 2011 (kørt 265.000 km.)

VW e-Golf 190, årg. 2015 (kørt 96.000 km.)

Honda VFR 800i, årg. 1999 (kørt 48.000 km.)

Honda ANF 125i, årg. 2012 (kørt 18.000 km.)

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3406
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 876 times

Re: Diesel vs benzin

Indlæg af Korreborg » 21. feb 2017, 09:45

MarcWinther skrev:Er EGR-opbygningen ikke ens på de to CR-motorer?
Aner det ikke. Men altså jo større motor, jo mere flow er der igennem systemet, der kan også være temp forskel. (Jeg gætter bare :) )
3.0TDi syntes jeg slet ikke man hører om problemer med.
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"