Aut. service eller ej på min nye Scirocco?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
MichaelSmed
Aktiv medlem
Indlæg: 2159
Tilmeldt: 29. nov 2011, 19:05
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 175 times
Been thanked: 103 times

Aut. service eller ej på min nye Scirocco?

Indlæg af MichaelSmed » 28. mar 2017, 12:25

Goddag
Indtil videre er der fuld service bog fra VW Glostrup, med stempel und alles ved min nye Scirocco.
Men sidder med tanken om, hvor vidt det kan betale sig at få de her kære stempler.
Det er naturligvis en del dyrere at få det lavet aut., fremfor at lave det selv, eller ved en lokal AutoMester. Den lokale VW skal have 6300 for skift af DSG olie, motorolie, og oliefilter. Hvilket i mine ører er en rimelig god sjat penge.
Dernæst beholder jeg den umiddelbart i minimum 3 år, hvis ikke 5 eller mere, og så ryger der en del penge ekstra, bare for at få det stempel. Og er ærlig talt heller ikke meget for at andre skal rode ved mine biler, som jeg ikke kender, eller stoler 100% på. DSG skal dog uanset laves ved VW, men alt andet normal service kan jeg lave selv, eller på et uaut., hvor jeg kender mekanikeren, og ved der bliver lavet kvalitetsarbejde.
Hvordan ville I se det an, hvis I skulle se på en bil som min?
At servicebog er udfyldt af VW til punkt og prikke, eller at der er fyldt op med stempler hos samme uaut. værksted, hvor alt kan og vil blive dokumenteret? Hvor mange går herinde op i de stempler, når I kigger på bil?
Håber I kan hjælpe mig lidt. Kan ikke finde ud af om jeg skal holde den ved VW, eller hvad jeg skal.
På forhånd tak.
Mvh Michael Smed

Brugeravatar
vw4ever
Aktiv medlem
Indlæg: 4072
Tilmeldt: 5. sep 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 339 times
Been thanked: 204 times

Re: Aut. service eller ej på min nye Scirocco?

Indlæg af vw4ever » 28. mar 2017, 12:45

Vw har jo netop for nylig inført Deres Pris match.

Så hvis du kommer med et skriftligt tilbud fra en ikke aut, så laver vw service til samme pris.

Så jeg ville ikke være i tvivl ;)

Vær opmærksom på at det er inden for 40 km.

SAKSET FRA VW`S HJEMMESIDE:

Med Volkswagen Prismatch er du garanteret, at vi matcher ethvert skriftligt tilbud på service af din Volkswagen, hvis tilbuddet er givet af et værksted, der ligger højst 40 km. fra det valgte autoriserede Volkswagen værksted. For at vi kan matche prisen, skal det alternative tilbud indeholde det samme arbejde og servicepunkter i henhold til din bils serviceskema og Volkswagens norm, og det skal være baseret på originale Volkswagen Reservedele og anbefalede væsker/olier.

Når din bil bliver serviceret hos en autoriseret Volkswagen Partner, så kan du regne med kvalitet hele vejen. Følgende er altid inkluderet i din pris, når du besøger os:
•Specialuddannede fagfolk og Volkswagen Teknikere, der ved alt om din bil.

•Arbejde med specialværktøj, der er udviklet og designet til netop din model.

•Dialogmodtagelse med en Volkswagen Servicerådgiver.

•Opdatering af bilens elektroniske systemer.

•Autoriseret stempel i bilens servicebog.


Et uautoriseret værksted kan naturligvis også have både specialværktøj og originale reservedele. Men når vi i forbindelse med Volkswagen Prismatch kigger uautoriserede værksteders tilbud igennem, ser vi desværre eksempler på, at de fx fylder den forkerte olie på, ikke får skiftet tændrør eller glemmer at kontrollere nogle af bilens vitale dele. Alt sammen noget der i sidste ende kan gå hen og påvirke bilens funktion og køreegenskaber markant.
Vw Polo GTI 2,0 2020
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995

Kluk
Helt nyt medlem
Indlæg: 99
Tilmeldt: 15. okt 2014, 20:19
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Aut. service eller ej på min nye Scirocco?

Indlæg af Kluk » 28. mar 2017, 13:25

6300,- for olieskift ????

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: Aut. service eller ej på min nye Scirocco?

Indlæg af GaSelle » 28. mar 2017, 13:26

Der er jo forskel på priserne, også blandt de autoriserede værksteder. Jeg bor lige i smørhullet mellem Skoda i Haderslev, Vejen og Kolding. Jeg kører til Ejby i stedet, da priserne her er lavere, og de yder en fortræffelig service. Så undersøg eventuelt hvad priserne er "lidt længere ude på landet". Der kan være gode penge at spare, og du slipper for ignoranter i jakkesæt i de store glashuse i byerne :)

Brugeravatar
MichaelSmed
Aktiv medlem
Indlæg: 2159
Tilmeldt: 29. nov 2011, 19:05
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 175 times
Been thanked: 103 times

Re: Aut. service eller ej på min nye Scirocco?

Indlæg af MichaelSmed » 28. mar 2017, 14:47

vw4ever skrev:Vw har jo netop for nylig inført Deres Pris match.

Så hvis du kommer med et skriftligt tilbud fra en ikke aut, så laver vw service til samme pris.

Så jeg ville ikke være i tvivl ;)

Vær opmærksom på at det er inden for 40 km.

SAKSET FRA VW`S HJEMMESIDE:

Med Volkswagen Prismatch er du garanteret, at vi matcher ethvert skriftligt tilbud på service af din Volkswagen, hvis tilbuddet er givet af et værksted, der ligger højst 40 km. fra det valgte autoriserede Volkswagen værksted. For at vi kan matche prisen, skal det alternative tilbud indeholde det samme arbejde og servicepunkter i henhold til din bils serviceskema og Volkswagens norm, og det skal være baseret på originale Volkswagen Reservedele og anbefalede væsker/olier.

Når din bil bliver serviceret hos en autoriseret Volkswagen Partner, så kan du regne med kvalitet hele vejen. Følgende er altid inkluderet i din pris, når du besøger os:
•Specialuddannede fagfolk og Volkswagen Teknikere, der ved alt om din bil.

•Arbejde med specialværktøj, der er udviklet og designet til netop din model.

•Dialogmodtagelse med en Volkswagen Servicerådgiver.

•Opdatering af bilens elektroniske systemer.

•Autoriseret stempel i bilens servicebog.


Et uautoriseret værksted kan naturligvis også have både specialværktøj og originale reservedele. Men når vi i forbindelse med Volkswagen Prismatch kigger uautoriserede værksteders tilbud igennem, ser vi desværre eksempler på, at de fx fylder den forkerte olie på, ikke får skiftet tændrør eller glemmer at kontrollere nogle af bilens vitale dele. Alt sammen noget der i sidste ende kan gå hen og påvirke bilens funktion og køreegenskaber markant.
Den der er ærlig talt gået forbi min næse, vidste ikke VW kørte prismatch, det må der lige arbejdes i, tak for tippet Billede
Kluk skrev:6300,- for olieskift ????
Jep, for skift af DSG olie, motorolie, og oliefilter.
GaSelle skrev:Der er jo forskel på priserne, også blandt de autoriserede værksteder. Jeg bor lige i smørhullet mellem Skoda i Haderslev, Vejen og Kolding. Jeg kører til Ejby i stedet, da priserne her er lavere, og de yder en fortræffelig service. Så undersøg eventuelt hvad priserne er "lidt længere ude på landet". Der kan være gode penge at spare, og du slipper for ignoranter i jakkesæt i de store glashuse i byerne :)
Det er rigtigt ja.
Den lokale VW er også flyttet i fancy nye lokaler for ikke så længe siden, kan være det er derfor prisen er lidt høj Billede
Spøg til side. Kunne være man skulle undersøge de forskellige VW forhandlere på Fyn og i trekantsområdet, hvad de tager for det.

Rdaldlk
Nyt medlem
Indlæg: 284
Tilmeldt: 16. nov 2014, 18:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 39 times

Re: Aut. service eller ej på min nye Scirocco?

Indlæg af Rdaldlk » 28. mar 2017, 15:51

Jeg har lige handlet min bil ind i bytte hos vw og oplevede ikke at det trak ned, at stemplerne var uautoriseret. Derimod trak det op at jeg kunne bevise at bilen er bedre vedligeholdt end foreskrifter eks årlige olieskift (ca 12000 mellem skift)
Mvh Lars
Golf 1,4 TSI highline, årgang 2017. 150 HK
Polo 1,2 TSI 110 HK highline, årgang 2017 med LED lygter, adaptiv fartpilot og sport select undervogn samt klapspejle

Morten101
Helt nyt medlem
Indlæg: 73
Tilmeldt: 18. okt 2009, 21:15
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Aut. service eller ej på min nye Scirocco?

Indlæg af Morten101 » 28. mar 2017, 15:58

Nu ved jeg ikke hvor gammel din Scirocco er, men der vil højst sandsynligt være noget kulance at hente ved en evt. reparation når den nu er holdt ved aut. VW værksted. Den kulance fraskriver du dig jo ved at køre til uaut. værksted eller lave det selv.
Og så ved jeg da fra mig selv at jeg 100% hellere ville købe en brugt bil der har aut. stempler i servicebogen, end at det er fra et uaut. værksted - tænker her når du skal af med bilen igen på et tidspunkt.
Nuv.: MB E400 C207 Coupé, MB C220 S205, Audi "RS4" Avant B5
Tidl.: C450 AMG, C63 AMG, Porsche Cayenne Turbo, Audi (R)S4 Avant B5, Audi A5 Coupe, Audi TT TFSI S-Tronic, osv.

Existenz
Helt nyt medlem
Indlæg: 77
Tilmeldt: 28. jan 2017, 22:45
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Aut. service eller ej på min nye Scirocco?

Indlæg af Existenz » 28. mar 2017, 16:06

Uanset hvad hold dig fra Automester Gentofte.. Skulle have skiftet en rude ved dem, det endte med en noget større reperation. Desværre på en splinterny bil.

Brugeravatar
MichaelSmed
Aktiv medlem
Indlæg: 2159
Tilmeldt: 29. nov 2011, 19:05
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 175 times
Been thanked: 103 times

Re: Aut. service eller ej på min nye Scirocco?

Indlæg af MichaelSmed » 28. mar 2017, 16:44

Rdaldlk skrev:Jeg har lige handlet min bil ind i bytte hos vw og oplevede ikke at det trak ned, at stemplerne var uautoriseret. Derimod trak det op at jeg kunne bevise at bilen er bedre vedligeholdt end foreskrifter eks årlige olieskift (ca 12000 mellem skift)
Takker for info, den har jeg lige i baghovedet. VW siger også skift for hver 30.000, men jeg kører maks 15.000.


Morten101 skrev:Nu ved jeg ikke hvor gammel din Scirocco er, men der vil højst sandsynligt være noget kulance at hente ved en evt. reparation når den nu er holdt ved aut. VW værksted. Den kulance fraskriver du dig jo ved at køre til uaut. værksted eller lave det selv.
Og så ved jeg da fra mig selv at jeg 100% hellere ville købe en brugt bil der har aut. stempler i servicebogen, end at det er fra et uaut. værksted - tænker her når du skal af med bilen igen på et tidspunkt.
Det eneste jeg er nervøs for, er kæderne i motoren, og der har VW's direktør været ude på offentlig TV og sige, at de skifter hvis de ryger, så længe den bare er serviceret efter bogen, ikke nødvendigvis hos VW. Og desuden er VW's kulance i 9/10 tilfælde lige til skraldespanden.

Existenz skrev:Uanset hvad hold dig fra Automester Gentofte.. Skulle have skiftet en rude ved dem, det endte med en noget større reperation. Desværre på en splinterny bil.
Will do.

Brugeravatar
MichaelSmed
Aktiv medlem
Indlæg: 2159
Tilmeldt: 29. nov 2011, 19:05
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 175 times
Been thanked: 103 times

Re: Aut. service eller ej på min nye Scirocco?

Indlæg af MichaelSmed » 28. mar 2017, 16:56

I øvrigt er de 2500,- af prisen for skift af motorolie og oliefilter. Det er sgu lige til den skarpe side må jeg indrømme.

thg
Medlem
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 41 times

Re: Aut. service eller ej på min nye Scirocco?

Indlæg af thg » 28. mar 2017, 17:19

Problemet med VW's prismatch på service er at "det skal være baseret på originale Volkswagen Reservedele" og hvilke uautoriserede værksteder bruger org. VW reservedele til et service og dermed er det problematisk at få et tilbud fra et uautoriserede værksted, som man vil kunne bruge til prismatch på et aut. VW værksted!

Min erfaring siger mig at du ifbm. salg af din bil, intet får ud af at den har været serviceret autoriseret! Det vigtigste er at den er blevet serviceret på et værksted iflg. forskrifterne (og at der er stempler i bogen for dette) og så er det mindre vigtigt hvilket værksted det er! Specielt hvis du sælger din bil til forhandler, de vil med 99% sikkerhed spørge dig om service er overholdt og intet nævne om det har været på autoriserede eller uautoriserede værksteder!

Jeg selv ville bruge aut. værksteder til bilen var omkring 4-5 år, netop pga. kulance mulighederne og herefter tror jeg bestemt ikke der er de store kulance muligheder, hvorfor jeg ville finde et billigere alternativ derefter.
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)

DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.

Brugeravatar
MichaelSmed
Aktiv medlem
Indlæg: 2159
Tilmeldt: 29. nov 2011, 19:05
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 175 times
Been thanked: 103 times

Re: Aut. service eller ej på min nye Scirocco?

Indlæg af MichaelSmed » 28. mar 2017, 17:53

thg skrev:Problemet med VW's prismatch på service er at "det skal være baseret på originale Volkswagen Reservedele" og hvilke uautoriserede værksteder bruger org. VW reservedele til et service og dermed er det problematisk at få et tilbud fra et uautoriserede værksted, som man vil kunne bruge til prismatch på et aut. VW værksted!

Min erfaring siger mig at du ifbm. salg af din bil, intet får ud af at den har været serviceret autoriseret! Det vigtigste er at den er blevet serviceret på et værksted iflg. forskrifterne (og at der er stempler i bogen for dette) og så er det mindre vigtigt hvilket værksted det er! Specielt hvis du sælger din bil til forhandler, de vil med 99% sikkerhed spørge dig om service er overholdt og intet nævne om det har været på autoriserede eller uautoriserede værksteder!

Jeg selv ville bruge aut. værksteder til bilen var omkring 4-5 år, netop pga. kulance mulighederne og herefter tror jeg bestemt ikke der er de store kulance muligheder, hvorfor jeg ville finde et billigere alternativ derefter.
Bilen er 5 år nu her, og der har kun været én lille rep af noget elektronisk småværk.
Tror også jeg ville få mit og bokse med, hvis der skete en fejl, og jeg så søgte om kulance. VW er lidt nogle dickheads når det kommer til kulance.
Hælder også mere og mere til at få lavet det op uaut., men må lige i tænkeboks. Tak for dit fine input Billede

Brugeravatar
Avantismo
Aktiv medlem
Indlæg: 1811
Tilmeldt: 13. feb 2010, 16:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Samsø eller Amager
Has thanked: 74 times
Been thanked: 230 times

Re: Aut. service eller ej på min nye Scirocco?

Indlæg af Avantismo » 28. mar 2017, 18:02

Jeg brugte ikke VW's værksteder, da jeg havde Touranen.

De var allllt for dyre og servicen var slet ikke til stede. Hvorfor skulle man vælge et værksted, der ikke ringer tilbage på gentagende telefonbeskeder...

Jeg bruger et lille lokalt værksted, der er med i Din Bilpartner kæden.

Der er aldrig problemer og priserne er rimelige.

De ringer altid hvis de opdager noget under arbejdet eller hvis der er ændringer i forhold til det aftalte.
Mvh Kim

Folk forveksler mig ofte med en voksen på grund af min alder :mrgreen:

Verstappen fanboy

Audi TT 1,8T 8n - Das Originale

Brugeravatar
MichaelSmed
Aktiv medlem
Indlæg: 2159
Tilmeldt: 29. nov 2011, 19:05
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 175 times
Been thanked: 103 times

Re: Aut. service eller ej på min nye Scirocco?

Indlæg af MichaelSmed » 28. mar 2017, 18:05

replica skrev:Jeg brugte ikke VW's værksteder, da jeg havde Touranen.

De var allllt for dyre og servicen var slet ikke til stede. Hvorfor skulle man vælge et værksted, der ikke ringer tilbage på gentagende telefonbeskeder...

Jeg bruger et lille lokalt værksted, der er med i Din Bilpartner kæden.

Der er aldrig problemer og priserne er rimelige.

De ringer altid hvis de opdager noget under arbejdet eller hvis der er ændringer i forhold til det aftalte.
Den lokale VW har egentlig ganske fin service, i hvert fald dem bag skranken. Så der er ikke noget der. Deres pris er bare kras. Kunne være man skulle ringe rundt til de små lokale værksteder, og hører dem ad, og om nogle af dem også kan kan klare DSG olie skift med det originale værktøj.
Tak for input Billede

Lasse R
Medlem
Indlæg: 584
Tilmeldt: 27. jul 2012, 16:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 82 times

Re: Aut. service eller ej på min nye Scirocco?

Indlæg af Lasse R » 28. mar 2017, 18:14

ville være fløjtende ligeglad med om stemplerne kom fra autoriseret eller uautoriseret værksted - bare de alle er der. ville aldrig købe en bil uden dokumentation hvor ejer selv har lavet service - man har ingen mulighed for at vurdere kvaliteten af arbejdet - med et stempel ved man trods alt at der har været en mekaniker inde over.
VW Touran 1,4 TSi Highline 2018
Audi A3 1,4 TSI Limo Sport 2017

Brugeravatar
Tommy
Medlem
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 46 times

Re: Aut. service eller ej på min nye Scirocco?

Indlæg af Tommy » 28. mar 2017, 18:15

Med bilens alder og km i betragtning, så ville jeg helt klart vælge autoriseret VW service.
Du burde kunne få lavet dsg service for 23-2500 og olieskift for 18-2000, men hvis det er lille service incl luftfilter, pollenfilter og olieskift + div kontroller, så er 23-2500 normalt muligt...
Hvis (eller når) der opstår en ting der skal forsøges dækket vis kulance, så står du så meget bedre med de rigtige stempler i bogen (det kan være rust eller mekanisk).

Jeg kører normalt autoriseret service på biler op til ca 220.000 km eller 10 år, og herefter laver jeg det selv, men med originale dele ;)
alt kan lade sig gøre... det er blot et spørgsmål om tid og penge
25 x vagcars and counting....

Brugeravatar
torniel
Nyt medlem
Indlæg: 277
Tilmeldt: 16. jun 2011, 20:01
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 64 times
Been thanked: 51 times

Re: Aut. service eller ej på min nye Scirocco?

Indlæg af torniel » 28. mar 2017, 19:52

MichaelSmed skrev:
thg skrev:Problemet med VW's prismatch på service er at "det skal være baseret på originale Volkswagen Reservedele" og hvilke uautoriserede værksteder bruger org. VW reservedele til et service og dermed er det problematisk at få et tilbud fra et uautoriserede værksted, som man vil kunne bruge til prismatch på et aut. VW værksted!

Min erfaring siger mig at du ifbm. salg af din bil, intet får ud af at den har været serviceret autoriseret! Det vigtigste er at den er blevet serviceret på et værksted iflg. forskrifterne (og at der er stempler i bogen for dette) og så er det mindre vigtigt hvilket værksted det er! Specielt hvis du sælger din bil til forhandler, de vil med 99% sikkerhed spørge dig om service er overholdt og intet nævne om det har været på autoriserede eller uautoriserede værksteder!

Jeg selv ville bruge aut. værksteder til bilen var omkring 4-5 år, netop pga. kulance mulighederne og herefter tror jeg bestemt ikke der er de store kulance muligheder, hvorfor jeg ville finde et billigere alternativ derefter.
Bilen er 5 år nu her, og der har kun været én lille rep af noget elektronisk småværk.
Tror også jeg ville få mit og bokse med, hvis der skete en fejl, og jeg så søgte om kulance. VW er lidt nogle dickheads når det kommer til kulance.
Hælder også mere og mere til at få lavet det op uaut., men må lige i tænkeboks. Tak for dit fine input Billede
Min erfaring med SMC og min Superb: 3½år, havari på gearkasse = 50% kulance fra importør. 4½år, turbo defekt = tøranal fra importøren. Heldigvis valgte forhandlerens værksted at give 25%. Derfor har jeg netop valgt et uafhængigt værksted til 120kkm service = besparelse på 2500kr.
Mvh.
Torben

Skoda Kodiaq 1.5 TSI 2020

Brugeravatar
preben76
Aktiv medlem
Indlæg: 1595
Tilmeldt: 3. apr 2012, 20:39
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 79 times

Re: Aut. service eller ej på min nye Scirocco?

Indlæg af preben76 » 28. mar 2017, 20:14

Hvis bilen er 5 år gammel nu og du vil beholde den i 3-5 år mere så ville jeg da klart selv lave de service man kunne finde ud af og så resten overlade til et værksted.
En bil der er 8-10 år gammel får du ik noget ekstra for bare fordi den har stempel fra et vw værksted.
Gem istedet de kvitteringer du får på indkøb af reservedele og læg sammen med bilens papire som dokumentation på indkøb når du engang skal sælge den.

Bnielsen
Nyt medlem
Indlæg: 149
Tilmeldt: 28. aug 2012, 22:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 165 times
Been thanked: 37 times

Re: Aut. service eller ej på min nye Scirocco?

Indlæg af Bnielsen » 28. mar 2017, 20:27

Jeg har lige fået lavet et standard 30.000 km. service hos VW (trekantsområdet) for 1.950 kr. Det et en okay pris synes jeg. Bliver spændende at se 60.000 prisen når der også skal laves DSG service.


Sent from my iPad using Tapatalk

Kluk
Helt nyt medlem
Indlæg: 99
Tilmeldt: 15. okt 2014, 20:19
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Aut. service eller ej på min nye Scirocco?

Indlæg af Kluk » 28. mar 2017, 20:34

MichaelSmed skrev:I øvrigt er de 2500,- af prisen for skift af motorolie og oliefilter. Det er sgu lige til den skarpe side må jeg indrømme.

Det vildt !!
Der er olie&filter for 500,-
ALT for dyrt.

Brugeravatar
vw4ever
Aktiv medlem
Indlæg: 4072
Tilmeldt: 5. sep 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 339 times
Been thanked: 204 times

Re: Aut. service eller ej på min nye Scirocco?

Indlæg af vw4ever » 28. mar 2017, 20:53

Kan nu godt lide at have mobilitet på bilen.
Dækker jo det samme som et Falck/Autohjælp abonnement.
Vw Polo GTI 2,0 2020
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995

Brugeravatar
torniel
Nyt medlem
Indlæg: 277
Tilmeldt: 16. jun 2011, 20:01
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 64 times
Been thanked: 51 times

Re: Aut. service eller ej på min nye Scirocco?

Indlæg af torniel » 28. mar 2017, 21:01

vw4ever skrev:Kan nu godt lide at have mobilitet på bilen.
Dækker jo det samme som et Falck/Autohjælp abonnement.
Det er da et voldsomt dyrt vejhjælpsabonnement.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Mvh.
Torben

Skoda Kodiaq 1.5 TSI 2020

Brugeravatar
vw4ever
Aktiv medlem
Indlæg: 4072
Tilmeldt: 5. sep 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 339 times
Been thanked: 204 times

Re: Aut. service eller ej på min nye Scirocco?

Indlæg af vw4ever » 28. mar 2017, 21:05

torniel skrev:
vw4ever skrev:Kan nu godt lide at have mobilitet på bilen.
Dækker jo det samme som et Falck/Autohjælp abonnement.
Det er da et voldsomt dyrt vejhjælpsabonnement.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Det er vi slet ikke enige om, alle servicepriser er da til forhandling ;)

Derimod tror jeg et Falck abonnement ikke er billig.
Vw Polo GTI 2,0 2020
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: Aut. service eller ej på min nye Scirocco?

Indlæg af RIX » 28. mar 2017, 21:11

ved 60tkm er der også tændrør og de rør er dyre, kør til skoda ejby når jeg kigger efter bil går jeg bevidst uden om dem med uaturiseret service, da kulance er nul så, jeg bruger så ikke den lokale forhandler men ruller over grænsen ja min besparelse er minimal men har et godt forhold til den forhandler.

det kommer også meget an på hvad bil der er, er det nu en 5år gammel up, til ingen penge så er det jo lige meget der er intet specielt elektrisk i de biler
en nyere bil maks de 10år ville jeg aldrig købe hvis den er hjemme serviceret, men en gammel golf 2/3 kan man jo ikke få andet.
men lige gyldig hvad husk og få rust tjek hvert år ;)
VH:

styker
Aktiv medlem
Indlæg: 1571
Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 178 times

Re: Aut. service eller ej på min nye Scirocco?

Indlæg af styker » 28. mar 2017, 21:28

Du kunne jo vælge at bruge Skoda i Ejby, deres autoriserede stempel er lige så godt som hvis der står VW på facaden af værkstedet.
Det er jo så hvis du vælger at få lavet aut service, men det kunne da være spændende og få et tilbud på det samme som det du har fået på 6500kr.

Brugeravatar
MichaelSmed
Aktiv medlem
Indlæg: 2159
Tilmeldt: 29. nov 2011, 19:05
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 175 times
Been thanked: 103 times

Re: Aut. service eller ej på min nye Scirocco?

Indlæg af MichaelSmed » 29. mar 2017, 10:00

Jeg takker mange gange for alle de fine inputs.
Har lige haft Skoda Ejby i røret, og den bliver serviceret hos dem fremover.
Flinke i telefonen, og skarpe priser.
Skulle give 3500 for udskiftning af DSG olie, skift af motorolie og oliefilter. Så er der vidst ikke så meget at rafle om

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: Aut. service eller ej på min nye Scirocco?

Indlæg af RIX » 29. mar 2017, 11:08

Der skal nye tændrør ved 60tkm[WINKING FACE]

Brugeravatar
MichaelSmed
Aktiv medlem
Indlæg: 2159
Tilmeldt: 29. nov 2011, 19:05
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 175 times
Been thanked: 103 times

Re: Aut. service eller ej på min nye Scirocco?

Indlæg af MichaelSmed » 29. mar 2017, 11:09

RIX skrev:Der skal nye tændrør ved 60tkm[WINKING FACE]
Sikker? Det står der da ikke noget om i servicemanualen.

thg
Medlem
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 41 times

Re: Aut. service eller ej på min nye Scirocco?

Indlæg af thg » 29. mar 2017, 11:13

MichaelSmed skrev:Jeg takker mange gange for alle de fine inputs.
Har lige haft Skoda Ejby i røret, og den bliver serviceret hos dem fremover.
Flinke i telefonen, og skarpe priser.
Skulle give 3500 for udskiftning af DSG olie, skift af motorolie og oliefilter. Så er der vidst ikke så meget at rafle om Billede

Vil lige bemærke at du får jo ikke et stempel i servicebogen, hvis det kun er et olieskift og ikke et service!
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)

DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.

Brugeravatar
MichaelSmed
Aktiv medlem
Indlæg: 2159
Tilmeldt: 29. nov 2011, 19:05
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 175 times
Been thanked: 103 times

Re: Aut. service eller ej på min nye Scirocco?

Indlæg af MichaelSmed » 29. mar 2017, 11:15

thg skrev:Vil lige bemærke at du får jo ikke et stempel i servicebogen, hvis det kun er et olieskift og ikke et service!
Det er et service eftersyn, med stempel og det hele.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"