Service - hvor mange km over?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
mikr84
Helt nyt medlem
Indlæg: 31
Tilmeldt: 14. sep 2015, 11:20
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Service - hvor mange km over?

Indlæg af mikr84 » 4. apr 2017, 14:31

Min Golf 7 1.4 TSI skal snart til 30.000km service og olieskift, men hvor meget over de 30.000km må jeg egentlig køre før at VW vil mene at det ikke længere er acceptabelt?

Jeg ved at nogle accepterer 1500km over, men kan ikke finde tal for VW.

Brugeravatar
Mikael M109R
Nyt medlem
Indlæg: 441
Tilmeldt: 5. jan 2012, 23:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 28 times
Been thanked: 22 times

Re: Service - hvor mange km over?

Indlæg af Mikael M109R » 4. apr 2017, 15:11

mener det er 1000km for opretholdelse af fuld garanti, men lad da være med det 30.000km er i forvejen for meget imellem olieskift imo ;)

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Service - hvor mange km over?

Indlæg af Charlimike » 4. apr 2017, 15:44

Ring og lav en aftale med det værksted du benytter.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: Service - hvor mange km over?

Indlæg af Mike H » 4. apr 2017, 16:17

Spekulerer du virkelig i at man på garantien kan køre enten 1000 eller 1500 km over service og så stadig bibeholde fuld garanti?
Det er godt nok risky vil jeg mene - må jeg være så fræk at spørge hvad der ligger bag denne max-optimering af kørte km før service?

Som sidebemærkning, så er du klar over variable intervaller - dvs. at bilen meget sandsynligt vil bede om service før de 30.000 km.... og så bliver dit spørgsmål hypotekisk - værkstedet kan nemt se at bilen startede med at spørge på service ved eks. 25.000 km - når du kommer ind ved 31.499 km.
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

ESN
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 23. jan 2017, 17:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Service - hvor mange km over?

Indlæg af ESN » 4. apr 2017, 17:33

Jeg kører aldrig mere end 10000 km mellem olie/filterskift, så hvis du overvejer at trække den yderligere over de 30000 km så syntes jeg det tangerer ligegyldighed med hvad man ka byde sin motor.
No Letting the Old Man In!

mikr84
Helt nyt medlem
Indlæg: 31
Tilmeldt: 14. sep 2015, 11:20
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Service - hvor mange km over?

Indlæg af mikr84 » 4. apr 2017, 17:41

Det ærger mig at nogen af jer har mere travlt med at gætte på mine motiver, frem for at svare på mit spørgsmål, men jeg kan selvfølgelig godt se at i gør det i en god mening.

Det er nu ikke fordi jeg spekulerer i at køre mere end 30.000km før jeg kører til service, jeg har bestilt tid til starten af den kommende uge, og har endnu kun kørt 28.200km.

Grunden til at jeg spørger er mere for at kunne have lidt ro i sindet, hvis det nu skulle ske, at km tælleren skulle snige sig over 30.000 km før næste uge.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Mike6
Nyt medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 30. okt 2011, 14:34
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sønderholm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Service - hvor mange km over?

Indlæg af Mike6 » 4. apr 2017, 18:31

mikr84 skrev:Det ærger mig at nogen af jer har mere travlt med at gætte på mine motiver, frem for at svare på mit spørgsmål, men jeg kan selvfølgelig godt se at i gør det i en god mening.

Det er nu ikke fordi jeg spekulerer i at køre mere end 30.000km før jeg kører til service, jeg har bestilt tid til starten af den kommende uge, og har endnu kun kørt 28.200km.

Grunden til at jeg spørger er mere for at kunne have lidt ro i sindet, hvis det nu skulle ske, at km tælleren skulle snige sig over 30.000 km før næste uge.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lidt nysgerrig..Har den først bedt om service til 30000 km lige ud eller vælger du at køre 30.000?


Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk

okroner
Helt nyt medlem
Indlæg: 98
Tilmeldt: 16. jun 2008, 20:27
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Værløse
Has thanked: 50 times
Been thanked: 19 times

Re: Service - hvor mange km over?

Indlæg af okroner » 4. apr 2017, 18:47

Jeg ved ikke om du kan bruge min erfaring. Men her er den.
Bilen skulle til service sidste år. På grund af travlhed kunne jeg først få en tid 5 uger senere. Da jeg spurgte til - hvad med garantien fik jeg at vide af serviceværkstedet, at bilen var dækket - så længe jeg havde bestilt service.
Da jeg så inden service oplevede, at jeg ikke kunne få bilen i gear blev jeg lidt kold....
Ringede til Skoda Mobilitet og fik bilen på værksted. De spurgte om km stand og seneste service og pause.
Ingen problemer Skoda Mobilitet betalte og sørgede for lånebil indtil den var repareret. Det var den dagen efter.

mikr84
Helt nyt medlem
Indlæg: 31
Tilmeldt: 14. sep 2015, 11:20
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Service - hvor mange km over?

Indlæg af mikr84 » 4. apr 2017, 19:04

Mike6 skrev: Lidt nysgerrig..Har den først bedt om service til 30000 km lige ud eller vælger du at køre 30.000?
Kørecomputeren har bedt om service til 30.000km lige ud.

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Service - hvor mange km over?

Indlæg af ph » 4. apr 2017, 19:06

30K mellem olieskift og ro i sindet i samme sætning :lol:
men ok er man sikker på at man alligevel sælger bilen inden den udløber af garanti så er der jo heller ingen grund til at skifte "for tidligt" :mrgreen:
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
_Jensen
Medlem
Indlæg: 1382
Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 88 times
Been thanked: 421 times

Re: Service - hvor mange km over?

Indlæg af _Jensen » 4. apr 2017, 19:14

Jeg nærmer mig også første service, hvad består det af, anden end yngste lærling skifter olie/filter? Eks rensning og smøring af bremser og lignende? Eller er det kun visuel test?
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG

Johnny89
Helt nyt medlem
Indlæg: 50
Tilmeldt: 14. mar 2017, 18:09
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Service - hvor mange km over?

Indlæg af Johnny89 » 4. apr 2017, 19:34

Nu spørger jeg måske dumt, men hvis bilen kalder til service/olieskift indenfor garantien, er det så stadigvæk on the house eller hvad?

og vælger i at suplere det ene med det andet når den alligevel er inde, eller vælger i at vente til den f.eks kalder på service kort tid efter den alligevel har været til olieskift? :oops:

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Service - hvor mange km over?

Indlæg af Peder » 4. apr 2017, 20:00

Johnny89 skrev:Nu spørger jeg måske dumt, men hvis bilen kalder til service/olieskift indenfor garantien, er det så stadigvæk on the house eller hvad?:
Hvis du med "on the house" mener at man får lov at slippe +1000 kr i timen for visuelle kontroller og et olieskift + 200 kr literen for castrol, så ja ;-)
Ellers nej.
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

mrechnagel
Helt nyt medlem
Indlæg: 86
Tilmeldt: 19. feb 2017, 10:03
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 12 times
Been thanked: 9 times

Re: Service - hvor mange km over?

Indlæg af mrechnagel » 4. apr 2017, 20:12

Med fare for at blive irettesat for manglende kærlighed til min bil så har jeg overholdt serviceintervallerne når bilen ( Passat fra 2011) med 30.000 kilometer intervaller eller hvert andet år som jeg husker dem.

Der har været bestilt service når bilen anmodede om det og flere gange efter udløbet. Der er gået op til tre- fire uger efter og mange overkørte kilometer. Jeg har aldrig hørt noget herfor fra VW eller henstillinger omkring overholdelse.

Du får ingen garanti men tænker personligt ikke det er et reelt problem så længe det bliver i småtingsafdelingen.
2017 Passat Variant 2.0 TDI Highline+ 190 HK DSG

ESN
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 23. jan 2017, 17:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Service - hvor mange km over?

Indlæg af ESN » 5. apr 2017, 07:49

_Jensen skrev:Jeg nærmer mig også første service, hvad består det af, anden end yngste lærling skifter olie/filter? Eks rensning og smøring af bremser og lignende? Eller er det kun visuel test?
Det første service består af olieskift + oliefilter + sprinklervæske til 100,- kr pr l og hvis du er heldig blir dæktrykket osse kontroleret når den "bumsede" førsteårs lærling har tid, mellem sms erne :lol:
No Letting the Old Man In!

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: Service - hvor mange km over?

Indlæg af Mike H » 5. apr 2017, 07:54

Jeg har et spørgsmål til alle jer der får kørecomputer til at bede om service ved "max / 30.000 km". Kører i udelukkende landevej eller bare meget lidt bykørsel?
Personlig har jeg aldrig kommet så højt op - men jeg kører også rigtig meget bykørsel. Mine biler beder altid om service 10-20% tidligere.
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

Brugeravatar
Morten16v
Aktiv medlem
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:16
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hasselager (Århus s)
Has thanked: 1 time
Been thanked: 27 times

Re: Service - hvor mange km over?

Indlæg af Morten16v » 5. apr 2017, 07:55

ESN skrev:
_Jensen skrev:Jeg nærmer mig også første service, hvad består det af, anden end yngste lærling skifter olie/filter? Eks rensning og smøring af bremser og lignende? Eller er det kun visuel test?
Det første service består af olieskift + oliefilter + sprinklervæske til 100,- kr pr l og hvis du er heldig blir dæktrykket osse kontroleret når den "bumsede" førsteårs lærling har tid, mellem sms erne :lol:
Det er vist længe siden du har fået lavet aut. service med mindre du køre up...
Porsche Tekniker.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13253
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3214 times
Been thanked: 4544 times

Re: Service - hvor mange km over?

Indlæg af HansH » 5. apr 2017, 08:22

Mike H skrev:Jeg har et spørgsmål til alle jer der får kørecomputer til at bede om service ved "max / 30.000 km". Kører i udelukkende landevej eller bare meget lidt bykørsel?
Personlig har jeg aldrig kommet så højt op - men jeg kører også rigtig meget bykørsel. Mine biler beder altid om service 10-20% tidligere.
Vores Octavia, som fortrinsvis kører bykørsel/landevej ture på 12-14km afvekslende med en lang tur måske hver 14. dag, kører til long life grænsen - dvs. 30.000 eller 2 år 'whatever comes first'.

Den fik sidst service 28.07.2015 med km-stand 88.700
Nu - med km-stand 117.600 beder den høfligt om service om senest 1000 km. Altså præcis 30k (som så kom før de 2 år).

Jeg har selv skiftet olie og filter "halvvejs", men det ved den jo ikke... så det tror jeg ikke spiller nogen rolle.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Johnny89
Helt nyt medlem
Indlæg: 50
Tilmeldt: 14. mar 2017, 18:09
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Service - hvor mange km over?

Indlæg af Johnny89 » 5. apr 2017, 08:26

Mike H skrev:Jeg har et spørgsmål til alle jer der får kørecomputer til at bede om service ved "max / 30.000 km". Kører i udelukkende landevej eller bare meget lidt bykørsel?
Personlig har jeg aldrig kommet så højt op - men jeg kører også rigtig meget bykørsel. Mine biler beder altid om service 10-20% tidligere.
Altså jeg har lige fået min nye bil i sidste uge, og jeg spurgte bare sælger uviden om hvornår jeg skulle køre den til serivce, da jeg ikke vidste bedre.
For ved min første bil kom den ALDRIG til service, da min kammerart stod mere eller mindre for det, og så lidt min far.

Men da jeg føler mig lidt "ny" ang det med at have en bil som kalder på serivce, vil jeg jo gerne gøre det og passe på den så jeg har glæde af den så mange år som muligt.
ved ikke om det var svar nok til dit spørgsmål? :)

Johnny89
Helt nyt medlem
Indlæg: 50
Tilmeldt: 14. mar 2017, 18:09
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Service - hvor mange km over?

Indlæg af Johnny89 » 5. apr 2017, 08:27

Johnny89 skrev:
Mike H skrev:Jeg har et spørgsmål til alle jer der får kørecomputer til at bede om service ved "max / 30.000 km". Kører i udelukkende landevej eller bare meget lidt bykørsel?
Personlig har jeg aldrig kommet så højt op - men jeg kører også rigtig meget bykørsel. Mine biler beder altid om service 10-20% tidligere.
Altså jeg har lige fået min nye bil i sidste uge, og jeg spurgte bare sælger uviden om hvornår jeg skulle køre den til serivce, da jeg ikke vidste bedre.
For ved min første bil kom den ALDRIG til service, da min kammerart stod mere eller mindre for det, og så lidt min far.

Men da jeg føler mig lidt "ny" ang det med at have en bil som kalder på serivce, vil jeg jo gerne gøre det og passe på den så jeg har glæde af den så mange år som muligt.
ved ikke om det var svar nok til dit spørgsmål? :)
Hov og jo så køre jeg selv 10% by, 20-30% landevej og resten motorvej :)

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13253
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3214 times
Been thanked: 4544 times

Re: Service - hvor mange km over?

Indlæg af HansH » 5. apr 2017, 08:28

Johnny89 skrev:
Mike H skrev:Jeg har et spørgsmål til alle jer der får kørecomputer til at bede om service ved "max / 30.000 km". Kører i udelukkende landevej eller bare meget lidt bykørsel?
Personlig har jeg aldrig kommet så højt op - men jeg kører også rigtig meget bykørsel. Mine biler beder altid om service 10-20% tidligere.
Altså jeg har lige fået min nye bil i sidste uge, og jeg spurgte bare sælger uviden om hvornår jeg skulle køre den til serivce, da jeg ikke vidste bedre.
For ved min første bil kom den ALDRIG til service, da min kammerart stod mere eller mindre for det, og så lidt min far.

Men da jeg føler mig lidt "ny" ang det med at have en bil som kalder på serivce, vil jeg jo gerne gøre det og passe på den så jeg har glæde af den så mange år som muligt.
ved ikke om det var svar nok til dit spørgsmål? :)
Men .... hvilken bil var din gamle ? (model/årgang)
Hvis den ikke kører long life serviceplan, er den ikke rigtig relevant i forhold til tråden her.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Johnny89
Helt nyt medlem
Indlæg: 50
Tilmeldt: 14. mar 2017, 18:09
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Service - hvor mange km over?

Indlæg af Johnny89 » 5. apr 2017, 08:32

HansH skrev:
Johnny89 skrev:
Mike H skrev:Jeg har et spørgsmål til alle jer der får kørecomputer til at bede om service ved "max / 30.000 km". Kører i udelukkende landevej eller bare meget lidt bykørsel?
Personlig har jeg aldrig kommet så højt op - men jeg kører også rigtig meget bykørsel. Mine biler beder altid om service 10-20% tidligere.
Altså jeg har lige fået min nye bil i sidste uge, og jeg spurgte bare sælger uviden om hvornår jeg skulle køre den til serivce, da jeg ikke vidste bedre.
For ved min første bil kom den ALDRIG til service, da min kammerart stod mere eller mindre for det, og så lidt min far.

Men da jeg føler mig lidt "ny" ang det med at have en bil som kalder på serivce, vil jeg jo gerne gøre det og passe på den så jeg har glæde af den så mange år som muligt.
ved ikke om det var svar nok til dit spørgsmål? :)
Men .... hvilken bil var din gamle ? (model/årgang)
Hvis den ikke kører long life serviceplan, er den ikke rigtig relevant i forhold til tråden her.
Det var en golf 4 1,4 årgang 2000 :)
Hvad mener du med long life serivceplan?

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13253
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3214 times
Been thanked: 4544 times

Re: Service - hvor mange km over?

Indlæg af HansH » 5. apr 2017, 08:37

Johnny89 skrev:Det var en golf 4 1,4 årgang 2000 :)
Hvad mener du med long life serivceplan?
:)

"Gamle" biler - som din golf IV årg. 2000 - kørte med faste serviceintervaller. F.eks. 10.000 eller 15.000. Om den fik service eller ej, vidste bilen ingenting om. Det var 100% op til dig at få passet de sager.

Long life serviceplan betyder at bilen selv "mærker" hvornår den behøver service.
Det er en lidt kompliceret logik, hvor bilen på baggrund af antal driftsminutter ved den og den motor/kølevand/olietemperatur udregner en koefficient for hvornår olien er slidt og derfor skal skiftes. Lange ture med driftvarm motor slider ikke så meget på olien som mange koldstarter og små ture.

Når bilen regner sig frem til at olien er slidt ned, beder den om at komme til service. Det skriver den i displayet.
Men! der er en øvre grænse. Efter max 30.000km eller 2 år, vil den kalde på service - også selvom bilen skulle have kørt med konstant driftvarm motor i de 2 år, og olien som sådan ikke har opfyldt 'slidkravene' jvnf ovennævnte logik.

Når bilen har været til service, nulstiller værkstedet de parametre der indgår i beregningen, og dermed ved bilen at der nu igen er frisk olie på.

Kunne sælger af en spritny bil virkelig ikke forklare dig det?? :shock:

Men kort sagt: din Golf IV er ikke relevant i tråden her, som handler om vilkår og forhold omkring Long Life service.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Johnny89
Helt nyt medlem
Indlæg: 50
Tilmeldt: 14. mar 2017, 18:09
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Service - hvor mange km over?

Indlæg af Johnny89 » 5. apr 2017, 08:58

HansH skrev:
Johnny89 skrev:Det var en golf 4 1,4 årgang 2000 :)
Hvad mener du med long life serivceplan?
:)

"Gamle" biler - som din golf IV årg. 2000 - kørte med faste serviceintervaller. F.eks. 10.000 eller 15.000. Om den fik service eller ej, vidste bilen ingenting om. Det var 100% op til dig at få passet de sager.

Long life serviceplan betyder at bilen selv "mærker" hvornår den behøver service.
Det er en lidt kompliceret logik, hvor bilen på baggrund af antal driftsminutter ved den og den motor/kølevand/olietemperatur udregner en koefficient for hvornår olien er slidt og derfor skal skiftes. Lange ture med driftvarm motor slider ikke så meget på olien som mange koldstarter og små ture.

Når bilen regner sig frem til at olien er slidt ned, beder den om at komme til service. Det skriver den i displayet.
Men! der er en øvre grænse. Efter max 30.000km eller 2 år, vil den kalde på service - også selvom bilen skulle have kørt med konstant driftvarm motor i de 2 år, og olien som sådan ikke har opfyldt 'slidkravene' jvnf ovennævnte logik.

Når bilen har været til service, nulstiller værkstedet de parametre der indgår i beregningen, og dermed ved bilen at der nu igen er frisk olie på.

Kunne sælger af en spritny bil virkelig ikke forklare dig det?? :shock:

Men kort sagt: din Golf IV er ikke relevant i tråden her, som handler om vilkår og forhold omkring Long Life service.
okay så i korte træk, så er bilen blevet lidt mere menneskelig, og hjælper selv en til at passe godt på den, så den holder sig i bedre form :) eller har jeg misforstået det helt?
jeg køre dog 80-120km om dagen så jeg vil selv mene at den er nok mere driftvarm end ved en koldstarter.

Altså, om han kunne, det vil jeg mene han nok kunne. MEN jeg spurgte mere til ang serivce, hvor han forklarede at det var max 30.000 eller 2år når det var, ikke mere detaljeret egentlig. Men at jeg kunne ringe til ham hvis jeg havde flere spørgsmål eller læse i indstruktionsbogen, da jeg var mere interessereret i alt det min nye bil kunne som jeg aldrig havde oplevet før :lol:

Nej, det kan jeg godt høre. Men det har min nye polo som jeg køre rundt i nu, vel tænker jeg? :D og det er derfor jeg spørger og hentyder til den i selve samtalene emnet.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13253
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3214 times
Been thanked: 4544 times

Re: Service - hvor mange km over?

Indlæg af HansH » 5. apr 2017, 09:01

Johnny89 skrev:okay så i korte træk, så er bilen blevet lidt mere menneskelig, og hjælper selv en til at passe godt på den, så den holder sig i bedre form :) eller har jeg misforstået det helt?

..Men det har min nye polo som jeg køre rundt i nu, vel tænker jeg? :D
Du har forstået det helt rigtigt.
Og ja - din nye Polo kører med Long Life serviceplan, så den vil skrive til dig i displayet når det er tid.
Og tillykke med den :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Johnny89
Helt nyt medlem
Indlæg: 50
Tilmeldt: 14. mar 2017, 18:09
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Service - hvor mange km over?

Indlæg af Johnny89 » 5. apr 2017, 09:12

HansH skrev:
Johnny89 skrev:okay så i korte træk, så er bilen blevet lidt mere menneskelig, og hjælper selv en til at passe godt på den, så den holder sig i bedre form :) eller har jeg misforstået det helt?

..Men det har min nye polo som jeg køre rundt i nu, vel tænker jeg? :D
Du har forstået det helt rigtigt.
Og ja - din nye Polo kører med Long Life serviceplan, så den vil skrive til dig i displayet når det er tid.
Og tillykke med den :)
Fantastisk :D tak for hjælpen så jeg helt med nu.
og tusind tak :D

Meeen, et sidste spørgsmål. Er det en god ide at køre til serivce FØR den selv kalder på serivce, eller gør det ikke noget i sidste ende?

Brugeravatar
DanielSan
Nyt medlem
Indlæg: 327
Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 78 times
Been thanked: 23 times

Re: Service - hvor mange km over?

Indlæg af DanielSan » 5. apr 2017, 09:22

Jeg mener, at du godt kan strække den til næste tusindskifte (30.999 km).

Dog ikke sikker! Husk at undgå LL 30k intervaller. Min 1.4 TSI kunne ikke lide det, så nu kører jeg max 15.000/ 1 år.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13253
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3214 times
Been thanked: 4544 times

Re: Service - hvor mange km over?

Indlæg af HansH » 5. apr 2017, 09:22

Johnny89 skrev:Er det en god ide at køre til serivce FØR den selv kalder på serivce, eller gør det ikke noget i sidste ende?
Det er jo noget der er opfundet for at reducere omkostningerne ved ejerskabet af bilen, dvs det er en konkurrenceparameter.
Nogen fandt på dette, og så var alle i branchen vel nødt til at følge trop.

Hvorvidt det er godt for bilen at vente med olieskift i op til 30.000km diskuteres til stadighed.
Mange herinde, som har en kærlighed til deres bil, mener at det ikke er til dens bedste at vente så længe.
Derfor skifter de selv olie og filter med kortere intervaller, alt afhængig af temperament.

Men altså kun olieskift - ikke komplet service.
Det vil efter min mening være at smide penge ud af vinduet at køre den ind til aut. til komplet service oftere end bilen selv beder om.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Service - hvor mange km over?

Indlæg af i-s » 5. apr 2017, 09:27

DanielSan skrev:Jeg mener, at du godt kan strække den til næste tusindskifte (30.999 km).

Dog ikke sikker! Husk at undgå LL 30k intervaller. Min 1.4 TSI kunne ikke lide det, så nu kører jeg max 15.000/ 1 år.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvilke problemer gav det ?
/Søren.

Brugeravatar
Shiva-urup
Nyt medlem
Indlæg: 311
Tilmeldt: 18. dec 2012, 11:55
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Bredballe
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: Service - hvor mange km over?

Indlæg af Shiva-urup » 5. apr 2017, 09:44

Først og fremmest synes jeg det er lidt underligt at spekulere i om man kan køre over det foreskrevne service interval på 2 år eller max 30.000 km uden at rende i problemer med garanti. Det er jo allerede ret mange km at køre på samme olie, og ikke ligefrem en stor udskrivning i forhold til prisen på bilen du kører i. Få nu bare skiftet det olie til tiden! :-)

Jeg følger fast service interval, med olie og filter skift for hver 15.000 km, men det ved kørecomputeren så ikke lige noget om. Jeg får udført både olieskift og service hos VW. :-)
Skoda Enyaq iV 80 Sportline 2022
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI vRS DSG - 2014
VW Polo GTI DSG - 2020
VW Polo 1.0 TSI 115 HK DSG Highline - 2018
VW Polo 1.2 TSI 105 HK Highline - 2010
VW Golf VII GTI Performance Pack DSG - 2014
VW Golf VI 2.0 TDI 140HK Highline - 2009
VW Polo 1.9 TDI 130 HK - 2005

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"