Golf GTE spørgsmål

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Claus T
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 13. apr 2009, 17:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Golf GTE spørgsmål

Indlæg af Claus T » 14. apr 2017, 00:40

Hej overvejer kraftig at investere i en Golf GTE, da vi har noget overskydende Strøm fra solceller, og ca 18km til arbejde :-)

Har dog et par spørgsmål til den, har læst div tråde omkring GTE, og desværre også om rust.

Rust på taget er det stadig et problem i 1015-16 årgangene, og er der andre steder det er galt?
Har dog læst en del udenlandske sider der siger at golf 7 skulle være bedre beskyttet end bl.a. Golf 5, Touran, passat.(har været der)

Er det korrekt at forskellen på 2015 og 16 modellen, er anden køremode, og at 2016 modellen kan opvarmes inden strømmen afbrydes (carnet-eremote)?

Hvi man vælger at hente en fra Tyskland, og holder service dernede kan man så bibeholde de 5års garanti det er muligt at få dernede?

SVestergaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 5. nov 2015, 23:58
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf GTE spørgsmål

Indlæg af SVestergaard » 14. apr 2017, 01:29

Du skal gå efter en 16 model de køre stort set fejl frit, min gør ihvertfald. Min er 1 1/2 år gammel (40.000km) og der er ikke noget rust, jeg har set.

Husk at tjek om bilen har carnet og eremote, og få forhandleren til give dig adgang, inden du drager afsted med bilen.

Jeg tror ikke der er det store at spare ved at hente en bil i tyskland, da der er en rigmelig stor afgift rabat på en GTE.

Man skal dog helst være lidt glad for teknik, når man ejer en GTE.

ij6210
Medlem
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Golf GTE spørgsmål

Indlæg af ij6210 » 14. apr 2017, 10:30

Troede først at GTE ikke kunne lades via stik (modsat E-Golf), men det er jo rigtigt at den kan lade fra stikkontakt. Virker som en lækker bil og kunne godt friste mig hvis jeg skulle have en bil i Golf-klassen.

Så må den vel også holde på parkeringspladser forbeholdt elbiler - det ville være en stor fordel i hovedstaden.
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Golf GTE spørgsmål

Indlæg af fjeppe » 14. apr 2017, 21:25

Jeg har en GTE og har haft et par stykker, primært fordi forhandleren lavede et par bestillingsfejl.

Mer her er de ting jeg er mest glad for:

1. Billig i daglig drift, jeg har et Clever Abonnement med fri el i hele DK, SE og DE, samt hjemme lader leveret af dem, for kun 300 kr om måneden, så herefter at det kun ved virkelig lange ture at det koster, men jeg kan kører 6 måneder på 1 tank benzin.

2. Alt P-plads inde i København, da vi som en anden også nævner kan benytte el-bil pladserne, og du kan få en ide om hvor der er ledig pladser via. Clevers App, og det er sjældent at en har parkeret der uden at sætte et lade stik i, så Clever kan se den er optaget.

3. Behagelig køre komfort, intet slår en elmotor og den ro der er i hele bilen, du føler du går fra top moderne luksus til en trabant når benzin motoren slår ind ved hybrid tilstand, ved godt det er en overdrivelse, men der er ingen tvivl om at el motoren er fremtiden.

Claus T
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 13. apr 2009, 17:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Golf GTE spørgsmål

Indlæg af Claus T » 14. apr 2017, 23:01

Ja det lyder sku som lidt af en super maskine :D . Så på den ene eller anden måde er man nok nød til at prøve sådan en.

Er nu heller ikke så nervøs over teknikken gearkasse og motor er jo lidt kendt stof.

fjeppe hvornår er din fra?

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Golf GTE spørgsmål

Indlæg af fjeppe » 16. apr 2017, 23:15

Claus T skrev:Ja det lyder sku som lidt af en super maskine :D . Så på den ene eller anden måde er man nok nød til at prøve sådan en.

Er nu heller ikke så nervøs over teknikken gearkasse og motor er jo lidt kendt stof.

fjeppe hvornår er din fra?
Jeg har haft nogen stykker grundet fejl bestilling hos importøren så der manglede e-remote i første gang og anden gang var det forkert navigation system, så den jeg har nu er fra september 2016 (17 model)

En bonus ved at have e-remote er at du kan varme kabinen op om vinteren.

Mikkelk
Helt nyt medlem
Indlæg: 83
Tilmeldt: 13. okt 2010, 11:39
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf GTE spørgsmål

Indlæg af Mikkelk » 17. apr 2017, 07:49

fjeppe skrev:
Claus T skrev:Ja det lyder sku som lidt af en super maskine :D . Så på den ene eller anden måde er man nok nød til at prøve sådan en.

Er nu heller ikke så nervøs over teknikken gearkasse og motor er jo lidt kendt stof.

fjeppe hvornår er din fra?
Jeg har haft nogen stykker grundet fejl bestilling hos importøren så der manglede e-remote i første gang og anden gang var det forkert navigation system, så den jeg har nu er fra september 2016 (17 model)

En bonus ved at have e-remote er at du kan varme kabinen op om vinteren.
Det kræver ikke E-remote at varme kabinen op, det giver blot mulighed for at styre det fra mobilen :D
Du sætter bare tiden ude i menuen i bilen hvis ikke du har e-remote.

Jeg har haft min GTE siden oktober 16 og jeg smiler stadig hvergang jeg sætter mig ud i den og trykker den af i lyskrydset :D :D

Jeg har fået skiftet gearkassen på garanti efter 5000km, men dette skyldtes en fejl fra fabrikken der gjorde at bilen hoppede i bakgear i vådt vejr?!?!?!
Det lød på værkstedet som om at dette var en ret sjælden fejl og at min var nummer to de så det på siden bilen blev introduceret.

Hvis du får fingrene i en, så gør som Fjeppe skrev og få fat i en Clever ladestation, det er simpelthen fantastisk at have sådan en djævel med frit forbrug for 299 pr. måned :mrgreen:

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Golf GTE spørgsmål

Indlæg af fjeppe » 17. apr 2017, 19:36

Du tænker på afgangstid? Det gjorde intet andet end at sprede lade tiden ud over denne periode, kabinen skete der intet ved, selvom jeg havde sat kabine temperatur osv.

VW tilbød i denne anledning at motorvarmer for at kompensere for denne manglende funktion.

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Golf GTE spørgsmål

Indlæg af aknedude » 17. apr 2017, 19:54

Syntes slet ikke man har behov for at "forvarme" Bilen er jo varm på 2-3 min. De dage i vinter hvor der har været frost. Har bilen været is fri på under 5 min. Ved bare at tænde for varmen.

Claus T
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 13. apr 2009, 17:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Golf GTE spørgsmål

Indlæg af Claus T » 17. apr 2017, 21:38

Med hensyn til Clever ladestation, ser det ud til at det koster 7999 i oprettelse og 399 i stedet for 299 når man ikke køber det sammen med bilen, køber man det sammen med en ny bil spare man altså de 7999 og 100 kr. i måneden.

Ang forvarmning ville det sige at man sætter timeren til kabine varmen, eks 10min før man skal køre og dette tager ikke noget på batteriet så længe den er sat til strøm?

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Golf GTE spørgsmål

Indlæg af aknedude » 18. apr 2017, 06:43

Precis. Carnet har givet stort set alle brugere grå hår da det aldrig rigtig virker. Men funktionen med at bilen bliver opvarmet imens den lader er super.

Mikkelk
Helt nyt medlem
Indlæg: 83
Tilmeldt: 13. okt 2010, 11:39
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf GTE spørgsmål

Indlæg af Mikkelk » 18. apr 2017, 14:04

fjeppe skrev:Du tænker på afgangstid? Det gjorde intet andet end at sprede lade tiden ud over denne periode, kabinen skete der intet ved, selvom jeg havde sat kabine temperatur osv.

VW tilbød i denne anledning at motorvarmer for at kompensere for denne manglende funktion.
Det funger fint her hoa mig:0)

Yep du sætter bare din afgangstid til f.eks 7.30 og den kabine temperatur du ønsker og så er bilen lækker lun når du sætter dig ud i bilen:0)

Det er LÆKKERT:0)

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: Golf GTE spørgsmål

Indlæg af RIX » 18. apr 2017, 14:50

husk varme pumpen er std. på danske biler men ekstra i tyskland, det gør man ikke bruger så meget strøm på opvarmning om vinteren
jeg kører nu på mit 5 år med garanti via tyskland ;)
det kræver du underskriver en seddel om du bor i grænse landet og overvejende kører i tyskland, fik mit via azf i flensborg

VH:

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Golf GTE spørgsmål

Indlæg af fjeppe » 21. apr 2017, 16:03

aknedude skrev:Syntes slet ikke man har behov for at "forvarme" Bilen er jo varm på 2-3 min. De dage i vinter hvor der har været frost. Har bilen været is fri på under 5 min. Ved bare at tænde for varmen.
Jeg fortrækker nu stadig at komme ned til en forvarmet bil, + du sparer en del på batterierne, da den ikke skal bruge ekstra på at varme kabinen op til den ønsket temperatur, i og med at den har trukket denne strøm mens den har stået til ladning.

Jeg har 5-6 km ekstra når jeg kommer frem når jeg gør dette, kontra hvis jeg ikke gør.

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Golf GTE spørgsmål

Indlæg af fjeppe » 21. apr 2017, 16:04

Mikkelk skrev:
fjeppe skrev:Du tænker på afgangstid? Det gjorde intet andet end at sprede lade tiden ud over denne periode, kabinen skete der intet ved, selvom jeg havde sat kabine temperatur osv.

VW tilbød i denne anledning at motorvarmer for at kompensere for denne manglende funktion.
Det funger fint her hoa mig:0)

Yep du sætter bare din afgangstid til f.eks 7.30 og den kabine temperatur du ønsker og så er bilen lækker lun når du sætter dig ud i bilen:0)

Det er LÆKKERT:0)
Men det fungere i så fald ikke hos mig, men fint via E-remote, og nu er mine afgangstider ikke altid ens, så det er meget rart at kunne gøre dette on the fly.

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Golf GTE spørgsmål

Indlæg af fjeppe » 21. apr 2017, 16:05

aknedude skrev:Precis. Carnet har givet stort set alle brugere grå hår da det aldrig rigtig virker. Men funktionen med at bilen bliver opvarmet imens den lader er super.
Jeg synes nu det har fungeret fint efter deres forrige opdatering, der har det været ok stabilt, men jeg ved at den jeg endelig fik mit, var de igang med at opgradere nogen systemer og flytte brugere over, og jeg blev varslet at der kunne forventes nedetid og andre fornøjeligheder, disse oplever jeg dog ikke mere.

JAS
Nyt medlem
Indlæg: 279
Tilmeldt: 28. okt 2013, 11:58
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Dalby
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Golf GTE spørgsmål

Indlæg af JAS » 9. jan 2018, 07:14

fjeppe skrev:
Mikkelk skrev:
fjeppe skrev:Du tænker på afgangstid? Det gjorde intet andet end at sprede lade tiden ud over denne periode, kabinen skete der intet ved, selvom jeg havde sat kabine temperatur osv.

VW tilbød i denne anledning at motorvarmer for at kompensere for denne manglende funktion.
Det funger fint her hoa mig:0)

Yep du sætter bare din afgangstid til f.eks 7.30 og den kabine temperatur du ønsker og så er bilen lækker lun når du sætter dig ud i bilen:0)

Det er LÆKKERT:0)
Men det fungere i så fald ikke hos mig, men fint via E-remote, og nu er mine afgangstider ikke altid ens, så det er meget rart at kunne gøre dette on the fly.
Er det noget du har fået gjort noget ved?
Mit kabinevarme fungerer nemlig heller ikke, ved programmering af afgangstid. (Passat GTE)

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Golf GTE spørgsmål

Indlæg af fjeppe » 7. maj 2018, 08:05

Ja, VW nulstillede alt, og så begyndte opladning at fungere uden lade stik, dog slår den fra hvis den har strøm og man så kobler strøm fra, men i dette scenarie er man alligevel på vej afsted, så det gør intet.

Afgangstid fungere stadig ikke, det eneste den gør for mig er at den jævner ladetiden ud, men da jeg gerne vil have den ladt op så hurtig som muligt (Så bilen altid er klar), så benytter jeg ikke denne funktion.

kenhen
Nyt medlem
Indlæg: 122
Tilmeldt: 13. jul 2008, 16:07
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 13 times

Re: Golf GTE spørgsmål

Indlæg af kenhen » 7. maj 2018, 10:21

Jeg har en GTE 2016 model. Er den koblet til en oplader og jeg har sat afgangstid udskyder den opladningen til før afgang og varmer eller nedkøler kabinen.
Er den ikke koblet til en oplader opvarmer eller nedkøler den kabinen, men det koster ca.. 5 km strøm fra batteriet.
Audi A4 1,8T 2007-2011
Audi A5 2,0 coupe 2011-2016
Golf GTE 2016-2020
Passat GTE 2020 - 2023
Tesla Y Performance 2023 - 2024
ID4 Style 2024 -

kims2
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 23. sep 2012, 17:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 38 times

Re: Golf GTE spørgsmål

Indlæg af kims2 » 7. maj 2018, 10:43

fjeppe skrev:
7. maj 2018, 08:05
Ja, VW nulstillede alt, og så begyndte opladning at fungere uden lade stik, dog slår den fra hvis den har strøm og man så kobler strøm fra, men i dette scenarie er man alligevel på vej afsted, så det gør intet.

Afgangstid fungere stadig ikke, det eneste den gør for mig er at den jævner ladetiden ud, men da jeg gerne vil have den ladt op så hurtig som muligt (Så bilen altid er klar), så benytter jeg ikke denne funktion.
Kan man ikke sætte minimums ladegrænse til 100% på den "gamle" model? Hvis jeg gør det på min, så vil den altid lade op til 100% med det samme, selvom jeg har har sat en afgangstid. Min står dog på 20%, og lader mere skånsomt op i løbet af natten, så den er klar og opvarmet/nedkølet til den planlægte afgangstid. Hvis jeg har brug for at lade den op med det samme, så trykker jeg bare på straksopladning ved stikket når jeg sætter det i.

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Golf GTE spørgsmål

Indlæg af fjeppe » 7. maj 2018, 12:47

Det hedder vist “Nedre grænse for batteropladning” og mit bedste bud er at det er det laveste punkt hvortil du må aflade batteriet før den begynder på kører Hybrid drift, men jeg kan tolke forkert.

Jeg ved at Tesla har det for den øvre grænse også kaldet “trip” området.

Jeg har dog ikke kunne få noget ud af VW omkring deres batterier og den måde driften er på dem.

Brugeravatar
qasq
Aktiv medlem
Indlæg: 1516
Tilmeldt: 18. mar 2011, 22:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 39 times
Been thanked: 10 times

Re: Golf GTE spørgsmål

Indlæg af qasq » 11. maj 2018, 20:56

RIX skrev:
18. apr 2017, 14:50
husk varme pumpen er std. på danske biler men ekstra i tyskland, det gør man ikke bruger så meget strøm på opvarmning om vinteren
jeg kører nu på mit 5 år med garanti via tyskland ;)
det kræver du underskriver en seddel om du bor i grænse landet og overvejende kører i tyskland, fik mit via azf i flensborg

VH:
Hvordan kan man se om det er en bil med varmepumpe eller ej?

Nuværende: 2017 Touran
Tidligere: 2015 Golf GTE, 2015 VW UP!, 2005 VW Golf V GTI

RasmusPer
Helt nyt medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 26. dec 2017, 15:31
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Golf GTE spørgsmål

Indlæg af RasmusPer » 12. maj 2018, 06:22

Opvarmning / nedkøling virker kun hvis den er i lader, medmindre man tillader at den gør den på batteri, kan gøres både i car-net app og i infotainment. Billede

Sendt fra min G8141 med Tapatalk


RasmusPer
Helt nyt medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 26. dec 2017, 15:31
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Golf GTE spørgsmål

Indlæg af RasmusPer » 12. maj 2018, 06:26

fjeppe skrev:Det hedder vist “Nedre grænse for batteropladning” og mit bedste bud er at det er det laveste punkt hvortil du må aflade batteriet før den begynder på kører Hybrid drift, men jeg kan tolke forkert.

Jeg ved at Tesla har det for den øvre grænse også kaldet “trip” området.

Jeg har dog ikke kunne få noget ud af VW omkring deres batterier og den måde driften er på dem.
Nedre grænse for Batteriopladning er et udtryk for hvor meget den lader batteriet op når du sætter den i laderen. Min står på 90% de sidste 10% lader den så lige inden den indstillede afgangstid. Idéen er at det ikke er sundt for batteriet at stå med 100% strøm på. Billede

Sendt fra min G8141 med Tapatalk


Brugeravatar
gudhjem
Medlem
Indlæg: 796
Tilmeldt: 1. jul 2010, 20:15
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 214 times
Been thanked: 34 times
Kontakt:

Re: Golf GTE spørgsmål

Indlæg af gudhjem » 12. maj 2018, 08:27

RasmusPer skrev:
fjeppe skrev:Det hedder vist “Nedre grænse for batteropladning” og mit bedste bud er at det er det laveste punkt hvortil du må aflade batteriet før den begynder på kører Hybrid drift, men jeg kan tolke forkert.

Jeg ved at Tesla har det for den øvre grænse også kaldet “trip” området.

Jeg har dog ikke kunne få noget ud af VW omkring deres batterier og den måde driften er på dem.
Nedre grænse for Batteriopladning er et udtryk for hvor meget den lader batteriet op når du sætter den i laderen. Min står på 90% de sidste 10% lader den så lige inden den indstillede afgangstid. Idéen er at det ikke er sundt for batteriet at stå med 100% strøm på. Billede

Sendt fra min G8141 med Tapatalk
Den står så aldrig med 100% strøm på selv om at den er fuldt opladet, den har max batteriet fyldt 80% når den viser 100% opladet så ser ikke noget problem i det


Golf GTE 2018

RasmusPer
Helt nyt medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 26. dec 2017, 15:31
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Golf GTE spørgsmål

Indlæg af RasmusPer » 12. maj 2018, 08:40

Det er muligt, jeg ved ikke hvordan vw kører deres batteri management. Jeg ved at det er dræbende for lithium batterier at blive afladet til for lav spænding. Så derfor kan man ikke aflade helt ned. Jeg var ikke klar over at der er en tilsvarende grænse for fuldt ladet.

Sendt fra min G8141 med Tapatalk


styker
Aktiv medlem
Indlæg: 1571
Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 178 times

Re: Golf GTE spørgsmål

Indlæg af styker » 12. maj 2018, 08:44

qasq skrev:
11. maj 2018, 20:56
Hvordan kan man se om det er en bil med varmepumpe eller ej?
Det må jo have en PR kode der kan ses på sedlen i servicebogen, ellers er der jo også folk herinde der kan slå det op.

VW har i øvrigt smurt tykt på ved at kalde det en varmepumpe, det er bare et et elvarmelegeme der varmer kølevandet op.
Det er vist VW i DK der har fået oversat Wärmetauscher til varmepumpe istedet for varmeveksler som er det korrekte.

Det har intet med en rigtig varmepumpe at gøre som der f.eks. er i E-golf og som jeg har forstået det også i Prius plug in som også kan købes i DK nu.

Hvis den ikke havde elvarmelegeme ville den jo ikke kunne varme uden at benzinmotoren er startet som det er tilfældet med Kia niro Plugin.

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1729
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 690 times

Re: Golf GTE spørgsmål

Indlæg af Thor-thor » 12. maj 2018, 08:48

RasmusPer skrev:
12. maj 2018, 08:40
Det er muligt, jeg ved ikke hvordan vw kører deres batteri management. Jeg ved at det er dræbende for lithium batterier at blive afladet til for lav spænding. Så derfor kan man ikke aflade helt ned. Jeg var ikke klar over at der er en tilsvarende grænse for fuldt ladet.

Sendt fra min G8141 med Tapatalk
Så vidt jeg husker skal man holde sit batteri mellem 20-80% opladet, hvis man skal behandle batteriet optimalt (uanset om det er bilens eller mobilen... ;) )
Men lyder lidt underligt at batteri indikatoren ikke viser det korrekte (at 100% i virkeligheden er 80%), medmindre VW har låst det på den måde, for at sikre at brugerne tvinges til at passe på batteriet... Personligt kunne jeg dog godt tænke mig selv at have muligheden for at bestemme.

Brugeravatar
qasq
Aktiv medlem
Indlæg: 1516
Tilmeldt: 18. mar 2011, 22:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 39 times
Been thanked: 10 times

Re: Golf GTE spørgsmål

Indlæg af qasq » 12. maj 2018, 13:47

styker skrev:
12. maj 2018, 08:44
qasq skrev:
11. maj 2018, 20:56
Hvordan kan man se om det er en bil med varmepumpe eller ej?
Det må jo have en PR kode der kan ses på sedlen i servicebogen, ellers er der jo også folk herinde der kan slå det op.

VW har i øvrigt smurt tykt på ved at kalde det en varmepumpe, det er bare et et elvarmelegeme der varmer kølevandet op.
Det er vist VW i DK der har fået oversat Wärmetauscher til varmepumpe istedet for varmeveksler som er det korrekte.

Det har intet med en rigtig varmepumpe at gøre som der f.eks. er i E-golf og som jeg har forstået det også i Prius plug in som også kan købes i DK nu.

Hvis den ikke havde elvarmelegeme ville den jo ikke kunne varme uden at benzinmotoren er startet som det er tilfældet med Kia niro Plugin.
Tak for info :)
Hvis der både findes en mådel med og uden, hvordan varmer dem uden så kabinen op?

Nuværende: 2017 Touran
Tidligere: 2015 Golf GTE, 2015 VW UP!, 2005 VW Golf V GTI

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: Golf GTE spørgsmål

Indlæg af RIX » 13. maj 2018, 20:33

ved ikke så meget om den varmeveklser/varmepumpe andet at det har sagt den var std. her men ikke i tyskland, der er en pr. kode på alle tilvalg så det må en sælger vide

VH:

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"