VW Crafter
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 24
- Tilmeldt: 1. jun 2012, 22:56
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
VW Crafter
Hej forum,
Jeg er ved at se på en vw crafter 2,5 tdi 136 HK fra 2007. Kørt 150.000.
Er der nogen der har erfaringer med den model og motor? For og imod!
På forhånd tak!
Jeg er ved at se på en vw crafter 2,5 tdi 136 HK fra 2007. Kørt 150.000.
Er der nogen der har erfaringer med den model og motor? For og imod!
På forhånd tak!
- malern
- Medlem
- Indlæg: 1072
- Tilmeldt: 31. jan 2012, 19:44
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: køge
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 33 times
Re: VW Crafter
Motor kender jeg lidt til.
Den kører skide godt! om end den støjer noget.
Det er ikke verdens bedste konstruktion og vil komme til at koste dig nogle penge i reps de næste 100-200K km.
Eksempler kunne være:
DPF, tryksensorer, egr køler og ventil, turbo, låsekasser, rust, knast og løftere, Tandempumpe, vandpumpe, hjullejer, intercooler.
Misforstå mig ikke. Kører selv med tilsvarende motor og er meget glad for den.
Den yder dog lidt flere heste end den du kigger på
Den kører skide godt! om end den støjer noget.
Det er ikke verdens bedste konstruktion og vil komme til at koste dig nogle penge i reps de næste 100-200K km.
Eksempler kunne være:
DPF, tryksensorer, egr køler og ventil, turbo, låsekasser, rust, knast og løftere, Tandempumpe, vandpumpe, hjullejer, intercooler.
Misforstå mig ikke. Kører selv med tilsvarende motor og er meget glad for den.
Den yder dog lidt flere heste end den du kigger på
T6 Transpeter TDI
Golf 7.5 Variant Highline TDI DSG
Malerfirmaet Vholm. Alt i malerarbejde og maling. Speciel VAGCars rabat
Golf 7.5 Variant Highline TDI DSG
Malerfirmaet Vholm. Alt i malerarbejde og maling. Speciel VAGCars rabat
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 243
- Tilmeldt: 6. maj 2015, 23:34
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: VW Crafter
Teknisk kan jeg ikke udtale mig. Men mine forældre har en fra ca. samme årgang, bare den med omkring 170 hk.Basforvalter skrev:Hej forum,
Jeg er ved at se på en vw crafter 2,5 tdi 136 HK fra 2007. Kørt 150.000.
Er der nogen der har erfaringer med den model og motor? For og imod!
På forhånd tak!
Den kører super godt, også på lange ture, og er rimelig lydløs. Dog er den noget tørstig, især i modvind Kørte fx en tur på 2-300 km. Den ene vej i modvind var den ikke glad for at komme over 120 km/t og kørte ca. 8 km/l. Hjem kunne den snildt køre 140 km/t, og hev det samlede forbrug op på 12 km/l
edit: fik lige set malern synes den støjer - lidt sjovt vi ikke opfatter det ens... Men selvfølgelig støjer den mere end min Passat, som jo nærmest ikke siger en lyd
VW Passat 2.0 TDI 170 HK DSG
- malern
- Medlem
- Indlæg: 1072
- Tilmeldt: 31. jan 2012, 19:44
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: køge
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 33 times
Re: VW Crafter
Det er kun motoren jeg udtaler mig om.BubbiW skrev: Teknisk kan jeg ikke udtale mig. Men mine forældre har en fra ca. samme årgang, bare den med omkring 170 hk.
Den kører super godt, også på lange ture, og er rimelig lydløs. Dog er den noget tørstig, især i modvind Kørte fx en tur på 2-300 km. Den ene vej i modvind var den ikke glad for at komme over 120 km/t og kørte ca. 8 km/l. Hjem kunne den snildt køre 140 km/t, og hev det samlede forbrug op på 12 km/l
edit: fik lige set malern synes den støjer - lidt sjovt vi ikke opfatter det ens... Men selvfølgelig støjer den mere end min Passat, som jo nærmest ikke siger en lyd
Vi er enige om at vi snakker en 5 cylinder PD med tandhjulsdrev uden kæde eller tandrem?
Den konstruktion støjer altså en del. Muligvis bliver lyden dæmpet meget grundet bilens størrelse så det ikke er et issue, som på transporterne. Der kan man knap nok stå og sludre foran bilen uden at hæve stemmen for at overdøve motorstøj.
Min kører i øvrigt 10-11km på literen fordelt over hele året.
T6 Transpeter TDI
Golf 7.5 Variant Highline TDI DSG
Malerfirmaet Vholm. Alt i malerarbejde og maling. Speciel VAGCars rabat
Golf 7.5 Variant Highline TDI DSG
Malerfirmaet Vholm. Alt i malerarbejde og maling. Speciel VAGCars rabat
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 243
- Tilmeldt: 6. maj 2015, 23:34
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: VW Crafter
Ja okay. Udfra hvad jeg kan se, findes der kun én motortype til Crafter'en, og med forskellig ydelse, så må være den samme. Det er 163 hk mine forældre har.malern skrev: Det er kun motoren jeg udtaler mig om.
Vi er enige om at vi snakker en 5 cylinder PD med tandhjulsdrev uden kæde eller tandrem?
Den konstruktion støjer altså en del. Muligvis bliver lyden dæmpet meget grundet bilens størrelse så det ikke er et issue, som på transporterne. Der kan man knap nok stå og sludre foran bilen uden at hæve stemmen for at overdøve motorstøj.
Min kører i øvrigt 10-11km på literen fordelt over hele året.
Men jeg har nu ikke tænkt over at den larmer når den står i tomgang, så kan ikke være så slemt... Mener "vores" kører ca. 9 km/l i snit, men har jo også noget større luftmodstand.
Men ja, designet kan jo sagtens gøre meget. Jeg havde klappen åben på min Passat for at fylde sprinklervæske på. Der var en verden til forskel i motor"larmen" da jeg lukkede klappen igen
VW Passat 2.0 TDI 170 HK DSG
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 24
- Tilmeldt: 1. jun 2012, 22:56
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: VW Crafter
Tak for kommentarer. Jeg tror faktisk, at det er en Common rail motor, og ikke pumpe dyse.
Pyt med at den larmer lidt Det vigtigste var egentlig, om motoren var værd at gå efter.
Jeg har googlet mig frem til, at de største problemer med motoren har været olieforbrug og turboer der gik til.
En ny turbo koster vel også en del at skifte.
Pyt med at den larmer lidt Det vigtigste var egentlig, om motoren var værd at gå efter.
Jeg har googlet mig frem til, at de største problemer med motoren har været olieforbrug og turboer der gik til.
En ny turbo koster vel også en del at skifte.
- malern
- Medlem
- Indlæg: 1072
- Tilmeldt: 31. jan 2012, 19:44
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: køge
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 33 times
Re: VW Crafter
En turbo er ikke særlig dyr at udskifte.Basforvalter skrev:Tak for kommentarer. Jeg tror faktisk, at det er en Common rail motor, og ikke pumpe dyse.
Pyt med at den larmer lidt Det vigtigste var egentlig, om motoren var værd at gå efter.
Jeg har googlet mig frem til, at de største problemer med motoren har været olieforbrug og turboer der gik til.
En ny turbo koster vel også en del at skifte.
Du har da helt ret, mig der snorksov i timen.
Den kører jo med tandrem , og burde dermed være dejlig stille. Plus det er common rail. Åbenbart den eneste 5cyl Vw har lavet med CR til varebilerne.
Det lyder win win det hele faktisk, så glem alt jeg har skrevet
T6 Transpeter TDI
Golf 7.5 Variant Highline TDI DSG
Malerfirmaet Vholm. Alt i malerarbejde og maling. Speciel VAGCars rabat
Golf 7.5 Variant Highline TDI DSG
Malerfirmaet Vholm. Alt i malerarbejde og maling. Speciel VAGCars rabat
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 24
- Tilmeldt: 1. jun 2012, 22:56
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 358
- Tilmeldt: 7. apr 2010, 20:48
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 0
Re: VW Crafter
Så vidt jeg husker er de første årgange af Crafter med Mercedes Benz motor og gearkasse.malern skrev:En turbo er ikke særlig dyr at udskifte.Basforvalter skrev:Tak for kommentarer. Jeg tror faktisk, at det er en Common rail motor, og ikke pumpe dyse.
Pyt med at den larmer lidt Det vigtigste var egentlig, om motoren var værd at gå efter.
Jeg har googlet mig frem til, at de største problemer med motoren har været olieforbrug og turboer der gik til.
En ny turbo koster vel også en del at skifte.
Du har da helt ret, mig der snorksov i timen.
Den kører jo med tandrem , og burde dermed være dejlig stille. Plus det er common rail. Åbenbart den eneste 5cyl Vw har lavet med CR til varebilerne.
Det lyder win win det hele faktisk, så glem alt jeg har skrevet
Det er nok forklaringen på tandrem og common rail.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 234
- Tilmeldt: 5. apr 2016, 10:21
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: VW Crafter
De er alle (indtil den nye der netop er kommet) lavet på samme fabrik i Polen som Sprinter, det skulle vidst være samme bil i bund og grund.Ghia skrev:Så vidt jeg husker er de første årgange af Crafter med Mercedes Benz motor og gearkasse.malern skrev:En turbo er ikke særlig dyr at udskifte.Basforvalter skrev:Tak for kommentarer. Jeg tror faktisk, at det er en Common rail motor, og ikke pumpe dyse.
Pyt med at den larmer lidt Det vigtigste var egentlig, om motoren var værd at gå efter.
Jeg har googlet mig frem til, at de største problemer med motoren har været olieforbrug og turboer der gik til.
En ny turbo koster vel også en del at skifte.
Du har da helt ret, mig der snorksov i timen.
Den kører jo med tandrem , og burde dermed være dejlig stille. Plus det er common rail. Åbenbart den eneste 5cyl Vw har lavet med CR til varebilerne.
Det lyder win win det hele faktisk, så glem alt jeg har skrevet
Det er nok forklaringen på tandrem og common rail.