Bum bum, Clio'en skal skiftes ud

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Bum bum, Clio'en skal skiftes ud

Indlæg af Anders D » 23. feb 2017, 17:21

GaSelle skrev:En fabriksny Superb Combi 1.4 TSI koster 315K. Man må kunne finde en let brugt billigere. Det ville være mit valg - den er større og bedre udstyret end Octavia, selv i Active varianten.
Jeg er rigtig glad for vores. Vi har dog uplanlagt fået barn nummer 3. Det er en udfordring men går lige med bagudvendt på midterste position på bagsædet. Det er den perfekte stationcar til 4.

Jeg gav kun 310 for vores som 'demo' og synes det er et rigtigt godt tilbud. Det eneste man sådan rigtigt kan savne er muligheden for ACC. Mest bare fordi...
BilledeBillede

Her med Brio barnevogn og opbakning til 5 bagi.
Senest rettet af Anders D 23. feb 2017, 18:04, rettet i alt 2 gange.

Morten101
Helt nyt medlem
Indlæg: 73
Tilmeldt: 18. okt 2009, 21:15
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Bum bum, Clio'en skal skiftes ud

Indlæg af Morten101 » 23. feb 2017, 18:00

http://www.skoda.dk/Microsite/octavia-tilbud/tilbud/

Hiv fat i mig hvis du vil have et tilbud skruet sammen på f.eks. sådan en ;)
Nuv.: MB E400 C207 Coupé, MB C220 S205, Audi "RS4" Avant B5
Tidl.: C450 AMG, C63 AMG, Porsche Cayenne Turbo, Audi (R)S4 Avant B5, Audi A5 Coupe, Audi TT TFSI S-Tronic, osv.

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Bum bum, Clio'en skal skiftes ud

Indlæg af Anders D » 23. feb 2017, 18:05

Morten101 skrev:http://www.skoda.dk/Microsite/octavia-tilbud/tilbud/

Hiv fat i mig hvis du vil have et tilbud skruet sammen på f.eks. sådan en ;)
Gode tilbud! Særligt når man kan nå at få den i de gamle design ;)

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk

AndersB
Nyt medlem
Indlæg: 127
Tilmeldt: 6. jan 2015, 07:58
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Bum bum, Clio'en skal skiftes ud

Indlæg af AndersB » 23. feb 2017, 19:44

Har været i banken bilen skal være fra 2015 og maks ha kørt 15.000km, og prisen må maks være omkring de 250, ser ellers super ud med SuperB'en :-)

Rune_B
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 1. apr 2015, 19:34
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Re: Bum bum, Clio'en skal skiftes ud

Indlæg af Rune_B » 23. feb 2017, 20:00

GaSelle skrev:
Rune_B skrev:Det er en lorte barnevogn. Vi har selv en dog uden fancy drejehjul Billede Har taget et billede når den er i vores Passat B8.

Billede

Vi havde bilen først og den kunne være der. Men vil klart anbefale at skifte til noget andet. Til barn nr 1 havde vi en Odder Zip, den havde samme liggemål, var i bedre kvalitet og fyldte en brøkdel når den var klappet sammen.
Det er da en super barnevogn. Jeg stiller kassen ind først, og stellet på højkant bagved - din måde er for bøvlet :)
Det kan man ikke i Passat. Hjulene kommer i karambolage med bagruden.
Mercedes E43 '17 | BMW 530E '21 | BMW 520I '19 | Volvo XC60 '17 | VW Passat '15 | Volvo S60 2,4 '06 | Alfa Romeo Giulietta '10

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10864
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1895 times

Re: Bum bum, Clio'en skal skiftes ud

Indlæg af GaSelle » 23. feb 2017, 20:42

Nå for søren - troede ellers at bagagerummet var cirka samme størrelse. Så kan jeg godt se bøvlet.

Jesper_christiansen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Bum bum, Clio'en skal skiftes ud

Indlæg af Jesper_christiansen » 23. feb 2017, 21:25

Rune_B skrev:
GaSelle skrev:
Rune_B skrev:Det er en lorte barnevogn. Vi har selv en dog uden fancy drejehjul Billede Har taget et billede når den er i vores Passat B8.

Billede

Vi havde bilen først og den kunne være der. Men vil klart anbefale at skifte til noget andet. Til barn nr 1 havde vi en Odder Zip, den havde samme liggemål, var i bedre kvalitet og fyldte en brøkdel når den var klappet sammen.
Det er da en super barnevogn. Jeg stiller kassen ind først, og stellet på højkant bagved - din måde er for bøvlet :)
Det kan man ikke i Passat. Hjulene kommer i karambolage med bagruden.
Kan den virkelig ikke komme længere ind end det der?

Vi har samme barnevogn og har haft den i både Octavia, Peugeot 406 og pt Honda Accord(som der er mest plads i).

JT80
Nyt medlem
Indlæg: 281
Tilmeldt: 13. maj 2013, 11:52
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 3 times

Re: Bum bum, Clio'en skal skiftes ud

Indlæg af JT80 » 23. feb 2017, 21:28

Vi har også den barnevogn og ingen problemer at lægge kassen bagerst og stel med hjul på højkant. Det er i en pug 308 SW.
Pløf?

Brugeravatar
Frederik DH
Medlem
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15. jun 2008, 13:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 6731
Has thanked: 35 times
Been thanked: 105 times

Re: Bum bum, Clio'en skal skiftes ud

Indlæg af Frederik DH » 23. feb 2017, 23:32

Jeg har også lavet den både i B7 og B8 Passat med stellet på højkant.
Frederik DH

'22 ID.5 Pro Performance
'17 move up!

Brugeravatar
Henrik
Aktiv medlem
Indlæg: 1526
Tilmeldt: 9. jun 2008, 15:26
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7200 Grindsted
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Bum bum, Clio'en skal skiftes ud

Indlæg af Henrik » 24. feb 2017, 09:48

Hvis du overvejer Focus'en, så send mig en mail, så skal jeg lave den bedste pris du kan få.... ;)
/Henrik
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk |
| Alle indlæg vedrørende KØB skal postes i Køb - Købe guide - Alt vedr. køb |

2023 Volvo XC90 T8 Ultimate - 2016 Mercedes C63s AMG Coupe - 2022 Polestar 2 - VW Polo DSG -

Brugeravatar
Donkey
Medlem
Indlæg: 512
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:48
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Smørum
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Bum bum, Clio'en skal skiftes ud

Indlæg af Donkey » 24. feb 2017, 15:32

Vi har haft samme barnevogn i vores golf 4 uden problemer

Rune_B
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 1. apr 2015, 19:34
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Re: Bum bum, Clio'en skal skiftes ud

Indlæg af Rune_B » 24. feb 2017, 17:35

Donkey skrev:Vi har haft samme barnevogn i vores golf 4 uden problemer
Med sæderne lagt ned ? Eller er det med hjulene af og kassen klappet sammen? Tror sgu ikke på den har ligget der med hjul på og kassen foldet ud.
Mercedes E43 '17 | BMW 530E '21 | BMW 520I '19 | Volvo XC60 '17 | VW Passat '15 | Volvo S60 2,4 '06 | Alfa Romeo Giulietta '10

Tylleren
Medlem
Indlæg: 570
Tilmeldt: 14. jun 2008, 19:09
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ikke så langt fra Aalborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 0

Re: Bum bum, Clio'en skal skiftes ud

Indlæg af Tylleren » 24. feb 2017, 20:44

Hvis Du ellers er glad for og kører Renault kan du virkelig få en billig Kadjar ved Hessel i Hjørring. Vi har fået en hel flok brugte ind som har kørt mellem 6 og 10.000km. Jeg har hørt priserne er nede omkring dit Max.

Brugeravatar
Donkey
Medlem
Indlæg: 512
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:48
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Smørum
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Bum bum, Clio'en skal skiftes ud

Indlæg af Donkey » 24. feb 2017, 20:56

Rune_B skrev:
Donkey skrev:Vi har haft samme barnevogn i vores golf 4 uden problemer
Med sæderne lagt ned ? Eller er det med hjulene af og kassen klappet sammen? Tror sgu ikke på den har ligget der med hjul på og kassen foldet ud.
Du stiller stellet ned, med hjul på. Og så kassen oven i. Det er klart at hattenhylden skal ud.. det er synd jeg lige har solgt barnevognen.

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2754
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 501 times

Re: Bum bum, Clio'en skal skiftes ud

Indlæg af Nicklossi » 25. feb 2017, 19:45

Jeg er godt nok imponeret/rystet over at der ikke er mere plads i bagagerummet på en passat B8'er stc end billedet tidligere viser :o

Jeg har en golf 4 variant, hvor knægtens vogn står på samme måde, og der er da noget mere plads i min. Håndtaget behøver ikke være klappet helt ned, og der er generelt mere plads i bredden :)

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Bum bum, Clio'en skal skiftes ud

Indlæg af pwh » 25. feb 2017, 20:24

Nicklossi skrev:Jeg er godt nok imponeret/rystet over at der ikke er mere plads i bagagerummet på en passat B8'er stc end billedet tidligere viser :o

Jeg har en golf 4 variant, hvor knægtens vogn står på samme måde, og der er da noget mere plads i min. Håndtaget behøver ikke være klappet helt ned, og der er generelt mere plads i bredden :)
Selv Donald Trump vil have det stramt med at påstå at en Golf IV variant med et bagagerum på 460 liter synes større end en Passat B8 variant på 650 liter :-)

En B8 er meget større på alle leder og kanter ift G4. Det på billedet må være en barnevogn på steroider ;-)

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

Rune_B
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 1. apr 2015, 19:34
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Re: Bum bum, Clio'en skal skiftes ud

Indlæg af Rune_B » 25. feb 2017, 21:40

pwh skrev:
Nicklossi skrev:Jeg er godt nok imponeret/rystet over at der ikke er mere plads i bagagerummet på en passat B8'er stc end billedet tidligere viser :o

Jeg har en golf 4 variant, hvor knægtens vogn står på samme måde, og der er da noget mere plads i min. Håndtaget behøver ikke være klappet helt ned, og der er generelt mere plads i bredden :)
Selv Donald Trump vil have det stramt med at påstå at en Golf IV variant med et bagagerum på 460 liter synes større end en Passat B8 variant på 650 liter :-)

En B8 er meget større på alle leder og kanter ift G4. Det på billedet må være en barnevogn på steroider ;-)

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Det er også en latterlig stor barnevogn. Her svært ved at tro på det er samme barnevogn der er tale om. Jeg var målløs da jeg fik stukket det her monster i hænderne. Som
nævnt tidligere i tråden så er den markant større end den Odder Zip med x-Dream stel vi havde til nummer 1.
Mercedes E43 '17 | BMW 530E '21 | BMW 520I '19 | Volvo XC60 '17 | VW Passat '15 | Volvo S60 2,4 '06 | Alfa Romeo Giulietta '10

cyklisten
Nyt medlem
Indlæg: 135
Tilmeldt: 8. apr 2013, 21:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 49 times
Been thanked: 16 times

Re: Bum bum, Clio'en skal skiftes ud

Indlæg af cyklisten » 25. feb 2017, 22:50

Bagagerumsbunden er ikke sænket på det billede med Passat B8. Bunden kan sænkes 10 cm, så vil den barnevogn ikke stå så højt.
Nuværende bil: 2021: Passat Variant GTE Plus Pro
Tidligere biler: 2016: Passat Variant 1,4 TSI DSG 150 HK Comfortline Plus, B8
2011: Passat Variant Comfortline 1,4 TSI 122 hk
2007: Ford Focus st. car. Trendline 1,6 TDCI 90 HK

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2754
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 501 times

Re: Bum bum, Clio'en skal skiftes ud

Indlæg af Nicklossi » 27. feb 2017, 16:07

Rune_B skrev:
pwh skrev:
Nicklossi skrev:Jeg er godt nok imponeret/rystet over at der ikke er mere plads i bagagerummet på en passat B8'er stc end billedet tidligere viser :o

Jeg har en golf 4 variant, hvor knægtens vogn står på samme måde, og der er da noget mere plads i min. Håndtaget behøver ikke være klappet helt ned, og der er generelt mere plads i bredden :)
Selv Donald Trump vil have det stramt med at påstå at en Golf IV variant med et bagagerum på 460 liter synes større end en Passat B8 variant på 650 liter :-)

En B8 er meget større på alle leder og kanter ift G4. Det på billedet må være en barnevogn på steroider ;-)

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Det er også en latterlig stor barnevogn. Her svært ved at tro på det er samme barnevogn der er tale om. Jeg var målløs da jeg fik stukket det her monster i hænderne. Som
nævnt tidligere i tråden så er den markant større end den Odder Zip med x-Dream stel vi havde til nummer 1.
Er det ikke bare en emmaljunga big star supreme med det der letvægtsstel? Jeg har samme model, dog bare med kulfiber stel, og det virker til at golfen er bredere, ellers snyder billedet helt vildt :P

Hvis jeg husker det, må jeg prøve at tage billede på torsdag, når vognen skal med hjem igen :)

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2754
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 501 times

Re: Bum bum, Clio'en skal skiftes ud

Indlæg af Nicklossi » 2. mar 2017, 16:09

Her et billede af emmaljunga vogn i golf 4 variant :-)
Man skimter den også kun i bakspejlet.
Vedhæftede filer
IMG_20170302_155034.jpg
IMG_20170302_155034.jpg (134.99 KiB) Vist 976 gange

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10864
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1895 times

Re: Bum bum, Clio'en skal skiftes ud

Indlæg af GaSelle » 2. mar 2017, 21:35

Det er jo ikke med Uniq stel - det fylder mere.

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2754
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 501 times

Re: Bum bum, Clio'en skal skiftes ud

Indlæg af Nicklossi » 3. mar 2017, 08:28

GaSelle skrev:Det er jo ikke med Uniq stel - det fylder mere.
Det er Uniq stel i kulfiber :)

http://www.bilgalleri.dk/fotoalbum/bill ... stel/75904 samme stel som den vogn i dette album, mit er bare lidt mere slidt :geek:

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4437 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: Bum bum, Clio'en skal skiftes ud

Indlæg af DanielB12 » 3. mar 2017, 08:49

Lyder til folk ofte har deres barnevogn med? Vi har haft den med i bilen to gange i de to måneder som lillemanden har været her.. en gang til noget mødregruppe hvor kæresten ville hentes, og så da vi var på MC-messe sidste weekend..
Når vi er ude nogle steder, så har vi bare hans sleepbag eller en babynest med som han sover i..
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2754
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 501 times

Re: Bum bum, Clio'en skal skiftes ud

Indlæg af Nicklossi » 3. mar 2017, 09:00

DanielBahn skrev:Lyder til folk ofte har deres barnevogn med? Vi har haft den med i bilen to gange i de to måneder som lillemanden har været her.. en gang til noget mødregruppe hvor kæresten ville hentes, og så da vi var på MC-messe sidste weekend..
Når vi er ude nogle steder, så har vi bare hans sleepbag eller en babynest med som han sover i..
Vores har hans med i dagpleje og legestue. Ned i dagplejen mandag, hjem med den torsdag, ned i legestuen fredag og med hjem igen fredag.
Skal han ud og passes hos noget familie, hvor han skal sove til middag, så får han den også med der, så vores er rimeligt ofte ind og ud af bilen. Også derfor vi valgte et stel i kulfiber, da det ikke vejer ret meget, og derfor kan min kæreste også ubesværet løfte det ind og ud :)

SzleeperDK
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 6. aug 2012, 13:19
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 56 times

Re: Bum bum, Clio'en skal skiftes ud

Indlæg af SzleeperDK » 3. mar 2017, 11:14

DanielBahn skrev:Lyder til folk ofte har deres barnevogn med? Vi har haft den med i bilen to gange i de to måneder som lillemanden har været her.. en gang til noget mødregruppe hvor kæresten ville hentes, og så da vi var på MC-messe sidste weekend..
Når vi er ude nogle steder, så har vi bare hans sleepbag eller en babynest med som han sover i..
Vi købte en klapvogn de kunne sove i, så er der plads til det hele men har også kun haft brug for at transportere barnevognen da børnene var helt små - det stoppede da de kom i dagpleje.

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Indlæg: 4124
Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 36 times
Been thanked: 478 times

Re: Bum bum, Clio'en skal skiftes ud

Indlæg af Realtor » 3. mar 2017, 11:19

Vi bruger godtnok som tidligere skrevet heller ikke vores meget her efter 6 måneder, nu er det klapvognen med overalt, og barnevogne har de i vuggestuen.
2020 Audi E-tron 55

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4437 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: Bum bum, Clio'en skal skiftes ud

Indlæg af DanielB12 » 3. mar 2017, 12:49

Vi skal også ud og investere i en klapvogn her i forbindelse med rejse til sommer. Har været ude og prøve et par, og må indrømme jeg ærger mig lidt over vi ikke købte en til at starte med, da det er smart man bare lige kan klikke autostolen på. Den vejer jo en ondt år når han er i den og man skal gå rundt med ham.. og vi købte endda en af de letteste..
Er lidt overrasket over hvor lidt vi bruger barnevognen når vi er ude faktisk...
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"