Fejlvisning på tank stander

Stedet hvor der snakkes VAG biler
peter w
Aktiv medlem
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 143 times
Been thanked: 201 times

Re: Fejlvisning på tank stander

Indlæg af peter w » 3. apr 2017, 10:51

ph skrev:
erlingvj skrev:50 l benzin udvider sig 2 l, hvis det kommer fra en jordtank op i en godt 40 gr varm bil - så ja det har stor betydning. En bil der parkeres i Saudi-Arabien uder åben himmel bliver ekstrem varm - så er vi tæt på 4 l i udvidelse - så ja de 5 l ER til udvidelse og ja kloge hoveder hos VW har tænkt ;)
Glem alt andet ammestuesnak. At benzinen ved en kollision der kun tager nogle få ms skulle kunne "finde over" i udvidelsestanken er der rene vrøvl.
At kabinen er 40.gr. varm betyder jo langt fra at en tank som hænger i skygge under bilen, har samme temp. nok nærmere den temp. som er i luften i skyggen.... og en jordtank er vel også 5+.grader det meste af den tid hvor ude temp. er mere end 5.grader

tænker umiddelbart at selv i saudi-a vil der næppe være en reel temp. forskel på I Tanken og i jorden på meget mere end 30.grader så selv hvis du fylder den helt op så det står oppe i rører og kører derfra så skal du nok ikke videre langt før end at du med clima, osv. har nået at bruge de 1½-2.liter som det måske vil nå at udvide sig
Hej ph
Jeg er lidt usikker på, hvorfor du mener, at det sådan en ulykke, at udvidelsestanken er på et par liter mere eller mindre?
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: Fejlvisning på tank stander

Indlæg af Sorens2 » 3. apr 2017, 10:56

Det er da ligemeget om tanken er tom eller fuld.
Toppet til max.
Kold.
Varm.
Under tryk eller vacuum.

I praksis er det ikke det store problem.
Fyld på til du ikke gider stå og sjatte mere og kør glad/trist videre.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Fejlvisning på tank stander

Indlæg af ph » 3. apr 2017, 11:03

peter w skrev: Jeg er lidt usikker på, hvorfor du mener, at det sådan en ulykke, at udvidelsestanken er på et par liter mere eller mindre?
ved ikke hvordan du er kommet på den tanke at jeg skulle mene at det er "sådan en ulykke at..."
erling mener at benzin er voldsomt længe om at udvide sig når det kommer fra en jordtank og op i bilens tank
Jeg mener at det meste af udvidelsen når at ske allerede imens man tanker bilen... og resten af den forholdsvis lille udvidelse vil man stort set altid nå at bruge så meget af indholdet at det ikke har en praktisk betydning...
på andre forum skriver de at "overskudstanken" er til at optage brændstof i tilfælde af en skade som deformere tanken...
Jeg startede egentligt bare med at gi en logisk forklaring på hvordan han kunne ha tanket mere end hvad der burde kunne være på tanken...:
Sgh2008ejs skrev:
Men uanset hvad har han jo tanket 50 liter på en 45 liters tank ifølge standeren? :shock:
Uanset hvad bilens måler siger :roll:
https://www.youtube.com/watch?v=FHZTqDDb9rc
en lupo sluger ca 10.liter ekstra ved at trykke ind på den føromtalte udluftnings tap eller hvis man helt fjerner den...
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: Fejlvisning på tank stander

Indlæg af Sorens2 » 3. apr 2017, 11:46

Så har vi TDI maskinerne.
De kører jo diesel gennem topstykket og returnere det omkring 80 gr.
Bevares. Det ryger retur i en køler men holder man i kø i 30 gr. varme er den intet til.
Så har man pludselig tanken 5-10 gr. diesel i en 70-80 gr. tank.
Det sker der stadig ikke noget ved....
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Fejlvisning på tank stander

Indlæg af i-s » 3. apr 2017, 12:02

erlingvj skrev:50 l benzin udvider sig 2 l, hvis det kommer fra en jordtank op i en godt 40 gr varm bil - så ja det har stor betydning. En bil der parkeres i Saudi-Arabien uder åben himmel bliver ekstrem varm - så er vi tæt på 4 l i udvidelse - så ja de 5 l ER til udvidelse og ja kloge hoveder hos VW har tænkt ;)
Glem alt andet ammestuesnak. At benzinen ved en kollision der kun tager nogle få ms skulle kunne "finde over" i udvidelsestanken er der rene vrøvl.
Hvordan i alverden kan du få det til hhv. 2 og 4 liter ??

Hvis jeg bruger officielle data fra benzin selskaberne (dvs. mean value på 0.000823 vol% per 30 gr C iflg. American Petroleum), så vil 50 liter benzin der varmes 50 gr op udvide sig til 50,12 liter.
Så det er da helt vild at overdrive, når fakta er, at en tank benzin udvider sig det som svarer til en kaffekop over 50 gr.
/Søren.

JT80
Nyt medlem
Indlæg: 281
Tilmeldt: 13. maj 2013, 11:52
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 3 times

Re: Fejlvisning på tank stander

Indlæg af JT80 » 3. apr 2017, 14:58

Jeg vender tilbage med hvor langt jeg har kørt, på denne tank, om 14 dage. Jeg tænker i kan fortsætte jeres ophidsende diskussion, om hvor meget benzin udvider sig, i en anden tråd :-D
Pløf?

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Fejlvisning på tank stander

Indlæg af AU-R8 » 3. apr 2017, 15:34

2 ting.
En tankstander der er kontrolleret uafhængigt af et firma kan jo godt vise forkert hvis noget går i stykker.

Det andet er at i skal passe på med at fylde mere på end når det siger klik.
Det kan godt være der er plads til mete, men det er jo netop til luft og udvidelse og ikke beregnet til at fylde op.
Det er faktisk derfor at alle Aventador skal til aktion.
Der har været brænd i nogle biler der vist alle har været overfyldt og kun i varme lande, Dubai eller lign.
Benzin løbet ud af ventil og ned på noget varmt.
Nu sidder motoren jo ikke bag i de fleste biler, men ting er lavet til at have en funktion.

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Fejlvisning på tank stander

Indlæg af i-s » 3. apr 2017, 15:43

JT80 skrev:Jeg vender tilbage med hvor langt jeg har kørt, på denne tank, om 14 dage. Jeg tænker i kan fortsætte jeres ophidsende diskussion, om hvor meget benzin udvider sig, i en anden tråd :-D
Inden du affejer den diskussion til andetsteds, så tror jeg det blev påpeget da det evt. kunne været årsagen til du kunne fylde mere i og er helt i tråd med dit emne.
/Søren.

Brugeravatar
Tor Morrison
Medlem
Indlæg: 1009
Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 153 times

Re: Fejlvisning på tank stander

Indlæg af Tor Morrison » 3. apr 2017, 16:39

i-s skrev:
erlingvj skrev:50 l benzin udvider sig 2 l, hvis det kommer fra en jordtank op i en godt 40 gr varm bil - så ja det har stor betydning. En bil der parkeres i Saudi-Arabien uder åben himmel bliver ekstrem varm - så er vi tæt på 4 l i udvidelse - så ja de 5 l ER til udvidelse og ja kloge hoveder hos VW har tænkt ;)
Glem alt andet ammestuesnak. At benzinen ved en kollision der kun tager nogle få ms skulle kunne "finde over" i udvidelsestanken er der rene vrøvl.
Hvordan i alverden kan du få det til hhv. 2 og 4 liter ??

Hvis jeg bruger officielle data fra benzin selskaberne (dvs. mean value på 0.000823 vol% per 30 gr C iflg. American Petroleum), så vil 50 liter benzin der varmes 50 gr op udvide sig til 50,12 liter.
Så det er da helt vild at overdrive, når fakta er, at en tank benzin udvider sig det som svarer til en kaffekop over 50 gr.
Jeg finder udvidelseskoefficienten til 0,00095 per grader C. og så bliver 50 l. i dit eksempel til 52,38 l.
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Fejlvisning på tank stander

Indlæg af ph » 3. apr 2017, 17:23

giver da ingen mening at snakke om opvarmning med 40-50.grader!

jordtank 5+ grader luft i skyggen i Dk... sjældent over 25.grader =forskel på maks! 20.grader =udvidelsen når nok mer eller mindre at ske i den tid der tankes og derefter skal man jo nærmest la bilen holde ved standeren for ikke at bruge den smule som evt. ville rende over hvis man valgte at fylde den helt op incl. "overløbstanken"
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

dragonen
Helt nyt medlem
Indlæg: 53
Tilmeldt: 29. jul 2012, 23:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: syd for århus
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Fejlvisning på tank stander

Indlæg af dragonen » 3. apr 2017, 17:23

Det har været oppe og vende herinde før.

http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?t=12312

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: Fejlvisning på tank stander

Indlæg af Sorens2 » 3. apr 2017, 18:35

ph skrev:giver da ingen mening at snakke om opvarmning med 40-50.grader!

jordtank 5+ grader luft i skyggen i Dk... sjældent over 25.grader =forskel på maks! 20.grader =udvidelsen når nok mer eller mindre at ske i den tid der tankes og derefter skal man jo nærmest la bilen holde ved standeren for ikke at bruge den smule som evt. ville rende over hvis man valgte at fylde den helt op incl. "overløbstanken"
Benzinpumpe varmer benzinen en del.
Ligesom fuelrail osv.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Fejlvisning på tank stander

Indlæg af erlingvj » 3. apr 2017, 18:42

ph skrev:giver da ingen mening at snakke om opvarmning med 40-50.grader!

jordtank 5+ grader luft i skyggen i Dk... sjældent over 25.grader =forskel på maks! 20.grader =udvidelsen når nok mer eller mindre at ske i den tid der tankes og derefter skal man jo nærmest la bilen holde ved standeren for ikke at bruge den smule som evt. ville rende over hvis man valgte at fylde den helt op incl. "overløbstanken"
VW sælger ikke kun biler i kolde DK ;)

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Fejlvisning på tank stander

Indlæg af erlingvj » 3. apr 2017, 18:44

i-s skrev:
erlingvj skrev:50 l benzin udvider sig 2 l, hvis det kommer fra en jordtank op i en godt 40 gr varm bil - så ja det har stor betydning. En bil der parkeres i Saudi-Arabien uder åben himmel bliver ekstrem varm - så er vi tæt på 4 l i udvidelse - så ja de 5 l ER til udvidelse og ja kloge hoveder hos VW har tænkt ;)
Glem alt andet ammestuesnak. At benzinen ved en kollision der kun tager nogle få ms skulle kunne "finde over" i udvidelsestanken er der rene vrøvl.
Hvordan i alverden kan du få det til hhv. 2 og 4 liter ??

Hvis jeg bruger officielle data fra benzin selskaberne (dvs. mean value på 0.000823 vol% per 30 gr C iflg. American Petroleum), så vil 50 liter benzin der varmes 50 gr op udvide sig til 50,12 liter.
Så det er da helt vild at overdrive, når fakta er, at en tank benzin udvider sig det som svarer til en kaffekop over 50 gr.
Du har set forkert ;)

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Fejlvisning på tank stander

Indlæg af ph » 3. apr 2017, 19:40

erlingvj skrev:
ph skrev:giver da ingen mening at snakke om opvarmning med 40-50.grader!

jordtank 5+ grader luft i skyggen i Dk... sjældent over 25.grader =forskel på maks! 20.grader =udvidelsen når nok mer eller mindre at ske i den tid der tankes og derefter skal man jo nærmest la bilen holde ved standeren for ikke at bruge den smule som evt. ville rende over hvis man valgte at fylde den helt op incl. "overløbstanken"
VW sælger ikke kun biler i kolde DK ;)
men vi er i Dk?
er vi enige om at tråden handler om at manden ikke kan forstå at han kan tanke xx liter i en x liter stor tank
at der argumenteres for at det er fuldstændigt ligegyldigt om det ekstra rum fyldes op ...med mindre at det er 50.grader og bilen kun kører få 100. meter efter at den er tanket
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
Mester-C
Nyt medlem
Indlæg: 339
Tilmeldt: 14. nov 2011, 20:12
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sønderborg
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times

Re: Fejlvisning på tank stander

Indlæg af Mester-C » 3. apr 2017, 19:56

Jeg har prøvet med den samme 5 liters dunk, til at tanke min plæneklipper med.
Dunken har været knas tom hver gang og tankede blyfri 95 oktan.

Ved Shell tankede jeg 5,75 liter i dunken
Ved Q8 tankede jeg 6,45 liter i dunken
Ved OK tankede jeg 8,23 liter i dunken

Forsøgte efterfølgende med et liter mål med vand, at tanke den helt op, som jeg plejer - og her kunne dunken rumme 5,51 liter vand.

Jeg gjorde dog ikke mere ved det... men synes da det er påfaldende, at jeg betalte for knap 50% mere ved OK.
Målte dog kun denne ene gang for ca 1 år siden... så jeg siger ikke det er generelt... men alligevel underligt.
/ Mester-C

2014 Audi A6 2,0TDI 177hk Multitr. Avant
S-Line, sort el-læderkabine, 20" Audifælge, xenon, LED, el-bagklap, og masser andet lir
2019 BMW 118d 2,0 M-Sport 150hk Steptronic - som bil nummer 2

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Fejlvisning på tank stander

Indlæg af AU-R8 » 3. apr 2017, 20:13

Mester-C skrev:Jeg har prøvet med den samme 5 liters dunk, til at tanke min plæneklipper med.
Dunken har været knas tom hver gang og tankede blyfri 95 oktan.

Ved Shell tankede jeg 5,75 liter i dunken
Ved Q8 tankede jeg 6,45 liter i dunken
Ved OK tankede jeg 8,23 liter i dunken

Forsøgte efterfølgende med et liter mål med vand, at tanke den helt op, som jeg plejer - og her kunne dunken rumme 5,51 liter vand.

Jeg gjorde dog ikke mere ved det... men synes da det er påfaldende, at jeg betalte for knap 50% mere ved OK.
Målte dog kun denne ene gang for ca 1 år siden... så jeg siger ikke det er generelt... men alligevel underligt.
Det der er vel forhåbeltligt ikke korrekt.

Brugeravatar
Mester-C
Nyt medlem
Indlæg: 339
Tilmeldt: 14. nov 2011, 20:12
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sønderborg
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times

Re: Fejlvisning på tank stander

Indlæg af Mester-C » 3. apr 2017, 20:16

AU-R8 skrev:
Mester-C skrev:Jeg har prøvet med den samme 5 liters dunk, til at tanke min plæneklipper med.
Dunken har været knas tom hver gang og tankede blyfri 95 oktan.

Ved Shell tankede jeg 5,75 liter i dunken
Ved Q8 tankede jeg 6,45 liter i dunken
Ved OK tankede jeg 8,23 liter i dunken

Forsøgte efterfølgende med et liter mål med vand, at tanke den helt op, som jeg plejer - og her kunne dunken rumme 5,51 liter vand.

Jeg gjorde dog ikke mere ved det... men synes da det er påfaldende, at jeg betalte for knap 50% mere ved OK.
Målte dog kun denne ene gang for ca 1 år siden... så jeg siger ikke det er generelt... men alligevel underligt.
Det der er vel forhåbeltligt ikke korrekt.
Det var det dengang for 1-1,5 år siden... jeg ved ikke med i dag... men det kunne være man skulle prøve at lave testen igen.
Men der skal nok flere målinger til, for at give et retmæssigt billede af det tænker jeg.
/ Mester-C

2014 Audi A6 2,0TDI 177hk Multitr. Avant
S-Line, sort el-læderkabine, 20" Audifælge, xenon, LED, el-bagklap, og masser andet lir
2019 BMW 118d 2,0 M-Sport 150hk Steptronic - som bil nummer 2

peter w
Aktiv medlem
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 143 times
Been thanked: 201 times

Re: Fejlvisning på tank stander

Indlæg af peter w » 4. apr 2017, 04:25

ph skrev:
erlingvj skrev:
ph skrev:giver da ingen mening at snakke om opvarmning med 40-50.grader!

jordtank 5+ grader luft i skyggen i Dk... sjældent over 25.grader =forskel på maks! 20.grader =udvidelsen når nok mer eller mindre at ske i den tid der tankes og derefter skal man jo nærmest la bilen holde ved standeren for ikke at bruge den smule som evt. ville rende over hvis man valgte at fylde den helt op incl. "overløbstanken"
VW sælger ikke kun biler i kolde DK ;)
men vi er i Dk?
er vi enige om at tråden handler om at manden ikke kan forstå at han kan tanke xx liter i en x liter stor tank
at der argumenteres for at det er fuldstændigt ligegyldigt om det ekstra rum fyldes op ...med mindre at det er 50.grader og bilen kun kører få 100. meter efter at den er tanket
Gaaaaaaaaaaaaaaaab.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.

JT80
Nyt medlem
Indlæg: 281
Tilmeldt: 13. maj 2013, 11:52
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 3 times

Re: Fejlvisning på tank stander

Indlæg af JT80 » 4. apr 2017, 12:15

i-s skrev:
JT80 skrev:Jeg vender tilbage med hvor langt jeg har kørt, på denne tank, om 14 dage. Jeg tænker i kan fortsætte jeres ophidsende diskussion, om hvor meget benzin udvider sig, i en anden tråd :-D
Inden du affejer den diskussion til andetsteds, så tror jeg det blev påpeget da det evt. kunne været årsagen til du kunne fylde mere i og er helt i tråd med dit emne.
Nu virker det bare som en lettere løsning at måle på hvor mange km jeg kører, på denne tank, kontra en normal. Det virker jo som lidt overkill, det i har gang i her :-D
Pløf?

Brugeravatar
Hurtigud
Nyt medlem
Indlæg: 133
Tilmeldt: 12. aug 2016, 06:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Slangerup
Has thanked: 55 times
Been thanked: 13 times

Re: Fejlvisning på tank stander

Indlæg af Hurtigud » 12. apr 2017, 08:57

På min Polo er der sådan en dims man kan trykke på inde i tankstudsen, men kan ikke se jeg har sådan en dims på min Passat. Nogen der har ide til hvordan der presses 10 ltr. benzin ekstra i Passat 8-)
VW PASSAT B8 4 motion TSI 272 DSG7
VW Polo 1,2 TSI DSG7

peter w
Aktiv medlem
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 143 times
Been thanked: 201 times

Re: Fejlvisning på tank stander

Indlæg af peter w » 12. apr 2017, 09:18

Jeg kan heller ikke se dimsen på min Octavia III. Den var der på II'eren.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"