Hjælp mig til at forstå fejl på Skoda Octavia

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
vittelx
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 13. jun 2016, 15:56
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Hjælp mig til at forstå fejl på Skoda Octavia

Indlæg af vittelx » 23. feb 2017, 09:20

Hejsa.

Jeg har en Skoda Octavia Combi 2015 1,6 TDI med DSG7.

Jeg har nu to gange oplevet, at når jeg sætter nøglen i, og drejer den halvt(eller hvad det hedder, det der hvor lamperne skal gå ud, inden man starter bilen). Så siger bilen i info displayet: ESC ERROR | GEARBOX FAULTY | WORKSHOP og bilen vil ikke starte.

Første gang var for en måneds tid siden, og nu igen i dag. Det pudsige er, at hvis man tager nøglen ud, og lige lader bilen stå i 10 minutter, så starter den bare uden nogen problemer, som om intet var hændt. Sådan har det været begge gange.

Der er ikke nogen mislyde fra gearet/ujævn kobling eller for den sags skyld noget med ESC systemet, der ligesom kan henledes til de beskeder der kommer. Jeg venter bare de der 10 minutter, og så kører bilen perfekt uden problemer.

Jeg er nok klar over, at jeg skal en tur på værksted med den. Men er det akut? og skal jeg lade være med at køre mere i den?. Så selvfølgelig 1000 kr. spørgsmålet, er der nogen der kan tyde, hvad der kan være galt med den. Ud fra en logisk betragtning, har jeg svært ved, at forstå at ESC'en og gearkassen skulle være stået af, når fejlen ligesom ikke kan "genskabes" hver gang man starter bilen.
Vedhæftede filer
IMG_0861.jpg
IMG_0861.jpg (120.47 KiB) Vist 693 gange
IMG_0860.jpg
IMG_0860.jpg (119.37 KiB) Vist 693 gange
IMG_0859.jpg
IMG_0859.jpg (120.71 KiB) Vist 693 gange

JT80
Nyt medlem
Indlæg: 281
Tilmeldt: 13. maj 2013, 11:52
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 3 times

Re: Hjælp mig til at forstå fejl på Skoda Octavia

Indlæg af JT80 » 23. feb 2017, 11:57

Ind til Skoda, hvis der stadig er garanti på den!
Pløf?

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"