Anmeldelser af Superskoda/Originale dele til O3. Up 21/07.

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
DanielPT
Medlem
Indlæg: 561
Tilmeldt: 12. nov 2013, 09:23
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 49 times
Been thanked: 45 times

Anmeldelser af Superskoda/Originale dele til O3. Up 21/07.

Indlæg af DanielPT » 14. mar 2017, 14:40

Hej allesammen.
Jeg kan se at facebook gruppen "Skoda Society Denmark" har mange spørgsmål omkring uoriginale/originale dele fra Superskoda.

Jeg har igennem de sidste 2 år købt mange ting til min O3. Nogen ting er købt hos superskoda og andre ting hos den lokale Skoda forhandler da de mange gange godt kan være med på prisen.

Superskoda.com generelt har de mange fine ting. Men jeg har nu 2 gange oplevet service som man måske ikke finder tilfredsstillende.
Jeg købte sidste år 17" Originale Teron fælge hos superskoda. Prisen var noget billiger end her hjemme. De var rigtig fint pakket ind.
Jeg kom så til at se at de skoda logoer i midten af fælgen er begyndt at skalde af og de var faktisk ikke pæne mere. Jeg oplever det helt samme på mine 16" som er leveret med på min O3. Skrev til skoda og de dækker selvfølgelig nye da jeg har garanti på bilen. Superskoda skrev at de kendte godt til problemet og det var en produktions fejl. Men de ville ikke sende mig nye de kunne give mig 20 % på nogle nye. Dette skrev jeg selvfølgelig ikke var acceptabel. Intet svar retur siden.

Jeg oplever også at når superskoda køre 20 % så har de så mange ordre at GLS manden ikke kan have det hele med så der kan godt gå 1 uge hvor de HAR trukket penge men vare ikke er sendt endnu. Dette kan jeg læse mit til at mange er frustreret over.

Jeg tænker at opdatere tården løbende når tiden er der.

Håber folk vil tage godt imod det og jeg høre gerne andres meninger/erfaringer.

1: Skoda Original mobil holder.
IMG_2879.JPG
IMG_2879.JPG (22.25 KiB) Vist 1534 gange
Superskoda:
http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA ... KEY-holder
Pris ca 150 kr plus fragt.
Skoda: 69 kr.

Det fede ved denne er at den kan have nogle af de lidt større mobiler end den som er med standard til min O3.
Den kan vist IKKE klare en 7 Plus.
Jeg har nu haft den i brug i bilen imens jeg kørte og oplever desværre at telefonen "vipper" frem og tilbage så den siger "bump" hvergang. Lidt træls men dette er selvfølgelig ikke et problem hvis har en telefon der "presses" ned. Eller måske hvis man har et blødt cover på. Min telefon er en Samsung S6.

2: Uoriginal LED lys til Spejle.
o2f-mrlgt.jpg
o2f-mrlgt.jpg (107.77 KiB) Vist 1151 gange
http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA ... light-KI-R
Pris: ca 300 kr.

Jeg synes faktisk ikke helt produktet lever op til forventningerne. Man skal skære i plastikdelen for at de sidder ordentligt. De kommer ikke helt ned til kanten som på deres eget billede. De kaster utrolig meget lys ned på døren.

Hvis jeg i dag skulle gøre noget ville jeg købe nogle Philips LED pære og smide i ellers ved jeg at den nye O3 FL har originale LED i de kan vist købes for ca 300 kr pr. stk. Jeg er ikke sikker på om de passer i men måske noget jeg vil overveje i fremtiden.

3: Sol afskærmning.
o3c-sunshd.jpg
o3c-sunshd.jpg (112.93 KiB) Vist 1211 gange
Pris: ca 750 kr.

De funger egentlig som de skal. Men jeg synes ikke pasformen er som den skal være. Jeg synes de var MEGET svære at sætte i. Jeg tror egentlig heller ikke gummiet rundt om vinduerne er pæne når de engang skal ud igen. Det er smart at vinduerne kan rulles ned når de sidder der. Jeg prøvede at kontakte superskoda at de ikke levede op til forventningerne men jeg var velkommen til at sende dem retur men jeg skulle rykke dem fremad (?) Jeg har kun brugt dem i vinduerne ved bagsæderne.

4: Silikone beskyttelse til nøgle.
o3-keyc-grn2.jpg
o3-keyc-grn2.jpg (107.66 KiB) Vist 1151 gange
Pris 105 kr.

Fungere perfekt! Min kone smider med sin nøgle. Denne passer perfekt!
Kan sikkert findes billigere på ebay.

5: Gummi måtter.
5E1061550.jpg
5E1061550.jpg (139.17 KiB) Vist 1151 gange
http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA ... roduct-LHD
Pris: 300 kr.
Skoda pris: Kan måske matche prisen.
Funger perfekt om vinteren. De er lige til at klikke i. Virker meget robuste og god kvalitet.

6: Gas dæmpere til kølerhjelm.
o3dæmpere.jpg
o3dæmpere.jpg (97.61 KiB) Vist 790 gange
http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA ... r-set-KI-R
Pris: 300 kr.

Da skoda har lavet en eller anden design bøf har de valgt at sætte "stangen" til motorhjelmen lige foran sprinkler beholderen så den er i vejen. Jeg ahr så fået monteret disse dæmpere. Det kræver vist en XTZ10 og nogle rustfri skiver. Jeg købte mine i bauhause. Skoda monterede dem.
Jeg synes faktisk de er rigtig fine og det virker som de skal. Hvis jeg skulle påpege noget var da de siger en sjov lyd første gang man åbner. Som om "olien" eller lig skal igang så glider det bare. Jeg mener at at have læst at man kan faktisk købe nogle dæmpere fra Bilstein og nogle andre dele.

7: Fodhviler fra RS.
03fodhviler.jpg
03fodhviler.jpg (128.3 KiB) Vist 790 gange
http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA ... S-footrest
Pris: 410 kr.
Skoda: Matcher måske prisen.
Kan måske findes billigere på ebay (Pas dog på kopier)
Jeg har monteret denne. Synes ikke det var helt så nemt men jeg har også computer hænder :)
Man skal vidde plastikken i venstre side op ad og trække fodhvileren ud mod en selv. Man kan også afmontere plastikken men det var der lidt mere arbejde i. Den fodhviler der sad i bilen knækkede i en af de plastik holdere men den nye var nem at montere.

8: Pedaler fra RS.
03pedaler.jpg
03pedaler.jpg (34.89 KiB) Vist 790 gange
http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA ... Manual-LHD
Pris: 410 kr.
Skoda: Matcher måske prisen.
Kan måske findes billigere på ebay (Pas dog på kopier)
De 2 af disse var nemme at montere men jeg synes den til speederen som "går" ud over var lidt svær at få på men de er lækre at se på. Synes man vænner sig til at de er lidt mere glatte.

9: Chrome liste foran.
chromeliste.jpg
chromeliste.jpg (97.6 KiB) Vist 790 gange
http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA ... oda-Autoas
Pris: 445 kr.
Skoda: Kan ikke helt huske prisen men den var meget tæt på den fra superskoda.
Denne passer ikke på biler med RS front eller med radaer.
Jeg vaskede plastik listen foran og gav den noget APC. Fjernede tapen og satte den på. Det virkede perfekt.

10: "læder" cover til armlæn.
O3-DPL6001-3.jpg
O3-DPL6001-3.jpg (134.87 KiB) Vist 714 gange
Pris ca 260 kr.
Man kan sige hvad man vil om dette cover men det virker efter hensigten.
Den er ikke vildt køn men når man kommer fra læder armlæn før så dette et godt alternativ.

/Daniel
Senest rettet af DanielPT 21. jul 2017, 10:48, rettet i alt 12 gange.

Wartex35
Nyt medlem
Indlæg: 258
Tilmeldt: 1. dec 2015, 20:15
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Anmeldelser af Superskoda/Originale dele til O3.

Indlæg af Wartex35 » 14. mar 2017, 17:49

Jeg er selv på skoda society. Men troede du vil komme med mange flere af det ting du har købt?Den mobilholder er helt ny på superskoda. Den gamle en var noget bras. Jeg har også købt en del på superskoda. Generalt synes jeg at tingene derfra er ok. Prismæssigt og kvalitet er ok.

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk

DanielPT
Medlem
Indlæg: 561
Tilmeldt: 12. nov 2013, 09:23
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 49 times
Been thanked: 45 times

Re: Anmeldelser af Superskoda/Originale dele til O3.

Indlæg af DanielPT » 14. mar 2017, 19:02

Hey du.

Jeg vil komme med flere ting som jeg skriver lige når tiden er til det :)

DanielPT
Medlem
Indlæg: 561
Tilmeldt: 12. nov 2013, 09:23
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 49 times
Been thanked: 45 times

Re: Anmeldelser af Superskoda/Originale dele til O3. Up 29/0

Indlæg af DanielPT » 29. mar 2017, 13:11

Så er der nyt. Lidt træls den viser billederne som er vedhæftet.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13257
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3214 times
Been thanked: 4544 times

Re: Anmeldelser af Superskoda/Originale dele til O3. Up 29/0

Indlæg af HansH » 29. mar 2017, 13:41

DanielPT skrev:Lidt træls den viser billederne som er vedhæftet.
I stedet for at bruge img tag, så sæt de vedhæftede billeder ind i posten ved at vælge dem fra rulleboksen og trykke "Placer inline".
Det vil indsætte et attachment tag der hvor markøren pt står, og billedet vil blive vist ... og kun én gang :)
Snap2.jpg
Snap2.jpg (118.48 KiB) Vist 1131 gange
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

DanielPT
Medlem
Indlæg: 561
Tilmeldt: 12. nov 2013, 09:23
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 49 times
Been thanked: 45 times

Re: Anmeldelser af Superskoda/Originale dele til O3. Up 29/0

Indlæg af DanielPT » 30. mar 2017, 09:38

Ahh Tak Hans.

Det ser noget bedre ud :)

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"