Hvor ringe er tyske biler egentlig?
-
- Medlem
- Indlæg: 750
- Tilmeldt: 10. apr 2016, 09:09
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 170 times
- Been thanked: 121 times
Re: Hvor ringe er tyske biler egentlig?
Som HansH siger.
Når jeg har prøvet at finde information om venners BMW og Ford er det hver gang løbet ud i sandet.
"Jeg solgte bilen, fordi værkstedet ikke kunne lave den", "værkstedet lavede den", eller helt hen i vejret ammestuehistorier.
Når jeg har prøvet at finde information om venners BMW og Ford er det hver gang løbet ud i sandet.
"Jeg solgte bilen, fordi værkstedet ikke kunne lave den", "værkstedet lavede den", eller helt hen i vejret ammestuehistorier.
- keller
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2045
- Tilmeldt: 6. nov 2009, 16:56
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 20 times
Re: Hvor ringe er tyske biler egentlig?
Min næste bil bliver formentlig en vag igen, hvis ikke BMW skal prøves. Jeg har heller ikke haft problemer udover rust de sidste 8 år med vag, og rust er alligevel også ærgerligt men vag segmentet er bare det der falder i min smag. Det føles bare rigtigt, og designet er tidsløst. 10-20-30årig vag synes jeg stadigvæk er flotte, det kan jeg ikke sige om mange mærker.
Seat Leon FR TDI solgt! - http://www.bilgalleri.dk/galleri/244021-seat_leon_
Golf 6 highline 2.0 TDI solgt! - http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=108&t=85340
A4 B8.5 1,8 tfsi solgt!
Golf 6 highline 2.0 TDI solgt! - http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=108&t=85340
A4 B8.5 1,8 tfsi solgt!
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 285
- Tilmeldt: 23. jan 2017, 17:31
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
Re: Hvor ringe er tyske biler egentlig?
Der er jo ingen tvivl om at Vagcars forum er helt enestående, for dem som virkeligt interessere sig for biler, tillige findes der (mig bekendt) heller ikke noget bedre privat tilgængeligt diagnose grej som bare tilnærmelsesvis minder om VCDS
Derfor blir sådan et emne som tvivlsætter om kvaliteten på vores biler er iorden jo heller ikke ligefrem modtaget med kyshånd, men hvis ingen diskuterer det er der heller ingen der hører det.
De Tyske bilfabrikanter har jo i årtier kunne leverer varen i en kvalitet som kun få var i nærheden af , så et bestemt men osse kærligt los i røven til Semler gruppen om at rette ind, så vi kan få de "rigtige biler i den gamle kvalitet " ud på gaden igen er vel ikke for meget forlangt.
Derfor blir sådan et emne som tvivlsætter om kvaliteten på vores biler er iorden jo heller ikke ligefrem modtaget med kyshånd, men hvis ingen diskuterer det er der heller ingen der hører det.
De Tyske bilfabrikanter har jo i årtier kunne leverer varen i en kvalitet som kun få var i nærheden af , så et bestemt men osse kærligt los i røven til Semler gruppen om at rette ind, så vi kan få de "rigtige biler i den gamle kvalitet " ud på gaden igen er vel ikke for meget forlangt.
No Letting the Old Man In!
- ABT
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3253
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Jydeland
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 16 times
- Kontakt:
Re: Hvor ringe er tyske biler egentlig?
Once U go VAG, U never go back..
Eller sådan noget?
Jeg er helt pjattet med især VW, men der findes også andre spændende biler derude..
Så jeg prøver nok stadigvæk noget andet næste gang, bare for at (måske) blive mindet om, at VAG-Cars er det bedste (efter min smag alligevel) eller også så bliver jeg positivt overrasket?
Øverst på ønskelisten står dog stadigvæk TESLA Model III, men ikke for enhver pris!
I det her afgiftshelvede i DK, så er der jo mange andre fine biler i den prisgruppe..
Ex. en hybrid som fx. Golf GTE..
Eller sådan noget?
Jeg er helt pjattet med især VW, men der findes også andre spændende biler derude..
Så jeg prøver nok stadigvæk noget andet næste gang, bare for at (måske) blive mindet om, at VAG-Cars er det bedste (efter min smag alligevel) eller også så bliver jeg positivt overrasket?
Øverst på ønskelisten står dog stadigvæk TESLA Model III, men ikke for enhver pris!
I det her afgiftshelvede i DK, så er der jo mange andre fine biler i den prisgruppe..
Ex. en hybrid som fx. Golf GTE..
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..
- AU-R8
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5842
- Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 293 times
Re: Hvor ringe er tyske biler egentlig?
Jeg vil gerne have en Q7 hybrid med benzin og 7 sæder.
Men så må det blive en Q8 E tron dog med 5 sæder.
Men så må det blive en Q8 E tron dog med 5 sæder.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2307
- Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 202 times
Re: Hvor ringe er tyske biler egentlig?
Nu skrev jeg et langt indlæg, og så loggede den mig ud da jeg ville poste..
Men: trods flere dårlige oplevelser, for tidligt, er min næste bil også en VW. Der er ikke andre der matcher dem på køremåde og oplevet kvalitet i prisklassen.
Men: trods flere dårlige oplevelser, for tidligt, er min næste bil også en VW. Der er ikke andre der matcher dem på køremåde og oplevet kvalitet i prisklassen.
Venligst Peder
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
- SP90
- Nyt medlem
- Indlæg: 186
- Tilmeldt: 9. jun 2013, 19:55
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Middelfart
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Hvor ringe er tyske biler egentlig?
En 107 som aldrig går i stykker. Ja det er klart når alt er reduceret til absolut nødvendighed for at bilen kan køre.. Så er der ikke så meget som kan gå i stykker jo.
En anden ting er at PSA og VAG grupperne altid har været udskældt for meget af det som de udvikler, men husk på at det er dem som udvikler og opfinder. Når de så har fjernet børnesygdomme og fået det til at køre så tager asiaterne det og kalder det noget andet og bum så har de noget som virker og aldrig går i stykker.
En anden ting er at PSA og VAG grupperne altid har været udskældt for meget af det som de udvikler, men husk på at det er dem som udvikler og opfinder. Når de så har fjernet børnesygdomme og fået det til at køre så tager asiaterne det og kalder det noget andet og bum så har de noget som virker og aldrig går i stykker.
____________________________
Volkswagen Polo 1.2 TSI BMT comforline.
Volkswagen Passat Limousine 1.8T AWT 2004.
Volkswagen Olo Cupe 1.3 AAV 1994.
Volkswagen Polo Cupe 1.3 AAV 1994.
Volkswagen Vento GL 1.8 ABS 1992.
Volkswagen Polo 1.2 TSI BMT comforline.
Volkswagen Passat Limousine 1.8T AWT 2004.
Volkswagen Olo Cupe 1.3 AAV 1994.
Volkswagen Polo Cupe 1.3 AAV 1994.
Volkswagen Vento GL 1.8 ABS 1992.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13239
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3206 times
- Been thanked: 4540 times
Re: Hvor ringe er tyske biler egentlig?
Selvfølgelig...ESN skrev:Der er jo ingen tvivl om at Vagcars forum er helt enestående, for dem som virkeligt interessere sig for biler, tillige findes der (mig bekendt) heller ikke noget bedre privat tilgængeligt diagnose grej som bare tilnærmelsesvis minder om VCDS
Glemte da helt at liste VCDS i rækken af ting hvor VAG skiller sig fra hoben.
Og vagcars.dk ikke at forglemme!
Tak ESN
Man kunne også nævne tilgængeligheden af brugte stumper. Man kan altid finde noget "derude".
Ligeledes det gigantiske marked for uoriginalt add-on.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- ReneBo
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3351
- Tilmeldt: 20. aug 2010, 12:22
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 24 times
Re: Hvor ringe er tyske biler egentlig?
Måske ikke det mest objektive sted at, spørge om VW er godt eller skidt. Tænker de fleste herinde er pro vag
Med det sagt, så synes jeg fornemmelsen af kvalitet er mere til stede i en VAG kontra PSA osv.
Med det sagt, så synes jeg fornemmelsen af kvalitet er mere til stede i en VAG kontra PSA osv.
Ikke VAG pt: Ford S-Max ST-Line 2018
http://bilgalleri.dk/gal_visbruger.aspx?userID=957
http://bilgalleri.dk/gal_visbruger.aspx?userID=957
- SteffenR
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 8650
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 259 times
Re: Hvor ringe er tyske biler egentlig?
Til syvende og sidst er biler et transport middel der skal virke. Det er fint er være først med udviklingen, men hvis man smider en bil på gaden med Carnet etc., der ikke virker, så er det ikke godt nok. Kunne lige se et byggefirma lavede samme manøvre som bil firmaer "faldt din altan ned?, det er noget skidt hva? MEN du var den første med en altan i flamingo, så det kan du glæde dig over".
Kopiere asiaterne europæerne, sikkert. Kunne deres design være mere interessant, helt sikkert. Kunne kabine kvaliteten være bedre, helt sikkert, men de virker og køre bare, hvilket det virker som om at ofte er en mangel vare hos VAG.
Range Rover har i mange år også lavet lækre biler, så man har noget lækkert at se på, når man skubber skidtet indtil siden.
Kopiere asiaterne europæerne, sikkert. Kunne deres design være mere interessant, helt sikkert. Kunne kabine kvaliteten være bedre, helt sikkert, men de virker og køre bare, hvilket det virker som om at ofte er en mangel vare hos VAG.
Range Rover har i mange år også lavet lækre biler, så man har noget lækkert at se på, når man skubber skidtet indtil siden.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."
Ironi kan forekomme
Ironi kan forekomme
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13239
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3206 times
- Been thanked: 4540 times
Re: Hvor ringe er tyske biler egentlig?
SteffenR skrev:Range Rover har i mange år også lavet lækre biler, så man har noget lækkert at se på, når man skubber skidtet indtil siden.
Driftsikkerhed er jo blot én af de parametre der indgår i éns valg af bil.
Hvis man leaser eller f.eks. aldrig beholder bilen mere end 3 år før der skiftes til ny, så er man jo nok ligeglad med hvordan bilen performer når den er 5 år gammel.
Til syvende og sidst handler det om for den enkelte, at når man har lagt det hele på vægtskålen, så tipper den til en eller anden side. Og hvor meget de enkelte stumper vejer på den vægtskål .... det kan kun være individuelt fra person til person.
Derfor kan der i min optik ikke være nogen der har ret eller uret i den debat, men man kan blot fortælle hvad der betyder mest for en selv.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- Ztrejfer
- Medlem
- Indlæg: 943
- Tilmeldt: 20. apr 2015, 12:35
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 253 times
- Been thanked: 79 times
Re: Hvor ringe er tyske biler egentlig?
Præcis. Kører selv en Audi A3 og her er den vigtigste faktor hele designet. Jeg ÆLSKER at opholde mig og at køre i den forbistrede bil. Prøvede VW Golf & Polo, Mercedes, BMW, Volvo samt Citroën før jeg bestemte mig - og alt det funktionstingeltangel i mange japanske biler skræmte mig bare langt væk. Næh, enkelheden i instrumentbrædtet, hvor mange funktioner er gemt væk inde i softwaren, hvor de kan hentes frem, når der bliver brug for dem - det er lige mig. Desuden er de runde ventilationsdyser simpelthen klasser over de grimme vandrette, både hvad angår design og funktionalitet - så dem holder jeg simpelthen så meget af, at jeg må indse, at jeg får tårer i øjnene blot ved tanken om at blive tvunget til at vælge en anden bilmodel, når nu det engang bliver aktuelt. Sentimentalt, måske endda let debilt, men sandtHansH skrev:Driftsikkerhed er jo blot én af de parametre der indgår i éns valg af bil.
...
Derfor kan der i min optik ikke være nogen der har ret eller uret i den debat, men man kan blot fortælle hvad der betyder mest for en selv.
Reperation og holdbarhed? Jeg krydser dels fingre, dels mener jeg at have valgt et kvalitetsprodukt også hvad angår karosseri og motor. Så i kombination med Dinitrol kan det da ikke gå helt galt
Audi A3
- SteffenR
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 8650
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 259 times
Re: Hvor ringe er tyske biler egentlig?
Selvfølgelig er det bare et af mange parameter, men hvis skal sætte en procentsats på de forskellige så bør det fylde ret meget, da en bil der ikke virker ikke længere er en bil, men et fancy skur eller pynt i haven.HansH skrev:
Driftsikkerhed er jo blot én af de parametre der indgår i éns valg af bil.
Hvis man leaser eller f.eks. aldrig beholder bilen mere end 3 år før der skiftes til ny, så er man jo nok ligeglad med hvordan bilen performer når den er 5 år gammel.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."
Ironi kan forekomme
Ironi kan forekomme
- Ztrejfer
- Medlem
- Indlæg: 943
- Tilmeldt: 20. apr 2015, 12:35
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 253 times
- Been thanked: 79 times
Re: Hvor ringe er tyske biler egentlig?
Jamen, jeg kører da helt klart rundt i et fancy skur. Ingen tvivl om det - så længe det står op
Jeg kan også bidrage med yderligere lidt til den almene folkeoplysning: it's also fancy inside!
Jeg kan også bidrage med yderligere lidt til den almene folkeoplysning: it's also fancy inside!
Audi A3
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 178
- Tilmeldt: 2. jul 2008, 20:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Hvor ringe er tyske biler egentlig?
Jeg synes også at VAG biler rent designmæssigt spiller max, og er lysår foran asiaterne.... Men om jeg fx nogensinde turde eje sådan en 1,4 TSI COD ULTRA ACT S-TRONIC ETC "INDSÆT-FORKORTELSE-FOR-HIGHTEC-EKSPERIMENT-DER-GIVER-MANGE-HK-OG-KM/L"...
Jo vist jeg ville da gerne lease en, så nøglen kunne afleveres så snart lortet fejler - for det er VIRKELIG et flot skur Jeg håber jeg tager fejl
Glæder mig til at se holdbarheden af alt den nye teknologi.... Efter det sidste år ti tænker man lidt, at det er enn skam man ikke kan købe den gamle 1,9 tdi eller den gamle 1,8 t mere - Lad os håbe de nyere motorer overrasker positivt.
Jeg så iøvrigt en video omkring den nye audi a4 på et tidspunkt, hvor ingeniøren snakkede om, at Audi gik væk fra at downsize motorerne igen...
Jo vist jeg ville da gerne lease en, så nøglen kunne afleveres så snart lortet fejler - for det er VIRKELIG et flot skur Jeg håber jeg tager fejl
Glæder mig til at se holdbarheden af alt den nye teknologi.... Efter det sidste år ti tænker man lidt, at det er enn skam man ikke kan købe den gamle 1,9 tdi eller den gamle 1,8 t mere - Lad os håbe de nyere motorer overrasker positivt.
Jeg så iøvrigt en video omkring den nye audi a4 på et tidspunkt, hvor ingeniøren snakkede om, at Audi gik væk fra at downsize motorerne igen...
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 375
- Tilmeldt: 3. jul 2010, 19:40
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 4300
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 8 times
Re: Hvor ringe er tyske biler egentlig?
Reservedelsudgifter. Er japanske dele stadig lysår dyrere end tyske?
Sendt fra min SM-A310F med Tapatalk
Sendt fra min SM-A310F med Tapatalk
/Claus
(Skoda Octavia, 1,4 TSI 150 HK, Kombi, 2016)
(Skoda Octavia, 1,4 TSI 150 HK, Kombi, 2016)
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 100
- Tilmeldt: 6. sep 2013, 20:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: København S
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 16 times
Re: Hvor ringe er tyske biler egentlig?
Blev lokket til at prøve en Renault Talisman, der jo er udråbt til at være på linie med min Passat og Årets firmabil og al det der.
Blev så skuffet. Prøvede virkelig at smide min VW kærlighed ud og være neutral. Talisman virkede bare ikke i kabinekvalitet eller i køreglæde, som noget der kunne være på linie med Passat'en. Alt for meget plastic i kabinen, der knirkede under kørslen og midterarmlænet kunne man rokke, så hele centerkonsollen fulgte med. Prøvede det efterfølgende i Passat'en, og det var bare rock steady.
Min næste bil bliver næste generation Passat, altså Passat B9.
Blev så skuffet. Prøvede virkelig at smide min VW kærlighed ud og være neutral. Talisman virkede bare ikke i kabinekvalitet eller i køreglæde, som noget der kunne være på linie med Passat'en. Alt for meget plastic i kabinen, der knirkede under kørslen og midterarmlænet kunne man rokke, så hele centerkonsollen fulgte med. Prøvede det efterfølgende i Passat'en, og det var bare rock steady.
Min næste bil bliver næste generation Passat, altså Passat B9.
- Prodigy
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1661
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 13:32
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
Re: Hvor ringe er tyske biler egentlig?
Jeg har ofte hørt godt om Subaru hvad angår holdbarhed, dog har interiøret været ubrugeligt tarveligt de gange jeg har siddet i en af deres modeller.. så man må jo gøre op med sig selv hvad der tæller mest
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Medlem siden: 2003/05/14
- vrod
- Medlem
- Indlæg: 1084
- Tilmeldt: 29. nov 2012, 10:56
- Geografisk region: Tyskland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Düsseldorf
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Hvor ringe er tyske biler egentlig?
Har haft VW siden jeg fik pappet for lidt over 6 år siden. Første var en polo 6n der havde den ene ting efter den anden og det var kun min fars golf 5'er som fik mig overbevist om at prøve en VW (golf plus) efter den som jeg endte med at køre 100t tilfredse km i.
Siden er der blevet til golf 7 gti og en Touareg, begge nogle fede biler at køre i så længe damen ikke slæber halvdelen af hendes hestestald ind i dem...
Har kørt flere længe ture i biler fra renault, peugeot, ford, volvo, m.fl pga arbejde. Hvis jeg skulle nævne 1 +/- for hver af dem jeg kørte:
- Renault Clio Sport "ting ting". Plus: Den kørte fint langt på literen. Minus: Var næsten ved at tage til kiropraktor efter 1300km i den til UK og tilbage. Komforten var elendig og min kollega var enig. et andet minus er dens navisystem der var så irriterende og lavede lyde hver gang man kørte over fartgrænsen (ifølge den). Argh
- Peugeot 308. Plus: Den var forholdsvis stor og komforten iorden. Minus: Dens ACC var så robot-agrig at man blev skudt frem og kastet tilbage i køer f.eks. Den kunne heller ikke lave fuld stop som vw'ere
- Ford Focus stationcar: Plus: ret stor og rummelig bil, den var en fornøjelse at køre i og elektronikken spillede fint sammen. Minus: De kæmpe typiske store knapper til amerikanske fedtefingre
- Volvo XC60: Plus: den var komfortabel og stor af dens klasse. Minus: Selv med den største dieselmotor føltes den ret sløv og mange af systemerne var på linje eller værre end VW, men man betaler flere penge for en volvo.
Pt. er jeg stadig vild med VAG og min næste kunne godt blive en audi eller vw. Dog har jeg også tænkt på at prøve BMW. Engang når jeg er en 10-15 år inde i pensionist-tilværelsen kan jeg kigge på Mercedes.
Siden er der blevet til golf 7 gti og en Touareg, begge nogle fede biler at køre i så længe damen ikke slæber halvdelen af hendes hestestald ind i dem...
Har kørt flere længe ture i biler fra renault, peugeot, ford, volvo, m.fl pga arbejde. Hvis jeg skulle nævne 1 +/- for hver af dem jeg kørte:
- Renault Clio Sport "ting ting". Plus: Den kørte fint langt på literen. Minus: Var næsten ved at tage til kiropraktor efter 1300km i den til UK og tilbage. Komforten var elendig og min kollega var enig. et andet minus er dens navisystem der var så irriterende og lavede lyde hver gang man kørte over fartgrænsen (ifølge den). Argh
- Peugeot 308. Plus: Den var forholdsvis stor og komforten iorden. Minus: Dens ACC var så robot-agrig at man blev skudt frem og kastet tilbage i køer f.eks. Den kunne heller ikke lave fuld stop som vw'ere
- Ford Focus stationcar: Plus: ret stor og rummelig bil, den var en fornøjelse at køre i og elektronikken spillede fint sammen. Minus: De kæmpe typiske store knapper til amerikanske fedtefingre
- Volvo XC60: Plus: den var komfortabel og stor af dens klasse. Minus: Selv med den største dieselmotor føltes den ret sløv og mange af systemerne var på linje eller værre end VW, men man betaler flere penge for en volvo.
Pt. er jeg stadig vild med VAG og min næste kunne godt blive en audi eller vw. Dog har jeg også tænkt på at prøve BMW. Engang når jeg er en 10-15 år inde i pensionist-tilværelsen kan jeg kigge på Mercedes.
2015 Audi S6 Avant - ACC, AAS, Matrix, Head-Up, Bose, Keyless Go, MMI 3GP+, Audi Connect, Side assist, Sign assist, Lane Assist m.m.
2015 Touareg 3.0 V6 TDi Tiptronic R-Line - ACC, Luftundervogn, DLA, El. Bagklap, KESSY, RNS 850 m. GE, El. Læderkabine "Nappa" (Memory), Fuld el. spejle (Memory), Sign assist, Blind spot assist, Lane Assist m.m.
2015 Golf 7 GTI Performance DSG (Solgt) - ACC, DCC, DLA, DYNAUDIO, KESSY, Discover Media, Læderkabine, Fuld el. spejle, Sign assist, Lane Assist m.m.
2015 Touareg 3.0 V6 TDi Tiptronic R-Line - ACC, Luftundervogn, DLA, El. Bagklap, KESSY, RNS 850 m. GE, El. Læderkabine "Nappa" (Memory), Fuld el. spejle (Memory), Sign assist, Blind spot assist, Lane Assist m.m.
2015 Golf 7 GTI Performance DSG (Solgt) - ACC, DCC, DLA, DYNAUDIO, KESSY, Discover Media, Læderkabine, Fuld el. spejle, Sign assist, Lane Assist m.m.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2754
- Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 501 times
Re: Hvor ringe er tyske biler egentlig?
De Ford vi får leveret til det europæiske marked er da lavet i Tyskland, er de ikke?vrod skrev: - Ford Focus stationcar: Plus: ret stor og rummelig bil, den var en fornøjelse at køre i og elektronikken spillede fint sammen. Minus: De kæmpe typiske store knapper til amerikanske fedtefingre
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Hvor ringe er tyske biler egentlig?
Jeg er helt vild med de tyske biler. Problemet for mig med dem (har kun erfaring fra Ford, Skoda og VW) er at når man skal på deres værksteder, så har jeg det næsten dårligt på forhånd. For man ved jo af erfaring efterhånden, at der venter en dårlig oplevelse forude. Har oplevet Toyota værksteder et par gange og jeg forstår godt hvorfor de står så godt - man går derfra med en god oplevelse og at de er til for mig. Når jeg har været hos Skoda/VW, så virker det næsten som om jeg skal være glad for de gider tage sig af mig og lave noget andet end det jeg har bedt om.Rune_B skrev:Min VW Passat er den første tyske bil jeg har, og det er også den der har haft flest problemer og "værst" finish. Jeg skal tilbage i noget svensk.
Synes der er stor forskel på hvad man læser om VW og kvalitet, og så den oplevelse af kvalitet jeg har haft med min Passat. Det kan være lige fra sammensætningen af materialer i kabinen til elektronikken, gearkasse, motor mm. Men det værste er helt sikkert den måde man bliver mødt på, på værkstederne. Det lader ofte til at de ved meget lidt om bilerne, og især den avancerede elektronik.
/Søren.
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4947
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4436 times
- Been thanked: 1956 times
- Kontakt:
Re: Hvor ringe er tyske biler egentlig?
Ovenstående hænger ret godt sammen med hvad der står i det senesteAutoIndex i FDM Motor, hvor VW kommer på en anden sidste plads hvad angår værksted....i-s skrev:Jeg er helt vild med de tyske biler. Problemet for mig med dem (har kun erfaring fra Ford, Skoda og VW) er at når man skal på deres værksteder, så har jeg det næsten dårligt på forhånd. For man ved jo af erfaring efterhånden, at der venter en dårlig oplevelse forude. Har oplevet Toyota værksteder et par gange og jeg forstår godt hvorfor de står så godt - man går derfra med en god oplevelse og at de er til for mig. Når jeg har været hos Skoda/VW, så virker det næsten som om jeg skal være glad for de gider tage sig af mig og lave noget andet end det jeg har bedt om.Rune_B skrev:Min VW Passat er den første tyske bil jeg har, og det er også den der har haft flest problemer og "værst" finish. Jeg skal tilbage i noget svensk.
Synes der er stor forskel på hvad man læser om VW og kvalitet, og så den oplevelse af kvalitet jeg har haft med min Passat. Det kan være lige fra sammensætningen af materialer i kabinen til elektronikken, gearkasse, motor mm. Men det værste er helt sikkert den måde man bliver mødt på, på værkstederne. Det lader ofte til at de ved meget lidt om bilerne, og især den avancerede elektronik.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.