Prispolitik ved forhandlere?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1729
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 691 times

Prispolitik ved forhandlere?

Indlæg af Thor-thor » 25. apr 2017, 09:15

Har for nylig set noget af en serie på DR, der handler om unge brugtbilforhandlere.
I programmet ser man bla. et par handler ved en stor forhandler på Sjælland (Jørs biler). I begge tilfælde betaler kunderne bare prisen på skiltet, plus levering etc. (i det ene tilfælde får kunden så omlakeret kofangere pga. skader). I det andet tilfælde er det en let brugt Mercer til næsten 400k, hvor kunderne med et smil bare betaler den fulde pris på skiltet!!

(I programmet ser man dog også købere, der prutter om prisen ved de mindre forhandlere.)

Er det virkeligheden? Er der mange kunder der bare kommer ind og køber en bil til det der står på skiltet?? Prutter man ikke om prisen ved de store og "lækre" forhandlere? Tør "man" kun forhandle ved de små og lidt mere ydmyge forhandlere? Prutter man ikke på Sjælland?? (find selv på flere spørgsmål (og svar)) ;)

Jyde-genet er i oprør :D

Ps.
Jeg betragter prisen på skiltet ved en bilforhandler som et udgangspunkt for forhandling og ville gå, hvis de nægtede at diskutere prisen (medmindre at handlen simpelthen var for god (men det har jeg så aldrig oplevet ved en forhandler))

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6020
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6455 times
Been thanked: 1637 times

Re: Prispolitik ved forhandlere?

Indlæg af BrianDS » 25. apr 2017, 09:20

Jeg tror det er kultur i forhold til hvem man er og hvor man kommer fra.
Her i området er der ingen der køber uden i det mindste at forsøge at forhandle lidt. Men det er ikke altid store beløb det ændres.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4948
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4438 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: Prispolitik ved forhandlere?

Indlæg af DanielB12 » 25. apr 2017, 09:21

Thor-thor skrev:Har for nylig set noget af en serie på DR, der handler om unge brugtbilforhandlere.
I programmet ser man bla. et par handler ved en stor forhandler på Sjælland (Jørs biler). I begge tilfælde betaler kunderne bare prisen på skiltet, plus levering etc. (i det ene tilfælde får kunden så omlakeret kofangere pga. skader). I det andet tilfælde er det en let brugt Mercer til næsten 400k, hvor kunderne med et smil bare betaler den fulde pris på skiltet!!

(I programmet ser man dog også købere, der prutter om prisen ved de mindre forhandlere.)

Er det virkeligheden? Er der mange kunder der bare kommer ind og køber en bil til det der står på skiltet?? Prutter man ikke om prisen ved de store og "lækre" forhandlere? Tør "man" kun forhandle ved de små og lidt mere ydmyge forhandlere? Prutter man ikke på Sjælland?? (find selv på flere spørgsmål (og svar)) ;)

Jyde-genet er i oprør :D

Ps.
Jeg betragter prisen på skiltet ved en bilforhandler som et udgangspunkt for forhandling og ville gå, hvis de nægtede at diskutere prisen (medmindre at handlen simpelthen var for god (men det har jeg så aldrig oplevet ved en forhandler))
Da vi købte bil var der flere der synes det var direkte pinligt og 'snyd', at vi havde fået så meget rabat. De kunne i hvert aldrig finde på prutte om prisen på en bil, for "forhandleren har jo regnet ud, hvad bilen skal koste"..........
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Frederik
Nyt medlem
Indlæg: 263
Tilmeldt: 8. apr 2017, 21:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 28 times

Re: Prispolitik ved forhandlere?

Indlæg af Frederik » 25. apr 2017, 09:24

Begge dele hænder. Jeg tror at der sælges forbløffende mange biler uden afslag i DK. Men dog stadigvæk flest med forhandling. Dette forum er ikke repræsentativt for den almindelige danske bilkøber.

Programmet er ivrigt diskuteret andetsteds på dette forum. Her er kopi af mit indspark til den beskrevne episode.

Så i det nyeste afsnit De unge brugtvognsforhandlere i går?

Det unge par som købte Mercedesen hos Jørs til 389.000 kr. valgte at lægge lige præcis nul kroner i udbetaling men finansiere den over otte år til 5200 kr. om måneden. Det giver så lige præcis en halv million kr. og de fik ikke én krone i afslag på bilen - ikke engang leveringen. Enten er de nogen af de mest blåøjede købere jeg længe har set eller også er han en gedigen købmand.

Generelt er det en meget fascinerende programserie

Brugeravatar
Ztrejfer
Medlem
Indlæg: 943
Tilmeldt: 20. apr 2015, 12:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 253 times
Been thanked: 79 times

Re: Prispolitik ved forhandlere?

Indlæg af Ztrejfer » 25. apr 2017, 09:25

Thor-thor skrev:Jeg betragter prisen på skiltet ved en bilforhandler som et udgangspunkt for forhandling og ville gå, hvis de nægtede at diskutere prisen (medmindre at handlen simpelthen var for god (men det har jeg så aldrig oplevet ved en forhandler))
Præcis. Da en arrogant sjællandsk Audi-forhandler (lad os være nådige og undlade at nævne navne) ikke ville diskutere prisen på en ny bil, tog jeg istedet til Audi Fredericia - og opnåede en rabat på 23.000 zpir v/kontant betaling.

Så hvorfor handle bil, når man kan gå? ;)
Senest rettet af Ztrejfer 25. apr 2017, 09:32, rettet i alt 1 gang.
Audi A3

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13243
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3207 times
Been thanked: 4541 times

Re: Prispolitik ved forhandlere?

Indlæg af HansH » 25. apr 2017, 09:31

Helt generelt:
Enhver forhandlingssituation er jo betinget af hvilke kort du har på hånden, og hvilke kort modpart har på hånden
Hvis du nogen sinde har spillet whist og kun har mellemkort på hånden, så ved du hvor "meget" du styrer i den runde :)

Oversat til bilkøb:
- hvis du har en attraktiv byttebil som forhandleren gerne vil have ind, så har du noget at handle med
- hvis forhandleren ikke er interesseret i byttebil, og du gerne vil lave ren handel med ham, så har du noget at handle med
- hvis du ikke er under pres, men i ro og mag kan finde det rigtige tilbud, så har du en bedre forhandlingsposition
- hvis du lige kan bruge den demobil han har stående, som han gerne vil have skudt af her og nu, så har du noget at handle med
- hvis du er en trofast kunde på værkstedet og forhandleren vægter dette, så har du noget at handle med
- hvis du kan bruge den netop udfasede model som forhandleren lige har en stående tilbage af, så har du noget at handle med
- hvis du loader din bil med eftermonteret ekstraudstyr som forhandleren skal montere, så har du noget at handle med
....
osv. Find selv på flere punkter. Den liste kan der lægges mange punkter til.

Min pointe er at jeg ikke tror man kan sige noget generelt om hvorvidt bilkøbere bare kommer ind og giver vejl. udsalgspris, eller om de forsøger at forhandle prisen. Det afhænger af en større mængde af faktorer i den givne situation.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
West
Medlem
Indlæg: 702
Tilmeldt: 6. jul 2008, 20:24
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Prispolitik ved forhandlere?

Indlæg af West » 25. apr 2017, 11:08

Vil sige da vi skulle ud og se på biler, var der ingen og jeg gentager INGEN brugt vogns forhandlere som ville høre noget som helst om at ændre prisen på skiltet.
De ting som var dårlige og ikke virkede, var de faktisk også ligeglade med.
Måske de bare venter på den næste tosse kommer ind og siger ja tak og køber på trods af problemer og fejl.
Forhandlere af nye biler kom selv med rabatter uden at have nævnt noget om det.

Vi prøvede en golf hvor infotainment systemet først skiftede til tysk og derefter gik helt ned.
Bak gear var noget underligt og det ene side spejl ville ikke justere.
Han afviste art forhandle, og da jeg sagde den havde de problemer, fik jeg at vide at så kunne jeg jo lade være med at købe den.
Når det er holdningen fra start, så vil jeg nødig have noget jeg skal reklamere for, så går det da først galt. Så hellere tage chancen privat og have lidt ekstra til hvis der sker noget.
Jeg fik ingen tiltro til brugt vogns forhandlere

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
2006 Seat Leon 2.0T FSI

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1729
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 691 times

Re: Prispolitik ved forhandlere?

Indlæg af Thor-thor » 25. apr 2017, 11:15

Det er jo helt rigtigt at det er en forhandlingssituation, hvor mange faktorer spiller ind.
Overordnet set ville jeg dog holde fast i at forhandleren har en vare han gerne vil sælge OG ikke mindst at han formentlig har indlagt en pæn fortjeneste i den "vejledende" pris....

I programmet ser man jo også "Far Jørs" vise regnskabet fra en måned, hvor bruttofortjenesten for en hel del biler ligger i omegnen af 30k pr. bil (og op til 48k). hvilket vel burde levne en del plads til forhandling, ikke mindst når deres salgsliste så vidt man kan se primært indholder biler til maks. 150-200k.... (han nævner så at biler de ikke har tjent på ikke er medtaget på sedlen. Han har i øvrigt skrevet fortjeneste på 105k på en enkelt bil, hvilket han ikke nævner i programmet?)

Så der er i de fleste tilfælde plads til forhandling.. (hvad man så ønsker at bruge den plads til, er jo så spørgsmålet)

Personligt ville jeg aldrig acceptere at få at vide at det koster det der står på skiltet. Det unge par der køber Mercedes hos Jørs biler, forhandler så vidt man kan se, overhovedet ikke. Fuld pris, plus levering og samtidig finansierer de bilen hos forhandleren..... Ikke så mærkeligt at forhandleren smiler bredt....

Jeg blev bare en smule overrasket (chokeret :shock: ) over at de to kunder man ser hos Jørs ikke forsøger at forhandle noget mere...

Og at man ikke vil diskutere prisen "fordi forhandleren jo har regnet ud hvad bilen skal koste"
Billede

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Prispolitik ved forhandlere?

Indlæg af AU-R8 » 25. apr 2017, 11:22

Hvis det er bruttofortjeneste skal brugtmomsen lige hives af.

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4948
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4438 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: Prispolitik ved forhandlere?

Indlæg af DanielB12 » 25. apr 2017, 11:34

Da jeg kiggede på ny bil i sommers startede alle forhandlere med at snakke om rabat, nærmest inden vi havde sat os ned..
Da min mor var alene ude, var der ingen af dem der gav antydning til rabat eller en lavere pris end prisskiltet. Det var også en fabriksny bil.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1729
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 691 times

Re: Prispolitik ved forhandlere?

Indlæg af Thor-thor » 25. apr 2017, 11:39

AU-R8 skrev:Hvis det er bruttofortjeneste skal brugtmomsen lige hives af.
Nu fremgår det så ikke hvordan det regnestykke er fremkommet. Så om fortjenesten er efter at der er afregnet moms vides ikke. Som han siger det i programmet får man indtrykket at det er månedens fortjeneste, før de har fratrukket udgifter, herunder stumper på værkstedet etc, men det fremgår ikke tydeligt. Han nævner en bruttofortjeneste på en mio. for hele måneden og taler om 200k i udgifter......

Men "Far Jørs" taler bla. om "fed fortjeneste" på nogle af bilerne og far/søn ligner i det hele taget at par katte der lige har fået en skål fløde, så mon ikke en potentiel køber kunne have fået en lidt større del af "kagen" i forbindelse med en handel...

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Prispolitik ved forhandlere?

Indlæg af AU-R8 » 25. apr 2017, 11:44

Thor-thor skrev:
AU-R8 skrev:Hvis det er bruttofortjeneste skal brugtmomsen lige hives af.
Nu fremgår det så ikke hvordan det regnestykke er fremkommet. Så om fortjenesten er efter at der er afregnet moms vides ikke. Som han siger det i programmet får man indtrykket at det er månedens fortjeneste, før de har fratrukket udgifter, herunder stumper på værkstedet etc, men det fremgår ikke tydeligt. Han nævner en bruttofortjeneste på en mio. for hele måneden og taler om 200k i udgifter......

Men "Far Jørs" taler bla. om "fed fortjeneste" på nogle af bilerne og far/søn ligner i det hele taget at par katte der lige har fået en skål fløde, så mon ikke en potentiel køber kunne have fået en lidt større del af "kagen" i forbindelse med en handel...
Det er jo altid godt at blive rost. Far Jørn har nok kørt længe på ham med den dyre Mercedes der var købt ind.

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1729
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 691 times

Re: Prispolitik ved forhandlere?

Indlæg af Thor-thor » 25. apr 2017, 11:50

West skrev:Vil sige da vi skulle ud og se på biler, var der ingen og jeg gentager INGEN brugt vogns forhandlere som ville høre noget som helst om at ændre prisen på skiltet.......... Måske de bare venter på den næste tosse kommer ind og siger ja tak og køber på trods af problemer og fejl.........
Hvilke typer biler/forhandlere taler vi om?
Jeg har ihvertfald aldrig oplevet en forhandler der eksempelvis afviste at rette åbenlyse fejl på en salgsbil?

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1729
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 691 times

Re: Prispolitik ved forhandlere?

Indlæg af Thor-thor » 25. apr 2017, 11:53

AU-R8 skrev: Det er jo altid godt at blive rost. Far Jørn har nok kørt længe på ham med den dyre Mercedes der var købt ind.
Sikkert :D
Checkede lige deres hjemmeside og det ser ud til at Far Jørs fornuft indtil videre vinder. Der er kun 4 biler over 250k (ud af 151) og de er lidt mere afdæmpede end sønnikes Merc´s

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Prispolitik ved forhandlere?

Indlæg af AU-R8 » 25. apr 2017, 12:03

Thor-thor skrev:
AU-R8 skrev: Det er jo altid godt at blive rost. Far Jørn har nok kørt længe på ham med den dyre Mercedes der var købt ind.
Sikkert :D
Checkede lige deres hjemmeside og det ser ud til at Far Jørs fornuft indtil videre vinder. Der er kun 4 biler over 250k (ud af 151) og de er lidt mere afdæmpede end sønnikes Merc´s
151 biler.
Hvis blot 80 i snit er det 12 mill bundet.

JSA
Medlem
Indlæg: 556
Tilmeldt: 26. okt 2009, 14:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 24 times
Been thanked: 74 times

Re: Prispolitik ved forhandlere?

Indlæg af JSA » 25. apr 2017, 12:03

På de 7 biler, 6 fabriksnye og 1 demobil, jeg har købt siden år 2002 har jeg fået rabat. Jeg har kun besøgt en forhandler der ikke ville høre tale om det - han fik ikke nogen handel. På nye biler skal man altså aldrig give fuld pris. Det er dog mit indtryk, at det er sværere at opnå rabat på en brugt - min erfaring bygger kun på to købte "konebiler". Konklusionen må være, at ved brug bil skal man rundt hos mange forhandlere for finde den rigtige bil/pris.
Tesla Model Y LR
Ford Fiesta ST-Line (konebil - Volvo EX30 på vej)
Triumph Tiger 900 GT PRO (bliver snart sat til salg)
Honda NC 750 XAD (sat til salg)

Jydefar
Helt nyt medlem
Indlæg: 16
Tilmeldt: 19. jan 2017, 15:25
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Prispolitik ved forhandlere?

Indlæg af Jydefar » 25. apr 2017, 12:40

Jeg dør en lille smule inden i, hver gang jeg høre om folk der ikke prutter om prisen.

Brugeravatar
West
Medlem
Indlæg: 702
Tilmeldt: 6. jul 2008, 20:24
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Prispolitik ved forhandlere?

Indlæg af West » 25. apr 2017, 12:55

Thor-thor skrev:
West skrev:Vil sige da vi skulle ud og se på biler, var der ingen og jeg gentager INGEN brugt vogns forhandlere som ville høre noget som helst om at ændre prisen på skiltet.......... Måske de bare venter på den næste tosse kommer ind og siger ja tak og køber på trods af problemer og fejl.........
Hvilke typer biler/forhandlere taler vi om?
Jeg har ihvertfald aldrig oplevet en forhandler der eksempelvis afviste at rette åbenlyse fejl på en salgsbil?
Almindelige biler til 50, 100, 150, 200k.
Han mente prisen var for sådan som bilen var jo, og jeg var tydeligt uenig, så vi kom ikke igen.
En i Herlev ville ikke lade mig prøve selve bilen jeg var interesseret i, men en anden lignende model, men med andet udstyr. Han mente det var samme bil, og forstod ikke at nogle biler har problemer som andre ikke har. Da jeg ikke var interesseret, ville han sælge mig en mini uden at tænke på den jeg ville prøvekøre var en st. car med pænt udstyr. Han præstede også at ringe 10 min efter vi var kørt og sige nu var den ledig for prøvekørsel. Jeg stod og så på den da jeg ikke kunne prøvekøre den, og nu var vi skredet.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
2006 Seat Leon 2.0T FSI

lassevegas
Helt nyt medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 10. jul 2008, 14:59
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holbæk
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Prispolitik ved forhandlere?

Indlæg af lassevegas » 25. apr 2017, 13:26

Jydefar skrev:Jeg dør en lille smule inden i, hver gang jeg høre om folk der ikke prutter om prisen.
Denne kommentar kombineret med brugernavn = :lol: :lol:
Hellere komme galt afsted end slet ikke komme afsted ..

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Prispolitik ved forhandlere?

Indlæg af AU-R8 » 25. apr 2017, 13:29

lassevegas skrev:
Jydefar skrev:Jeg dør en lille smule inden i, hver gang jeg høre om folk der ikke prutter om prisen.
Denne kommentar kombineret med brugernavn = :lol: :lol:
HifiKlubben er da Jysk
Så der kan han jo lige smutte ind. Jeg tager gerne 2 Sonos Play 5 med hvis du får mere end 10% :D

ij6210
Medlem
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Prispolitik ved forhandlere?

Indlæg af ij6210 » 25. apr 2017, 13:31

Haha, dette er en sjov tråd.
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

Brugeravatar
keller
Aktiv medlem
Indlæg: 2045
Tilmeldt: 6. nov 2009, 16:56
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 47 times
Been thanked: 20 times

Re: Prispolitik ved forhandlere?

Indlæg af keller » 25. apr 2017, 14:28

Jeg pruttede ikke om prisen sidst jeg købte bil.
Jeg synes han gav en udenmærket pris på den bil jeg kom med og den bil jeg købte var den billigste på Bilbasen.
De småting der var, blev fikset og han forslog selv leveringen som rabat.
Jeg var tilfreds, servicen var god, der har været 2 små reklamationer de åd uden at blinke = jeg er tilfreds
Seat Leon FR TDI solgt! - http://www.bilgalleri.dk/galleri/244021-seat_leon_
Golf 6 highline 2.0 TDI solgt! - http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=108&t=85340
A4 B8.5 1,8 tfsi solgt!

Jydefar
Helt nyt medlem
Indlæg: 16
Tilmeldt: 19. jan 2017, 15:25
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Prispolitik ved forhandlere?

Indlæg af Jydefar » 25. apr 2017, 16:18

AU-R8 skrev:
lassevegas skrev:
Jydefar skrev:Jeg dør en lille smule inden i, hver gang jeg høre om folk der ikke prutter om prisen.
Denne kommentar kombineret med brugernavn = :lol: :lol:
HifiKlubben er da Jysk
Så der kan han jo lige smutte ind. Jeg tager gerne 2 Sonos Play 5 med hvis du får mere end 10% :D
Er der nogen der kan få rabat ved hifiklubben?? :)

ij6210
Medlem
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Prispolitik ved forhandlere?

Indlæg af ij6210 » 25. apr 2017, 17:08

Forbrugerrådet Tænk's magasin Penge, der i dag kom med posten, taler også om at forhandle rabat hos bilforhandleren. De havde fået over 100.000 i rabat på en ny bil.
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

Brugeravatar
Ozona
Medlem
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 3. dec 2008, 19:11
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 95 times
Been thanked: 66 times

Re: Prispolitik ved forhandlere?

Indlæg af Ozona » 25. apr 2017, 17:09

Da jeg købte min nuværende bil, betalte jeg prisen...Den var dog også sat 20k ned mindre end 24 timer før. Det var et køb og løb tilbud. Fik dog da jeg VILLE have noget et komplet sæt vinterdæk

Sendt fra min Nexus 6P med Tapatalk
Jan 2024 ID7 Style + Eksteriørpakke Plus(Bestilt) - Midlertidig firmabil: Mercedes A220 D
Apr 2022 - Dec. 2023 VW Passat B8 DSG R-Line 190 HK, Highlights: Matrix, Panorama, Fyr, Massage, DCC O.M.A
Apr 2018 - Mar 2022 VW Passat B8 Variant Comfortline Premium 2.0 150 HK DSG + DK. LED Pakke
Jan 2014- Mar 2018 VW Passat 3C Variant Sportline Individual 2010 170 Hk. TDI DSG "Mit the ganze molevitten!"

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Prispolitik ved forhandlere?

Indlæg af diskoboy » 25. apr 2017, 18:26

Frederik skrev:Det unge par som købte Mercedesen hos Jørs til 389.000 kr. valgte at lægge lige præcis nul kroner i udbetaling men finansiere den over otte år til 5200 kr. om måneden. Det giver så lige præcis en halv million kr. og de fik ikke én krone i afslag på bilen - ikke engang leveringen. Enten er de nogen af de mest blåøjede købere jeg længe har set eller også er han en gedigen købmand.

Generelt er det en meget fascinerende programserie
Jeg sad i mit stille sind og tænkte over om de kun "købte" den for programmets skyld...
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4948
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4438 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: Prispolitik ved forhandlere?

Indlæg af DanielB12 » 25. apr 2017, 18:26

ij6210 skrev:Forbrugerrådet Tænk's magasin Penge, der i dag kom med posten, taler også om at forhandle rabat hos bilforhandleren. De havde fået over 100.000 i rabat på en ny bil.
Er det ikke Toyota der har kørt med vilde rabatter i lang tid?
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

lassevegas
Helt nyt medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 10. jul 2008, 14:59
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holbæk
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Prispolitik ved forhandlere?

Indlæg af lassevegas » 25. apr 2017, 18:28

Jydefar skrev:
AU-R8 skrev:
lassevegas skrev: Denne kommentar kombineret med brugernavn = :lol: :lol:
HifiKlubben er da Jysk
Så der kan han jo lige smutte ind. Jeg tager gerne 2 Sonos Play 5 med hvis du får mere end 10% :D
Er der nogen der kan få rabat ved hifiklubben?? :)
ahaha, det er bare gaven der bliver ved med at give :D :D
Hellere komme galt afsted end slet ikke komme afsted ..

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1729
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 691 times

Re: Prispolitik ved forhandlere?

Indlæg af Thor-thor » 25. apr 2017, 18:31

keller skrev:Jeg pruttede ikke om prisen sidst jeg købte bil.
Jeg synes han gav en udenmærket pris på den bil jeg kom med og den bil jeg købte var den billigste på Bilbasen.
De småting der var, blev fikset og han forslog selv leveringen som rabat.
Jeg var tilfreds, servicen var god, der har været 2 små reklamationer de åd uden at blinke = jeg er tilfreds
Så længe du er tilfreds er alt jo godt. ;) (personligt ville jeg spekulere på hvor mange tusinde jeg kunne have sparet ved at forhandle lidt (det kan hurtigt blive en rigtig god timeløn....)

svan
Aktiv medlem
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
Has thanked: 0
Been thanked: 35 times

Re: Prispolitik ved forhandlere?

Indlæg af svan » 25. apr 2017, 18:55

Sidst jeg handlede bil var en aygo til svigerinden, købt hos en mindre forhandler i Herlev, de var overhovedet ikke til at rokke en pind på prisen, ikke engang 2 små buler i taget ville de høre tale om at udbedre, det hjalp så heller ikke på det at svigerinde og svoger begge sad og tydeligt signalerede at det var den bil de ville have, de har sidenhen prøvet at udbedre en pisseutæt forrude uden held, der handler jeg helt sikker ikke igen.
Jørs biler har ALTID haft et blakket ry her på egnen, i gamle dage dog for at sælge noget der ikke burde køre på vejene.
De sidste 2 biler jeg har købt til mig selv er handlet ned trods engroshandel, der har været forståelse for at der skulle ofres penge på dem

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"