Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Stedet hvor der snakkes VAG biler
henrik_vw
Helt nyt medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 14. apr 2012, 19:46
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af henrik_vw » 11. apr 2017, 20:40

Hej folkens

Jeg er brændt lun på en ny VW Tiguan 2.0 TDI 190 HK DSG 4Motion.

Fruen og jeg har planer om en voksen campingvogn på et tidspunkt i en ikke så fjern fremtid og den her bil opfylder alle vores fælles ønsker.

Men er der nogen alternativer jeg har overset? Har naturligvis set Seat Ateca...

Er der nogen særlige ting jeg skal være opmærksom på? Tænker her på holdbarhed og vedligehold - er 4Motion (udover i indkøbsprisen) her et fordyrende element?

Jeg forestiller mig firehjulstrækket vil være rigtigt godt på en regnvåd græsplads med en tung CV på krogen, men er der ellers vigtige argumenter for eller i mod? Er der nogen campister herinde med gode erfaringer?

I samme linje diskuterer jeg diesel mod benzin med mig selv. Det er ligesom om samfundet har set sig sur på diesel - man kunne frygte yderligere afgifter og brændstof pris stigninger i fremtiden. Hører også at man ovenikøbet end ikke må køre ind i visse byer i Tyskland med diesel. Hvad synes I andre?

Jeg har ikke bestil endnu - skal have tilbud fra et par forhandlere. Er der nogen anbefalinger her på Sjælland? Hvad bør jeg kunne forvente af rabat - jeg forestiller mig en velvoksen udstyrsliste ovenpå.

Tak for et godt forum og god påske til alle.
Venlige hilsner,
Henrik

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af Charlimike » 11. apr 2017, 21:03

Nu er du sikkert tvangskoblet til 4x4 med den motor osv. Ellers vil fwd være fint i 99% af tilfælde. Du får den nye dq380 dsg7 vådkobling med i den bil, og den har man ikke hørt meget om endnu da er mere eller mindre ny. Dejligt bilvalg men detsvære er der enorm lang ventetid på dem. Samme gælder søster modeller fra Seat og Skoda.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1790
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 185 times
Been thanked: 287 times

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af claussor » 11. apr 2017, 21:07

Det er desværre ikke svar på dit spørgsmål specifikt men min den gamle har fået sig en 240 HK Tiguan. Den er han ovenud lykkelig over. Meget støjsvag bil, og Magnetic Ride eller hvad det hedder dertil fungerer virkelig godt. Fed vogn :)

Brugeravatar
HenrikH29
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 9 times
Been thanked: 49 times

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af HenrikH29 » 11. apr 2017, 21:34

Charlimike skrev:Nu er du sikkert tvangskoblet til 4x4 med den motor osv. Ellers vil fwd være fint i 99% af tilfælde. Du får den nye dq380 dsg7 vådkobling med i den bil, og den har man ikke hørt meget om endnu da er mere eller mindre ny. Dejligt bilvalg men detsvære er der enorm lang ventetid på dem. Samme gælder søster modeller fra Seat og Skoda.
Leveringstiden kan "omgås" med en demobil : http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/tig ... tOrder=asc

Men de er stort set ligeså dyre som en ny.

Den fine 240 HK kan i øvrigt leases ret fornuftigt hos Nordania Leasing.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5577
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af GranTurismo » 11. apr 2017, 22:32

Der har også været iværksat et kort midlertidigt kørselsforbud i Oslo med dieselbiler. Hvis det er noget som bliver mere udbredt herhjemme også, så vil det i hvert fald have en kedelig effekt på gensalgsværdien på de dieselbiler der er på gaden.

Jeg har prøvet en 2,0 TSI 180 4motion med DSG7. Den går satme fint. Med en chipning vil den være rigtig sjov og så vil man nok være glad for firehjulstrækket i afsættet.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
preben76
Aktiv medlem
Indlæg: 1595
Tilmeldt: 3. apr 2012, 20:39
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 79 times

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af preben76 » 12. apr 2017, 00:41

Der køre så mange dieselbiler på gaden idag at der ikke er mange politikere der tør røre ved et forbud imod dieselbiler. Jo måske de gamle uden partikelfilter men ikke nye biler.
Og hvordan vil de ha at vi skal få leveret vare til butikkerne? Med droner? Ja om 20 år måske. Men slet ikke inden for de næste 10 år. Det tror jeg ihvertfalde ikke på.

Og så lige en anden ting. Den 190hk diesel motor. Den spinner bare som en mis. Super nem at køre som en bedstefar og i løbet af et split sekundt brøler den som en tiger hvis du giver den noget pedal. Og der er masser af overskud og overarm i den med 400nm.

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af SteffenR » 12. apr 2017, 05:33

preben76 skrev:Der køre så mange dieselbiler på gaden idag at der ikke er mange politikere der tør røre ved et forbud imod dieselbiler. Jo måske de gamle uden partikelfilter men ikke nye biler.
Og hvordan vil de ha at vi skal få leveret vare til butikkerne? Med droner? Ja om 20 år måske. Men slet ikke inden for de næste 10 år. Det tror jeg ihvertfalde ikke på.

Elektriske lastbiler er godt på vej frem og der er miljøzoner i de fleste større byer, hvor kun nyere lastbiler må køre, så du kan godt begynde at satse på 10 år.

I London har man planer om taxaerne skal være EL/hybrid biler fra 18.
https://www.ft.com/content/9535cb85-cf9 ... 521763029d

Der er også flere store bilproducenter, der har været ude og sige de ikke vil udvikle mere på diesel og vejen frem er el.
http://www.bbc.com/news/business-37287129
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

henrik_vw
Helt nyt medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 14. apr 2012, 19:46
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af henrik_vw » 12. apr 2017, 08:35

Hej alle

Mange tak for de gode svar.
Charlimike skrev:Nu er du sikkert tvangskoblet til 4x4 med den motor osv. Ellers vil fwd være fint i 99% af tilfælde. Du får den nye dq380 dsg7 vådkobling med i den bil, og den har man ikke hørt meget om endnu da er mere eller mindre ny. Dejligt bilvalg men detsvære er der enorm lang ventetid på dem. Samme gælder søster modeller fra Seat og Skoda.
Nah - ikke helt solgt på 4x4 endnu, men af en eller anden ulogisk årsag har jeg altid ønsket mig firehjulstræk. Trods det er dyrere at købe og køre i og næsten aldrig vil være retfærdiggjort. Suk...

Vil dog mene den kører med DQ500 - den har jo 400Nm og det er vel ud over specs på DQ380? Er der nogen der kan bekræfte det? DQ500 vil jo kunne give lift "chipnings friværdi" ;-)

Anyways - hvis jeg ender med at fravælge 4x4 så er jeg tilbøjelig til at vælge en anden type bil. F.eks. en Touran som jeg har haft før og været rigtig glad for. Har det lidt stramt med en bil der giver sig ud for noget den ikke er...
GranTurismo skrev:Der har også været iværksat et kort midlertidigt kørselsforbud i Oslo med dieselbiler. Hvis det er noget som bliver mere udbredt herhjemme også, så vil det i hvert fald have en kedelig effekt på gensalgsværdien på de dieselbiler der er på gaden.
Enig - det er jo en af bekymringerne. Problemet er der er en del rygter og forvirring på området og det er svært at afgøre hvordan det ender...
preben76 skrev:Der køre så mange dieselbiler på gaden idag at der ikke er mange politikere der tør røre ved et forbud imod dieselbiler. Jo måske de gamle uden partikelfilter men ikke nye biler.
Og hvordan vil de ha at vi skal få leveret vare til butikkerne? Med droner? Ja om 20 år måske. Men slet ikke inden for de næste 10 år. Det tror jeg ihvertfalde ikke på.

Og så lige en anden ting. Den 190hk diesel motor. Den spinner bare som en mis. Super nem at køre som en bedstefar og i løbet af et split sekundt brøler den som en tiger hvis du giver den noget pedal. Og der er masser af overskud og overarm i den med 400nm.
Jeg tror du har ret - det er ikke noget man bare lige kan ændre på kort tid, men stadivæk giver det stof til eftertanke.

Så måske er det min sidste bil med diesel og den næste bliver ren el om 8-10 år? Måske...

Mht. power så var jeg en smule skuffet i den test bil jeg kørte - måske er det 4x4 der suger kraften ud af den? Jeg var ude og køre en Superb med 2.0 150 HK TDI og DSG (men uden 4x4) og den føltes hurtigere. I øvrigt en brand lækker vogn...
Venlige hilsner,
Henrik

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af GaSelle » 12. apr 2017, 08:43

Nu spørger du selv, om der er noget du overser - jeg havde taget en Kodiaq (du kan "lease" en Superb i leveringsperioden til rimelige penge). Og det simpelthen fordi, jeg ikke helt kan tåle udseendet af Tiguan; men det er jo en smagssag - i mine øjne er den lidt for ordinær. Held og lykke med jagten :)

henrik_vw
Helt nyt medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 14. apr 2012, 19:46
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af henrik_vw » 12. apr 2017, 08:49

GaSelle skrev:Nu spørger du selv, om der er noget du overser - jeg havde taget en Kodiaq (du kan "lease" en Superb i leveringsperioden til rimelige penge). Og det simpelthen fordi, jeg ikke helt kan tåle udseendet af Tiguan; men det er jo en smagssag - i mine øjne er den lidt for ordinær. Held og lykke med jagten :)
Var faktisk ude og prøvekøre en Kodiaq. Rigtig fin bil men simpelthen fysisk for stor (kan ikke være i carporten). Jeg bemærkede netop muligheden for at leje en Superb i ventetiden. Tror der er levering tidligst i februar 2018

Ingen tvivl om man får mere for pengene hos Skoda...
Venlige hilsner,
Henrik

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af SteffenR » 12. apr 2017, 08:52

Vil nu ikke kalde en R-line for ordinær

Billede



Har lidt en plan om, at jeg skal forbi Banevigen og prøve den 220hk de har stående.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af GaSelle » 12. apr 2017, 09:07

SteffenR skrev:Vil nu ikke kalde en R-line for ordinær

Billede



Har lidt en plan om, at jeg skal forbi Banevigen og prøve den 220hk de har stående.
Synes bagenden er kedelig. Men heldigt der er noget for enhver smag :)

henrik_vw
Helt nyt medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 14. apr 2012, 19:46
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af henrik_vw » 12. apr 2017, 09:12

SteffenR skrev:Vil nu ikke kalde en R-line for ordinær.
GaSelle skrev:Synes bagenden er kedelig. Men heldigt der er noget for enhver smag :)
He, he... Jeg synes personlig den er rigtig fin og fruen er bare mere til VW end Skoda og Seat af en eller anden uforklarlig kvindelig årsag jeg ikke skal gøre mig klog på. :-)

Anyways - 4x4 alternativerne Kodiaq, Superb og Passat er simpelthen for store og Octavia og Ateca dur åbenbart ikke jvf. ovenstående kvindelogik. Så der er kun Tiguan med 4x4 i VAG familien (med mindre jeg har overset noget?).

Så jeg diskuterer meget med mig selv om 4x4 nu også er påkrævet - eller det er en "romatisk fantasi" der er på spil...
Venlige hilsner,
Henrik

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5577
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af GranTurismo » 12. apr 2017, 09:29

Der skulle jo også komme en Tiguan GTE. Det kunne måske være et spændende alternativ... hvis i har mulighed for at lade derhjemme.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af SteffenR » 12. apr 2017, 09:56

GaSelle skrev: Synes bagenden er kedelig. Men heldigt der er noget for enhver smag :)

Det er en firkantet kasse ligesom de gamle volvoer. Whats not to like.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

jokskilove
Medlem
Indlæg: 562
Tilmeldt: 9. jun 2013, 13:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 64 times

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af jokskilove » 12. apr 2017, 13:20

Du nævner slet ikke Audi Q3 eller Q5? De kan da nok fås brugt til den pris, du skal give for en ny Tiguan, hvis det skal være en SUV. Hvis det bare handler om 4hjulstræk, findes der også i samme prisleje en brugt Audi S3, eller en ny Ford Focus RS. Mulighederne er mange :)
/Jørgen
Audi S1 2.0 TFSI quattro '14
Seat Ibiza Cupra Gti 2.0 16v '99 solgt - Audi S4 3.0 TFSI quattro '09 solgt - Audi TT Coupé 2.0 TFSI '07 solgt

henrik_vw
Helt nyt medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 14. apr 2012, 19:46
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af henrik_vw » 12. apr 2017, 14:53

jokskilove skrev:Du nævner slet ikke Audi Q3 eller Q5? De kan da nok fås brugt til den pris, du skal give for en ny Tiguan, hvis det skal være en SUV. Hvis det bare handler om 4hjulstræk, findes der også i samme prisleje en brugt Audi S3, eller en ny Ford Focus RS. Mulighederne er mange :)
Det handler også om at skulle have 2 tons på krogen :-)
Her kan kun de helt store Q5'ere være med og det bliver så en helt anden pris. Q3 kan trække generelt trække 1800-2000 kg og det er fint. Har dog svært ved at finde brugte med same udstyrsniveau jeg kigger på. Og som nye stikker Audi's priser jo for alvor af når man shopper udstyr.

Er der i øvrigt nogen der ved hvor man finder priser på nye Audi på gule plader?
Venlige hilsner,
Henrik

jokskilove
Medlem
Indlæg: 562
Tilmeldt: 9. jun 2013, 13:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 64 times

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af jokskilove » 12. apr 2017, 15:55

Hvad så med Skoda Yeti? Fås godt nok "kun" med 150 heste, men 4x4 og DSG til en basispris på 389.000
/Jørgen
Audi S1 2.0 TFSI quattro '14
Seat Ibiza Cupra Gti 2.0 16v '99 solgt - Audi S4 3.0 TFSI quattro '09 solgt - Audi TT Coupé 2.0 TFSI '07 solgt

henrik_vw
Helt nyt medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 14. apr 2012, 19:46
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af henrik_vw » 12. apr 2017, 19:59

jokskilove skrev:Hvad så med Skoda Yeti? Fås godt nok "kun" med 150 heste, men 4x4 og DSG til en basispris på 389.000
Jo - den havde jeg nær overset. Lidt særpræget design som nok deler folk i 2 lejre, men interessant. Og 2100 kg på krogen...

Ny Yeti (med nyt navn?) kommer vist til efteråret. En mini Kodiaq ser det ud til. Hmm...
Venlige hilsner,
Henrik

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2765
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 501 times

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af Nicklossi » 13. apr 2017, 19:05

Har du overvejet import af q3/5?

Brugeravatar
Tor Morrison
Medlem
Indlæg: 1009
Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 153 times

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af Tor Morrison » 13. apr 2017, 19:28

henrik_vw skrev:Vil dog mene den kører med DQ500 - den har jo 400Nm og det er vel ud over specs på DQ380? Er der nogen der kan bekræfte det? DQ500 vil jo kunne give lift "chipnings friværdi" ;-)
DQ381 kan godt bruges i biler med 400 Nm. Audi S3 med 400 Nm. bruger den f.eks.
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo

henrik_vw
Helt nyt medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 14. apr 2012, 19:46
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af henrik_vw » 13. apr 2017, 20:50

Nicklossi skrev:Har du overvejet import af q3/5?
Næh - jeg kan ikke helt gennemskue hvad der egentlig skal til, hvad konsekvenserne kan være for slet ikke at tale om den samlede økonomi... Ærlig talt... :oops:
Tor Morrison skrev:
henrik_vw skrev:Vil dog mene den kører med DQ500 - den har jo 400Nm og det er vel ud over specs på DQ380? Er der nogen der kan bekræfte det? DQ500 vil jo kunne give lift "chipnings friværdi" ;-)
DQ381 kan godt bruges i biler med 400 Nm. Audi S3 med 400 Nm. bruger den f.eks.
OK - det var jeg ikke klar over. Troede de der Nm-grænser var ret faste på DSG kasserne...
Venlige hilsner,
Henrik

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2765
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 501 times

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af Nicklossi » 15. apr 2017, 10:57

Synes helt klart du skal tage kontakt til et par import firmaer, og så fortælle om dine ønsker. Er sikker på du nok skal få udspecificeret præcist hvad det vil koste osv. :)

henrik_vw
Helt nyt medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 14. apr 2012, 19:46
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af henrik_vw » 15. apr 2017, 20:38

Nicklossi skrev:Synes helt klart du skal tage kontakt til et par import firmaer, og så fortælle om dine ønsker. Er sikker på du nok skal få udspecificeret præcist hvad det vil koste osv. :)
Ja - det er selvfølgelig en mulighed. :-)
Venlige hilsner,
Henrik

henrik_vw
Helt nyt medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 14. apr 2012, 19:46
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af henrik_vw » 15. apr 2017, 20:45

Er det helt forbudt at spørge til et alternativ til en VAG herinde? Måske med et afsæt i en fair sammenligning?

Ved et tilfælde var der en der foreslog mig en Ford Kuga. Sådan en Vignale fætter er godt nok veludstyret og markant billigere end Tiguan med samme udstyr. Nærmest billigere end Seat Ateca også. Men det er vel helligbrøde at nævne her :P

Hvis nu alligevel der er nogen der tør svare mig så er min største bekymring dobbeltkoblingskassen - af alle de biler jeg har prøvet er det VAG der gør det bedst. Men jeg har heller ikke prøvet Fords Powershift... Endnu...
Venlige hilsner,
Henrik

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4949
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4439 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af DanielB12 » 15. apr 2017, 21:02

henrik_vw skrev:Er det helt forbudt at spørge til et alternativ til en VAG herinde? Måske med et afsæt i en fair sammenligning?

Ved et tilfælde var der en der foreslog mig en Ford Kuga. Sådan en Vignale fætter er godt nok veludstyret og markant billigere end Tiguan med samme udstyr. Nærmest billigere end Seat Ateca også. Men det er vel helligbrøde at nævne her :P

Hvis nu alligevel der er nogen der tør svare mig så er min største bekymring dobbeltkoblingskassen - af alle de biler jeg har prøvet er det VAG der gør det bedst. Men jeg har heller ikke prøvet Fords Powershift... Endnu...
Kørte en fabriksny Galaxy med powershift op igennem Sverige for et års tid siden, og det var en fornøjelse at køre med.det var en lejebil, så kender ikke så meget til motor, andet end det var en diesel, men ifht min egen polo med dsg7, så tror jeg ikke man mærker forskel i skriftemåde.. aner ikke om det er samme der sidder i en kuga dog..
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

ludom
Nyt medlem
Indlæg: 154
Tilmeldt: 21. jul 2008, 09:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af ludom » 16. apr 2017, 08:51

henrik_vw skrev:Er det helt forbudt at spørge til et alternativ til en VAG herinde? Måske med et afsæt i en fair sammenligning?

Ved et tilfælde var der en der foreslog mig en Ford Kuga. Sådan en Vignale fætter er godt nok veludstyret og markant billigere end Tiguan med samme udstyr. Nærmest billigere end Seat Ateca også. Men det er vel helligbrøde at nævne her :P
Med et åbent sind og åbne øjne, er det ikke så svært at finde alternativer til VWs Tiguan.. ;-)
En bil der har overrasket mig positivt er Volvos XC60. Deres 8-speed aut. går altså godt og sæderne er verdensklasse. En helt ny XC60 er på trapperne, hvorfor den gamle sælges med store rabatter - just saying ;-)
"Keep it simple"

henrik_vw
Helt nyt medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 14. apr 2012, 19:46
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af henrik_vw » 16. apr 2017, 17:40

ludom skrev: Med et åbent sind og åbne øjne, er det ikke så svært at finde alternativer til VWs Tiguan.. ;-)
En bil der har overrasket mig positivt er Volvos XC60. Deres 8-speed aut. går altså godt og sæderne er verdensklasse. En helt ny XC60 er på trapperne, hvorfor den gamle sælges med store rabatter - just saying ;-)
En flot vogn - helt sikkert et godt bud på et alternativ. Men dog noget dyrere end Tiguan på listeprisen. Så det skal være nogen alvorlige rabatter du taler om... :-)
Venlige hilsner,
Henrik

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af SteffenR » 16. apr 2017, 18:05

Kig på hvad der er standard i den kontra vw ;)
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

henrik_vw
Helt nyt medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 14. apr 2012, 19:46
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ny Tiguan - måske. Har brug for hjælp :-)

Indlæg af henrik_vw » 17. apr 2017, 06:27

SteffenR skrev:Kig på hvad der er standard i den kontra vw ;)
Det synes jeg nu også jeg havde ;)
En fuldt udstyret Tiguan er billigere end XC60'eren inden der kommer ekstraudstyr på...
Venlige hilsner,
Henrik

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"