Import fra DE men re-import fra USA

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Pepsi
Helt nyt medlem
Indlæg: 13
Tilmeldt: 22. okt 2016, 21:29
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Import fra DE men re-import fra USA

Indlæg af Pepsi » 12. apr 2017, 18:18

Hej,

Jeg har besluttet at afsøge det tyske marked for ny bil, men stort set alle de veludstyrede biler jeg finder er re-import fra USA. Nogen der har erfaringer med dette...tænker forskel på EU versioner

Brugeravatar
HenrikH29
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 9 times
Been thanked: 49 times

Re: Import fra DE men re-import fra USA

Indlæg af HenrikH29 » 12. apr 2017, 18:39

Hvilken mærke og model kikker du efter.

Jeg tror at en del Audi Q5 benzin er reimport - kan ofte ses på "træværk" i stedet for Alu.

Desværre er der også nogle der ikke "bare" er re-import. Men er en totalskadet bil, der så hentes til tyskland, repareres i et østland og får samtidig lige forynget 1. registreringsdato. Du kan kende dem på, at de sjovt nok er indregisteret første gang i juli måned og så et given år. Men altid juli måned.

Læste om en på et tysk forum, hvor AUDI ikke ville "kendes ved den" - altså lave service med servicebog på den, fordi den var re-importeret fra USA.

Pepsi
Helt nyt medlem
Indlæg: 13
Tilmeldt: 22. okt 2016, 21:29
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Import fra DE men re-import fra USA

Indlæg af Pepsi » 12. apr 2017, 19:53

Det er både Audi a6 samt BMW 3+5 serie

Brugeravatar
vrod
Medlem
Indlæg: 1084
Tilmeldt: 29. nov 2012, 10:56
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Düsseldorf
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Import fra DE men re-import fra USA

Indlæg af vrod » 12. apr 2017, 21:21

Re-import er populært i tyskland da man kan spare op til 30-40% på en helt ny bil. Overvejede det selv da vi skulle have ny SUV. Du kan roligt købe en re-importeret bil, eneste du skal bemærke er at den netop er en smule mindre værdisat end en ikke-re-importeret bil. :)
2015 Audi S6 Avant - ACC, AAS, Matrix, Head-Up, Bose, Keyless Go, MMI 3GP+, Audi Connect, Side assist, Sign assist, Lane Assist m.m.
2015 Touareg 3.0 V6 TDi Tiptronic R-Line - ACC, Luftundervogn, DLA, El. Bagklap, KESSY, RNS 850 m. GE, El. Læderkabine "Nappa" (Memory), Fuld el. spejle (Memory), Sign assist, Blind spot assist, Lane Assist m.m.
2015 Golf 7 GTI Performance DSG (Solgt) - ACC, DCC, DLA, DYNAUDIO, KESSY, Discover Media, Læderkabine, Fuld el. spejle, Sign assist, Lane Assist m.m.

Pepsi
Helt nyt medlem
Indlæg: 13
Tilmeldt: 22. okt 2016, 21:29
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Import fra DE men re-import fra USA

Indlæg af Pepsi » 13. apr 2017, 07:20

Der må der være forskel på bilerne inforhold til europæiske, har tænker jeg lygte tænding mv.

Tror desuden ikke skat tager højde for om det er en reimport eller ej, de kigger kun på model og beregner ud fra dette

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Import fra DE men re-import fra USA

Indlæg af m power » 13. apr 2017, 08:03

De biler der sælges i USA vs EU er jo som regel ikke helt ens i modellen.
Min nevø er mekaniker hos BMW, og de har pt lige haft en X5 fra ca 2010 inde pga vandskade, og den havde de en del problemer med at fejlfinde på, da diverse moduler ikke er magen til dem der sidder på dem der er solgt til EU.
Alt der skulle skiftes af el-dele skulle hjem fra USA.
Det er ikke første gang jeg har hørt/læst lignende, så jeg ville personlig undersøge om bilen er identisk med EU modeller inden køb.
Senest rettet af m power 13. apr 2017, 10:30, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Import fra DE men re-import fra USA

Indlæg af SteffenR » 13. apr 2017, 08:43

HenrikH29 skrev:
Desværre er der også nogle der ikke "bare" er re-import. Men er en totalskadet bil, der så hentes til tyskland, repareres i et østland og får samtidig lige forynget 1. registreringsdato. Du kan kende dem på, at de sjovt nok er indregisteret første gang i juli måned og så et given år. Men altid juli måned.

Læste om en på et tysk forum, hvor AUDI ikke ville "kendes ved den" - altså lave service med servicebog på den, fordi den var re-importeret fra USA.
Der var på et tidspunkt også problemer med, at der var mange stjålne der blevet klonet. Ved ikke om det stadig er et problem.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Import fra DE men re-import fra USA

Indlæg af AU-R8 » 13. apr 2017, 08:50

Der er en del forskel. Mere end man tror.
Og så er der typisk de grimme gule sidelys.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"