Golf GTE spørgsmål
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 34
- Tilmeldt: 13. apr 2009, 17:36
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Golf GTE spørgsmål
Hej overvejer kraftig at investere i en Golf GTE, da vi har noget overskydende Strøm fra solceller, og ca 18km til arbejde
Har dog et par spørgsmål til den, har læst div tråde omkring GTE, og desværre også om rust.
Rust på taget er det stadig et problem i 1015-16 årgangene, og er der andre steder det er galt?
Har dog læst en del udenlandske sider der siger at golf 7 skulle være bedre beskyttet end bl.a. Golf 5, Touran, passat.(har været der)
Er det korrekt at forskellen på 2015 og 16 modellen, er anden køremode, og at 2016 modellen kan opvarmes inden strømmen afbrydes (carnet-eremote)?
Hvi man vælger at hente en fra Tyskland, og holder service dernede kan man så bibeholde de 5års garanti det er muligt at få dernede?
Har dog et par spørgsmål til den, har læst div tråde omkring GTE, og desværre også om rust.
Rust på taget er det stadig et problem i 1015-16 årgangene, og er der andre steder det er galt?
Har dog læst en del udenlandske sider der siger at golf 7 skulle være bedre beskyttet end bl.a. Golf 5, Touran, passat.(har været der)
Er det korrekt at forskellen på 2015 og 16 modellen, er anden køremode, og at 2016 modellen kan opvarmes inden strømmen afbrydes (carnet-eremote)?
Hvi man vælger at hente en fra Tyskland, og holder service dernede kan man så bibeholde de 5års garanti det er muligt at få dernede?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 20
- Tilmeldt: 5. nov 2015, 23:58
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf GTE spørgsmål
Du skal gå efter en 16 model de køre stort set fejl frit, min gør ihvertfald. Min er 1 1/2 år gammel (40.000km) og der er ikke noget rust, jeg har set.
Husk at tjek om bilen har carnet og eremote, og få forhandleren til give dig adgang, inden du drager afsted med bilen.
Jeg tror ikke der er det store at spare ved at hente en bil i tyskland, da der er en rigmelig stor afgift rabat på en GTE.
Man skal dog helst være lidt glad for teknik, når man ejer en GTE.
Husk at tjek om bilen har carnet og eremote, og få forhandleren til give dig adgang, inden du drager afsted med bilen.
Jeg tror ikke der er det store at spare ved at hente en bil i tyskland, da der er en rigmelig stor afgift rabat på en GTE.
Man skal dog helst være lidt glad for teknik, når man ejer en GTE.
-
- Medlem
- Indlæg: 1345
- Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 72 times
- Kontakt:
Re: Golf GTE spørgsmål
Troede først at GTE ikke kunne lades via stik (modsat E-Golf), men det er jo rigtigt at den kan lade fra stikkontakt. Virker som en lækker bil og kunne godt friste mig hvis jeg skulle have en bil i Golf-klassen.
Så må den vel også holde på parkeringspladser forbeholdt elbiler - det ville være en stor fordel i hovedstaden.
Så må den vel også holde på parkeringspladser forbeholdt elbiler - det ville være en stor fordel i hovedstaden.
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020
-
- Medlem
- Indlæg: 1311
- Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 46 times
Re: Golf GTE spørgsmål
Jeg har en GTE og har haft et par stykker, primært fordi forhandleren lavede et par bestillingsfejl.
Mer her er de ting jeg er mest glad for:
1. Billig i daglig drift, jeg har et Clever Abonnement med fri el i hele DK, SE og DE, samt hjemme lader leveret af dem, for kun 300 kr om måneden, så herefter at det kun ved virkelig lange ture at det koster, men jeg kan kører 6 måneder på 1 tank benzin.
2. Alt P-plads inde i København, da vi som en anden også nævner kan benytte el-bil pladserne, og du kan få en ide om hvor der er ledig pladser via. Clevers App, og det er sjældent at en har parkeret der uden at sætte et lade stik i, så Clever kan se den er optaget.
3. Behagelig køre komfort, intet slår en elmotor og den ro der er i hele bilen, du føler du går fra top moderne luksus til en trabant når benzin motoren slår ind ved hybrid tilstand, ved godt det er en overdrivelse, men der er ingen tvivl om at el motoren er fremtiden.
Mer her er de ting jeg er mest glad for:
1. Billig i daglig drift, jeg har et Clever Abonnement med fri el i hele DK, SE og DE, samt hjemme lader leveret af dem, for kun 300 kr om måneden, så herefter at det kun ved virkelig lange ture at det koster, men jeg kan kører 6 måneder på 1 tank benzin.
2. Alt P-plads inde i København, da vi som en anden også nævner kan benytte el-bil pladserne, og du kan få en ide om hvor der er ledig pladser via. Clevers App, og det er sjældent at en har parkeret der uden at sætte et lade stik i, så Clever kan se den er optaget.
3. Behagelig køre komfort, intet slår en elmotor og den ro der er i hele bilen, du føler du går fra top moderne luksus til en trabant når benzin motoren slår ind ved hybrid tilstand, ved godt det er en overdrivelse, men der er ingen tvivl om at el motoren er fremtiden.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 34
- Tilmeldt: 13. apr 2009, 17:36
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Golf GTE spørgsmål
Ja det lyder sku som lidt af en super maskine . Så på den ene eller anden måde er man nok nød til at prøve sådan en.
Er nu heller ikke så nervøs over teknikken gearkasse og motor er jo lidt kendt stof.
fjeppe hvornår er din fra?
Er nu heller ikke så nervøs over teknikken gearkasse og motor er jo lidt kendt stof.
fjeppe hvornår er din fra?
-
- Medlem
- Indlæg: 1311
- Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 46 times
Re: Golf GTE spørgsmål
Jeg har haft nogen stykker grundet fejl bestilling hos importøren så der manglede e-remote i første gang og anden gang var det forkert navigation system, så den jeg har nu er fra september 2016 (17 model)Claus T skrev:Ja det lyder sku som lidt af en super maskine . Så på den ene eller anden måde er man nok nød til at prøve sådan en.
Er nu heller ikke så nervøs over teknikken gearkasse og motor er jo lidt kendt stof.
fjeppe hvornår er din fra?
En bonus ved at have e-remote er at du kan varme kabinen op om vinteren.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 83
- Tilmeldt: 13. okt 2010, 11:39
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf GTE spørgsmål
Det kræver ikke E-remote at varme kabinen op, det giver blot mulighed for at styre det fra mobilenfjeppe skrev:Jeg har haft nogen stykker grundet fejl bestilling hos importøren så der manglede e-remote i første gang og anden gang var det forkert navigation system, så den jeg har nu er fra september 2016 (17 model)Claus T skrev:Ja det lyder sku som lidt af en super maskine . Så på den ene eller anden måde er man nok nød til at prøve sådan en.
Er nu heller ikke så nervøs over teknikken gearkasse og motor er jo lidt kendt stof.
fjeppe hvornår er din fra?
En bonus ved at have e-remote er at du kan varme kabinen op om vinteren.
Du sætter bare tiden ude i menuen i bilen hvis ikke du har e-remote.
Jeg har haft min GTE siden oktober 16 og jeg smiler stadig hvergang jeg sætter mig ud i den og trykker den af i lyskrydset
Jeg har fået skiftet gearkassen på garanti efter 5000km, men dette skyldtes en fejl fra fabrikken der gjorde at bilen hoppede i bakgear i vådt vejr?!?!?!
Det lød på værkstedet som om at dette var en ret sjælden fejl og at min var nummer to de så det på siden bilen blev introduceret.
Hvis du får fingrene i en, så gør som Fjeppe skrev og få fat i en Clever ladestation, det er simpelthen fantastisk at have sådan en djævel med frit forbrug for 299 pr. måned
-
- Medlem
- Indlæg: 1311
- Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 46 times
Re: Golf GTE spørgsmål
Du tænker på afgangstid? Det gjorde intet andet end at sprede lade tiden ud over denne periode, kabinen skete der intet ved, selvom jeg havde sat kabine temperatur osv.
VW tilbød i denne anledning at motorvarmer for at kompensere for denne manglende funktion.
VW tilbød i denne anledning at motorvarmer for at kompensere for denne manglende funktion.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2769
- Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 63 times
Re: Golf GTE spørgsmål
Syntes slet ikke man har behov for at "forvarme" Bilen er jo varm på 2-3 min. De dage i vinter hvor der har været frost. Har bilen været is fri på under 5 min. Ved bare at tænde for varmen.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 34
- Tilmeldt: 13. apr 2009, 17:36
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Golf GTE spørgsmål
Med hensyn til Clever ladestation, ser det ud til at det koster 7999 i oprettelse og 399 i stedet for 299 når man ikke køber det sammen med bilen, køber man det sammen med en ny bil spare man altså de 7999 og 100 kr. i måneden.
Ang forvarmning ville det sige at man sætter timeren til kabine varmen, eks 10min før man skal køre og dette tager ikke noget på batteriet så længe den er sat til strøm?
Ang forvarmning ville det sige at man sætter timeren til kabine varmen, eks 10min før man skal køre og dette tager ikke noget på batteriet så længe den er sat til strøm?
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2769
- Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 63 times
Re: Golf GTE spørgsmål
Precis. Carnet har givet stort set alle brugere grå hår da det aldrig rigtig virker. Men funktionen med at bilen bliver opvarmet imens den lader er super.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 83
- Tilmeldt: 13. okt 2010, 11:39
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf GTE spørgsmål
Det funger fint her hoa mig:0)fjeppe skrev:Du tænker på afgangstid? Det gjorde intet andet end at sprede lade tiden ud over denne periode, kabinen skete der intet ved, selvom jeg havde sat kabine temperatur osv.
VW tilbød i denne anledning at motorvarmer for at kompensere for denne manglende funktion.
Yep du sætter bare din afgangstid til f.eks 7.30 og den kabine temperatur du ønsker og så er bilen lækker lun når du sætter dig ud i bilen:0)
Det er LÆKKERT:0)
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6809
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 220 times
- Been thanked: 69 times
Re: Golf GTE spørgsmål
husk varme pumpen er std. på danske biler men ekstra i tyskland, det gør man ikke bruger så meget strøm på opvarmning om vinteren
jeg kører nu på mit 5 år med garanti via tyskland
det kræver du underskriver en seddel om du bor i grænse landet og overvejende kører i tyskland, fik mit via azf i flensborg
VH:
jeg kører nu på mit 5 år med garanti via tyskland
det kræver du underskriver en seddel om du bor i grænse landet og overvejende kører i tyskland, fik mit via azf i flensborg
VH:
-
- Medlem
- Indlæg: 1311
- Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 46 times
Re: Golf GTE spørgsmål
Jeg fortrækker nu stadig at komme ned til en forvarmet bil, + du sparer en del på batterierne, da den ikke skal bruge ekstra på at varme kabinen op til den ønsket temperatur, i og med at den har trukket denne strøm mens den har stået til ladning.aknedude skrev:Syntes slet ikke man har behov for at "forvarme" Bilen er jo varm på 2-3 min. De dage i vinter hvor der har været frost. Har bilen været is fri på under 5 min. Ved bare at tænde for varmen.
Jeg har 5-6 km ekstra når jeg kommer frem når jeg gør dette, kontra hvis jeg ikke gør.
-
- Medlem
- Indlæg: 1311
- Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 46 times
Re: Golf GTE spørgsmål
Men det fungere i så fald ikke hos mig, men fint via E-remote, og nu er mine afgangstider ikke altid ens, så det er meget rart at kunne gøre dette on the fly.Mikkelk skrev:Det funger fint her hoa mig:0)fjeppe skrev:Du tænker på afgangstid? Det gjorde intet andet end at sprede lade tiden ud over denne periode, kabinen skete der intet ved, selvom jeg havde sat kabine temperatur osv.
VW tilbød i denne anledning at motorvarmer for at kompensere for denne manglende funktion.
Yep du sætter bare din afgangstid til f.eks 7.30 og den kabine temperatur du ønsker og så er bilen lækker lun når du sætter dig ud i bilen:0)
Det er LÆKKERT:0)
-
- Medlem
- Indlæg: 1311
- Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 46 times
Re: Golf GTE spørgsmål
Jeg synes nu det har fungeret fint efter deres forrige opdatering, der har det været ok stabilt, men jeg ved at den jeg endelig fik mit, var de igang med at opgradere nogen systemer og flytte brugere over, og jeg blev varslet at der kunne forventes nedetid og andre fornøjeligheder, disse oplever jeg dog ikke mere.aknedude skrev:Precis. Carnet har givet stort set alle brugere grå hår da det aldrig rigtig virker. Men funktionen med at bilen bliver opvarmet imens den lader er super.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 279
- Tilmeldt: 28. okt 2013, 11:58
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Dalby
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 5 times
Re: Golf GTE spørgsmål
Er det noget du har fået gjort noget ved?fjeppe skrev:Men det fungere i så fald ikke hos mig, men fint via E-remote, og nu er mine afgangstider ikke altid ens, så det er meget rart at kunne gøre dette on the fly.Mikkelk skrev:Det funger fint her hoa mig:0)fjeppe skrev:Du tænker på afgangstid? Det gjorde intet andet end at sprede lade tiden ud over denne periode, kabinen skete der intet ved, selvom jeg havde sat kabine temperatur osv.
VW tilbød i denne anledning at motorvarmer for at kompensere for denne manglende funktion.
Yep du sætter bare din afgangstid til f.eks 7.30 og den kabine temperatur du ønsker og så er bilen lækker lun når du sætter dig ud i bilen:0)
Det er LÆKKERT:0)
Mit kabinevarme fungerer nemlig heller ikke, ved programmering af afgangstid. (Passat GTE)
-
- Medlem
- Indlæg: 1311
- Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 46 times
Re: Golf GTE spørgsmål
Ja, VW nulstillede alt, og så begyndte opladning at fungere uden lade stik, dog slår den fra hvis den har strøm og man så kobler strøm fra, men i dette scenarie er man alligevel på vej afsted, så det gør intet.
Afgangstid fungere stadig ikke, det eneste den gør for mig er at den jævner ladetiden ud, men da jeg gerne vil have den ladt op så hurtig som muligt (Så bilen altid er klar), så benytter jeg ikke denne funktion.
Afgangstid fungere stadig ikke, det eneste den gør for mig er at den jævner ladetiden ud, men da jeg gerne vil have den ladt op så hurtig som muligt (Så bilen altid er klar), så benytter jeg ikke denne funktion.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 122
- Tilmeldt: 13. jul 2008, 16:07
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 13 times
Re: Golf GTE spørgsmål
Jeg har en GTE 2016 model. Er den koblet til en oplader og jeg har sat afgangstid udskyder den opladningen til før afgang og varmer eller nedkøler kabinen.
Er den ikke koblet til en oplader opvarmer eller nedkøler den kabinen, men det koster ca.. 5 km strøm fra batteriet.
Er den ikke koblet til en oplader opvarmer eller nedkøler den kabinen, men det koster ca.. 5 km strøm fra batteriet.
Audi A4 1,8T 2007-2011
Audi A5 2,0 coupe 2011-2016
Golf GTE 2016-2020
Passat GTE 2020 - 2023
Tesla Y Performance 2023 - 2024
ID4 Style 2024 -
Audi A5 2,0 coupe 2011-2016
Golf GTE 2016-2020
Passat GTE 2020 - 2023
Tesla Y Performance 2023 - 2024
ID4 Style 2024 -
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 286
- Tilmeldt: 23. sep 2012, 17:04
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 38 times
Re: Golf GTE spørgsmål
Kan man ikke sætte minimums ladegrænse til 100% på den "gamle" model? Hvis jeg gør det på min, så vil den altid lade op til 100% med det samme, selvom jeg har har sat en afgangstid. Min står dog på 20%, og lader mere skånsomt op i løbet af natten, så den er klar og opvarmet/nedkølet til den planlægte afgangstid. Hvis jeg har brug for at lade den op med det samme, så trykker jeg bare på straksopladning ved stikket når jeg sætter det i.fjeppe skrev: ↑7. maj 2018, 08:05Ja, VW nulstillede alt, og så begyndte opladning at fungere uden lade stik, dog slår den fra hvis den har strøm og man så kobler strøm fra, men i dette scenarie er man alligevel på vej afsted, så det gør intet.
Afgangstid fungere stadig ikke, det eneste den gør for mig er at den jævner ladetiden ud, men da jeg gerne vil have den ladt op så hurtig som muligt (Så bilen altid er klar), så benytter jeg ikke denne funktion.
-
- Medlem
- Indlæg: 1311
- Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 46 times
Re: Golf GTE spørgsmål
Det hedder vist “Nedre grænse for batteropladning” og mit bedste bud er at det er det laveste punkt hvortil du må aflade batteriet før den begynder på kører Hybrid drift, men jeg kan tolke forkert.
Jeg ved at Tesla har det for den øvre grænse også kaldet “trip” området.
Jeg har dog ikke kunne få noget ud af VW omkring deres batterier og den måde driften er på dem.
Jeg ved at Tesla har det for den øvre grænse også kaldet “trip” området.
Jeg har dog ikke kunne få noget ud af VW omkring deres batterier og den måde driften er på dem.
- qasq
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1516
- Tilmeldt: 18. mar 2011, 22:12
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 10 times
Re: Golf GTE spørgsmål
Hvordan kan man se om det er en bil med varmepumpe eller ej?RIX skrev: ↑18. apr 2017, 14:50husk varme pumpen er std. på danske biler men ekstra i tyskland, det gør man ikke bruger så meget strøm på opvarmning om vinteren
jeg kører nu på mit 5 år med garanti via tyskland
det kræver du underskriver en seddel om du bor i grænse landet og overvejende kører i tyskland, fik mit via azf i flensborg
VH:
Nuværende: 2017 Touran
Tidligere: 2015 Golf GTE, 2015 VW UP!, 2005 VW Golf V GTI
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 20
- Tilmeldt: 26. dec 2017, 15:31
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Re: Golf GTE spørgsmål
Opvarmning / nedkøling virker kun hvis den er i lader, medmindre man tillader at den gør den på batteri, kan gøres både i car-net app og i infotainment.
Sendt fra min G8141 med Tapatalk
Sendt fra min G8141 med Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 20
- Tilmeldt: 26. dec 2017, 15:31
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Re: Golf GTE spørgsmål
Nedre grænse for Batteriopladning er et udtryk for hvor meget den lader batteriet op når du sætter den i laderen. Min står på 90% de sidste 10% lader den så lige inden den indstillede afgangstid. Idéen er at det ikke er sundt for batteriet at stå med 100% strøm på.fjeppe skrev:Det hedder vist “Nedre grænse for batteropladning” og mit bedste bud er at det er det laveste punkt hvortil du må aflade batteriet før den begynder på kører Hybrid drift, men jeg kan tolke forkert.
Jeg ved at Tesla har det for den øvre grænse også kaldet “trip” området.
Jeg har dog ikke kunne få noget ud af VW omkring deres batterier og den måde driften er på dem.
Sendt fra min G8141 med Tapatalk
- gudhjem
- Medlem
- Indlæg: 796
- Tilmeldt: 1. jul 2010, 20:15
- Geografisk region: Bornholm
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 214 times
- Been thanked: 34 times
- Kontakt:
Re: Golf GTE spørgsmål
Den står så aldrig med 100% strøm på selv om at den er fuldt opladet, den har max batteriet fyldt 80% når den viser 100% opladet så ser ikke noget problem i detRasmusPer skrev:Nedre grænse for Batteriopladning er et udtryk for hvor meget den lader batteriet op når du sætter den i laderen. Min står på 90% de sidste 10% lader den så lige inden den indstillede afgangstid. Idéen er at det ikke er sundt for batteriet at stå med 100% strøm på.fjeppe skrev:Det hedder vist “Nedre grænse for batteropladning” og mit bedste bud er at det er det laveste punkt hvortil du må aflade batteriet før den begynder på kører Hybrid drift, men jeg kan tolke forkert.
Jeg ved at Tesla har det for den øvre grænse også kaldet “trip” området.
Jeg har dog ikke kunne få noget ud af VW omkring deres batterier og den måde driften er på dem.
Sendt fra min G8141 med Tapatalk
Golf GTE 2018
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 20
- Tilmeldt: 26. dec 2017, 15:31
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Re: Golf GTE spørgsmål
Det er muligt, jeg ved ikke hvordan vw kører deres batteri management. Jeg ved at det er dræbende for lithium batterier at blive afladet til for lav spænding. Så derfor kan man ikke aflade helt ned. Jeg var ikke klar over at der er en tilsvarende grænse for fuldt ladet.
Sendt fra min G8141 med Tapatalk
Sendt fra min G8141 med Tapatalk
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1571
- Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 178 times
Re: Golf GTE spørgsmål
Det må jo have en PR kode der kan ses på sedlen i servicebogen, ellers er der jo også folk herinde der kan slå det op.
VW har i øvrigt smurt tykt på ved at kalde det en varmepumpe, det er bare et et elvarmelegeme der varmer kølevandet op.
Det er vist VW i DK der har fået oversat Wärmetauscher til varmepumpe istedet for varmeveksler som er det korrekte.
Det har intet med en rigtig varmepumpe at gøre som der f.eks. er i E-golf og som jeg har forstået det også i Prius plug in som også kan købes i DK nu.
Hvis den ikke havde elvarmelegeme ville den jo ikke kunne varme uden at benzinmotoren er startet som det er tilfældet med Kia niro Plugin.
- Thor-thor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1736
- Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 692 times
Re: Golf GTE spørgsmål
Så vidt jeg husker skal man holde sit batteri mellem 20-80% opladet, hvis man skal behandle batteriet optimalt (uanset om det er bilens eller mobilen... )RasmusPer skrev: ↑12. maj 2018, 08:40Det er muligt, jeg ved ikke hvordan vw kører deres batteri management. Jeg ved at det er dræbende for lithium batterier at blive afladet til for lav spænding. Så derfor kan man ikke aflade helt ned. Jeg var ikke klar over at der er en tilsvarende grænse for fuldt ladet.
Sendt fra min G8141 med Tapatalk
Men lyder lidt underligt at batteri indikatoren ikke viser det korrekte (at 100% i virkeligheden er 80%), medmindre VW har låst det på den måde, for at sikre at brugerne tvinges til at passe på batteriet... Personligt kunne jeg dog godt tænke mig selv at have muligheden for at bestemme.
- qasq
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1516
- Tilmeldt: 18. mar 2011, 22:12
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 10 times
Re: Golf GTE spørgsmål
Tak for infostyker skrev: ↑12. maj 2018, 08:44Det må jo have en PR kode der kan ses på sedlen i servicebogen, ellers er der jo også folk herinde der kan slå det op.
VW har i øvrigt smurt tykt på ved at kalde det en varmepumpe, det er bare et et elvarmelegeme der varmer kølevandet op.
Det er vist VW i DK der har fået oversat Wärmetauscher til varmepumpe istedet for varmeveksler som er det korrekte.
Det har intet med en rigtig varmepumpe at gøre som der f.eks. er i E-golf og som jeg har forstået det også i Prius plug in som også kan købes i DK nu.
Hvis den ikke havde elvarmelegeme ville den jo ikke kunne varme uden at benzinmotoren er startet som det er tilfældet med Kia niro Plugin.
Hvis der både findes en mådel med og uden, hvordan varmer dem uden så kabinen op?
Nuværende: 2017 Touran
Tidligere: 2015 Golf GTE, 2015 VW UP!, 2005 VW Golf V GTI
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6809
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 220 times
- Been thanked: 69 times
Re: Golf GTE spørgsmål
ved ikke så meget om den varmeveklser/varmepumpe andet at det har sagt den var std. her men ikke i tyskland, der er en pr. kode på alle tilvalg så det må en sælger vide
VH:
VH: