Faceliftet Oktavia Frontassistent

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Fabia4444
Nyt medlem
Indlæg: 497
Tilmeldt: 28. okt 2016, 18:59
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 30 times

Faceliftet Oktavia Frontassistent

Indlæg af Fabia4444 » 10. mar 2017, 11:16

Efter henvendelse til Skoda Randers i dag, oplyste de at frontassistenten i faceliftet Oktavia virker på følgende måde:
0-50 km/t bremser den selv ned
50-80 km/t Er sysemet ikkeaktivt
80-tophastighed er systemet aktivt, kommer med advarsler i skærmen og akustiske lyde.

Det undrer mig at systemet ikke er aktivt i intervallet 50-80 km/t.

Systemet er aktivt i hele fartområdet i en Fabia ligeledes i en Superb for nu at tage nogen eksempler

Nogen forklaring på dette ?
Har de valgt en billigere udgave til Oktavia.

Når jeg læser på Skoda hjemmeside, undrer det mig nu også, at de netop under Oktavia ikke oplyser området frontassistenten er aktivt i.
Under Fabia og Superb bliver det fint oplyst.

JC 206S16
Nyt medlem
Indlæg: 136
Tilmeldt: 7. sep 2011, 09:35
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Faceliftet Oktavia Frontassistent

Indlæg af JC 206S16 » 10. mar 2017, 14:13

Min ikke-faceliftede Octavia hyler når den bliver aktiveret - jeg har endnu ikke prøvet at den selv bremser ned. Men har nok også kun prøvet det ved hastigheder over 50 km/t. Det lyder mærkeligt at det ikke skulle være aktivt mellem 50 og 80 km/t. Det er inden for de hastigheder min har hylet.
Cupra Formentor VZ 310, årgang 2022

Fabia4444
Nyt medlem
Indlæg: 497
Tilmeldt: 28. okt 2016, 18:59
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 30 times

Re: Faceliftet Oktavia Frontassistent

Indlæg af Fabia4444 » 10. mar 2017, 14:26

JC 206S16 skrev:Min ikke-faceliftede Octavia hyler når den bliver aktiveret - jeg har endnu ikke prøvet at den selv bremser ned. Men har nok også kun prøvet det ved hastigheder over 50 km/t. Det lyder mærkeligt at det ikke skulle være aktivt mellem 50 og 80 km/t. Det er inden for de hastigheder min har hylet.
Ja præcis det lyder mærkeligt, men det er det jeg har fået oplyst.
Jeg har oplevet i vores Fabia 3 at systemet har været aktiveret i intervallet mellem 50 - 80 km/t i disse tilfælde tænkte jeg, at det er godt nok et fantastisk system.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"