Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2736
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 498 times

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af Nicklossi » 17. apr 2017, 11:55

Hvis du alligevel er ude at kigge ford Kuga, så prøv og kigge Mazda's CX serie også. Pæne biler, synes jeg :)

Brugeravatar
Mikael M109R
Nyt medlem
Indlæg: 439
Tilmeldt: 5. jan 2012, 23:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 28 times
Been thanked: 20 times

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af Mikael M109R » 17. apr 2017, 19:47

tror ik du skal afskrive XC60 helt har da hørt om rabatter på over 100.000,- (demo bil alt udstyr), der kommer ny model det giver som regel muligheder.
Min nabo har solgt sin Kuga efter at have skiftet gearkasse 2 gange (auto), de kører med campingvogn på 2000kg og det kunne den ikke holde til sagde værkstedet.

Ellers enig i at sådan en tiguan skal have 4x4, det hører sig bare til sådan et vogntøj og så helst R-line, synes det løfter den gevaldigt ... ville være mit valg ;)

henrik_vw
Helt nyt medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 14. apr 2012, 19:46
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af henrik_vw » 17. apr 2017, 21:06

Mikael M109R skrev:tror ik du skal afskrive XC60 helt har da hørt om rabatter på over 100.000,- (demo bil alt udstyr), der kommer ny model det giver som regel muligheder.
Min nabo har solgt sin Kuga efter at have skiftet gearkasse 2 gange (auto), de kører med campingvogn på 2000kg og det kunne den ikke holde til sagde værkstedet.

Ellers enig i at sådan en tiguan skal have 4x4, det hører sig bare til sådan et vogntøj og så helst R-line, synes det løfter den gevaldigt ... ville være mit valg ;)
Interessant info omkring Kuga og gearkasse. Men det kan jo være en enlig svale - tror de fleste mærker har deres skrækhistorier...

Jeg skal da helt klart lige have "kontrol-spurgt" ved nærmeste Volvo forhandler - det er sgu godt nok en fin vogn. Men det vil netop kræve en seriøs rabat ellers synes jeg det stikker lidt af :-)
Venlige hilsner,
Henrik

Brugeravatar
HenrikH29
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 8 times
Been thanked: 49 times

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af HenrikH29 » 17. apr 2017, 21:20

henrik_vw skrev:
Mikael M109R skrev:tror ik du skal afskrive XC60 helt har da hørt om rabatter på over 100.000,- (demo bil alt udstyr), der kommer ny model det giver som regel muligheder.
Min nabo har solgt sin Kuga efter at have skiftet gearkasse 2 gange (auto), de kører med campingvogn på 2000kg og det kunne den ikke holde til sagde værkstedet.

Ellers enig i at sådan en tiguan skal have 4x4, det hører sig bare til sådan et vogntøj og så helst R-line, synes det løfter den gevaldigt ... ville være mit valg ;)
Interessant info omkring Kuga og gearkasse. Men det kan jo være en enlig svale - tror de fleste mærker har deres skrækhistorier...

Jeg skal da helt klart lige have "kontrol-spurgt" ved nærmeste Volvo forhandler - det er sgu godt nok en fin vogn. Men det vil netop kræve en seriøs rabat ellers synes jeg det stikker lidt af :-)
Jeg har læst en del litteratur på nettet omkring Ford Kuga tidligere. Er ikke stødt på, at der skulle være problemer med Powershift gearkassen ifm. store campingvogne.

henrik_vw
Helt nyt medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 14. apr 2012, 19:46
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af henrik_vw » 18. apr 2017, 19:00

Så har jeg afprøvet Volvo XC60 D4 aut. AWD. Det var en rigtig fin vogn.

Og rygtet om store rabatter taler sandt. :-) Faktisk matcher den liste prisen på Tiguanen med sammenligneligt udstyr.

Subjektivt set er Volvoen tydeligt en lidt ældre model - ikke mindst elektronisk/teknisk i forhold til den nye Tiguan, men til gængæld er kvalitetsindtrykket især i interiør meget højt.

Svær beslutning...

Jeg må se at få kontakt til en VW mand der kan give mig en skarp pris :D Kender I nogen?
Venlige hilsner,
Henrik

ludom
Nyt medlem
Indlæg: 154
Tilmeldt: 21. jul 2008, 09:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af ludom » 18. apr 2017, 19:36

Er bare nysgerrig.. - hvad er det at Volvoen mangler ifht. Tiguanen?
"Keep it simple"

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af SteffenR » 18. apr 2017, 20:05

Virtual dash
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

ij6210
Medlem
Indlæg: 1341
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 71 times
Kontakt:

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af ij6210 » 18. apr 2017, 20:22

Hvilket prisniveau kigger du efter?
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

henrik_vw
Helt nyt medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 14. apr 2012, 19:46
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af henrik_vw » 18. apr 2017, 20:35

ludom skrev:Er bare nysgerrig.. - hvad er det at Volvoen mangler ifht. Tiguanen?
Eksempelvis Active Info Display, App-Connect (Apple CarPlay og Android Auto), Trailer assist og Area View (hvis eller jeg husker navnene rigtigt).
ij6210 skrev:Hvilket prisniveau kigger du efter?
Jeg er ikke helt låst fast, men ca. 430-470k vil jeg tro.
Venlige hilsner,
Henrik

henrik_vw
Helt nyt medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 14. apr 2012, 19:46
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af henrik_vw » 18. apr 2017, 20:41

ludom skrev:Er bare nysgerrig.. - hvad er det at Volvoen mangler ifht. Tiguanen?
[fedterøv] VAGcars forumet :D [/fedterøv]

Spøg til side så endnu en gang tak til alle der har gidet og deltage :-)
Venlige hilsner,
Henrik

Brugeravatar
HenrikH29
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 8 times
Been thanked: 49 times

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af HenrikH29 » 18. apr 2017, 21:02

Hvad rabat forventer du at få på en Tiguan.

De er vist svære at handle med pga. de lange venetider.

henrik_vw
Helt nyt medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 14. apr 2012, 19:46
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af henrik_vw » 18. apr 2017, 21:26

HenrikH29 skrev:Hvad rabat forventer du at få på en Tiguan.

De er vist svære at handle med pga. de lange venetider.
Jeg ved ikke hvad jeg forventer - startede faktisk tråden med at spørge :-)

Sidst jeg købte en ny Golf for ca. 5 år siden fik jeg omkring 10% - hvorvidt det passer I dagens marked må tiden vise. ;-)

Jeg spørger et par steder og handler der hvor jeg får den bedste samlede behandling...
Venlige hilsner,
Henrik

peter w
Aktiv medlem
Indlæg: 1618
Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 141 times
Been thanked: 199 times

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af peter w » 19. apr 2017, 09:06

SteffenR skrev:Elektriske lastbiler er godt på vej frem og der er miljøzoner i de fleste større byer, hvor kun nyere lastbiler må køre, så du kan godt begynde at satse på 10 år.
Hvorhenne er der elektriske lastbiler godt på vej frem?. Dem har jeg ikke set nogen steder.

Elektriske busser til bykørsel er på vej i meget begrænset omfang, og bybusser er væsentligt mere velegnet til el end lastbiler.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.

ij6210
Medlem
Indlæg: 1341
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 71 times
Kontakt:

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af ij6210 » 19. apr 2017, 10:18

peter w skrev:
SteffenR skrev:Elektriske lastbiler er godt på vej frem og der er miljøzoner i de fleste større byer, hvor kun nyere lastbiler må køre, så du kan godt begynde at satse på 10 år.
Hvorhenne er der elektriske lastbiler godt på vej frem?. Dem har jeg ikke set nogen steder.

Elektriske busser til bykørsel er på vej i meget begrænset omfang, og bybusser er væsentligt mere velegnet til el end lastbiler.
Lastbilerne bliver vel nødt til at have en vogn mere på - alene for at have et ekstra batteri med. Ellers giver det kun mening som en hybrid-løsning eller en el-løsning hvor en lastbil med en totalvægt på under 2-3 T (uden vogne) kører på ren el. Dvs. de lastbiler hvor bilen og vognen kan skilles fra hinanden.
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

peter w
Aktiv medlem
Indlæg: 1618
Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 141 times
Been thanked: 199 times

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af peter w » 19. apr 2017, 10:22

ij6210 skrev:
peter w skrev:
SteffenR skrev:Elektriske lastbiler er godt på vej frem og der er miljøzoner i de fleste større byer, hvor kun nyere lastbiler må køre, så du kan godt begynde at satse på 10 år.
Hvorhenne er der elektriske lastbiler godt på vej frem?. Dem har jeg ikke set nogen steder.

Elektriske busser til bykørsel er på vej i meget begrænset omfang, og bybusser er væsentligt mere velegnet til el end lastbiler.
Lastbilerne bliver vel nødt til at have en vogn mere på - alene for at have et ekstra batteri med. Ellers giver det kun mening som en hybrid-løsning eller en el-løsning hvor en lastbil med en totalvægt på under 2-3 T (uden vogne) kører på ren el. Dvs. de lastbiler hvor bilen og vognen kan skilles fra hinanden.
Præcist. Lavede engang en konvolutberegning, der viste at et batteri ville tage næsten al læssepladsen på en lastbil, hvis den skulle have samme rækkevidde som en fossil lastbil.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af SteffenR » 19. apr 2017, 13:49

Levering på den nye XC 60 hedder fra November, hvis du ikke tager en af de alokeringer der er sat ind.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af SteffenR » 19. apr 2017, 14:09

ij6210 skrev: Lastbilerne bliver vel nødt til at have en vogn mere på - alene for at have et ekstra batteri med. Ellers giver det kun mening som en hybrid-løsning eller en el-løsning hvor en lastbil med en totalvægt på under 2-3 T (uden vogne) kører på ren el. Dvs. de lastbiler hvor bilen og vognen kan skilles fra hinanden.
Tesla kommer med en senere på året og de er allerede på gaden i bl.a. England, at vi ikke har dem i DK siger nok mere om DK end el biler.

El lastbiler skal jo ikke bruge som langturs, men indenfor miljøzonerne, så de behøver ikke kæmpe batterier.


Billede
Billede
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
vandhunden
Medlem
Indlæg: 1338
Tilmeldt: 25. maj 2010, 11:39
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 46 times
Been thanked: 138 times

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af vandhunden » 19. apr 2017, 15:47

Alfa Romeo Stelvio har premiere i weekenden

Den er uden for dit budget men f... den ser godt ud og det er ikke en man kommer til se på hvert gadehjørne

Har en kollega der har 2 stk. Volvo XC 60 i husholdningen

Fine biler og de har aldrig haft problemer med dem
Senest rettet af vandhunden 21. apr 2017, 09:53, rettet i alt 1 gang.
Nuværende køretøjer: VW Passat 2,0 TDI BMT Variant 190 HK DSG6 & Honda 1100 CBR BlackBird

henrik_vw
Helt nyt medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 14. apr 2012, 19:46
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af henrik_vw » 19. apr 2017, 16:43

vandhunden skrev:Alfa Romeo Stelvio har premiere i weekenden

Den er uden for dit budget men f... den ser godt ud og det er ikke en man kommer til se på hvert gadehjørne

Har en kollega der har 2 stk. Volvo XC 60 i husholdningen

Fin biler og de har aldrig haft problemer med dem
Den er sprød den Alfa - flot brændstof øko i den 2.2 diesel med 4x4 og automatkasse. Og den kan trække 2.300 kg. :-)

Men du har ret - den er for dyr for mig :oops:
Venlige hilsner,
Henrik

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4411 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af DanielB12 » 19. apr 2017, 17:24

SteffenR skrev:
ij6210 skrev: Lastbilerne bliver vel nødt til at have en vogn mere på - alene for at have et ekstra batteri med. Ellers giver det kun mening som en hybrid-løsning eller en el-løsning hvor en lastbil med en totalvægt på under 2-3 T (uden vogne) kører på ren el. Dvs. de lastbiler hvor bilen og vognen kan skilles fra hinanden.
Tesla kommer med en senere på året og de er allerede på gaden i bl.a. England, at vi ikke har dem i DK siger nok mere om DK end el biler.

El lastbiler skal jo ikke bruge som langturs, men indenfor miljøzonerne, så de behøver ikke kæmpe batterier.


Billede
Billede
Frederiksberg kommune har et Pat stykker af de "store" ellastbiler, og vidst også nogle el-skraldebiler. Så en af deres ladvogne med 4 paller brosten kører rundt, så lidt kan de da trække..

Edit. Her er lidt om skraldebilen https://ing.dk/artikel/dyr-og-solid-el- ... erg-161993
Og om deres lastbiler http://www.business.dk/transport/vinter ... -ellastbil
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
FinnN
Helt nyt medlem
Indlæg: 49
Tilmeldt: 12. nov 2013, 10:34
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af FinnN » 21. apr 2017, 07:21

henrik_vw skrev:Er det helt forbudt at spørge til et alternativ til en VAG herinde? Måske med et afsæt i en fair sammenligning?

Ved et tilfælde var der en der foreslog mig en Ford Kuga. Sådan en Vignale fætter er godt nok veludstyret og markant billigere end Tiguan med samme udstyr. Nærmest billigere end Seat Ateca også. Men det er vel helligbrøde at nævne her :P

Hvis nu alligevel der er nogen der tør svare mig så er min største bekymring dobbeltkoblingskassen - af alle de biler jeg har prøvet er det VAG der gør det bedst. Men jeg har heller ikke prøvet Fords Powershift... Endnu...
Jeg har selv kigget på både Kuga og Tiguan, og var ikke tvivl da bestilte en Tiguan. jeg får den med 150HK Diesel/dsg og 2wd, hvis jeg skulle have den med 4wd - havde det været den helt skrabede uden noget udstyr..
Tiguanen virker som en meget Nyerere bil (hvilken den vel også er)
I starten syntes jeg også det virkede lidt forkert med en SUV kun med forhjulstræk, men tror faktisk ikke det betyder noget (ret meget) i hverdagen. jeg skal godt nok trække vores båd på trailer (1800kg), men når min Oktavia kan klare det i dag - så kan Tiguanen sikkert også.
jeg venter spændt på at det bliver den 1/6 - så jeg kan hente den (for øvrigt samme uge, som han der vandt en i den der Danmarks indsamling får sin ) :-)
Finn Normann

Brugeravatar
_Jensen
Medlem
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 87 times
Been thanked: 413 times

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af _Jensen » 21. apr 2017, 08:02

Ingen tvivl om at Tiguan er en flot bil og at overblikket er bedre p.g.a højere sidehøjde. Men jeg vil heller bruge pengene på en Passat, den køre langt bedre, der er langt bedre plads, også er den billigere. Off topic sorry.
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG

Brugeravatar
FinnN
Helt nyt medlem
Indlæg: 49
Tilmeldt: 12. nov 2013, 10:34
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af FinnN » 21. apr 2017, 09:09

_Jensen skrev:Ingen tvivl om at Tiguan er en flot bil og at overblikket er bedre p.g.a højere sidehøjde. Men jeg vil heller bruge pengene på en Passat, den køre langt bedre, der er langt bedre plads, også er den billigere. Off topic sorry.
Vi så også på Passat, som leasingselskaberne har rigtigt gode priser på - en sedan Highline+, 150HK dsg med træk, navigation og led pakke - til stort set samme pris som den Tiguan jeg har bestilt. men jeg sidder for lavt, og syntes at Passat er lidt "konservativ" i instrumentbordet. men en superflot bil - specielt som Sedan
Finn Normann

henrik_vw
Helt nyt medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 14. apr 2012, 19:46
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af henrik_vw » 21. apr 2017, 09:20

_Jensen skrev:Ingen tvivl om at Tiguan er en flot bil og at overblikket er bedre p.g.a højere sidehøjde. Men jeg vil heller bruge pengene på en Passat, den køre langt bedre, der er langt bedre plads, også er den billigere. Off topic sorry.
Passat'en er helt sikkert fin - men fysisk for stor (lang). Og fruen (som er født underhøj) har brug for overblikket som du nævner :-)
Venlige hilsner,
Henrik

henrik_vw
Helt nyt medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 14. apr 2012, 19:46
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af henrik_vw » 4. maj 2017, 18:05

Så er en ny VW Tiguan bestilt - levering i september hvis jeg er heldig. :-)

Endnu en gang tak til alle der har deltaget i tråden her.
Venlige hilsner,
Henrik

mobilos
Nyt medlem
Indlæg: 351
Tilmeldt: 6. mar 2017, 08:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 35 times
Been thanked: 39 times

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af mobilos » 5. maj 2017, 07:24

GranTurismo skrev:Der har også været iværksat et kort midlertidigt kørselsforbud i Oslo med dieselbiler. Hvis det er noget som bliver mere udbredt herhjemme også, så vil det i hvert fald have en kedelig effekt på gensalgsværdien på de dieselbiler der er på gaden.

Jeg har prøvet en 2,0 TSI 180 4motion med DSG7. Den går satme fint. Med en chipning vil den være rigtig sjov og så vil man nok være glad for firehjulstrækket i afsættet.
Det forbud blev ophævet efter mindre end 24 timer senere. Gad vide hvordan verden vil se ud hvis man forbyder alle diesel biler i Danmark. Jeg tænker mest på lastbiler, busser, forskellige gravemaskiner, traktorer, diesel generatorer på sygehuserne, kampvogne :lol: , og ikke mindst container og bulk carrier skibe. Vil disse diesel motorer kunne udskiftes med benzin motorer, sådan 1:1? :roll:

Brugeravatar
MichaelSmed
Aktiv medlem
Indlæg: 2157
Tilmeldt: 29. nov 2011, 19:05
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 174 times
Been thanked: 103 times

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af MichaelSmed » 5. maj 2017, 08:25

mobilos skrev:Det forbud blev ophævet efter mindre end 24 timer senere. Gad vide hvordan verden vil se ud hvis man forbyder alle diesel biler i Danmark. Jeg tænker mest på lastbiler, busser, forskellige gravemaskiner, traktorer, diesel generatorer på sygehuserne, kampvogne Billede , og ikke mindst container og bulk carrier skibe. Vil disse diesel motorer kunne udskiftes med benzin motorer, sådan 1:1? :roll:
Det blev ikke ophævet, det blev sat i gang, da der den pågældende dag ingen vind overhovedet ville være og ikke rigtig havde været det i flere dage, og grundet Oslo's placering i forhold til fjorden og de omkringliggende bjerge, ville alle de gode gasser ikke kunne drives væk fra byen, men istedet lægge sig tungt.
Der er snak om, at de vil indføre det flere gange, hvis det sker igen.

mobilos
Nyt medlem
Indlæg: 351
Tilmeldt: 6. mar 2017, 08:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 35 times
Been thanked: 39 times

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af mobilos » 5. maj 2017, 09:28

MichaelSmed skrev:
mobilos skrev:Det forbud blev ophævet efter mindre end 24 timer senere. Gad vide hvordan verden vil se ud hvis man forbyder alle diesel biler i Danmark. Jeg tænker mest på lastbiler, busser, forskellige gravemaskiner, traktorer, diesel generatorer på sygehuserne, kampvogne Billede , og ikke mindst container og bulk carrier skibe. Vil disse diesel motorer kunne udskiftes med benzin motorer, sådan 1:1? :roll:
Det blev ikke ophævet, det blev sat i gang, da der den pågældende dag ingen vind overhovedet ville være og ikke rigtig havde været det i flere dage, og grundet Oslo's placering i forhold til fjorden og de omkringliggende bjerge, ville alle de gode gasser ikke kunne drives væk fra byen, men istedet lægge sig tungt.
Der er snak om, at de vil indføre det flere gange, hvis det sker igen.
Jo, forbud mod at køre dieseldrevne biler på de kommunale veje i Oslo var ophævet mindre end 24 timer efter indførelse. Jeg kan desværre ikke skære det mere ud i pap end jeg gjorde.

Brugeravatar
MichaelSmed
Aktiv medlem
Indlæg: 2157
Tilmeldt: 29. nov 2011, 19:05
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 174 times
Been thanked: 103 times

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af MichaelSmed » 5. maj 2017, 09:35

mobilos skrev:Jo, forbud mod at køre dieseldrevne biler på de kommunale veje i Oslo var ophævet mindre end 24 timer efter indførelse. Jeg kan desværre ikke skære det mere ud i pap end jeg gjorde.
Ja det blev ophævet, korrekt. Jeg læste lige lidt forhurtigt, og troede du mente at de gjorde forbuddet forbudt, og derfor blev ophævet.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"