Hjælp - Bremser skurre på 4 uger "ny" bil - What to do?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Johnny89
Helt nyt medlem
Indlæg: 50
Tilmeldt: 14. mar 2017, 18:09
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Hjælp - Bremser skurre på 4 uger "ny" bil - What to do?

Indlæg af Johnny89 » 22. apr 2017, 15:55

Hej vagcars folk :)

For at forklare hele historien, så kommer den her.

For små 4 uger siden, 28 marts tirsdag. henter jeg min "nye" ( demo model 2700km ) Polo tsi 1,0 bluemotion.
Jeg er jo som den nye bil ejer, ekstremt glad for bilen, og den både dufter og ligner en ny bil for mig.

Jeg pendler mellem Odense og svendborg, men her i sidste uge om mandagen synes jeg bremserne lyder lidt mærkeligt da jeg køre ned på arbejdes parkeringskælder, jeg går på arbejde og tænker ikke videre over det faktisk, før om torsdagen hvor jeg skal på besøge ved mine forældre, hvor jeg høre samme skurren lyd når jeg bremser ved lav fart ( 10-30 km/ t ) jeg ringer til min lillebror, som jeg lige får med ud og køre en tur for han kan høre det. Han siger han godt kan høre det er som om metalelt fra bremserne rammer skiverne, men det burde det jo nok gøre da bilen er så ny og lydløs i forhold til den gamle kunne man ikke høre noget da den bare larmede sådan, han synes jeg lyder lidt paranoid og bare skal vende mig til lyden. Jeg har nu et par dage kørt med det, og synes ikke det hjælper at bremse hårdere op.

Jeg har købt bilen ved Smc i odense, og taget kontakt til 3 værksteder Smc odense, VW svendborg ( da jeg arbejder der ) og sidste VW fredericia ( da i alle her inde vejleder til dem ) .

Jeg skriver en lang mail ang mit problem, lidt ligesom nu her til jer. At jeg har en bil som er under 4 uger gammel, købt med 2700 km kørt, og kørt 4300 på pågældende dag hvor lyden opstår fra bremserne. Og om det kan passe så ny bil skal have mislyd ved bremserne? Og sidst om det er af egen regning jeg skal betale eller om der er en form for reklamationsret eller fabriksgaranti med så korte kilometertal? Jeg spørger også lidt ind til om jeg skal bestille en dialog tid, som jeg kan se på deres hjemmeside man kan så vi kan snakke om problemet, eller bare komme forbi med bilen.?

2 ud af 3 svare samme dag. Fredericia mangler at svare.

Smc biler odense skriver - hej johnny. tak for din mail. For at kunne hjælpe dig bedst muligt, skal jeg have bilens nr plade, dit telefon nr så jeg kan ringe dig op og høre om probemet, og hvis vi skal finde dig en tid til at se på din bil, mvh bjarne vw odense.
- jeg synes deres svar er professionalt. Men igen, jeg har hørt så mange skræk historier om dem fra jer af.

VW svendborg skriver - hej. i kan komme med bilen, så prøver jeg at køre en tur i den.
- Svaret virker sku lidt samlebåndsagtigt i mine øjne? :shock: Han skriver i? jeg har hverken kæreste, kone, dyr eller noget. og det korte svar virker lidt, blaah :cry:

Jeg venter stadig på svar på fredericia da jeg godt kunne tænke mig at høre deres bud.

Desværre melder ingen tilbage om det kan være en garantisag eller om jeg skal punge ud på de få km jeg har kørt selv..


Nå, for at komme til sagen og mit spørgsmål.
HVAD GØR JEG?
Jeg er ikke skide god til at klage, og havde det været en mobil eller noget andet jeg kunne aflevere uden problemer og henter det 7 dage efter, ville det være fint. Men jeg er dybt afhængig af min bil, til og fra arbejde, selvom der går tog er det ikke skide godt mellem odense og svendborg.
Bilen er som sagt købt ved smc biler odense, jeg bor der og det vil være nemt, ligesom svendborg vil være nemt da jeg arbejder der. Men har alligevel ligget lidt søvnløs over at skulle aflevere bilen i odense, selvom kan jo også være jeg er heldig de siger - den kommer på vores Uden beregning.

Hvad ville i gøre i sådan en situation? Er der nogen garanti på bremser mm på "ny" bil?
Jeg må ærlig indromme jeg selv er lidt lost, og derfor spørger jer til råd om hvad der skal ske, da mine forældre bare er lidt gammeldags og siger jeg skal køre til det værksted hvor jeg har købt bilen.

Mvh johnny.

svan
Aktiv medlem
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
Has thanked: 0
Been thanked: 35 times

Re: Hjælp - Bremser skurre på 4 uger "ny" bil - What to do?

Indlæg af svan » 22. apr 2017, 16:04

Henvend dig hvor du har købt den, og forklar at bremserne larmer, det bør være en garanti sag med så ny en bil, ikke maile, ikke ringe, men personligt fremmøde, mon ikke der lige er en mekker der kører en tur med dig
Svan

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

kuno
Medlem
Indlæg: 524
Tilmeldt: 2. mar 2014, 19:34
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 110 times

Re: Hjælp - Bremser skurre på 4 uger "ny" bil - What to do?

Indlæg af kuno » 22. apr 2017, 16:41

Sådan et problem sender man ikke en mail om - personlig fremmøde der hvor du har købt bilen - så er den sag hurtig fikset og er der nogen problem med bremserne, så er det på garantien. Den kan være en lille sten som er kommet i klemme

Om man skal da slet ikke sende mail til 3 forskellige værksteder og de skal hver i sær bruge tid på problemet og spilde deres tid. Det er ikke god stil
Senest rettet af kuno 22. apr 2017, 17:06, rettet i alt 1 gang.
ID.5 PRO Performance 2022

ESN
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 23. jan 2017, 17:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Hjælp - Bremser skurre på 4 uger "ny" bil - What to do?

Indlæg af ESN » 22. apr 2017, 16:47

Du bør lytte til dine "gammeldavs" forældre og returnerer til den forhandler der solgte dig bilen, så fikser de den med lynets hast ;)
Og husk de fleste Mekanikerer har et hjerte af guld :)
No Letting the Old Man In!

Rdaldlk
Nyt medlem
Indlæg: 284
Tilmeldt: 16. nov 2014, 18:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 39 times

Re: Hjælp - Bremser skurre på 4 uger "ny" bil - What to do?

Indlæg af Rdaldlk » 22. apr 2017, 17:18

Først og fremmest ro på...
Det er ikke et stort problem. Det kan givet vis løses på 45 minutter.

Ring til dem du har købt bilen hos. Forklar at du er afhængig af den. Aftal en tid hvor det kan laves. :D
Mvh Lars
Golf 1,4 TSI highline, årgang 2017. 150 HK
Polo 1,2 TSI 110 HK highline, årgang 2017 med LED lygter, adaptiv fartpilot og sport select undervogn samt klapspejle

Emmons
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 15. apr 2017, 13:16
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hjælp - Bremser skurre på 4 uger "ny" bil - What to do?

Indlæg af Emmons » 22. apr 2017, 22:49

Det kan vel næsten kun fixes som garanti hvis man henvender sig der hvor man har købt den som med alt andet.

Der kan jo være mange årsager til denne lyd, men hvis det var mit værksted eller mig der havde solgt dig bilen blev det lavet på garanti.

Sendt fra min SM-G900F med Tapatalk

Brugeravatar
JerrilD
Aktiv medlem
Indlæg: 2173
Tilmeldt: 24. mar 2009, 20:28
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Trekants Området
Has thanked: 21 times
Been thanked: 55 times

Re: Hjælp - Bremser skurre på 4 uger "ny" bil - What to do?

Indlæg af JerrilD » 22. apr 2017, 23:10

Du bliver nød til at køre på værksted med den så de kan høre/se problemet. Det ikke let at fejl finde over en email....

Og du bliver nød til at gøre den inden den har kørt alt for langt, for der er vist kun garanti på bremser op til 5000km (Mener jeg sidst jeg klagede over mine bremser på min citigo)
Vw Polo Mk2 Steilheck 1300 4Gear
Suzuki Jimny 1.5 Adventure

Johnny89
Helt nyt medlem
Indlæg: 50
Tilmeldt: 14. mar 2017, 18:09
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hjælp - Bremser skurre på 4 uger "ny" bil - What to do?

Indlæg af Johnny89 » 23. apr 2017, 15:40

Hey folkens.

Tak for jeres svar, grunden til jeg startede med at kontakte dem på mail var fordi jeg havde hørt så meget dårligt om selve værkstedet, og med en timepris på 1000+ hvis det skulle fikses på egen regning, havde jeg fundet et andet sted. For regner ikke med de kigger på problemet gratis, men hvad ved jeg :D

Jeg får kørt der ud i starten af ugen og så giver jeg lige lyd på hvad de siger. Takker for jeres tilbagemelding. :)

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"