Sjov stationcar til max 350.000?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
aaroe
Nyt medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 17. mar 2013, 18:36
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Sjov stationcar til max 350.000?

Indlæg af aaroe » 31. mar 2017, 10:00

Hej,

Har i nogle gode forslag til en sjov stationcar til max 350.000? må gerne let brugt?
Jeg har en ca. 17-18 km (ren motorvej) til arbejde og den kommer jævnligt til at få nogle længere ture på 80-100 km.

Jeg er ret lun på Seat Leon i en FR model med 184 diesel heste :D men kunne godt tænke mig lidt andre forslag!

Har en Seat Leon 5F 1.6 TDI med 150hk og ~320nm i dag og kunne godt tænke mig noget med mindst lige så meget krudt i.

Kims
Nyt medlem
Indlæg: 431
Tilmeldt: 22. apr 2009, 21:28
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 26 times

Re: Sjov stationcar til max 350.000?

Indlæg af Kims » 31. mar 2017, 10:01

Du skal ikke købe en diesel hvis du kun har 17-18 km på arbejde
Citroen Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDI EAT6
Fiat Punto 1.2 2000
Renault Grand Scenic 1.5DCI 2011
Seat Ibiza 1.4TDI Ecomotive 2009

Brugeravatar
bretti
Medlem
Indlæg: 882
Tilmeldt: 25. jul 2013, 21:21
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 6 times

Re: Sjov stationcar til max 350.000?

Indlæg af bretti » 31. mar 2017, 10:05

Den blå R36 som er til salg her. Eller min sorte, som er lidt nyere.
R36 fra 06/2010 -> byttet til 911 Targa fra 1979
Cayenne S (958)

Brugeravatar
Møbbe
Aktiv medlem
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 14. jun 2008, 07:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 11 times
Been thanked: 128 times

Re: Sjov stationcar til max 350.000?

Indlæg af Møbbe » 31. mar 2017, 10:13

Han skriver let brugt..... ;)
Mercedes EQC 400 4-matic
MiniCooper SE
BMW e30 Mtech 1 - eta 2,7 supercharged

aaroe
Nyt medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 17. mar 2013, 18:36
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Sjov stationcar til max 350.000?

Indlæg af aaroe » 31. mar 2017, 10:14

Kims skrev:Du skal ikke købe en diesel hvis du kun har 17-18 km på arbejde
Så længe den bliver brændt af en gang eller to om ugen burde det vel ikke være et problem? jeg har kørt diesel de sidste 3 år efterhånden og der har jeg haft alt imellem 12 og 24 km til arbejde, jeg har sørget for at få den brændt af et par gange om ugen og givet den Bell Add jævnligt. Sidst jeg fik tjekket partikelfilteret så det bedre ud end normen for de km bilen havde kørt :)

JanVil
Nyt medlem
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:50
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 19 times
Been thanked: 34 times

Re: Sjov stationcar til max 350.000?

Indlæg af JanVil » 31. mar 2017, 10:37

'21 iX3 Charged plus

Brugeravatar
_Jensen
Medlem
Indlæg: 1382
Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 88 times
Been thanked: 421 times

Re: Sjov stationcar til max 350.000?

Indlæg af _Jensen » 31. mar 2017, 10:38

Møbbe skrev:Han skriver let brugt..... ;)
+1 :roll:
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Sjov stationcar til max 350.000?

Indlæg af Charlimike » 31. mar 2017, 10:48

Jeg vil stadig holde på en Leon. Har bestilt den faceliftede i 2.0 tdi fr 184 ST DSG. Har de sidste 3 år kørt i Leon fr med samme motor + chip og manuelt gear.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2761
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 501 times

Re: Sjov stationcar til max 350.000?

Indlæg af Nicklossi » 31. mar 2017, 10:49

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/ ... 5d/3182571

Mon ikke den kan presses lidt i pris?

dane
Helt nyt medlem
Indlæg: 53
Tilmeldt: 20. aug 2015, 14:43
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: Sjov stationcar til max 350.000?

Indlæg af dane » 31. mar 2017, 11:51

http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=63&t=126616

har kørt ca 12000km nu og jeg vil nok godt gøre 350k..

aaroe
Nyt medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 17. mar 2013, 18:36
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Sjov stationcar til max 350.000?

Indlæg af aaroe » 31. mar 2017, 11:54

Fuck den er spørd..! kunne være man skulle tage en prøve tur i den :)
Charlimike skrev:Jeg vil stadig holde på en Leon. Har bestilt den faceliftede i 2.0 tdi fr 184 ST DSG. Har de sidste 3 år kørt i Leon fr med samme motor + chip og manuelt gear.
Er der en bestemt grund til du har valgt DSG gear denne gang? har det ikke svært ved at håndtere de ~500 nm når den bliver chippet en dag?
Nicklossi skrev:http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/ ... 5d/3182571

Mon ikke den kan presses lidt i pris?
Det lyder dumt.. men den bliver for sjov, eller rettere, den bliver for dyr at kører rundt i :)

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Sjov stationcar til max 350.000?

Indlæg af Charlimike » 31. mar 2017, 12:01

Den skal have DSG fordi den skal køre langt til job hver dag. Med DSG giver Landberg dem typisk 460-480 nm, og 500 med manuelt.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

dane
Helt nyt medlem
Indlæg: 53
Tilmeldt: 20. aug 2015, 14:43
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: Sjov stationcar til max 350.000?

Indlæg af dane » 31. mar 2017, 12:07

er en diesel ikke noget dyrere i årlig afgift end en benzin, så en del af besparelsen for længere per liter og billigere literpris forsvinder?

vil mene at værditabet har væsentlig større indflydelse på de samlede omkostninger end et par 1000 om året ekstra for benzin..

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Sjov stationcar til max 350.000?

Indlæg af Charlimike » 31. mar 2017, 12:12

Tror den Leon jeg på bestilling koster 1860kr halvårlig. Jeg kommer til at triller 45-50.000 km om året.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

aaroe
Nyt medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 17. mar 2013, 18:36
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Sjov stationcar til max 350.000?

Indlæg af aaroe » 31. mar 2017, 13:44

dane skrev:er en diesel ikke noget dyrere i årlig afgift end en benzin, så en del af besparelsen for længere per liter og billigere literpris forsvinder?

vil mene at værditabet har væsentlig større indflydelse på de samlede omkostninger end et par 1000 om året ekstra for benzin..
Det kommer kommer jo an på hvor langt bilen kører på literen. Eller rettere hvor langt den er opgivet til at kører på literen :)
Den Superb er f.eks. opgivet til 10.4 på literen, hvilket betyder den koster 3.230,- kr halvårligt i grøn afgift.. :shock:

Hvis man skal lave mere en direkte sammenligning, så kan man f.eks. kigge på en Seat Leon FR 1.8TSI (180 hk) vs 2.0 TDI (184 hk):

Motor ------------ HK --- Pris --- km/l - Halvårlig ejerafgift
1,8 TSI Start/Stop 180 hk 289.900 16,7 890
2,0 TDI Start/Stop 184 hk 319.900 21,7 1.860

Kører ca. 20.000 om året, så hvis jeg som udgangspunkt kører ca 13 på literen i benzin bilen og 18 på literen i diesel bilen vil det i brændstof koste mig:
Benzin (10,16 kr): 15.630,- kr. om året
Diesel (8,24 kr): 9.155,- kr. om året

+ grøn afgift, bliver de tal istedet til:

Benzin (10,16 kr): 17.410,- kr. om året
Diesel (8,24 kr): 12.875,- kr. om året

Med en prisforskel på 20.000 kr, vil den forskel være "tjent" hjem efter lidt over 4 år. Bider jeg i det sure æble og "nøjes" med en 1.4 TSI 150 HK, så er det et helt andet billede, både i indkøb og km/l.

Jeg skal ikke kunne sige om benzin eller diesel holder værdien bedst

dane
Helt nyt medlem
Indlæg: 53
Tilmeldt: 20. aug 2015, 14:43
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: Sjov stationcar til max 350.000?

Indlæg af dane » 31. mar 2017, 14:23

sjov vs økonomi - det evindelige dilemma :D

de sjove(ste) VAG stationcars er vel RS4 & S4, Golf R, Leon Cupra og Octavia vRS

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: Sjov stationcar til max 350.000?

Indlæg af claussor » 31. mar 2017, 15:05

aaroe skrev:
dane skrev:er en diesel ikke noget dyrere i årlig afgift end en benzin, så en del af besparelsen for længere per liter og billigere literpris forsvinder?

vil mene at værditabet har væsentlig større indflydelse på de samlede omkostninger end et par 1000 om året ekstra for benzin..
Det kommer kommer jo an på hvor langt bilen kører på literen. Eller rettere hvor langt den er opgivet til at kører på literen :)
Den Superb er f.eks. opgivet til 10.4 på literen, hvilket betyder den koster 3.230,- kr halvårligt i grøn afgift.. :shock:

Hvis man skal lave mere en direkte sammenligning, så kan man f.eks. kigge på en Seat Leon FR 1.8TSI (180 hk) vs 2.0 TDI (184 hk):

Motor ------------ HK --- Pris --- km/l - Halvårlig ejerafgift
1,8 TSI Start/Stop 180 hk 289.900 16,7 890
2,0 TDI Start/Stop 184 hk 319.900 21,7 1.860

Kører ca. 20.000 om året, så hvis jeg som udgangspunkt kører ca 13 på literen i benzin bilen og 18 på literen i diesel bilen vil det i brændstof koste mig:
Benzin (10,16 kr): 15.630,- kr. om året
Diesel (8,24 kr): 9.155,- kr. om året

+ grøn afgift, bliver de tal istedet til:

Benzin (10,16 kr): 17.410,- kr. om året
Diesel (8,24 kr): 12.875,- kr. om året

Med en prisforskel på 20.000 kr, vil den forskel være "tjent" hjem efter lidt over 4 år. Bider jeg i det sure æble og "nøjes" med en 1.4 TSI 150 HK, så er det et helt andet billede, både i indkøb og km/l.

Jeg skal ikke kunne sige om benzin eller diesel holder værdien bedst
Den er nok tjent hjem, men vil så mene 1,8 TSI motoren er noget "sjovere" end 2,0 TDI. Derudover er der komforten i form af lavere lydniveau og en motor der ikke skal skiftes så meget gear i.

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Sjov stationcar til max 350.000?

Indlæg af Charlimike » 31. mar 2017, 15:10

2.0 tdi 184 chippet går enormt godt. Praktisk set bruge du 1 gear hen over kasselbakkerne, og kan fint følge med biler som har 4 ringe eller 1 stjerne på fronten. Du høre ikke noget til motoren ved landevej og motorvejskørsel.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Brugeravatar
MKay
Medlem
Indlæg: 540
Tilmeldt: 6. dec 2008, 16:32
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 13 times
Been thanked: 10 times

Re: Sjov stationcar til max 350.000?

Indlæg af MKay » 31. mar 2017, 15:25

Opel Astra 1.6 Turbo ECOTEC® 200 hk manuel/6 Start/Stop 16,1km/l 331.000,-

Leon ST FR 5-dørs 1,8 TSI Start/Stop DSG 180 HK 309.900 ,-
Skoda Octavia 3

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Sjov stationcar til max 350.000?

Indlæg af GranTurismo » 31. mar 2017, 15:40

Skal det være en decideret stationcar eller kan eksempelvis en S3 Sportsback gå an?
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1733
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 692 times

Re: Sjov stationcar til max 350.000?

Indlæg af Thor-thor » 31. mar 2017, 16:44

aaroe skrev: .......

Hvis man skal lave mere en direkte sammenligning, så kan man f.eks. kigge på en Seat Leon FR 1.8TSI (180 hk) vs 2.0 TDI (184 hk):

Motor ------------ HK --- Pris --- km/l - Halvårlig ejerafgift
1,8 TSI Start/Stop 180 hk 289.900 16,7 890
2,0 TDI Start/Stop 184 hk 319.900 21,7 1.860

Kører ca. 20.000 om året, så hvis jeg som udgangspunkt kører ca 13 på literen i benzin bilen og 18 på literen i diesel bilen vil det i brændstof koste mig:
Benzin (10,16 kr): 15.630,- kr. om året
Diesel (8,24 kr): 9.155,- kr. om året

+ grøn afgift, bliver de tal istedet til:

Benzin (10,16 kr): 17.410,- kr. om året
Diesel (8,24 kr): 12.875,- kr. om året

Med en prisforskel på 20.000 kr, vil den forskel være "tjent" hjem efter lidt over 4 år. Bider jeg i det sure æble og "nøjes" med en 1.4 TSI 150 HK, så er det et helt andet billede, både i indkøb og km/l.

Jeg skal ikke kunne sige om benzin eller diesel holder værdien bedst
Jeg kan se at du "bare" har trukket 3,7km/l fra listeopgivelsen på begge biler. Med ture på 17-18km vil dieselmodellen kun lige at blive varm, så den vil næppe kunne nøjes med en "straf" på 3,7km/l (og det vil benzinen i øvrigt heller ikke ved motorvejshastighed). Men jeg ville forvente at den forringelsen vil være forholdsmæssigt mindre i benzinen på korte ture....

Så vidt jeg kan se er prisforskellen på de to biler i øvrigt 30k?

Personligt har jeg svært ved se argumentet for at vælge diesel med kun 20k km om året (men det er jo heller ikke mig der skal købe... ;) )

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Sjov stationcar til max 350.000?

Indlæg af Charlimike » 31. mar 2017, 17:31

2.0 tdi af de nye kan let blive varm på under 18 km. Men det km/l han mente. 17-18 km/l passer meget godt målt ved optankning. Min er opgivet til 23.8.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Thomas_B_A
Nyt medlem
Indlæg: 194
Tilmeldt: 30. maj 2015, 12:34
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Kalundborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Sjov stationcar til max 350.000?

Indlæg af Thomas_B_A » 31. mar 2017, 19:53

dane skrev:sjov vs økonomi - det evindelige dilemma :D

de sjove(ste) VAG stationcars er vel RS4 & S4, Golf R, Leon Cupra og Octavia vRS
hvad med en R36?... burde den ikke også på "listen"?.. :D
Triller for nuværende i Passat R36 4Motion DSG Variant
http://www.bilgalleri.dk/galleri/333546 ... motion_dsg

Brugeravatar
Sgh2008ejs
Nyt medlem
Indlæg: 477
Tilmeldt: 16. jan 2012, 21:20
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sydfyn
Has thanked: 8 times
Been thanked: 100 times

Re: Sjov stationcar til max 350.000?

Indlæg af Sgh2008ejs » 31. mar 2017, 20:44

Mon ikke han mener en R36 er for gammel? :lol:
Den er jo efterhånden lidt mere end "let brugt" hvis man kigger årgang. Tænker den liste er biler der kunne passe på trådstarters kriterier.
2022 Tesla Model 3
2019 Seat Mii Style

Bnielsen
Nyt medlem
Indlæg: 149
Tilmeldt: 28. aug 2012, 22:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 165 times
Been thanked: 37 times

Re: Sjov stationcar til max 350.000?

Indlæg af Bnielsen » 31. mar 2017, 23:03

Charlimike skrev:2.0 tdi af de nye kan let blive varm på under 18 km. Men det km/l han mente. 17-18 km/l passer meget godt målt ved optankning. Min er opgivet til 23.8.
Hvor ny skal det være? Jeg havde en Touran 2.0 TDI fra 2011, på 40 km. en kold vinterdag (8km. Motorvej resten landevej) lå Vandtemp. iflg. Måler lidt under 90 , olietemperaturen iflg computer 80 til knap 90.
Det er vel ikke gennemvarm...

Brugeravatar
HondaChris
Medlem
Indlæg: 532
Tilmeldt: 10. maj 2012, 18:03
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: Sjov stationcar til max 350.000?

Indlæg af HondaChris » 1. apr 2017, 07:51

Husk at tage DSG service med i dine beregninger, hver 2. Service koster dobbelt, ca 6200 kr med mindre du kan gøre det selv.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Seat Leon Xcellence 2,0 150 HK DSG - 2018 - Nevada white - ST
Mine tidligere biler http://www.bilgalleri.dk/bruger/799-chris_h

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1733
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 692 times

Re: Sjov stationcar til max 350.000?

Indlæg af Thor-thor » 1. apr 2017, 08:21

Bnielsen skrev:
Charlimike skrev:2.0 tdi af de nye kan let blive varm på under 18 km. Men det km/l han mente. 17-18 km/l passer meget godt målt ved optankning. Min er opgivet til 23.8.
Hvor ny skal det være? Jeg havde en Touran 2.0 TDI fra 2011, på 40 km. en kold vinterdag (8km. Motorvej resten landevej) lå Vandtemp. iflg. Måler lidt under 90 , olietemperaturen iflg computer 80 til knap 90.
Det er vel ikke gennemvarm...
Den bliver næppe "gennemvarm" på en kort tur på 17-18km.
Der skal nok komme varm luft ud af dyserne hurtigt og vandtemperaturen når måske at komme op, men olien vil næppe nå driftstemp.

Har selv kørt mange km i en nyere 1,6tdi og det var helt tydeligt at den først begyndte at køre rigtig langt på literen på længere ture... Hvad er så en lang tur? Der er jo ikke en skarp grænse, men ifølge mine (fuldstændig subjektive) erfaringer måske min. 30-40km (afhængig af udendørstemp etc..)

Korte ture med koldstart er generelt ikke der hvor en diesel opnår særlig god brændstoføkonomi....

Jakob P
Nyt medlem
Indlæg: 116
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 12 times
Been thanked: 2 times

Re: Sjov stationcar til max 350.000?

Indlæg af Jakob P » 1. apr 2017, 08:55

Seat Leon ST FR 1,8 TSI vil jeg mene er noget sjoveste du kan få til små penge, med en chiptuning får den GTi præstationer og 350.000kr rækker til en fabriksny med en hel del ekstra udstyr.
Altanativt fås Octaviaen med samme motor, den er bare hel del mere morfar ;)
Med kun 17-18 km hver vej jeg ville jeg slet ikke overveje en diesel, det muligt en 2,0 TDI med 184hk kan blive hurtig, men en diesel bliver aldrig sjov som en benziner :)

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Sjov stationcar til max 350.000?

Indlæg af Charlimike » 1. apr 2017, 08:55

HondaChris skrev:Husk at tage DSG service med i dine beregninger, hver 2. Service koster dobbelt, ca 6200 kr med mindre du kan gøre det selv.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det som gør DSG6 service dyr er værkstedernes overdrevne oliepriser. Amazon har Castrol Transmax Dual til 8.5 euro literen, og der skal bruges ca. 7L
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Sjov stationcar til max 350.000?

Indlæg af Charlimike » 1. apr 2017, 08:58

Jakob P skrev:Seat Leon ST FR 1,8 TSI vil jeg mene er noget sjoveste du kan få til små penge, med en chiptuning får den GTi præstationer og 350.000kr rækker til en fabriksny med en hel del ekstra udstyr.
Altanativt fås Octaviaen med samme motor, den er bare hel del mere morfar ;)
Med kun 17-18 km hver vej jeg ville jeg slet ikke overveje en diesel, det muligt en 2,0 TDI med 184hk kan blive hurtig, men en diesel bliver aldrig sjov som en benziner :)
Eksemplet blev lavet ud fra 20.000 km årligt. Hvilket er ok hvis bilen hver gang bliver drift varm.
Senest rettet af Charlimike 1. apr 2017, 09:14, rettet i alt 1 gang.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"