Hvor ringe er tyske biler egentlig?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
QT1410
Medlem
Indlæg: 750
Tilmeldt: 10. apr 2016, 09:09
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 170 times
Been thanked: 121 times

Re: Hvor ringe er tyske biler egentlig?

Indlæg af QT1410 » 17. apr 2017, 20:12

Som HansH siger.

Når jeg har prøvet at finde information om venners BMW og Ford er det hver gang løbet ud i sandet.

"Jeg solgte bilen, fordi værkstedet ikke kunne lave den", "værkstedet lavede den", eller helt hen i vejret ammestuehistorier.

Brugeravatar
keller
Aktiv medlem
Indlæg: 2045
Tilmeldt: 6. nov 2009, 16:56
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 47 times
Been thanked: 20 times

Re: Hvor ringe er tyske biler egentlig?

Indlæg af keller » 17. apr 2017, 22:16

Min næste bil bliver formentlig en vag igen, hvis ikke BMW skal prøves. Jeg har heller ikke haft problemer udover rust de sidste 8 år med vag, og rust er alligevel også ærgerligt men vag segmentet er bare det der falder i min smag. Det føles bare rigtigt, og designet er tidsløst. 10-20-30årig vag synes jeg stadigvæk er flotte, det kan jeg ikke sige om mange mærker.
Seat Leon FR TDI solgt! - http://www.bilgalleri.dk/galleri/244021-seat_leon_
Golf 6 highline 2.0 TDI solgt! - http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=108&t=85340
A4 B8.5 1,8 tfsi solgt!

ESN
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 23. jan 2017, 17:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Hvor ringe er tyske biler egentlig?

Indlæg af ESN » 17. apr 2017, 22:56

Der er jo ingen tvivl om at Vagcars forum er helt enestående, for dem som virkeligt interessere sig for biler, tillige findes der (mig bekendt) heller ikke noget bedre privat tilgængeligt diagnose grej som bare tilnærmelsesvis minder om VCDS
Derfor blir sådan et emne som tvivlsætter om kvaliteten på vores biler er iorden jo heller ikke ligefrem modtaget med kyshånd, men hvis ingen diskuterer det er der heller ingen der hører det.
De Tyske bilfabrikanter har jo i årtier kunne leverer varen i en kvalitet som kun få var i nærheden af , så et bestemt men osse kærligt los i røven til Semler gruppen om at rette ind, så vi kan få de "rigtige biler i den gamle kvalitet " ud på gaden igen er vel ikke for meget forlangt.
No Letting the Old Man In!

Brugeravatar
ABT
Aktiv medlem
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jydeland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Hvor ringe er tyske biler egentlig?

Indlæg af ABT » 17. apr 2017, 23:13

Once U go VAG, U never go back.. ;)
Eller sådan noget?

Jeg er helt pjattet med især VW, men der findes også andre spændende biler derude..
Så jeg prøver nok stadigvæk noget andet næste gang, bare for at (måske) blive mindet om, at VAG-Cars er det bedste (efter min smag alligevel) eller også så bliver jeg positivt overrasket?

Øverst på ønskelisten står dog stadigvæk TESLA Model III, men ikke for enhver pris!
I det her afgiftshelvede i DK, så er der jo mange andre fine biler i den prisgruppe.. :|

Ex. en hybrid som fx. Golf GTE.. 8-)
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Hvor ringe er tyske biler egentlig?

Indlæg af AU-R8 » 18. apr 2017, 07:44

Jeg vil gerne have en Q7 hybrid med benzin og 7 sæder. :D
Men så må det blive en Q8 E tron dog med 5 sæder.

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Hvor ringe er tyske biler egentlig?

Indlæg af Peder » 18. apr 2017, 07:58

Nu skrev jeg et langt indlæg, og så loggede den mig ud da jeg ville poste..

Men: trods flere dårlige oplevelser, for tidligt, er min næste bil også en VW. Der er ikke andre der matcher dem på køremåde og oplevet kvalitet i prisklassen.
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Brugeravatar
SP90
Nyt medlem
Indlæg: 186
Tilmeldt: 9. jun 2013, 19:55
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Middelfart
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvor ringe er tyske biler egentlig?

Indlæg af SP90 » 18. apr 2017, 08:10

En 107 som aldrig går i stykker. Ja det er klart når alt er reduceret til absolut nødvendighed for at bilen kan køre.. Så er der ikke så meget som kan gå i stykker jo.

En anden ting er at PSA og VAG grupperne altid har været udskældt for meget af det som de udvikler, men husk på at det er dem som udvikler og opfinder. Når de så har fjernet børnesygdomme og fået det til at køre så tager asiaterne det og kalder det noget andet og bum så har de noget som virker og aldrig går i stykker.
____________________________

Volkswagen Polo 1.2 TSI BMT comforline.
Volkswagen Passat Limousine 1.8T AWT 2004.
Volkswagen Olo Cupe 1.3 AAV 1994.
Volkswagen Polo Cupe 1.3 AAV 1994.
Volkswagen Vento GL 1.8 ABS 1992.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3206 times
Been thanked: 4540 times

Re: Hvor ringe er tyske biler egentlig?

Indlæg af HansH » 18. apr 2017, 08:13

ESN skrev:Der er jo ingen tvivl om at Vagcars forum er helt enestående, for dem som virkeligt interessere sig for biler, tillige findes der (mig bekendt) heller ikke noget bedre privat tilgængeligt diagnose grej som bare tilnærmelsesvis minder om VCDS
Selvfølgelig...
Glemte da helt at liste VCDS i rækken af ting hvor VAG skiller sig fra hoben.
Og vagcars.dk ikke at forglemme!
Tak ESN :)

Man kunne også nævne tilgængeligheden af brugte stumper. Man kan altid finde noget "derude".
Ligeledes det gigantiske marked for uoriginalt add-on.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
ReneBo
Aktiv medlem
Indlæg: 3351
Tilmeldt: 20. aug 2010, 12:22
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 29 times
Been thanked: 24 times

Re: Hvor ringe er tyske biler egentlig?

Indlæg af ReneBo » 18. apr 2017, 08:34

Måske ikke det mest objektive sted at, spørge om VW er godt eller skidt. Tænker de fleste herinde er pro vag :)

Med det sagt, så synes jeg fornemmelsen af kvalitet er mere til stede i en VAG kontra PSA osv.
Ikke VAG pt: Ford S-Max ST-Line 2018
http://bilgalleri.dk/gal_visbruger.aspx?userID=957

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Hvor ringe er tyske biler egentlig?

Indlæg af SteffenR » 18. apr 2017, 10:27

Til syvende og sidst er biler et transport middel der skal virke. Det er fint er være først med udviklingen, men hvis man smider en bil på gaden med Carnet etc., der ikke virker, så er det ikke godt nok. Kunne lige se et byggefirma lavede samme manøvre som bil firmaer "faldt din altan ned?, det er noget skidt hva? MEN du var den første med en altan i flamingo, så det kan du glæde dig over".

Kopiere asiaterne europæerne, sikkert. Kunne deres design være mere interessant, helt sikkert. Kunne kabine kvaliteten være bedre, helt sikkert, men de virker og køre bare, hvilket det virker som om at ofte er en mangel vare hos VAG.

Range Rover har i mange år også lavet lækre biler, så man har noget lækkert at se på, når man skubber skidtet indtil siden.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3206 times
Been thanked: 4540 times

Re: Hvor ringe er tyske biler egentlig?

Indlæg af HansH » 18. apr 2017, 10:43

SteffenR skrev:Range Rover har i mange år også lavet lækre biler, så man har noget lækkert at se på, når man skubber skidtet indtil siden.
:D :D

Driftsikkerhed er jo blot én af de parametre der indgår i éns valg af bil.
Hvis man leaser eller f.eks. aldrig beholder bilen mere end 3 år før der skiftes til ny, så er man jo nok ligeglad med hvordan bilen performer når den er 5 år gammel.

Til syvende og sidst handler det om for den enkelte, at når man har lagt det hele på vægtskålen, så tipper den til en eller anden side. Og hvor meget de enkelte stumper vejer på den vægtskål .... det kan kun være individuelt fra person til person.

Derfor kan der i min optik ikke være nogen der har ret eller uret i den debat, men man kan blot fortælle hvad der betyder mest for en selv.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Ztrejfer
Medlem
Indlæg: 943
Tilmeldt: 20. apr 2015, 12:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 253 times
Been thanked: 79 times

Re: Hvor ringe er tyske biler egentlig?

Indlæg af Ztrejfer » 18. apr 2017, 11:30

HansH skrev:Driftsikkerhed er jo blot én af de parametre der indgår i éns valg af bil.
...
Derfor kan der i min optik ikke være nogen der har ret eller uret i den debat, men man kan blot fortælle hvad der betyder mest for en selv.
Præcis. Kører selv en Audi A3 og her er den vigtigste faktor hele designet. Jeg ÆLSKER at opholde mig og at køre i den forbistrede bil. Prøvede VW Golf & Polo, Mercedes, BMW, Volvo samt Citroën før jeg bestemte mig - og alt det funktionstingeltangel i mange japanske biler skræmte mig bare langt væk. Næh, enkelheden i instrumentbrædtet, hvor mange funktioner er gemt væk inde i softwaren, hvor de kan hentes frem, når der bliver brug for dem - det er lige mig. Desuden er de runde ventilationsdyser simpelthen klasser over de grimme vandrette, både hvad angår design og funktionalitet - så dem holder jeg simpelthen så meget af, at jeg må indse, at jeg får tårer i øjnene blot ved tanken om at blive tvunget til at vælge en anden bilmodel, når nu det engang bliver aktuelt. Sentimentalt, måske endda let debilt, men sandt :lol:

Reperation og holdbarhed? Jeg krydser dels fingre, dels mener jeg at have valgt et kvalitetsprodukt også hvad angår karosseri og motor. Så i kombination med Dinitrol kan det da ikke gå helt galt ;)
Audi A3

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Hvor ringe er tyske biler egentlig?

Indlæg af SteffenR » 18. apr 2017, 11:39

HansH skrev:
Driftsikkerhed er jo blot én af de parametre der indgår i éns valg af bil.
Hvis man leaser eller f.eks. aldrig beholder bilen mere end 3 år før der skiftes til ny, så er man jo nok ligeglad med hvordan bilen performer når den er 5 år gammel.
Selvfølgelig er det bare et af mange parameter, men hvis skal sætte en procentsats på de forskellige så bør det fylde ret meget, da en bil der ikke virker ikke længere er en bil, men et fancy skur eller pynt i haven.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
Ztrejfer
Medlem
Indlæg: 943
Tilmeldt: 20. apr 2015, 12:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 253 times
Been thanked: 79 times

Re: Hvor ringe er tyske biler egentlig?

Indlæg af Ztrejfer » 18. apr 2017, 12:03

Jamen, jeg kører da helt klart rundt i et fancy skur. Ingen tvivl om det - så længe det står op :lol:

Jeg kan også bidrage med yderligere lidt til den almene folkeoplysning: it's also fancy inside! :lol:
Audi A3

Madsbabz
Nyt medlem
Indlæg: 178
Tilmeldt: 2. jul 2008, 20:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Hvor ringe er tyske biler egentlig?

Indlæg af Madsbabz » 18. apr 2017, 14:03

Jeg synes også at VAG biler rent designmæssigt spiller max, og er lysår foran asiaterne.... Men om jeg fx nogensinde turde eje sådan en 1,4 TSI COD ULTRA ACT S-TRONIC ETC "INDSÆT-FORKORTELSE-FOR-HIGHTEC-EKSPERIMENT-DER-GIVER-MANGE-HK-OG-KM/L"...

Jo vist jeg ville da gerne lease en, så nøglen kunne afleveres så snart lortet fejler - for det er VIRKELIG et flot skur :) Jeg håber jeg tager fejl ;)

Glæder mig til at se holdbarheden af alt den nye teknologi.... Efter det sidste år ti tænker man lidt, at det er enn skam man ikke kan købe den gamle 1,9 tdi eller den gamle 1,8 t mere :) - Lad os håbe de nyere motorer overrasker positivt.

Jeg så iøvrigt en video omkring den nye audi a4 på et tidspunkt, hvor ingeniøren snakkede om, at Audi gik væk fra at downsize motorerne igen...

csl
Nyt medlem
Indlæg: 375
Tilmeldt: 3. jul 2010, 19:40
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 4300
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times

Re: Hvor ringe er tyske biler egentlig?

Indlæg af csl » 28. apr 2017, 20:44

Reservedelsudgifter. Er japanske dele stadig lysår dyrere end tyske?

Sendt fra min SM-A310F med Tapatalk
/Claus
(Skoda Octavia, 1,4 TSI 150 HK, Kombi, 2016)

mtc2300
Nyt medlem
Indlæg: 100
Tilmeldt: 6. sep 2013, 20:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København S
Has thanked: 2 times
Been thanked: 16 times

Re: Hvor ringe er tyske biler egentlig?

Indlæg af mtc2300 » 28. apr 2017, 22:33

Blev lokket til at prøve en Renault Talisman, der jo er udråbt til at være på linie med min Passat og Årets firmabil og al det der.

Blev så skuffet. Prøvede virkelig at smide min VW kærlighed ud og være neutral. Talisman virkede bare ikke i kabinekvalitet eller i køreglæde, som noget der kunne være på linie med Passat'en. Alt for meget plastic i kabinen, der knirkede under kørslen og midterarmlænet kunne man rokke, så hele centerkonsollen fulgte med. Prøvede det efterfølgende i Passat'en, og det var bare rock steady.

Min næste bil bliver næste generation Passat, altså Passat B9.

Brugeravatar
Prodigy
Aktiv medlem
Indlæg: 1661
Tilmeldt: 18. jun 2008, 13:32
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Hvor ringe er tyske biler egentlig?

Indlæg af Prodigy » 28. apr 2017, 23:15

Jeg har ofte hørt godt om Subaru hvad angår holdbarhed, dog har interiøret været ubrugeligt tarveligt de gange jeg har siddet i en af deres modeller.. så man må jo gøre op med sig selv hvad der tæller mest

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Medlem siden: 2003/05/14

Brugeravatar
vrod
Medlem
Indlæg: 1084
Tilmeldt: 29. nov 2012, 10:56
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Düsseldorf
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Hvor ringe er tyske biler egentlig?

Indlæg af vrod » 29. apr 2017, 05:58

Har haft VW siden jeg fik pappet for lidt over 6 år siden. Første var en polo 6n der havde den ene ting efter den anden og det var kun min fars golf 5'er som fik mig overbevist om at prøve en VW (golf plus) efter den som jeg endte med at køre 100t tilfredse km i.

Siden er der blevet til golf 7 gti og en Touareg, begge nogle fede biler at køre i så længe damen ikke slæber halvdelen af hendes hestestald ind i dem...

Har kørt flere længe ture i biler fra renault, peugeot, ford, volvo, m.fl pga arbejde. Hvis jeg skulle nævne 1 +/- for hver af dem jeg kørte:

- Renault Clio Sport "ting ting". Plus: Den kørte fint langt på literen. Minus: Var næsten ved at tage til kiropraktor efter 1300km i den til UK og tilbage. Komforten var elendig og min kollega var enig. et andet minus er dens navisystem der var så irriterende og lavede lyde hver gang man kørte over fartgrænsen (ifølge den). Argh
- Peugeot 308. Plus: Den var forholdsvis stor og komforten iorden. Minus: Dens ACC var så robot-agrig at man blev skudt frem og kastet tilbage i køer f.eks. Den kunne heller ikke lave fuld stop som vw'ere
- Ford Focus stationcar: Plus: ret stor og rummelig bil, den var en fornøjelse at køre i og elektronikken spillede fint sammen. Minus: De kæmpe typiske store knapper til amerikanske fedtefingre
- Volvo XC60: Plus: den var komfortabel og stor af dens klasse. Minus: Selv med den største dieselmotor føltes den ret sløv og mange af systemerne var på linje eller værre end VW, men man betaler flere penge for en volvo.

Pt. er jeg stadig vild med VAG og min næste kunne godt blive en audi eller vw. Dog har jeg også tænkt på at prøve BMW. Engang når jeg er en 10-15 år inde i pensionist-tilværelsen kan jeg kigge på Mercedes. :)
2015 Audi S6 Avant - ACC, AAS, Matrix, Head-Up, Bose, Keyless Go, MMI 3GP+, Audi Connect, Side assist, Sign assist, Lane Assist m.m.
2015 Touareg 3.0 V6 TDi Tiptronic R-Line - ACC, Luftundervogn, DLA, El. Bagklap, KESSY, RNS 850 m. GE, El. Læderkabine "Nappa" (Memory), Fuld el. spejle (Memory), Sign assist, Blind spot assist, Lane Assist m.m.
2015 Golf 7 GTI Performance DSG (Solgt) - ACC, DCC, DLA, DYNAUDIO, KESSY, Discover Media, Læderkabine, Fuld el. spejle, Sign assist, Lane Assist m.m.

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2754
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 501 times

Re: Hvor ringe er tyske biler egentlig?

Indlæg af Nicklossi » 29. apr 2017, 13:40

vrod skrev: - Ford Focus stationcar: Plus: ret stor og rummelig bil, den var en fornøjelse at køre i og elektronikken spillede fint sammen. Minus: De kæmpe typiske store knapper til amerikanske fedtefingre
De Ford vi får leveret til det europæiske marked er da lavet i Tyskland, er de ikke? :P

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Hvor ringe er tyske biler egentlig?

Indlæg af i-s » 29. apr 2017, 15:52

Rune_B skrev:Min VW Passat er den første tyske bil jeg har, og det er også den der har haft flest problemer og "værst" finish. Jeg skal tilbage i noget svensk.

Synes der er stor forskel på hvad man læser om VW og kvalitet, og så den oplevelse af kvalitet jeg har haft med min Passat. Det kan være lige fra sammensætningen af materialer i kabinen til elektronikken, gearkasse, motor mm. Men det værste er helt sikkert den måde man bliver mødt på, på værkstederne. Det lader ofte til at de ved meget lidt om bilerne, og især den avancerede elektronik.
Jeg er helt vild med de tyske biler. Problemet for mig med dem (har kun erfaring fra Ford, Skoda og VW) er at når man skal på deres værksteder, så har jeg det næsten dårligt på forhånd. For man ved jo af erfaring efterhånden, at der venter en dårlig oplevelse forude. Har oplevet Toyota værksteder et par gange og jeg forstår godt hvorfor de står så godt - man går derfra med en god oplevelse og at de er til for mig. Når jeg har været hos Skoda/VW, så virker det næsten som om jeg skal være glad for de gider tage sig af mig og lave noget andet end det jeg har bedt om.
/Søren.

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4436 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: Hvor ringe er tyske biler egentlig?

Indlæg af DanielB12 » 29. apr 2017, 16:11

i-s skrev:
Rune_B skrev:Min VW Passat er den første tyske bil jeg har, og det er også den der har haft flest problemer og "værst" finish. Jeg skal tilbage i noget svensk.

Synes der er stor forskel på hvad man læser om VW og kvalitet, og så den oplevelse af kvalitet jeg har haft med min Passat. Det kan være lige fra sammensætningen af materialer i kabinen til elektronikken, gearkasse, motor mm. Men det værste er helt sikkert den måde man bliver mødt på, på værkstederne. Det lader ofte til at de ved meget lidt om bilerne, og især den avancerede elektronik.
Jeg er helt vild med de tyske biler. Problemet for mig med dem (har kun erfaring fra Ford, Skoda og VW) er at når man skal på deres værksteder, så har jeg det næsten dårligt på forhånd. For man ved jo af erfaring efterhånden, at der venter en dårlig oplevelse forude. Har oplevet Toyota værksteder et par gange og jeg forstår godt hvorfor de står så godt - man går derfra med en god oplevelse og at de er til for mig. Når jeg har været hos Skoda/VW, så virker det næsten som om jeg skal være glad for de gider tage sig af mig og lave noget andet end det jeg har bedt om.
Ovenstående hænger ret godt sammen med hvad der står i det senesteAutoIndex i FDM Motor, hvor VW kommer på en anden sidste plads hvad angår værksted....
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"