Passat forsinkelse

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Passat forsinkelse

Indlæg af pwh » 10. mar 2017, 06:23

Jeg skulle egentlig have modtaget vores nye Passat i denne uge, men fik tidligere på ugen besked om VW havde problemer med fremskaffe nogle dele til instrumentbordet.
Derfor bliver biler produceret mellem uge 7 - 12 stående på fabrikken (eller hvor man nu finder plads til 14.000 - 20.000 biler).

Så nu forventer VW tidligst at bilerne fra denne periode begynder at ramme Danmark i uge 15 Billede

Det er simpelthen sur røv. Nu gider jeg snart ikke at vente længere...

http://automotivelogistics.media/news/v ... czech-fire



Sendt fra min D5803 med Tapatalk

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4949
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4439 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: Passat forsinkelse

Indlæg af DanielB12 » 10. mar 2017, 07:05

Har VW forhandleren tilbudt nogen kompensation? Er selvfølgelig force majure, men er lang tid at vente på en ny bil..
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Swan
Nyt medlem
Indlæg: 210
Tilmeldt: 12. maj 2009, 17:31
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 27 times
Been thanked: 24 times

Passat forsinkelse

Indlæg af Swan » 10. mar 2017, 07:24

Jeg venter også på en ny Passat..
Jeg så Passater stå på godstog i Ringsted i går, så noget kunne tyde på de er begyndt at levere igen

vwcaddy
Medlem
Indlæg: 562
Tilmeldt: 6. feb 2012, 13:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Amager
Has thanked: 46 times
Been thanked: 30 times

Re: Passat forsinkelse

Indlæg af vwcaddy » 10. mar 2017, 07:30

Jeg venter også. Udmeldingen er, at der mangler dele til handskerummet...
Giv melding, hvis der er kompensation at henvise til etc.
BMW 125i Sport F20 Glacier Silver.

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Passat forsinkelse

Indlæg af pwh » 10. mar 2017, 08:12

Vi skulle oprindeligt have bilen leveret medio februar, hvorfor vi opsagde vores leasingaftale til udgangen af februar. Skæbnen ville så at noget gik galt i bestillingen, så vores produktionsuge blev rykket til uge 8.
VW arrangerede derfor fri lånebil, da vi havde været så forudseende at få det ind i kontrakten. Så god service fra VW, og derfor lånebil indtil den nye kommer hjem. Ellers havde jeg været lidt på skideren. En opsagt leasingaftale kan åbenbart ikke "fortrydes"...

Så vidt jeg er oplyst, så blev vores Passat produceret torsdag i uge 8, og har ikke forladt fabrikken endnu. De begyndte at mangle delene i uge 7, så hvis det vitterlig først får stumper i uge 13, så jeg rimelig langt bagude i køen...

Problemet er nok ikke at samle handskerummet. Jeg kan til gengæld forstille mig at det bliver svært at få 20.000 biler hurtigt væk fra Emden :-/

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

mrechnagel
Helt nyt medlem
Indlæg: 86
Tilmeldt: 19. feb 2017, 10:03
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 12 times
Been thanked: 9 times

Re: Passat forsinkelse

Indlæg af mrechnagel » 10. mar 2017, 19:18

Jeg har en bil på vej som efter planen først skal komme i midten af maj. Kan man selv på nogen måde at følge med i status på ens levering eller skal det gå igennem forhandleren?
2017 Passat Variant 2.0 TDI Highline+ 190 HK DSG

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Passat forsinkelse

Indlæg af pwh » 10. mar 2017, 20:17

mrechnagel skrev:Jeg har en bil på vej som efter planen først skal komme i midten af maj. Kan man selv på nogen måde at følge med i status på ens levering eller skal det gå igennem forhandleren?
Jeg tror ikke der er nogen vej udenom forhandleren - desværre...

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

mrechnagel
Helt nyt medlem
Indlæg: 86
Tilmeldt: 19. feb 2017, 10:03
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 12 times
Been thanked: 9 times

Re: Passat forsinkelse

Indlæg af mrechnagel » 10. mar 2017, 20:31

Faldt nemlig over denne i UK

https://www.volkswagen.co.uk/owners/track-my-order

Det var da lidt smart og burde da være relativt nemt.
2017 Passat Variant 2.0 TDI Highline+ 190 HK DSG

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Passat forsinkelse

Indlæg af Play4Fun » 10. mar 2017, 21:16

Tror ikke der er nogen kompensation overhovedet, men i er i jeres gode ret til at afbestille. Sådanne læser jeg reglerne.

Tror nok VW skal få afsat alle de biler der måtte blive afbestilt.
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Kedsomhed
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 16. feb 2014, 13:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Passat Forsinkelse

Indlæg af Kedsomhed » 29. mar 2017, 11:47

Er der nogen der ved, om der er kommet gang i handskerums-produktionen og dermed leveringen af passater igen?

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Passat forsinkelse

Indlæg af pwh » 29. mar 2017, 12:09

På et tysk forum læste jeg om et par ventende kunder der modtager deres passat i denne og næste uge, så de må være begyndt at få dem færdiggjort.

Jeg har dog ikke hørt noget angående min (producent torsdag i uge 8), selvom jeg har rykket VW for status.

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Passat forsinkelse

Indlæg af pwh » 30. mar 2017, 10:13

Sidste nyt fra forhandleren:

Intet nyt :-(

Det bliver virkelig interessant at se hvornår bilerne begynder at rulle ud fabrikken...

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

Kedsomhed
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 16. feb 2014, 13:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Passat Forsinkelse

Indlæg af Kedsomhed » 30. mar 2017, 14:31

Jeg kunne godt forestille mig, at der er opstået massive logistiske udfordringer med 20.000 passater der alle skal have installeret handskerum- og shippes samtidig med, at det eksisterende produktionstryk bevares.

At der så er plads kommunikationsmæssig forbedring fra forhandlernes side, er så en helt anden sag.

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Passat forsinkelse

Indlæg af pwh » 30. mar 2017, 16:19

Kedsomhed skrev:Jeg kunne godt forestille mig, at der er opstået massive logistiske udfordringer med 20.000 passater der alle skal have installeret handskerum- og shippes samtidig med, at det eksisterende produktionstryk bevares.

At der så er plads kommunikationsmæssig forbedring fra forhandlernes side, er så en helt anden sag.
Enig.

Personligt har jeg svært ved at forstå hvorfor man ikke har fastholdt fragtplaner for samtlige biler, og efterfølgende eftersendt klappen til eftermontering i de pågældende lande. Det burde give hurtigere levering, og et mindre logistisk cirkus end nu hvor der produceres 5.500 biler om ugen, og samtidig forsøges at slippe af med de andre 20.000 :-)

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

mrechnagel
Helt nyt medlem
Indlæg: 86
Tilmeldt: 19. feb 2017, 10:03
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 12 times
Been thanked: 9 times

Re: Passat forsinkelse

Indlæg af mrechnagel » 11. apr 2017, 16:31

pwh skrev:Sidste nyt fra forhandleren:

Intet nyt :-(

Det bliver virkelig interessant at se hvornår bilerne begynder at rulle ud fabrikken...

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Sidste nyt. Jeg har bestilt i starten af februar med dengang estimeret levering i uge 19. Sidste nyt i dag er at det forventer de på nuværende tidspunkt ikke skulle blive et problem.
2017 Passat Variant 2.0 TDI Highline+ 190 HK DSG

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Passat forsinkelse

Indlæg af pwh » 11. apr 2017, 17:10

mrechnagel skrev:
Sidste nyt. Jeg har bestilt i starten af februar med dengang estimeret levering i uge 19. Sidste nyt i dag er at det forventer de på nuværende tidspunkt ikke skulle blive et problem.
Det lyder meget sandsynligt. Min forhandler har oplyst, at de er begyndt at udlevere biler til folk der har bestilt efter min (bestilt uge 2, produceret uge 8 og dengang forventet levering i uge 10).

Biler produceret i uge 7-12 skulle være ramt, og leveringstermin ukendt.

Alle andre skulle vist følge oprindelig plan.

Jeg overvejer at afbestille, og bestille en Highline Premium i stedet. Den er endda 100 kroner billigere pr måned (... ikke at det gør den store forskel).

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

mrechnagel
Helt nyt medlem
Indlæg: 86
Tilmeldt: 19. feb 2017, 10:03
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 12 times
Been thanked: 9 times

Re: Passat forsinkelse

Indlæg af mrechnagel » 11. apr 2017, 17:25

pwh skrev:
mrechnagel skrev:
Jeg overvejer at afbestille, og bestille en Highline Premium i stedet. Den er endda 100 kroner billigere pr måned (... ikke at det gør den store forskel).

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
Kan du få lov at afbestille?

Det kunne være en overvejelse værd hvis man vil vente yderligere 2-3 måneder :-) Jeg var dog ved at sige at de gerne måtte vente med produktionen til efter uge 22 i håb om at modelåret 2018 indeholder den nye navigation der følger med den nye Golf - men så glad er jeg heller for min Ford Fiesta fra 2005.......
2017 Passat Variant 2.0 TDI Highline+ 190 HK DSG

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Passat forsinkelse

Indlæg af pwh » 11. apr 2017, 18:40

mrechnagel skrev:
Kan du få lov at afbestille?

Det kunne være en overvejelse værd hvis man vil vente yderligere 2-3 måneder :-) Jeg var dog ved at sige at de gerne måtte vente med produktionen til efter uge 22 i håb om at modelåret 2018 indeholder den nye navigation der følger med den nye Golf - men så glad er jeg heller for min Ford Fiesta fra 2005.......
Ja, afbestilling skulle være en mulighed, så afventer pt tilbagemelding på leveringstid og pris (leasing ydelse).

Hvad jeg kan regne mig frem til, så skulle prisen være stort set den samme.
Jeg har forespurgt på Highline Premium med elektrisk bagklap med easyopen/nøglefri betjening, rat med varme, park assist og DK LED.

Min Highline Plus er også bestilt med elektrisk bagklap, men ville ikke få easyopen da den var forudbestilt med nøglefri betjening.

Den primære gevinst bliver i så fald easyopen, Active​ Info Display, Lane Assist (med det "store" kamera = Road sign recognition) og DAB+.

Elopvarmet forrude og varme i bagsædet ryger, men gevinsten er umiddelbar i Premiums favør :-)

Jeg gad også virkelig godt den nye 8" Discover Media, men nu må vi se om den overhovedet kommer med det nye modelår...

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

Brugeravatar
_Jensen
Medlem
Indlæg: 1382
Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 88 times
Been thanked: 421 times

Re: Passat forsinkelse

Indlæg af _Jensen » 11. apr 2017, 18:48

pwh skrev:
mrechnagel skrev:
Kan du få lov at afbestille?

Det kunne være en overvejelse værd hvis man vil vente yderligere 2-3 måneder :-) Jeg var dog ved at sige at de gerne måtte vente med produktionen til efter uge 22 i håb om at modelåret 2018 indeholder den nye navigation der følger med den nye Golf - men så glad er jeg heller for min Ford Fiesta fra 2005.......
Ja, afbestilling skulle være en mulighed, så afventer pt tilbagemelding på leveringstid og pris (leasing ydelse).

Hvad jeg kan regne mig frem til, så skulle prisen være stort set den samme.
Jeg har forespurgt på Highline Premium med elektrisk bagklap med easyopen/nøglefri betjening, rat med varme, park assist og DK LED.

Min Highline Plus er også bestilt med elektrisk bagklap, men ville ikke få easyopen da den var forudbestilt med nøglefri betjening.

Den primære gevinst bliver i så fald easyopen, Active​ Info Display, Lane Assist (med det "store" kamera = Road sign recognition) og DAB+.

Elopvarmet forrude og varme i bagsædet ryger, men gevinsten er umiddelbar i Premiums favør :-)

Jeg gad også virkelig godt den nye, 8" Discover Media men nu må vi se om den overhovedet kommer med det nye modelår...

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
Ligeså snart jeg kan få bekræftet af 8" Discover Media kan leveres, bestiller jeg en Highline.
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG

mrechnagel
Helt nyt medlem
Indlæg: 86
Tilmeldt: 19. feb 2017, 10:03
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 12 times
Been thanked: 9 times

Re: Passat forsinkelse

Indlæg af mrechnagel » 11. apr 2017, 18:55

pwh skrev:
mrechnagel skrev:
Kan du få lov at afbestille?

Det kunne være en overvejelse værd hvis man vil vente yderligere 2-3 måneder :-) Jeg var dog ved at sige at de gerne måtte vente med produktionen til efter uge 22 i håb om at modelåret 2018 indeholder den nye navigation der følger med den nye Golf - men så glad er jeg heller for min Ford Fiesta fra 2005.......
Ja, afbestilling skulle være en mulighed, så afventer pt tilbagemelding på leveringstid og pris (leasing ydelse).

Hvad jeg kan regne mig frem til, så skulle prisen være stort set den samme.
Jeg har forespurgt på Highline Premium med elektrisk bagklap med easyopen/nøglefri betjening, rat med varme, park assist og DK LED.

Min Highline Plus er også bestilt med elektrisk bagklap, men ville ikke få easyopen da den var forudbestilt med nøglefri betjening.

Den primære gevinst bliver i så fald easyopen, Active​ Info Display, Lane Assist (med det "store" kamera = Road sign recognition) og DAB+.

Elopvarmet forrude og varme i bagsædet ryger, men gevinsten er umiddelbar i Premiums favør :-)

Jeg gad også virkelig godt den nye 8" Discover Media, men nu må vi se om den overhovedet kommer med det nye modelår...

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
Jeg venter på en Highline 190 hk (DSG) med Fuld LED for og bag, Light Assists, Navigation Pro, Køreprofil, adaptiv fart (inkl. køassistent) Roadsign, Sportspakke, Lane Assistent, Klapspejle, Nøglefri betjening (inkl. åbning af bagklap), digitale instrumenter,bakkamera, dæktrykskontrol, DAB+, varme i rat og bagsæder samt det løse.

Jeg regnede lidt frem og tilbage og mener at Premium som udgangspunkt er et bedre tilbud med ca. 10 t.kr. end Plus-udgaven, hvis man tager listepriser og ikke skeler til at man kan have forskellige præferencer til udstyret Har fået en samlet god pris og når den kommer som forventer så glæder jeg mig bare til uge 19 :D
2017 Passat Variant 2.0 TDI Highline+ 190 HK DSG

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Passat forsinkelse

Indlæg af pwh » 11. apr 2017, 19:19

mrechnagel skrev:
Jeg venter på en Highline 190 hk (DSG) med Fuld LED for og bag, Light Assists, Navigation Pro, Køreprofil, adaptiv fart (inkl. køassistent) Roadsign, Sportspakke, Lane Assistent, Klapspejle, Nøglefri betjening (inkl. åbning af bagklap), digitale instrumenter,bakkamera, dæktrykskontrol, DAB+, varme i rat og bagsæder samt det løse.

Jeg regnede lidt frem og tilbage og mener at Premium som udgangspunkt er et bedre tilbud med ca. 10 t.kr. end Plus-udgaven, hvis man tager listepriser og ikke skeler til at man kan have forskellige præferencer til udstyret Har fået en samlet god pris og når den kommer som forventer så glæder jeg mig bare til uge 19 :D
Det er sgu en lækker pakke - kan godt forstå at du ser frem til uge 19!

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

Brugeravatar
_Jensen
Medlem
Indlæg: 1382
Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 88 times
Been thanked: 421 times

Re: Passat forsinkelse

Indlæg af _Jensen » 7. maj 2017, 18:34

Slet
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG

Brugeravatar
barney
Medlem
Indlæg: 720
Tilmeldt: 16. jun 2008, 21:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Copenhagen area, Karlslunde
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Passat forsinkelse

Indlæg af barney » 12. maj 2017, 18:43

Jeg bestilte min Passat Variant sidst februar og den kom hjem i starten af ugen.
- dog først til overtagelse pr. 1/6 (pga. beskatning)

Har valgt en Passat Variant 1,6 tdi dsg Comfortline i metalsort med Saint Tropez interiør, Active Info Display, Navi pakke, ratvarme, massage i forsæde, nedfældelig passagersæde ryglæn, tonede ruder.
- De startede med leveringstid på 4,5 måned ca. men har klaret det på under 3 måneder.
Mvh Barney

+45 60 60 70 60
E-mail: dekongelige@gmail.com
Volkswagen Golf 1 Cabriolet + Audi S3 Sportback S-Tronic

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"