Pris match

Stedet hvor der snakkes VAG biler
JT80
Nyt medlem
Indlæg: 281
Tilmeldt: 13. maj 2013, 11:52
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 3 times

Re: Pris match

Indlæg af JT80 » 12. apr 2017, 15:20

i-s skrev:
JT80 skrev:
i-s skrev:Hvis jeg havde et værksted, så gad jeg ikke bruge ½ time på at lave et tilbud med org. dele. Det lyser langt væk, at det bare skal bruges til et prismatch.
Tjaaa... jeg indhentede først tilbud hos VW Hillerød, som var for dyrt. Så indhentede jeg et, fra carepoint, som var rimeligt. Så spurgte jeg VW Hillerød om de kunne matche, fordi de ligger tættere på mig og derfor var mere bekvemt at lave service hos dem. Det kunne de ikke, så jeg fik lavet mit service 3.000dkk billigere, hos carepoint. Så for mit vedkommende et det jo ikke rigtigt, det du skriver. Money talks, bullshit vwalks :-D
Du skrev nu, at du ikke brugte pris match, fordi du ikke kunne få det med org dele. Så ....
Det har jeg ikke skrevet nogen steder overhovedet...
Pløf?

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Pris match

Indlæg af i-s » 12. apr 2017, 15:25

HansH skrev:Vores 2010 Octavia står foran et 120k service, så jeg har været lidt rundt og hente priser:
  • Tyskland, AZF Flensburg = 4.725
  • Tyskland, VW Tarp = 3.360
  • Danmark, Skoda Fredericia = 5.300
  • Danmark, Skoda Ejby = 3.000
  • Danmark, lokal Din Autopartner = 3.125
Jeg begriber ikke hvordan der kan være 2.300 kr forskel mellem to aut. Skoda værksteder der ligger 20km fra hinanden.

Jeg tænker at standard tidsenheder for serviceeftersynet + evt tillæg (skift af bremsevæske v/120k) er angivet i deres system.
Materialer er de samme.
Dvs. forskellen bør umiddelbart kun kunne forklares ved forskel i timepris.
Vildt..

Men pokker stå i at køre til Tyskland når det kan gøres billigere herhjemme.
Ja, så er der da ingen grund til at køre til Tyskland.
Jeg ved ikke om de selv bestemmer om de vil køre fastpris eller selv beregne timepris.

I sidste måned skulle vores Citigo til Service. Fik pris fra Skoda Holstebro på 4500 kr (de kører fastpris). Så endte med at købe Bosch stumper og olie for 800 kr + det tog mig 2 timer selv at lave det (nøjagtig samme arbejde). Jeg forestiller mig ikke de er længere tid om det, eller de skal give mere for delene, så min verden måtte det have kostet 2000 ~ 2500 kr og ikke 4500.
/Søren.

Brugeravatar
West
Medlem
Indlæg: 702
Tilmeldt: 6. jul 2008, 20:24
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Pris match

Indlæg af West » 13. apr 2017, 06:33

i-s skrev:
HansH skrev:Vores 2010 Octavia står foran et 120k service, så jeg har været lidt rundt og hente priser:
  • Tyskland, AZF Flensburg = 4.725
  • Tyskland, VW Tarp = 3.360
  • Danmark, Skoda Fredericia = 5.300
  • Danmark, Skoda Ejby = 3.000
  • Danmark, lokal Din Autopartner = 3.125
Jeg begriber ikke hvordan der kan være 2.300 kr forskel mellem to aut. Skoda værksteder der ligger 20km fra hinanden.

Jeg tænker at standard tidsenheder for serviceeftersynet + evt tillæg (skift af bremsevæske v/120k) er angivet i deres system.
Materialer er de samme.
Dvs. forskellen bør umiddelbart kun kunne forklares ved forskel i timepris.
Vildt..

Men pokker stå i at køre til Tyskland når det kan gøres billigere herhjemme.
Ja, så er der da ingen grund til at køre til Tyskland.
Jeg ved ikke om de selv bestemmer om de vil køre fastpris eller selv beregne timepris.

I sidste måned skulle vores Citigo til Service. Fik pris fra Skoda Holstebro på 4500 kr (de kører fastpris). Så endte med at købe Bosch stumper og olie for 800 kr + det tog mig 2 timer selv at lave det (nøjagtig samme arbejde). Jeg forestiller mig ikke de er længere tid om det, eller de skal give mere for delene, så min verden måtte det have kostet 2000 ~ 2500 kr og ikke 4500.
De skal jo have noget avance også og derfor prisen er så høj Billede

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
2006 Seat Leon 2.0T FSI

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Pris match

Indlæg af i-s » 13. apr 2017, 10:04

JT80 skrev:
i-s skrev:
JT80 skrev: Tjaaa... jeg indhentede først tilbud hos VW Hillerød, som var for dyrt. Så indhentede jeg et, fra carepoint, som var rimeligt. Så spurgte jeg VW Hillerød om de kunne matche, fordi de ligger tættere på mig og derfor var mere bekvemt at lave service hos dem. Det kunne de ikke, så jeg fik lavet mit service 3.000dkk billigere, hos carepoint. Så for mit vedkommende et det jo ikke rigtigt, det du skriver. Money talks, bullshit vwalks :-D
Du skrev nu, at du ikke brugte pris match, fordi du ikke kunne få det med org dele. Så ....
Det har jeg ikke skrevet nogen steder overhovedet...
Jeg læser:
Har fået et tilbud fra Carepoint (som er kendt for at bruge OE dele). Dem vil VW hillerød ikke matche (det skal de jo hvis tilbudet er med org dele). Så de har afvist. Jeg fik lavet service hos Carepoint.

Så hvis det forholder sig anderledes, så synes jeg du skal uddybe det !
Hvorfor ville de ikke prismatche ?? hvad er argumenterne ??
/Søren.

Brugeravatar
knuden
Nyt medlem
Indlæg: 141
Tilmeldt: 11. jun 2015, 13:56
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Pris match

Indlæg af knuden » 13. apr 2017, 10:30

Hvis det er 2 vw forhandlere burde det da ikke give problemer eller hva

JT80
Nyt medlem
Indlæg: 281
Tilmeldt: 13. maj 2013, 11:52
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 3 times

Re: Pris match

Indlæg af JT80 » 13. apr 2017, 11:47

i-s skrev:
JT80 skrev:
i-s skrev: Du skrev nu, at du ikke brugte pris match, fordi du ikke kunne få det med org dele. Så ....
Det har jeg ikke skrevet nogen steder overhovedet...
Jeg læser:
Har fået et tilbud fra Carepoint (som er kendt for at bruge OE dele). Dem vil VW hillerød ikke matche (det skal de jo hvis tilbudet er med org dele). Så de har afvist. Jeg fik lavet service hos Carepoint.

Så hvis det forholder sig anderledes, så synes jeg du skal uddybe det !
Hvorfor ville de ikke prismatche ?? hvad er argumenterne ??
Ingen begrundelse andet end de ikke kan gøre det så billigt... Jeg er iøvrigt kold overfor om de bruger dele med et VW stempel på, eller dele der er identiske uden. Jeg læser det som at de skal matche det specifikke tilbud. Det tilbud havde jeg sendt til dem og de ville ikke matche det.
Pløf?

Brugeravatar
OleRas
Nyt medlem
Indlæg: 241
Tilmeldt: 7. sep 2012, 16:52
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 3370 Melby
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Pris match

Indlæg af OleRas » 13. apr 2017, 15:24

JT80 skrev:Har intet i mod VW Hillerød, kun deres priser, som er latterlige!! 7.600 for lille service og skiver og klodser.... Vorherre til hest...

Carepoint Frederikssund har både god service og ok priser. Hvor svært kan det værre?
Hej

Og Carepoint FS. er så vidt jeg husker også _autoriseret_ VW forhandler og værksted ?
/Ole

VW UP! 2013 - Move up! 75 hk BMT. DK-pakke + klima. Tornado Rød.
Smart ForTwo 2012 - Passion 71 hk MHD aut. Hvid.

JT80
Nyt medlem
Indlæg: 281
Tilmeldt: 13. maj 2013, 11:52
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 3 times

Re: Pris match

Indlæg af JT80 » 13. apr 2017, 15:46

OleRas skrev:
JT80 skrev:Har intet i mod VW Hillerød, kun deres priser, som er latterlige!! 7.600 for lille service og skiver og klodser.... Vorherre til hest...

Carepoint Frederikssund har både god service og ok priser. Hvor svært kan det værre?
Hej

Og Carepoint FS. er så vidt jeg husker også _autoriseret_ VW forhandler og værksted ?
Jeps det er de.
Pløf?

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"