Jeg tror ikke der er de store problemer. Men lad os sige vi regner DPF levetid som 200.000 km (VW sætter det til min. 180.000 km) og det måske render i små 20.000 at få skiftet. Så vil det koste 0.10 kr/km i DPF omkostninger. Og hvis du så ca. kører 16 km/l, så bliver det til 1.60 kr i DPF omkostninger pr liter diesel du tanker.Korreborg skrev:Hvor mange problemer med DPF hører man om på 2.0? Hvor bilen har gået under 200.000?
1.6 ja der dør egr og DPF. Men det er efter min opfattelse ikke et generelt problem på de større motorer.
Sendt fra min Samsung S7 med Tapatalk
Jeg kender en hvor hans filter netop er død ved 185.000 km. Værkstedet fandt så div tilsodede ting og lidt andet også i samme omgang. Total regning = 40.000 kr.
Det skal så også siges, at han har brugt 4200 kr på en rens først, som ikke førte noget med sig.
Han endte i en ny Octavia benzin i stedet for.