Hej Vagcars.
Grundet ændret kørselsbehov/overgang til benzin fra diesel + lidt længere planlægning ( Mulig familieforøgelse ) er jeg i seriøse tanker om skift af bil.
Pt. ligger budgettet på omkring 150.000,- og jeg har kigget rundt i VAG-markedet i det leje, hvilket giver en masse 1.2 TSI og 1.4 TSI'ere. - Jeg har researchet en hel del omkring disse, så har læst et utal af tråde om knastkæder, forstiller og dyre værkstedsregninger.
I øjeblikket er der 2-3 biler i søgeren værende 2 G6'ere og en Octavia. Alle fra '10. Alle med 1.4 TSI 122.
Det skal siges, jeg endnu ikke har været ude og kigge/prøvekøre endnu.
Den ene (og pt. mest interessante) G6 1.4 TSI 122 har under 100000 km. på klokken. Hos forhandler. Har bilen ikke fået skiftet kæde osv. vender jeg mig om og går igen, da bilen jo er over 7 år.
Jeg er interesseret i, om der er folk herinde, der kan give en update på problematikken omkring kæder/ovale stempler osv. på denne motor, og gerne folk der har erfaringer med denne, der kan kaste lidt mere lys over holdbarhed osv. da der nu er gået noget tid siden det var "det sidste nye" og Dieselgate nu har taget over.
På forhånd tak!
"Ny" brugt G6
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 18
- Tilmeldt: 13. feb 2014, 22:22
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Greve
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0