Bestille ny Octavia Combi eller købe brugt Passat Variant B8

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
Ras
Medlem
Indlæg: 650
Tilmeldt: 28. aug 2008, 21:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 26 times
Been thanked: 77 times

Bestille ny Octavia Combi eller købe brugt Passat Variant B8

Indlæg af Ras » 18. mar 2017, 01:44

Hej
Jeg har brug for lidt input -hvad mener panelet... ;)

Jeg er meget i tvivl om jeg skal bestille den ny Octavia Combi 1,4 tsi style DSG. Eller finde en lettere brugt Passat Variant comfortline med samme motor og gear. Og til ca. samme pris 350.000kr :roll:

Jeg syntes Octavia er lidt mere ung at se på, hvor jeg syntes passat'en er lidt mere stilren.
Vi var ude at prøve den nye Octavia, og den køre super godt, jeg syntes bare ikke den nye front er særlig heldig. :x
Desuden syntes jeg Skoda er gået lidt tilbage på materiale kvaliteten i kabinen i forholdt til vores nuværende.

Passaten virker mere robust bygget og med flottere finish i kabinen, og sikkert også mere komfort på længere ferieture.

Så hvad bliver jeg mest glad for. Det er jo fedt selv at sammensætte en helt ny bil, men tænker også at Octavia'en så vil tabe mere det første år man har den, op mod en Passat der jo hvis den købes ca. 1 år gammel har taget det første store skrald.

Udstyr er selvfølgelig også vigtigt, Passat kan jeg finde med el-ergosæder som bliver meget rost, men Octavia kan så fås med den lækre nye skærm til navi mm. og mulighed for andre lækre tilvalg som ny.

Det er privat køb og jeg regner med at skulle have bilen ca. 6 år. vi køre ca. 15-20.000 om året.

-Hvad ville i vælge og hvorfor....? :roll: ;)
VW E-Up 2015. (Bybil til alle de korte ture.)
Mercedes S212 E350 T Bluetec 9G. AMG pakker ude og inde. (Pendler og langturs familie container.)
Mercedes W124 300E. (Youngtimer/sommerbil.)

Tidligere biler: VW Passat Variant TSI DSG 2016. Octavia 1,8 TSI 2010. Passat Variant 1,8T 1998. Polo 1,6 1999. Golf 2 GTI 8V 1987.

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Bestille ny Octavia Combi eller købe brugt Passat Varian

Indlæg af pwh » 18. mar 2017, 07:37

Passat - 100% sikkert. Fronten på den nye Octavia er.... mindre vellykket.

Jeg har ikke siddet i den nye Octavia, men mener at passat er klasser over. En sammenligning mellem superb og passat er mere "lige", og her var jeg stadig gået efter passat.

Med 350.000 kr på lommen havde jeg gået efter en passat comfortline+ (med DSG). Den bør kunne findes eller pruttes ned omkring de 350.000.

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/3208931

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Bestille ny Octavia Combi eller købe brugt Passat Varian

Indlæg af erlingvj » 18. mar 2017, 07:57

Enig Passat
Bedre sæder
Bedre undervogn
Langt højere kabinekvalitet

Brugeravatar
Sgh2008ejs
Nyt medlem
Indlæg: 477
Tilmeldt: 16. jan 2012, 21:20
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sydfyn
Has thanked: 8 times
Been thanked: 100 times

Re: Bestille ny Octavia Combi eller købe brugt Passat Varian

Indlæg af Sgh2008ejs » 18. mar 2017, 08:34

I min verden en No-brainer! PASSAT all the way :D
Havde ikke været et sekund i tvivl.

Octavia´en skal sammenlignes med Golf/Leon/A4. Ikke Passat eller SuperB :)
2022 Tesla Model 3
2019 Seat Mii Style

JSA
Medlem
Indlæg: 558
Tilmeldt: 26. okt 2009, 14:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 24 times
Been thanked: 75 times

Re: Bestille ny Octavia Combi eller købe brugt Passat Varian

Indlæg af JSA » 18. mar 2017, 09:42

Jeg vil altid vælge en ny bil frem for en brugt:

Du får en betydelig bedre garanti (med mulighed for at tilkøbe forlængelse)
Ingen reperationer de første år
Du kan konfigurere bilen præcist som du vil have den
Fuld nyværdi-erstatning ved totalskade det første år, når du er første ejer.

Det med den store afskrivning de(t) første år er lidt af en skrøne. Mange glemmer at der i dag gives ret store rabatter på nye biler.
Da jeg skiftede en 10 mdr gammel Octavia ud med en ny Superb, fik jeg det samme for Octavia'en som jeg havde givet, og jeg fik samtidig rabat på Superb'en.

Og så er der selvfølgeligt intet der slår duften af ny bil ......
Tesla Model Y LR
Volvo EX30 SR
Triumph Tiger 900 GT PRO (bliver snart sat til salg)
Honda NC 750 XAD (sat til salg)

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14515
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 848 times
Kontakt:

Re: Bestille ny Octavia Combi eller købe brugt Passat Varian

Indlæg af Watcher » 18. mar 2017, 09:55

Men han ka stadig få en bil i en anden liga ved at købe en brugt fremfor en ny.. Jeg havde klart taget passaten fremfor en octavia til samme pris


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

okroner
Helt nyt medlem
Indlæg: 98
Tilmeldt: 16. jun 2008, 20:27
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Værløse
Has thanked: 50 times
Been thanked: 19 times

Re: Bestille ny Octavia Combi eller købe brugt Passat Varian

Indlæg af okroner » 18. mar 2017, 10:35

Du får en større bil i en klasse højere. Finishen i passat er bedre. Større prestige.
Skulle sidste weekend købe ny bil - efter 10 år med en skoda Octavia.
Kiggede på en passat comfort plus lidt over et år gammel - få km. God udstyrs pakke - alligevel valgte jer en ny Octavia. Det var ikke et fornufts valg - men med mit hjerte. Så kunne jeg få den lige som jeg ville have den - fuld led som den ny astra - varme i bagsæder, stor navigation inkl. style plus...
Det skal du også gøre. Køb det som gør dig glad. Men husk bil er en elendig investering.
Prøv og så gør en god handel for dig. Jeg kan næsten ikke vente...

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Bestille ny Octavia Combi eller købe brugt Passat Varian

Indlæg af aknedude » 18. mar 2017, 10:46

Privat køb???? Dvs. Ingen garanti på DSG Og anden. Havde i den grad taget en ny Octavia. Med AFS lygter foran ser den nye front ikke så tosset ud. Ville slet ikke være i tvivl. Gå lidt til forhandleren så hoster han nok op med 27-28000 i rabat.

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1791
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 185 times
Been thanked: 287 times

Re: Bestille ny Octavia Combi eller købe brugt Passat Varian

Indlæg af claussor » 18. mar 2017, 14:01

Havde klart valgt Passat hvis ikke det var fordi du vil have den med DSG. Det turde jeg ikke købe med tørkobling uden garanti.

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Bestille ny Octavia Combi eller købe brugt Passat Varian

Indlæg af pwh » 18. mar 2017, 14:39

Hvis man køber en 3-4 mdr gammel demo model er der altså stadig to års garanti regnet fra 1. indregistrering.

En bil med 5.000-10.000 km på tælleren ligner og lugter stadig som en ny bil :-)

Du må nok ud at prøve en tur i begge, og så føle efter hvad der er rigtig for dig...

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

Trekster
Medlem
Indlæg: 831
Tilmeldt: 5. nov 2013, 13:20
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: København
Has thanked: 13 times
Been thanked: 43 times

Re: Bestille ny Octavia Combi eller købe brugt Passat Varian

Indlæg af Trekster » 18. mar 2017, 14:55

pwh skrev:Hvis man køber en 3-4 mdr gammel demo model er der altså stadig to års garanti regnet fra 1. indregistrering.

En bil med 5.000-10.000 km på tælleren ligner og lugter stadig som en ny bil :-)

Du må nok ud at prøve en tur i begge, og så føle efter hvad der er rigtig for dig...

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Yea de gør man. Jeg er dog stadig glad for mine +3 år på Octaviaen...

Altså stod jeg i dag købte vi nok en Passat, jeg er blevet lidt forelsket i en(ny)

Men vi er dog rigtig glade for vores Octavia, så den står ikke til udskiftning rundt om hjørnet.

Jeg ville dog ikke turde ikke købe en Passat brugt i DSG7 uden den var blevet købt med en +2 dækning. Så hvis jeg skulle vælge mellem en brugt Passat og en ny Octavia begge i DSG ville jeg hellere have en Octavia (selvom jeg som sagt er små forelsket i en Passat)..for så har du mulighed for ekstra garanti. Og med glidende koblinger og andre sjove ting er det en rar ting at have med i bagagen..

Men der er som andre skriver klasseforskel på dem. Men det må man jo også forvente.

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Bestille ny Octavia Combi eller købe brugt Passat Varian

Indlæg af erlingvj » 18. mar 2017, 15:24

Det er enormt dyrt at være bange for "alt" og forsikre sig mod alverdens dårligdomme og "spøgelser".
Hvis man ikke tør tage nogle "chancer" her i livet bliver livet jo også derefter.
Køb dog den Passat - det er da en langt bedre bil.

Brugeravatar
Ras
Medlem
Indlæg: 650
Tilmeldt: 28. aug 2008, 21:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 26 times
Been thanked: 77 times

Re: Bestille ny Octavia Combi eller købe brugt Passat Varian

Indlæg af Ras » 18. mar 2017, 15:34

Hej

Tak for de mange rigtig gode indlæg ;)

Jeg har også selv været skeptisk over for DSG, men det er bare så fedt at køre med, og især sammen med dynamisk fartpilot. Desuden vil min kære kone meget gerne have DSG...

De Passater jeg har kig på er jo stadig med min 1 års fabriksgaranti. -Flere hos forhandler.
Jeg har fundet flere i en fin farve og med godt udstyr. Så ikke det der skræmmer mig.

Men mere motor og gear kombi, er det kræfter nok til en Passat, den er jo lidt tungere end Octavia.
Og så køre den med cylinder frakobling, er der nogen der har dårlig erfaring med det? -eller er det ikke noget jeg skal være bange for. :?

Vi har prøvet en Passat idag og må jo nok indrømme at den bare virker mere lækker... :P
Hvad med værdi tabet, tror i det vil ende med at blive det samme over 6 år.
-Jeg tænker selv at Passat vil holde prisen lidt bedre... Men selvfølgelig med kortere garanti fra køb...

Kom endelig med flere input. -Det hjælper alt sammen ! :)
VW E-Up 2015. (Bybil til alle de korte ture.)
Mercedes S212 E350 T Bluetec 9G. AMG pakker ude og inde. (Pendler og langturs familie container.)
Mercedes W124 300E. (Youngtimer/sommerbil.)

Tidligere biler: VW Passat Variant TSI DSG 2016. Octavia 1,8 TSI 2010. Passat Variant 1,8T 1998. Polo 1,6 1999. Golf 2 GTI 8V 1987.

Brugeravatar
Ras
Medlem
Indlæg: 650
Tilmeldt: 28. aug 2008, 21:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 26 times
Been thanked: 77 times

Re: Bestille ny Octavia Combi eller købe brugt Passat Varian

Indlæg af Ras » 18. mar 2017, 15:40

PS nogen der kan bruge en super fin Octavia -se min slgnatur.
Den har altid holdt i garage kørt 92.000. Sølvgrå og kun mig som ejer fra ny ;)
Salgs annonce kommer her snart... ;)
VW E-Up 2015. (Bybil til alle de korte ture.)
Mercedes S212 E350 T Bluetec 9G. AMG pakker ude og inde. (Pendler og langturs familie container.)
Mercedes W124 300E. (Youngtimer/sommerbil.)

Tidligere biler: VW Passat Variant TSI DSG 2016. Octavia 1,8 TSI 2010. Passat Variant 1,8T 1998. Polo 1,6 1999. Golf 2 GTI 8V 1987.

Brugeravatar
Jbt
Nyt medlem
Indlæg: 173
Tilmeldt: 25. nov 2015, 21:19
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 13 times
Been thanked: 24 times

Re: Bestille ny Octavia Combi eller købe brugt Passat Varian

Indlæg af Jbt » 18. mar 2017, 18:06

Ras skrev:Hej

Tak for de mange rigtig gode indlæg ;)

Jeg har også selv været skeptisk over for DSG, men det er bare så fedt at køre med, og især sammen med dynamisk fartpilot. Desuden vil min kære kone meget gerne have DSG...

De Passater jeg har kig på er jo stadig med min 1 års fabriksgaranti. -Flere hos forhandler.
Jeg har fundet flere i en fin farve og med godt udstyr. Så ikke det der skræmmer mig.

Men mere motor og gear kombi, er det kræfter nok til en Passat, den er jo lidt tungere end Octavia.
Og så køre den med cylinder frakobling, er der nogen der har dårlig erfaring med det? -eller er det ikke noget jeg skal være bange for. :?

Vi har prøvet en Passat idag og må jo nok indrømme at den bare virker mere lækker... :P
Hvad med værdi tabet, tror i det vil ende med at blive det samme over 6 år.
-Jeg tænker selv at Passat vil holde prisen lidt bedre... Men selvfølgelig med kortere garanti fra køb...

Kom endelig med flere input. -Det hjælper alt sammen ! :)
Har en Skoda Superb 1,4 TSI DSG, rigeligt med kræfter når man har DSG, den skifter jo bare ned, når man trykker højre pedal ned.
Så jeg er godt tilfreds, kommer fra Superb 1,8 TSI uden DSG 160 HK
Mangler ikke noget. Har kørt et par ture i Tyskland og kan sagtnes følge trafikken.
2007 Skoda Octavia 1,9 TDI Elegance (solgt)
2010 Skoda Superb 1,8 TSI Combi Elegance (solgt)
2016 Skoda Superb 1,4 TSI DSG Style http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 7&t=122229 (solgt)
2020 Volvo V60 R-Design D4 190 Hk (solgt)
2022 Volvo C40 P8 AWD ReCharge Ultimate

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10871
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1900 times

Re: Bestille ny Octavia Combi eller købe brugt Passat Varian

Indlæg af GaSelle » 18. mar 2017, 20:29

Jeg havde (eller, jeg HAR taget) taget en Superb 1.4 TSI DSG Combi. Motor/gear gør det fantastisk, og Superb er pænere end en Passat (synes jeg).

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5577
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 320 times
Been thanked: 368 times

Re: Bestille ny Octavia Combi eller købe brugt Passat Varian

Indlæg af GranTurismo » 18. mar 2017, 20:52

Passat - uden den mindste tvivl.

Hvis den er 1 år gammel så er der jo stadig mindst 1 års garanti og 5 år med mulighed for kulance.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Bestille ny Octavia Combi eller købe brugt Passat Varian

Indlæg af aknedude » 18. mar 2017, 23:10

Ras skrev:Hej

Tak for de mange rigtig gode indlæg ;)

Jeg har også selv været skeptisk over for DSG, men det er bare så fedt at køre med, og især sammen med dynamisk fartpilot. Desuden vil min kære kone meget gerne have DSG...

De Passater jeg har kig på er jo stadig med min 1 års fabriksgaranti. -Flere hos forhandler.
Jeg har fundet flere i en fin farve og med godt udstyr. Så ikke det der skræmmer mig.

Men mere motor og gear kombi, er det kræfter nok til en Passat, den er jo lidt tungere end Octavia.
Og så køre den med cylinder frakobling, er der nogen der har dårlig erfaring med det? -eller er det ikke noget jeg skal være bange for. :?

Vi har prøvet en Passat idag og må jo nok indrømme at den bare virker mere lækker... :P
Hvad med værdi tabet, tror i det vil ende med at blive det samme over 6 år.
-Jeg tænker selv at Passat vil holde prisen lidt bedre... Men selvfølgelig med kortere garanti fra køb...

Kom endelig med flere input. -Det hjælper alt sammen ! :)
Kan du ikke finde en 1 år gl. Superb istedet for den Passat, Syntes der er mere bil i den end nogen Passat.

Brugeravatar
Ras
Medlem
Indlæg: 650
Tilmeldt: 28. aug 2008, 21:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 26 times
Been thanked: 77 times

Re: Bestille ny Octavia Combi eller købe brugt Passat Varian

Indlæg af Ras » 19. mar 2017, 01:26

Det kunne jeg måske nok, -det er jo en smags sag, men jeg syntes bare Passaten er lidt mere lækker i form og design med det rette udstyr.
-Dermed ikke sagt at Superb ikke også er en rigtig lækker bil. ;)

Jeg kan også godt li at de har rykket den adaptive fartpilot op på rattet, og ikke på en arm som i skodaen.

Nogen der ved hvad kørecomputer PLUS dækker over i Passat ? :roll:

Hvad med LED forlygter, kan det mon senere eftermonteres til en rimelig pris.

-Stadig tak for de gode indput ;)
VW E-Up 2015. (Bybil til alle de korte ture.)
Mercedes S212 E350 T Bluetec 9G. AMG pakker ude og inde. (Pendler og langturs familie container.)
Mercedes W124 300E. (Youngtimer/sommerbil.)

Tidligere biler: VW Passat Variant TSI DSG 2016. Octavia 1,8 TSI 2010. Passat Variant 1,8T 1998. Polo 1,6 1999. Golf 2 GTI 8V 1987.

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1791
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 185 times
Been thanked: 287 times

Re: Bestille ny Octavia Combi eller købe brugt Passat Varian

Indlæg af claussor » 19. mar 2017, 02:36

Hvorfor skulle man dog vælge Superb over Passat? Passat er en tand mere lækker allround og priser er ca. det samme. Det er vel kun plads der er i Superbs favør direkte? Resten må være følelser? Og Passat er jo en rigtig stor bil i sig selv.

jacobjensen
Nyt medlem
Indlæg: 424
Tilmeldt: 10. maj 2011, 20:03
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Bestille ny Octavia Combi eller købe brugt Passat Varian

Indlæg af jacobjensen » 19. mar 2017, 07:59

Passat helt klart.. (skrevet af en glad Octavia ejer) byggekvaliteten er bare højere i en Passat...
Volvo V60 D4 Inscription, Auto, Onxy black, Maroon læder mv.
Smadret Dec 2018 Skoda Octavia - Style 2.0 TDI DSG - Bolero - Sportssæder - 18` alaris - Sunset - mv.
Solgt Juni. 2011 - VW Golf VI 5 dr. VAN - 2,0 TDI - 140 HK/320NM Highline, RCD 510 DAB, inkl. Teknikpakke incl. Parkeringsassistent, DK-Pakke, Vinterpakke, Sort pearl. km 130.000
2003 - Fabia Combi - 1,4 mpi - mit ganz alles, hmm p-sensor, varme i sæderne mv. (Konebilen)

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Bestille ny Octavia Combi eller købe brugt Passat Varian

Indlæg af pwh » 19. mar 2017, 08:37

Ras skrev:
Jeg kan også godt li at de har rykket den adaptive fartpilot op på rattet, og ikke på en arm som i skodaen.

Nogen der ved hvad kørecomputer PLUS dækker over i Passat ? :roll:

Hvad med LED forlygter, kan det mon senere eftermonteres til en rimelig pris.
Enig - fartpilot i rattet er sindssyg lækkert. Jeg blev godt nok træt af at betjene fartpilot på stilk i min gamle Golf Sportsvan.

Kørecomputer plus/premium er en lille farve LCD (eller TFT) skærm, som har farver og højere opløsning end standard kørecomputer (MFA). Passat kommer vist kun med premium/plus.
Min Golf lånebil har standard MFA med sort/hvid dot matrix display.

LED forlygter (både low og high) har automatisk højdejustering. Det betyder et højdejusteringsknappen til højre for lyskontakten mangler, og er erstattet af noget styring og sensorer (vist nok monteret på bagakslen).
Jeg har ingen anelse om hvad eftermontering vil løbe op i, men har flere gange set Passat B8 LED forlygter på Ebay til en fornuftig pris.

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Bestille ny Octavia Combi eller købe brugt Passat Varian

Indlæg af Peder » 19. mar 2017, 09:51

GranTurismo skrev:Passat - uden den mindste tvivl.

Hvis den er 1 år gammel så er der jo stadig mindst 1 års garanti og 5 år med mulighed for kulance.
Hvad baserer du det med kulance på?
For udover nogle få ting som dyser og andet gennem tiden har SMC sgu aldrig givet kulance i den udstrækning :lol:
Forvent god dækning fra 2-3 år og en latterlig dækning fra 3-4, hvor du ender med at betale det samme som uden deres "rabat" :D
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Bestille ny Octavia Combi eller købe brugt Passat Varian

Indlæg af aknedude » 19. mar 2017, 10:05

Kører i henholdsvis Passat,superb, Octavia flere gange om ugen. Og kan slet ikke få øje på noget fedt ved en Passat. Syntes den er voldsomt kedeligt. Og kan ikke nogen steder få øje på at den skulle overgå Superb på nogen punkter.

dane
Helt nyt medlem
Indlæg: 53
Tilmeldt: 20. aug 2015, 14:43
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: Bestille ny Octavia Combi eller købe brugt Passat Varian

Indlæg af dane » 19. mar 2017, 11:27

Hvad med en meget lidt brugt Octavia vRS? Se på til salg sektionen..

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10871
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1900 times

Re: Bestille ny Octavia Combi eller købe brugt Passat Varian

Indlæg af GaSelle » 19. mar 2017, 12:08

claussor skrev:Hvorfor skulle man dog vælge Superb over Passat? Passat er en tand mere lækker allround og priser er ca. det samme. Det er vel kun plads der er i Superbs favør direkte? Resten må være følelser? Og Passat er jo en rigtig stor bil i sig selv.
Fordi Superb er flottere, større og bedre udstyret. Og ja, jeg er klar over det er subjektivt, så at du er uenig betyder ikke rigtigt noget. Der er absolut ikke mere byggekvalitet og prestige i en Vw i min optik; tværtimod.

adagio
Helt nyt medlem
Indlæg: 74
Tilmeldt: 3. apr 2016, 19:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times

Re: Bestille ny Octavia Combi eller købe brugt Passat Varian

Indlæg af adagio » 19. mar 2017, 13:35

GaSelle skrev:
claussor skrev:Hvorfor skulle man dog vælge Superb over Passat? Passat er en tand mere lækker allround og priser er ca. det samme. Det er vel kun plads der er i Superbs favør direkte? Resten må være følelser? Og Passat er jo en rigtig stor bil i sig selv.
Fordi Superb er flottere, større og bedre udstyret. Og ja, jeg er klar over det er subjektivt, så at du er uenig betyder ikke rigtigt noget. Der er absolut ikke mere byggekvalitet og prestige i en Vw i min optik; tværtimod.
Superben er større, den del er vist ikke subjektiv. Der er mange sammenligninger af de to biler fra motorjournalister at finde på nettet. Nogle mener Superben er flottest og andre Passaten, men jeg har ikke kunnet finde en eneste der mener at kabinen i Superben er på niveau med den i Passaten, den disciplin vinder Passat hver gang.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10871
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1900 times

Re: Bestille ny Octavia Combi eller købe brugt Passat Varian

Indlæg af GaSelle » 19. mar 2017, 15:10

Det er jo igen subjektivt ;)

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Bestille ny Octavia Combi eller købe brugt Passat Varian

Indlæg af aknedude » 19. mar 2017, 15:28

GaSelle skrev:
claussor skrev:Hvorfor skulle man dog vælge Superb over Passat? Passat er en tand mere lækker allround og priser er ca. det samme. Det er vel kun plads der er i Superbs favør direkte? Resten må være følelser? Og Passat er jo en rigtig stor bil i sig selv.
Fordi Superb er flottere, større og bedre udstyret. Og ja, jeg er klar over det er subjektivt, så at du er uenig betyder ikke rigtigt noget. Der er absolut ikke mere byggekvalitet og prestige i en Vw i min optik; tværtimod.
Nej kvaliteten er helt sikkert ikke bedre i Passaten i forhold til Skoda.

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Bestille ny Octavia Combi eller købe brugt Passat Varian

Indlæg af pwh » 19. mar 2017, 15:36

GaSelle skrev: Fordi Superb er flottere, større og bedre udstyret. Og ja, jeg er klar over det er subjektivt, så at du er uenig betyder ikke rigtigt noget. Der er absolut ikke mere byggekvalitet og prestige i en Vw i min optik; tværtimod.
Prestige er netop et udtryk for hvordan andre (forstået som flertallet) rangerer et givet bilmærke ift andre.
Volkswagen AG vil aldrig tillade, at skoda opnår højere prestige end VW, ligesom VW aldrig vil opnå højere prestige end Audi.

Med Passat B8 proklamerede VW, at de forsøgte at komme tættere på "premium segmentet", og motorjournalister synes generelt at det er lykkedes godt for VW.
Det gav så plads for at Superb ligeledes kunne løftes. Om dem enkelte mener at de er lige gode, eller den ene eller anden er bedre, det er en ren subjektiv vurdering.
Personligt er jeg enorm fan af kabinen i en Passat, men man skal helst op i highline før det rigtig rykker :-)

Men uanset hvad er begge biler skønne at se på og sidde i.

Personligt tror jeg dog, at en Passat holder prisen bedre end en Superb. Det ser ud til at Nordania (privatleasing) er enig i dette.
Over 3 år (15.000 km/år) er en Superb ca. 27.000 dyrere at privatlease ift en Passat.
Her er jeg gået ud fra en Superb style 1,4 TSI m. DSG, og sammenlignet med en Passat Highline+ (samme drivlinie), som ved privatleasing også er med navigation...

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"